Sidan 13 av 16 FörstaFörsta ... 78910111213141516 SistaSista
Resultat 241 till 260 av 315
  1. #241
    Medlem Millihaffs avatar
    Reg.datum
    dec 2005
    Ort
    Republiken Åsen
    Hoj
    Ducati 851 (996cc) Cagiva Elefant 900
    Inlägg
    216
    Citat Ursprungligen postat av Chronic Visa inlägg
    Har TS läst om MCM´s projekt Norrsken? Med en Hedlund motor som oroväckande fort tog sönder sig själv, en meter i taget, samtidigt som den vibrerade så allt annat gick på lunch samtidigt.
    Tror just denna trådstartaren har en väldigt stor erfarenhet av just vibrationer.

  2. #242
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2005
    Ort
    Stockholm
    Hoj
    KTM RC8R Track 2011
    Inlägg
    622
    Citat Ursprungligen postat av Chronic Visa inlägg
    Har TS läst om MCM´s projekt Norrsken? Med en Hedlund motor som oroväckande fort tog sönder sig själv, en meter i taget, samtidigt som den vibrerade så allt annat gick på lunch samtidigt.
    Var det inte en Folan i den?

    Folan motorerna var väl i egen division vad gäller dålig hållbarhet...

    Mvh,
    Ingvar

  3. 2018-09-14, 19:20

  4. #243
    Medlem Chronics avatar
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    S T H L M
    Hoj
    Sålt alla....
    Inlägg
    7 359
    Citat Ursprungligen postat av ingvar.olsson Visa inlägg
    Var det inte en Folan i den?

    Folan motorerna var väl i egen division vad gäller dålig hållbarhet...

    Mvh,
    Ingvar
    Nu blev jag 100% säker på att jag förväxlat saker och ting

  5. #244
    Mulle-mek Dr_Cs avatar
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    Harlösa
    Hoj
    Ducati 888SP5, Husaberg DRC680
    Inlägg
    952
    Blogginlägg
    28
    Citat Ursprungligen postat av Mr Moto Visa inlägg
    Härligt, keep upp the good work. Och repetera efter mig: Inga nylondrev på den här hojen
    Nix. Inga i vävarmerad bakelit i heller. Definitivt inga Iridium-stift. Ingen SEM-tändning. Inga påsvetsade kamlober. Inga titanventiler. Eller något annat av alla de misslyckanden som summerar ihop till det som med lite välvilja kan kallas erfarenhet.
    /Dr_C

    "Why roadracing? -Because football, tennis and golf only require one ball."

    Youtube-kanal: https://www.youtube.com/user/Massegossen

  6. #245
    Mulle-mek Dr_Cs avatar
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    Harlösa
    Hoj
    Ducati 888SP5, Husaberg DRC680
    Inlägg
    952
    Blogginlägg
    28
    Citat Ursprungligen postat av ingvar.olsson Visa inlägg
    Var det inte en Folan i den?

    Folan motorerna var väl i egen division vad gäller dålig hållbarhet...

    Mvh,
    Ingvar
    De första gjorde Lars efter lite väl minimalistiska principer. Vikten var också extremt låg, men utan oljepump radade problemen upp sig. Den vidareutveckling av Folan-motorn som Lars gjorde och sedermera Highland sprang vidare med, var hyggligt användbar och driftsäker.
    /Dr_C

    "Why roadracing? -Because football, tennis and golf only require one ball."

    Youtube-kanal: https://www.youtube.com/user/Massegossen

  7. #246
    Medlem Old Badgers avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Utanför Sötälje
    Hoj
    Engelska sporthojar
    Inlägg
    3 287
    Citat Ursprungligen postat av Dr_C Visa inlägg
    Eller något annat av alla de misslyckanden som summerar ihop till det som med lite välvilja kan kallas erfarenhet.
    Erfarenhet är summan av begångna misstag! Jag har erfarenhet på många områden...
    Blodgivare
    http://www.manxradio.com/radioplayer/am/


    "You know the main thing in Life?
    A SENSE OF HUMOUR
    Lose that, and you´re done."

  8. #247
    Medlem Micke Rs avatar
    Reg.datum
    maj 2014
    Ort
    Höglandet
    Hoj
    6 singlar och 3 par -44 till -12
    Inlägg
    665
    Citat Ursprungligen postat av Dr_C Visa inlägg
    Definitivt inga Iridium-stift.
    Snälla, en liten fördjupning.
    Racing is the process of turning money into noise.

  9. #248
    Mulle-mek Dr_Cs avatar
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    Harlösa
    Hoj
    Ducati 888SP5, Husaberg DRC680
    Inlägg
    952
    Blogginlägg
    28
    Citat Ursprungligen postat av Micke R Visa inlägg
    Snälla, en liten fördjupning.
    De slocknar vid höga förbränningstryck. Som i en spänd Supermono eller en turbomatad motor med högt laddtryck. Den erfarenheten jag just nu delade med mig av, helt gratis, kostade mig minst 15000kr, säkert 80 timmar i verkstan och en och en halv racingsäsong...

    Skickat från min SM-A310F via Tapatalk
    /Dr_C

    "Why roadracing? -Because football, tennis and golf only require one ball."

    Youtube-kanal: https://www.youtube.com/user/Massegossen

  10. #249
    Medlem Boost 3s avatar
    Reg.datum
    nov 2007
    Ort
    kramfors
    Hoj
    KTM sm990
    Inlägg
    4 205
    Citat Ursprungligen postat av Dr_C Visa inlägg
    De slocknar vid höga förbränningstryck. Som i en spänd Supermono eller en turbomatad motor med högt laddtryck. Den erfarenheten jag just nu delade med mig av, helt gratis, kostade mig minst 15000kr, säkert 80 timmar i verkstan och en och en halv racingsäsong...

    Skickat från min SM-A310F via Tapatalk
    Mina erfarenheter av iridiumstift är blandade. Jag körde Denso iridium på xr650r turbon med 1,1 bars laddtryck vilket va ca 125hk utan problem och de är 100mm borr. DE funkade även bra xr650r med vanligt sugtrim. De är många biltrimmare som kör iridiumstift på över 2 bar bla kompisen har en BMW 6a på 1000hk som går bra på Denso iridium han laddar 2 bar. Men vissa stånkor typ yamaha crossar tycks inte gilla dem de blir svårstartade.Men min 01as passat turbo gick stenfint i 2000 mil för att sedan börja missa på en cylinder. Jag knackade då ihop bygeln till 0,5mm och sedan gick de flera tusen mil utan problem.
    De är minst sagt luriga .....
    BOOST III

  11. #250
    Nu på pallen!!! magnus_mosss avatar
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    västkusten
    Hoj
    R6 #22 600 räser
    Inlägg
    8 955
    Citat Ursprungligen postat av Dr_C Visa inlägg
    De slocknar vid höga förbränningstryck. Som i en spänd Supermono eller en turbomatad motor med högt laddtryck. Den erfarenheten jag just nu delade med mig av, helt gratis, kostade mig minst 15000kr, säkert 80 timmar i verkstan och en och en halv racingsäsong...

    Skickat från min SM-A310F via Tapatalk
    Intressant! Så, vad är fördelen? Trodde att det var just under svåra förhållanden/hög komp som de plockade poäng?

  12. #251
    Medlem Boost 3s avatar
    Reg.datum
    nov 2007
    Ort
    kramfors
    Hoj
    KTM sm990
    Inlägg
    4 205
    Citat Ursprungligen postat av magnus_moss Visa inlägg
    Intressant! Så, vad är fördelen? Trodde att det var just under svåra förhållanden/hög komp som de plockade poäng?
    Enda fördelen med iridium är att de håller minst 7000 mil utan att mattas typ slitas i elektråden. Funkar hojen/bilen med iridium så ska man köra dem de sitter mont på de flesta nyare hojar nuförtiden.
    BOOST III

  13. #252
    Nu på pallen!!! magnus_mosss avatar
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    västkusten
    Hoj
    R6 #22 600 räser
    Inlägg
    8 955
    Citat Ursprungligen postat av Boost 3 Visa inlägg
    Enda fördelen med iridium är att de håller minst 7000 mil utan att mattas typ slitas i elektråden. Funkar hojen/bilen med iridium så ska man köra dem de sitter mont på de flesta nyare hojar nuförtiden.
    OK! Tack!

  14. #253
    hasenfrasen andersbrinks avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    hedesunda
    Hoj
    2xB12+VS1400+GPz1100
    Inlägg
    10 621
    Citat Ursprungligen postat av Boost 3 Visa inlägg
    Enda fördelen med iridium är att de håller minst 7000 mil
    Originalstiften i min Firebird 350ci höll 24000 svenska mil. Då var gnistgapet ca 1.9 mm. Tänder den, so be it. Iridium, platinum, bah!

  15. #254
    Mulle-mek Dr_Cs avatar
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    Harlösa
    Hoj
    Ducati 888SP5, Husaberg DRC680
    Inlägg
    952
    Blogginlägg
    28
    Nu har det blivit en schysst växellåda av två! Den här 65-åringen har blivt rengjord, glaskuleblästrad och fått samtliga bussningar, lager och packningar utbytta. Bara kickarmen väger ju nästan lika mycket som svingen på Supermonon!

    Jag tänkte hålla stilen lite rå, så inget polerat! Tänkte fräsa ett eget litet lock till högersidan, som en signatur. Visst känns det tillfredsställande att sätta ihop fräscha maniklar?

    Skickat från min SM-A520F via Tapatalk
    /Dr_C

    "Why roadracing? -Because football, tennis and golf only require one ball."

    Youtube-kanal: https://www.youtube.com/user/Massegossen

  16. #255
    Nu i tvåtaktsträsket Mr Motos avatar
    Reg.datum
    jan 2005
    Ort
    Javisst
    Hoj
    RVF 400, NSR250 SP
    Inlägg
    279
    Det här med glaskuleblästring får pustfetischisten i mig att hjula. Måste man ha olja i motorn

  17. #256
    Mulle-mek Dr_Cs avatar
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    Harlösa
    Hoj
    Ducati 888SP5, Husaberg DRC680
    Inlägg
    952
    Blogginlägg
    28
    Jag är så tacksam över kraften i att ha tillgång till hjälpsamma likasinnade över hela jorden! Det är nog det närmaste en religös upplevelse jag nånsin kommer!

    Jag har bestämt mig för en ram med centralt rör. Det ska vara en rektangulär profil, stor nog att kunna tjänstgöra som oljetank till Nisse. Liknande konstruktion som på Husaberg tex. Så för enkelhetens skull vill jag veta plåtens godstjocklek, så igår gjorde jag ett inlägg på Husaberg.org. Nu på morgonen har GjimC, från Australien, (som jag aldrig tidigare haft någon som helst kontakt med) varit ute och mätt och fotat. Guld! Rent guld!

    Skickat från min SM-A520F via Tapatalk
    Senast redigerat av Dr_C den 2018-10-17 klockan 06:46.
    /Dr_C

    "Why roadracing? -Because football, tennis and golf only require one ball."

    Youtube-kanal: https://www.youtube.com/user/Massegossen

  18. #257
    Nu på pallen!!! magnus_mosss avatar
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    västkusten
    Hoj
    R6 #22 600 räser
    Inlägg
    8 955
    Citat Ursprungligen postat av Dr_C Visa inlägg
    Jag är så tacksam över kraften i att ha tillgång till hjälpsamma likasinnade över hela jorden! Det är nog det närmaste en religös upplevelse jag nånsin kommer!
    Människor är toppen!!!! I like!!!!

  19. #258
    Nu i tvåtaktsträsket Mr Motos avatar
    Reg.datum
    jan 2005
    Ort
    Javisst
    Hoj
    RVF 400, NSR250 SP
    Inlägg
    279
    Ja det där med internet är en riktigt bra grej när man pysslar med annorlunda hojar. Vi är ju så pass få i Sverige så man hittar ju inte tillräckligt många andra med lämplig diagnos. Helt plötsligt har man tillgång till vad hela jordklotet kan erbjuda av likasinnade! Det närmaste jag kommit det annars här hemma är ju besök i valfri bandepå. Trevligt folk där

  20. #259
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2016
    Ort
    Överkalix
    Hoj
    Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13
    Inlägg
    1 164
    Citat Ursprungligen postat av Dr_C Visa inlägg
    Jag är så tacksam över kraften i att ha tillgång till hjälpsamma likasinnade över hela jorden! Det är nog det närmaste en religös upplevelse jag nånsin kommer!

    Jag har bestämt mig för en ram med centralt rör. Det ska vara en rektangulär profil, stor nog att kunna tjänstgöra som oljetank till Nisse. Liknande konstruktion som på Husaberg tex. Så för enkelhetens skull vill jag veta plåtens godstjocklek, så igår gjorde jag ett inlägg på Husaberg.org. Nu på morgonen har GjimC, från Australien, (som jag aldrig tidigare haft någon som helst kontakt med) varit ute och mätt och fotat. Guld! Rent guld!

    Skickat från min SM-A520F via Tapatalk
    Hade en liknande upplevese då jag via nätet hittade och testade maila en Australisensar som har kompressormatat en Honda 250 radfyra och fick ett snabbt svar plus att det bara är att höra av sig om tips och råd inför mitt kommande kompressormatning. Underbart att det finns såna människor som delar med sig av sin erfarenhet.

    Ser med spänning fram hur detta bygge kommer att utvecklas

  21. #260
    Medlem Micke Rs avatar
    Reg.datum
    maj 2014
    Ort
    Höglandet
    Hoj
    6 singlar och 3 par -44 till -12
    Inlägg
    665
    Egli gjorde ju ramar med centralrör, diameter 100mm. Godstjockleken varierade beroende på användningsområde. Typ 1,5 eller 2,1mm. Enligt en jänkare som var snabb på att svara.
    Racing is the process of turning money into noise.

Sidan 13 av 16 FörstaFörsta ... 78910111213141516 SistaSista

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Hade kunnat vart en mysig film men musiken..... Fet hoj!

H_____P
Handla MC-Utrustning, Kläder, Hjälmar, Stövlar, Handskar & Reservdelar på XLmoto
Köp din MC-Utrustning på XLmoto. Här finns Kläder, Stövlar, Hjälmar, Skydd & Reservdelar
Vill du annonsera ovan? Klicka här