Möjlighet att få en ikon som uppmärksammar om man blivit citerad?

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Finns det någon möjlighet att få en ikon som uppmärksammar att man har blivit citerad ungefär som när man har fått ett PM eller att någon har gillat det man skrivit. Har märkt att man har missat en del frågor eller kommentarer i efterhand när diskussioner varit aktuella. Man skulle kunna undvika det genom en ikon skulle jag tro.

Vill inte ha några uppdateringar via mail. Har tillräckligt med kommunikation den vägen redan.
 

Mandelhyndan

Medlem
Gick med
9 Mar 2015
Ort
Halmstad
Hoj
Aprilia Tuono 11
Finns det någon möjlighet att få en ikon som uppmärksammar att man har blivit citerad ungefär som när man har fått ett PM eller att någon har gillat det man skrivit. Har märkt att man har missat en del frågor eller kommentarer i efterhand när diskussioner varit aktuella. Man skulle kunna undvika det genom en ikon skulle jag tro.

Vill inte ha några uppdateringar via mail. Har tillräckligt med kommunikation den vägen redan.
Skaffa tapatalk
 

lolrazz

Medlem
Gick med
13 Aug 2015
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki GSXR 1000, 2011
Skaffa tapatalk

Fast vill man inte ha den funktionen på hemsidan också? Jag kan bara prata för mig själv men jag avskyr alla apps som skall vibrera och skicka notifieringar så fort någon gör något. Jag avinstallerar all bloatwere och hibernatear alla apps så de inte kan störa mig i onödan.:)
 

Mandelhyndan

Medlem
Gick med
9 Mar 2015
Ort
Halmstad
Hoj
Aprilia Tuono 11
Fast vill man inte ha den funktionen på hemsidan också? Jag kan bara prata för mig själv men jag avskyr alla apps som skall vibrera och skicka notifieringar så fort någon gör något. Jag avinstallerar all bloatwere och hibernatear alla apps så de inte kan störa mig i onödan.:)
Det kanske man vill om man bara använder den, jag kör tapatalk jag. Funkar kanon. Går att ställa in vilka notifikationer man vill ha
 

Unknowing

Ny medlem
Gick med
13 Oct 2015
Ort
Umeå
Hoj
Obefintlig
Jag knarkar inkorgen på min mail och har filter för att forum inte ska störa bland annat, så för mig spelar det ingen större roll, men jag förstår att andra vill ha detta.

Det kan ju knappast vara allt för tidskrävande att ordna, med tanke på att notiser för "gilla" finns, och mailutskick för citat/svar. Det blir väl närmast klipp/klistra-kodning?

Och vad är Tapatalk? /Person som vill ha så tom mobil som möjligt.
 

lolrazz

Medlem
Gick med
13 Aug 2015
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki GSXR 1000, 2011
Det kanske man vill om man bara använder den, jag kör tapatalk jag. Funkar kanon. Går att ställa in vilka notifikationer man vill ha

Jag använder knappt mobilen alls för att surfa på, surfar på datorn.

Jag knarkar inkorgen på min mail och har filter för att forum inte ska störa bland annat, så för mig spelar det ingen större roll, men jag förstår att andra vill ha detta.

Det kan ju knappast vara allt för tidskrävande att ordna, med tanke på att notiser för "gilla" finns, och mailutskick för citat/svar. Det blir väl närmast klipp/klistra-kodning?

Och vad är Tapatalk? /Person som vill ha så tom mobil som möjligt.

En app som vad jag har förstått har koppling till de flesta forum och sidor idag, där du lätt kan skicka pm\inlägg osv. Rätta mig om jag har fel.
 

Mandelhyndan

Medlem
Gick med
9 Mar 2015
Ort
Halmstad
Hoj
Aprilia Tuono 11
Jag använder knappt mobilen alls för att surfa på, surfar på datorn.



En app som vad jag har förstått har koppling till de flesta forum och sidor idag, där du lätt kan skicka pm\inlägg osv. Rätta mig om jag har fel.
Tapatalk är just en app för att läsa forum ja. Skitbra. Gör forumläsande mycket smidigare då där bla är en sortering i fallande tidsordning efter när inlägg har gjorts på ett forum. Missar inget ?
 

Unknowing

Ny medlem
Gick med
13 Oct 2015
Ort
Umeå
Hoj
Obefintlig
Ah ok, inget för mig då tror jag. Att hålla på med forum på mobilen är ingen höjdare, det blir för mycket skrivande. Möjligtvis om man har typ en Note, men med min S4 är skärmen för liten för att jag ska trivas med att skriva mycket på den.
 

lolrazz

Medlem
Gick med
13 Aug 2015
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki GSXR 1000, 2011
Ah ok, inget för mig då tror jag. Att hålla på med forum på mobilen är ingen höjdare, det blir för mycket skrivande. Möjligtvis om man har typ en Note, men med min S4 är skärmen för liten för att jag ska trivas med att skriva mycket på den.

Tror det mer är en smaksak, jag har en Note edge och inte skriver jag mer på den än min förra telefon. Jag trivs helt enkelt bättre vid ett tangentbord.
 

Unknowing

Ny medlem
Gick med
13 Oct 2015
Ort
Umeå
Hoj
Obefintlig
Det låter ju inte alls orimligt heller, lolrazz.

Men, topic. Jag såg att det här efterfrågades i en annan tråd för inte så länge sedan (och säkerligen många fler gånger). Kan någon med insyn uttala sig om detta är något man jobbar på, har valt att skippa eller funderar på?
 

Sniglom

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Nov 2013
Ort
Göteborg
Hoj
Knallgul S1000RR -11, CBR600FS -02
Det här är en funktion jag också saknar. Tror också det skulle ha chans att höja kvaliten på forumet, färre missade svar för de som inte surfar så ofta.
 

Larse

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2009
Ort
Hofors
Hoj
Gsxr 600 K7 stunt
Den funktionen fanns förut kommer jag ihåg iaf :)

Tapatalk är just en app för att läsa forum ja. Skitbra. Gör forumläsande mycket smidigare då där bla är en sortering i fallande tidsordning efter när inlägg har gjorts på ett forum. Missar inget ?
Går de fortfarande inte att bläddra som i ett vanligt forum i appen som innan den vart uppdaterad till att visa allt i fallande tidsordning? Tyckte den funkade bra, sen vart den usel och jag håller mig borta från den..
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Det finns ju en länk för att se alla svar man fått, så kan man själv hålla reda på vilka svar man redan läst... Men jag skulle gärna ha en notifiering för svar tillbaka igen jag med.
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Den funktionen fanns förut kommer jag ihåg iaf :)

Jag har letat bland menyerna för att hitta ett sätt att se citerade inlägg, men inte lyckats. Det fanns den möjligheten tidigare och jag saknar som sagt det. Framförallt när man märker att man missar att svara på inlägg folk har skrivit.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag har letat bland menyerna för att hitta ett sätt att se citerade inlägg, men inte lyckats. Det fanns den möjligheten tidigare och jag saknar som sagt det. Framförallt när man märker att man missar att svara på inlägg folk har skrivit.

http://www.sporthoj.com/forum/usercp.php

Finns en länk i toppen med texten "Svarade inlägg" som visar svar på dina inlägg.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Såg att det fanns "vem citerade mig" där. Det var ju bra. Hade ändå gärna haft en synlig ikon som blinkar om någon citerat en om det inte ställer till med för mycket besvär för forum administrationen.

Det hade jag gärna med haft.
 

Mandelhyndan

Medlem
Gick med
9 Mar 2015
Ort
Halmstad
Hoj
Aprilia Tuono 11
Den funktionen fanns förut kommer jag ihåg iaf :)


Går de fortfarande inte att bläddra som i ett vanligt forum i appen som innan den vart uppdaterad till att visa allt i fallande tidsordning? Tyckte den funkade bra, sen vart den usel och jag håller mig borta från den..
Går att bläddra som vanligt bland kategorierna, efter tid, trendande inlägg, deltagit i, bevakar mmm
 

Ryddarn

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Jul 2013
Ort
Växjö
Hoj
Honda CB900 -79
Det borde inte vara alltför krångligt i och med att infon redan finns i Vem citerade mig?

Det behövs bara en DateTime på användaren med info om senaste gången han klickade på den nya citatknappen, sådana fält eller motsvarande finns ju redan för PM, Likes och gästboken (blinkar gästboken?, tror aldrig jag fått något inlägg)

Om tidpunkter i Vem citerade mig? är efter den sparade tidpunkten skall ikonen blinka
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top