Bahrain Superbike Championship; reseberättelse del 1!

Yzf R1

R_is_for_Respect
Gick med
29 Dec 2012
Ort
Halland
Hoj
YZF-R1
Du levererar tungt som vanligt !

Suverän Rejsrapport.


Men det är en sak jag verkligen inte begriper. Hur kan de säg att hojarna är fullpreppade för race.....och så kör de gatväxlat. Alltså, det STÄMMER bara inte.

Lika ofattbart är det att det inte bara är att lossa en skruv och flytta över så att man kan ha den växlingen man är van vid. Jag menar att om nu detta ska locka internationella förare så borde de väl preppa hojarna så att i alla fall möjligheten finns. Att byta till raceväxlat är ju världens enklaste grej på de flesta hojar....Varför inte på Panigalen ?
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Du levererar tungt som vanligt !

Suverän Rejsrapport.


Men det är en sak jag verkligen inte begriper. Hur kan de säg att hojarna är fullpreppade för race.....och så kör de gatväxlat. Alltså, det STÄMMER bara inte.

Lika ofattbart är det att det inte bara är att lossa en skruv och flytta över så att man kan ha den växlingen man är van vid. Jag menar att om nu detta ska locka internationella förare så borde de väl preppa hojarna så att i alla fall möjligheten finns. Att byta till raceväxlat är ju världens enklaste grej på de flesta hojar....Varför inte på Panigalen ?

Det sitter en ram i vägen. Och Hussein som driver det säger att han inte hade råd att köpa race-fotpinnar och reglage OCKSÅ!! Men visst var det bångligt, och OJ vag msn växlade fel i början: trycka i ettan istället för at dra i trean är ju INTE bra...:crashtrh
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Du levererar tungt som vanligt !

Suverän Rejsrapport.


Men det är en sak jag verkligen inte begriper. Hur kan de säg att hojarna är fullpreppade för race.....och så kör de gatväxlat. Alltså, det STÄMMER bara inte.

Lika ofattbart är det att det inte bara är att lossa en skruv och flytta över så att man kan ha den växlingen man är van vid. Jag menar att om nu detta ska locka internationella förare så borde de väl preppa hojarna så att i alla fall möjligheten finns. Att byta till raceväxlat är ju världens enklaste grej på de flesta hojar....Varför inte på Panigalen ?

Lillgalenpannan är ju en gathoj främst, snarare än en banhoj som de flesta andra sporthojar.
 

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Lillgalenpannan är ju en gathoj främst, snarare än en banhoj som de flesta andra sporthojar.

Va med på en mc firma i thn när de skulle göra de på en 1299a, med den QS, kablar och skit så gick hojen in i felsäkertläge läge och höll på som fan. På den va de verkligen inte bara bara att vända på reglaget.
 

Yzf R1

R_is_for_Respect
Gick med
29 Dec 2012
Ort
Halland
Hoj
YZF-R1
Älskade kommentaren när ni körde genom tunneln

"Jag slog näven i bordet och sa NU JÄVLAR SKA DET ÅKAS MOTORCYKEL.......HELVETE"

Priceless.......
 

jorpes

Soppatorsk sen Punka. Lökmekmiss?
Gick med
11 May 2003
Ort
Lindome
Hoj
R1 -08
Strålande film������
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top