Hedlund Cafe Racer

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Kul för de som har FB, det har inte jag och tänker inte skaffa det:gnissla

Som vanligt så är det ju ett tve-eggat svärd, men man kan ju använda FB med förnuft och kolla på det man har intresse av. DET KOSTAR INGET HELLER ;) (regga dig med ett annat namn som låter hyggligt trovärdigt istf ditt riktiga och med en ny gmail-adress så slipper du förpesta din privatsfär).
Lite som ett racingreglemente, läs på först och förbättra det som inte är förbjudet......

Lite som att vägra gå in bolaget för att man inte tycker om att de har alkoholfria produkter i sortimentet. :D
 

Hegge_

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2009
Ort
Alingsås
Hoj
Yamha XT500 -78, DKW NZ350 -39, Yamaha WR450 -06
Hej alla glada!
Jag har startat en FB-sida där jag tänkte publicera mina tokerier framöver. Om ni vill haka, så får ni gärna gå in och följa! Vi ses i verkstan!

https://www.facebook.com/FastbyDrC/

Mycket tråkigt. Har följt dina byggen länge och det har varit en fröjd. Tyvärr inte en så stor fröjd att jag kan släppa på mina principer och sälja min själ till Facebook :(

Men du kanske fortsätter posta här också?
 

Dr_C

Mulle-mek
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Harlösa
Hoj
Ducati 888SP5, Ducati Hypermotard 1100S, DRC680
Tack för återkopplingen!
När jag har postat något på andra forum (på Facebook eller via Tapatalk), så trillar det in 30-50 gilla, medan när jag postat något här så har det kanske blivit 5-10. Det leder mig till slutsatsen att jag inte når så många här. Jag har varit aktiv på flera forum och lagt lite för mycket tid på att skriva istf att tillverka balla grejor. Facebook har onekligen flera tråkiga sidor, MEN, publiken är stor, global och jag når många med ett enda inlägg. Jag startade sidan igår, och nu har den över 100 följare...

Om andan faller på, så kanske jag gör något inlägg här också, men det kommer blir mera sällan. Häng med, vetja!
 

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
-
Tack för återkopplingen!
När jag har postat något på andra forum (på Facebook eller via Tapatalk), så trillar det in 30-50 gilla, medan när jag postat något här så har det kanske blivit 5-10. Det leder mig till slutsatsen att jag inte når så många här. Jag har varit aktiv på flera forum och lagt lite för mycket tid på att skriva istf att tillverka balla grejor. Facebook har onekligen flera tråkiga sidor, MEN, publiken är stor, global och jag når många med ett enda inlägg. Jag startade sidan igår, och nu har den över 100 följare...

Om andan faller på, så kanske jag gör något inlägg här också, men det kommer blir mera sällan. Häng med, vetja!

Jag vet. Känner igen detta. Jag är inte rädd för fb. Jag ska genast börja följa dig.
Dock är jag lite anti fb så jag har inte postat eller lajkat något på månader. Men jag är inne dagligen och kollar på läckra hojar i de slutna grupper jag är med i. :)
 

BMW R90s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2003
Ort
Linköping
Hoj
BMW 1200GS
Nåja du har dryga 130000 visningar på din byggrtråd.
Naturligtvis inte något att komma med om man vill
spela i samma liga som Zuckelberk
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Nåja du har dryga 130000 visningar på din byggrtråd.
Naturligtvis inte något att komma med om man vill
spela i samma liga som Zuckelberk

Kvantitet eller kvalitet, det är frågan.

Jag vet att jag bör skapa ett konto för att nå fler men jag ska nog försöka få dem att logga in här istället. :tungan
Nu är jag visserligen yngre än Mozz men betydligt långsammare än både densamme och BG så att locka sponsorer kommer inte ge mycket.
Sedan är mitt "bygge" inte så intressant när det bara är att få en gatreggad SportHoj att uppfylla reglementet i klass 13...
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Suuuck..

Nåväl det är ju ditt beslut att synas men det är tråkigt.

Men facebook är nog helt underbart har tagit en ny läsplatta utan något annat än facebook o jag fattar inte ett skvatt.. är ju 50+ men jag hittar allting worldwide men på facebook finns inget, inga personer inga annonser inga tidningar o ingen DR_c.

Mvh
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Synd med facebook. Jag tänkte också prova på att bli FB-världmästare anno 2007 men insåg efter två/tre dagar varhän det barkade. Sedan dess har mina routers blockerat in- och utgående trafik till mammons hemvist. Får väl duckduckgo'a fram byggbilderna istället.
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Jag förstår inte riktigt problemet. Facebook är ju jättebra sålänge man ger fan i att följa idioter som lägger upp bilder på sina barn eller vad de åt till lunch igår. Det är ju bara att skapa en profil och enbart följa bra mcbyggare såsom DrC. Då får man färdigförpackat alla uppdateringar utan att surfa runt på 10 forum.
 

Dr_C

Mulle-mek
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Harlösa
Hoj
Ducati 888SP5, Ducati Hypermotard 1100S, DRC680
Jag har lagt väldigt mycket tid på att dokumentera, svara på frågor och skapa videos och annat innehåll. Genom att fokusera på ett media blir det mer tid åt själva mekandet!



Skickat från min SM-A520F via Tapatalk
 

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
Är det gilla markeringar man vill ha ska kan vi trycka till...
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Jag följer en hel del motorgrupper på facebook, även doktorn nu och visst är det en större kvantitet människor. Hela världen finns ju några sekunder bort.
Men det är mycket mer tröttsamt läsa kommentarer på facebook än här. En outsinlig mängd dilettanter som kommenterar och ska lära ut ämnen de inte behärskar och om någon säger någonting vettigt dränks det direkt av en bisvärm idioter som i bästa fall hänvisar till bondepraktikan.
 

Dr_C

Mulle-mek
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Harlösa
Hoj
Ducati 888SP5, Ducati Hypermotard 1100S, DRC680
Jag följer en hel del motorgrupper på facebook, även doktorn nu och visst är det en större kvantitet människor. Hela världen finns ju några sekunder bort.
Men det är mycket mer tröttsamt läsa kommentarer på facebook än här. En outsinlig mängd dilettanter som kommenterar och ska lära ut ämnen de inte behärskar och om någon säger någonting vettigt dränks det direkt av en bisvärm idioter som i bästa fall hänvisar till bondepraktikan.
Kollar man kvaliteten generellt på inlägg här på SH, så kan man även här bli lite orolig för mänskligheten. Dock så verkar ju mera "seriösa" trådar (jag hoppas mina två räknas dit), samla varmhjärtade, kloka och genuint intresserade människor! Jag hoppas kunna hålla en hyfsad nivå på min fb sida också, så att de med bristande självinsikt och impulskontroll inte känner sig hemma där!

Skickat från min SM-A520F via Tapatalk
 

norlin

Ska bara.....
Gick med
31 May 2004
Ort
Vid Vänerns sydliga strand...
Hoj
Monster 900 + några småhojar
Ser fram emot en större satsning på din Youtube kanal.
Kanske använda ansiktsbok att marknadsföra tuben?

Hur som så ser jag fram emot nästa uppdatering var du än gör den.
 

G50

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2020
Ort
Karlskrona
Hoj
1958 Norvin 1000
Om du vill ha en 500cc Manx-motor i stället så kostar de mellan 160k till 260k. En Manx-motor anpassad för gatbruk, med längre drivaxel för att kunna använda en vanlig alternator kostar från 170k.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top