Fylla gasolflaska

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
Fixa från Kina - fast postnord skall lägga på sina jävla 75kr lär det bli ok.

Håller på med massa friluftsliv och har massa adapters - jag pyntar bara 40kr halvkilot gas till mina kök.
Går med vinst lätt då jag köper billiga gaskasetter med ala CP250 och fyller mina 7/16 gängade campingasflaskor
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Fixa från Kina - fast postnord skall lägga på sina jävla 75kr lär det bli ok.

Håller på med massa friluftsliv och har massa adapters - jag pyntar bara 40kr halvkilot gas till mina kök.
Går med vinst lätt då jag köper billiga gaskasetter med ala CP250 och fyller mina 7/16 gängade campingasflaskor
Jag har letat som en tok efter någon adaptor for metrisk gänga och POL. Kammat noll i Kina som är översvämmat av det jänkarna kör med
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Jag har letat som en tok efter någon adaptor for metrisk gänga och POL. Kammat noll i Kina som är översvämmat av det jänkarna kör med

Köp lösa och koppla ihop med slang, det går ju att löda på slangkopplingar om det är mässing.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Vill du propan/butan/gasol flytta från en gasflaska till en annan gasflaska, ställ den "tomma" gasflaskan i frysen. Med slang till den varma gasflaskan i rummet utanför frysen.
Så vandrar propan/butan/gasol över från den varma gasflaskan i rummet utanför frysen till den kalla gasflaskan.
MEN
det är mycket lätt att överfylla. Du måste väga den fyllda flaskan och kolla att den inte väger för mycket. Jämfört med märkning utanpå.
Är du osäker på vilken blandning butan/propangasol man fyller med. Fyll bara till hälften av tillåten gas vikt.
Släpp ut (utomhus så klart)
För har du för stor fyllning dvs enbart vätska (ingen gas över vätskan) i flaskan så när flaskan blir lite varmare så utvidgar sig vätskan och spränger lätt flaskan och då gäller kroppsfrånvaro, inte sinnesnärvaro.

Men du borde kunna hitta en slang med adapter till gängan på brännaren så du kan använda den flaska du har med Butan/Propan. SWEDOL ? Hydroscand ?
 
Last edited:

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Då var det åter fyllningsdags. Adaptern fungerar utmärkt men det är lätt att överfylla. La den lilla flaskan i frysen och då blev slutvikten 1440 mot 1280 som angiven maxvikt. Blev att ventilera ut överskottet. Stora flaskans temp ungefär +20 så 40 graders tempskillnad var för stort. Blir nog kylskåpet nästa gång för den lilla flaskan.
67f2d8fb15f99503cfa90a248cb36396.jpg
16c018c4036fa9f0106440dccca8f979.jpg
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
lilla flaskan i frysen och då blev slutvikten 1440 mot 1280 som angiven maxvikt.

Påfyllning av lustgas görs på samma sätt, lill-flaskan i kylväska fylld med iskuber i vatten. Men även en svensk sommar kan överstiga +20 grader C så även där är det rekommenderat att väga mottagaren - trots inbyggt sprängbleck på ventilen. Oavsiklig tömning är aldrig kul! :näsblod
 
Nyheter
Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top