Sidan 13 av 13 FörstaFörsta ... 78910111213
Resultat 241 till 253 av 253
  1. #241
    Medlem Millihaffs avatar
    Reg.datum
    dec 2005
    Ort
    Republiken Åsen
    Hoj
    Ducati 851 (996cc) Cagiva Elefant 900
    Inlägg
    206
    Citat Ursprungligen postat av Chronic Visa inlägg
    Har TS läst om MCM´s projekt Norrsken? Med en Hedlund motor som oroväckande fort tog sönder sig själv, en meter i taget, samtidigt som den vibrerade så allt annat gick på lunch samtidigt.
    Tror just denna trådstartaren har en väldigt stor erfarenhet av just vibrationer.

  2. #242
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2005
    Ort
    Stockholm
    Hoj
    KTM RC8R Track 2011
    Inlägg
    610
    Citat Ursprungligen postat av Chronic Visa inlägg
    Har TS läst om MCM´s projekt Norrsken? Med en Hedlund motor som oroväckande fort tog sönder sig själv, en meter i taget, samtidigt som den vibrerade så allt annat gick på lunch samtidigt.
    Var det inte en Folan i den?

    Folan motorerna var väl i egen division vad gäller dålig hållbarhet...

    Mvh,
    Ingvar

  3. 2018-09-14, 18:20

  4. #243
    Medlem Chronics avatar
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    S T H L M
    Hoj
    Sålt alla....
    Inlägg
    7 168
    Citat Ursprungligen postat av ingvar.olsson Visa inlägg
    Var det inte en Folan i den?

    Folan motorerna var väl i egen division vad gäller dålig hållbarhet...

    Mvh,
    Ingvar
    Nu blev jag 100% säker på att jag förväxlat saker och ting

  5. #244
    Mulle-mek Dr_Cs avatar
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    Harlösa
    Hoj
    Ducati 888SP5, Husaberg DRC680
    Inlägg
    907
    Blogginlägg
    28
    Citat Ursprungligen postat av Mr Moto Visa inlägg
    Härligt, keep upp the good work. Och repetera efter mig: Inga nylondrev på den här hojen
    Nix. Inga i vävarmerad bakelit i heller. Definitivt inga Iridium-stift. Ingen SEM-tändning. Inga påsvetsade kamlober. Inga titanventiler. Eller något annat av alla de misslyckanden som summerar ihop till det som med lite välvilja kan kallas erfarenhet.
    /Dr_C

    "Why roadracing? -Because football, tennis and golf only require one ball."

    Youtube-kanal: https://www.youtube.com/user/Massegossen

  6. #245
    Mulle-mek Dr_Cs avatar
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    Harlösa
    Hoj
    Ducati 888SP5, Husaberg DRC680
    Inlägg
    907
    Blogginlägg
    28
    Citat Ursprungligen postat av ingvar.olsson Visa inlägg
    Var det inte en Folan i den?

    Folan motorerna var väl i egen division vad gäller dålig hållbarhet...

    Mvh,
    Ingvar
    De första gjorde Lars efter lite väl minimalistiska principer. Vikten var också extremt låg, men utan oljepump radade problemen upp sig. Den vidareutveckling av Folan-motorn som Lars gjorde och sedermera Highland sprang vidare med, var hyggligt användbar och driftsäker.
    /Dr_C

    "Why roadracing? -Because football, tennis and golf only require one ball."

    Youtube-kanal: https://www.youtube.com/user/Massegossen

  7. #246
    Medlem Old Badgers avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Utanför Sötälje
    Hoj
    Engelska sporthojar
    Inlägg
    3 015
    Citat Ursprungligen postat av Dr_C Visa inlägg
    Eller något annat av alla de misslyckanden som summerar ihop till det som med lite välvilja kan kallas erfarenhet.
    Erfarenhet är summan av begångna misstag! Jag har erfarenhet på många områden...
    Blodgivare
    http://www.manxradio.com/radioplayer/am/


    "You know the main thing in Life?
    A SENSE OF HUMOUR
    Lose that, and you´re done."

  8. #247
    Medlem Micke Rs avatar
    Reg.datum
    maj 2014
    Ort
    Höglandet
    Hoj
    6 singlar och 4 par -44 till -12
    Inlägg
    530
    Citat Ursprungligen postat av Dr_C Visa inlägg
    Definitivt inga Iridium-stift.
    Snälla, en liten fördjupning.
    Racing is the process of turning money into noise.

  9. #248
    Mulle-mek Dr_Cs avatar
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    Harlösa
    Hoj
    Ducati 888SP5, Husaberg DRC680
    Inlägg
    907
    Blogginlägg
    28
    Citat Ursprungligen postat av Micke R Visa inlägg
    Snälla, en liten fördjupning.
    De slocknar vid höga förbränningstryck. Som i en spänd Supermono eller en turbomatad motor med högt laddtryck. Den erfarenheten jag just nu delade med mig av, helt gratis, kostade mig minst 15000kr, säkert 80 timmar i verkstan och en och en halv racingsäsong...

    Skickat från min SM-A310F via Tapatalk
    /Dr_C

    "Why roadracing? -Because football, tennis and golf only require one ball."

    Youtube-kanal: https://www.youtube.com/user/Massegossen

  10. #249
    Medlem Boost 3s avatar
    Reg.datum
    nov 2007
    Ort
    kramfors
    Hoj
    KTM sm990
    Inlägg
    3 951
    Citat Ursprungligen postat av Dr_C Visa inlägg
    De slocknar vid höga förbränningstryck. Som i en spänd Supermono eller en turbomatad motor med högt laddtryck. Den erfarenheten jag just nu delade med mig av, helt gratis, kostade mig minst 15000kr, säkert 80 timmar i verkstan och en och en halv racingsäsong...

    Skickat från min SM-A310F via Tapatalk
    Mina erfarenheter av iridiumstift är blandade. Jag körde Denso iridium på xr650r turbon med 1,1 bars laddtryck vilket va ca 125hk utan problem och de är 100mm borr. DE funkade även bra xr650r med vanligt sugtrim. De är många biltrimmare som kör iridiumstift på över 2 bar bla kompisen har en BMW 6a på 1000hk som går bra på Denso iridium han laddar 2 bar. Men vissa stånkor typ yamaha crossar tycks inte gilla dem de blir svårstartade.Men min 01as passat turbo gick stenfint i 2000 mil för att sedan börja missa på en cylinder. Jag knackade då ihop bygeln till 0,5mm och sedan gick de flera tusen mil utan problem.
    De är minst sagt luriga .....
    BOOST III

  11. #250
    Nu på pallen!!! magnus_mosss avatar
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    västkusten
    Hoj
    R6 #22 600 räser
    Inlägg
    8 854
    Citat Ursprungligen postat av Dr_C Visa inlägg
    De slocknar vid höga förbränningstryck. Som i en spänd Supermono eller en turbomatad motor med högt laddtryck. Den erfarenheten jag just nu delade med mig av, helt gratis, kostade mig minst 15000kr, säkert 80 timmar i verkstan och en och en halv racingsäsong...

    Skickat från min SM-A310F via Tapatalk
    Intressant! Så, vad är fördelen? Trodde att det var just under svåra förhållanden/hög komp som de plockade poäng?

  12. #251
    Medlem Boost 3s avatar
    Reg.datum
    nov 2007
    Ort
    kramfors
    Hoj
    KTM sm990
    Inlägg
    3 951
    Citat Ursprungligen postat av magnus_moss Visa inlägg
    Intressant! Så, vad är fördelen? Trodde att det var just under svåra förhållanden/hög komp som de plockade poäng?
    Enda fördelen med iridium är att de håller minst 7000 mil utan att mattas typ slitas i elektråden. Funkar hojen/bilen med iridium så ska man köra dem de sitter mont på de flesta nyare hojar nuförtiden.
    BOOST III

  13. #252
    Nu på pallen!!! magnus_mosss avatar
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    västkusten
    Hoj
    R6 #22 600 räser
    Inlägg
    8 854
    Citat Ursprungligen postat av Boost 3 Visa inlägg
    Enda fördelen med iridium är att de håller minst 7000 mil utan att mattas typ slitas i elektråden. Funkar hojen/bilen med iridium så ska man köra dem de sitter mont på de flesta nyare hojar nuförtiden.
    OK! Tack!

  14. #253
    hasenfrasen andersbrinks avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    hedesunda
    Hoj
    2xB12+VS1400+GPz1100
    Inlägg
    10 526
    Citat Ursprungligen postat av Boost 3 Visa inlägg
    Enda fördelen med iridium är att de håller minst 7000 mil
    Originalstiften i min Firebird 350ci höll 24000 svenska mil. Då var gnistgapet ca 1.9 mm. Tänder den, so be it. Iridium, platinum, bah!

Sidan 13 av 13 FörstaFörsta ... 78910111213

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Old Badger
Handla MC-Utrustning, Kläder, Hjälmar, Stövlar, Handskar & Reservdelar på XLmoto
Köp din MC-Utrustning på XLmoto. Här finns Kläder, Stövlar, Hjälmar, Skydd & Reservdelar
Vill du annonsera ovan? Klicka här