Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 24
  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    malmö
    Hoj
    Ninja 636 -04
    Inlägg
    18

    Streetfighter av kawaskaki zx636

    Hallå i vintermörkret!

    Då har man äntligen kommit igång med pojkdrömmen om att bygga en streetfighter av en någorlunda modern sporthoj.
    Bågen i fråga är alltså en Kawasaki zx636 från 2004 som jag tog i förvärv 2013. Såhär såg den ut i höstljuset förra året!

    Klicka på bilden för en större version

Namn:	20140428_180037.jpg
Visningar:	201
Storlek:	948,6 KB
Id:	427632

    Har redan varit så pass fräck att jag beställt hem en styrkrona med risers, ett styck svart fatbar styre och en svart supermotard liknande framlampa.

    Klicka på bilden för en större version

Namn:	20160222_172255.jpg
Visningar:	333
Storlek:	611,3 KB
Id:	427633

    Klicka på bilden för en större version

Namn:	20160222_170716.jpg
Visningar:	141
Storlek:	683,8 KB
Id:	427634

    Tanken har ju alltid funnits med mig att jag skulle slänga in en och annan stunt del också. Men jag får väl ärat börjar med att strippa ner den och få på dessa delarna för att se hur rå den blir Såhär står den i nuläget efter första dagens jobb

    Klicka på bilden för en större version

Namn:	20160222_170651.jpg
Visningar:	232
Storlek:	627,5 KB
Id:	427635

    Nästa steg blir nog att försöka fixa något fäste för tändningslåset då jag beställde budget varianten av kronan Sen får vi se huruvida mätarhuset får plats eller om det får bli att åka utan.

    Klicka på bilden för en större version

Namn:	20160222_172317.jpg
Visningar:	171
Storlek:	645,5 KB
Id:	427636

    tack o bock för denna gången!
    1. Kawasaki ninja zx6r -97, Bana
    2. Honda cbr600rr -05, såld
    3. Aprilia sxv 550 -08, såld
    4. Kawasaki zx636 -04, Gata

  2. #2
    blueridge
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    söderöver
    Hoj
    En 1200 utan puts
    Inlägg
    5 846
    Med risk för att verka negativ måste jag fråga om det är en synvilla att varken cc på hålen för gaffelbenen eller trianguleringen för styrstammen ser ut att stämma överens?

    M a o, har du fått rätt krona?

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    malmö
    Hoj
    Ninja 636 -04
    Inlägg
    18
    Citat Ursprungligen postat av blueridge Visa inlägg
    Med risk för att verka negativ måste jag fråga om det är en synvilla att varken cc på hålen för gaffelbenen eller trianguleringen för styrstammen ser ut att stämma överens?

    M a o, har du fått rätt krona?
    aah jag ser nu vid lite noggrannare syn på bilden att det ser snett ut, men det är bara jag som håller den lite snett. Den sitter redan på så det är lugnans! fler bilder kommer snart
    1. Kawasaki ninja zx6r -97, Bana
    2. Honda cbr600rr -05, såld
    3. Aprilia sxv 550 -08, såld
    4. Kawasaki zx636 -04, Gata

  4. #4
    blueridge
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    söderöver
    Hoj
    En 1200 utan puts
    Inlägg
    5 846
    Citat Ursprungligen postat av Ninja91 Visa inlägg
    aah jag ser nu vid lite noggrannare syn på bilden att det ser snett ut, men det är bara jag som håller den lite snett. Den sitter redan på så det är lugnans! fler bilder kommer snart
    Bra det. Blev lite brydd bara. Lycka till!

  5. #5
    Medlem Larses avatar
    Reg.datum
    apr 2009
    Ort
    Hofors
    Hoj
    Gsxr 600 K7 stunt
    Inlägg
    1 691
    Jäklar va de känns udda att se en 636a som inte har blivit stunthoj! Angående tändningslåset så kan du bocka till en plåt som du fäster under muttern till bakdämparen (eller nåt annat i närheten), då kan du montera låset under sadeln så är det ur vägen

  6. #6
    Medlem enrosabils avatar
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    Stockholm
    Hoj
    zx6r -09 Banhoj, Dorsoduro 1200 -11, vfr400 -87
    Inlägg
    2 177
    Har fått för mig att det är en bra grej att byta ut gaffelbenen på de där om det ska stuntas med dem, limningen innre gaffelben/klumpen som håller hjulaxeln ska vara lite halvdan, borde väl dock gå att schyssta till...
    Klicka på bilden för en större version

Namn:	epic03-04forksFAIL.jpg
Visningar:	224
Storlek:	43,3 KB
Id:	427653Klicka på bilden för en större version

Namn:	IMG_0011.JPG
Visningar:	224
Storlek:	183,4 KB
Id:	427654Klicka på bilden för en större version

Namn:	399918_291887140870580_100001478906913_776851_350805556_n.jpg
Visningar:	192
Storlek:	103,7 KB
Id:	427655
    Hur svårt kan det va?

    #9 Rookie 600

    Tack MotoStop, NP-däck, Wellco Welding CO och Etikettdoktorn för att ni gör min satsning i roadracing möjlig!

  7. #7
    Medlem Larses avatar
    Reg.datum
    apr 2009
    Ort
    Hofors
    Hoj
    Gsxr 600 K7 stunt
    Inlägg
    1 691
    Citat Ursprungligen postat av enrosabil Visa inlägg
    Har fått för mig att det är en bra grej att byta ut gaffelbenen på de där om det ska stuntas med dem, limningen innre gaffelben/klumpen som håller hjulaxeln ska vara lite halvdan, borde väl dock gå att schyssta till...
    De är ganska lugnt med original benen, man lär behöva misshandla den ganska ordentligt innan den går av så byte är inte nödvändigt. För övrigt så har 3 vänner såna gafflar på sina stunthojar som blev ombyggda runt 2007-2009, och deras håller fortfarande.

    Materialet i infästningen är också tunnare i 0304 benen än på de nyare

  8. #8
    Medlem
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    malmö
    Hoj
    Ninja 636 -04
    Inlägg
    18
    Citat Ursprungligen postat av Larse Visa inlägg
    Jäklar va de känns udda att se en 636a som inte har blivit stunthoj! Angående tändningslåset så kan du bocka till en plåt som du fäster under muttern till bakdämparen (eller nåt annat i närheten), då kan du montera låset under sadeln så är det ur vägen
    hahah ja jag har förstått att det är en stunt favorit! jag får se hur långt jag går med det :P Aaah satan vad smart, ska kolla på det inom det närmaste. Tack för tipset
    1. Kawasaki ninja zx6r -97, Bana
    2. Honda cbr600rr -05, såld
    3. Aprilia sxv 550 -08, såld
    4. Kawasaki zx636 -04, Gata

  9. #9
    Medlem
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    malmö
    Hoj
    Ninja 636 -04
    Inlägg
    18
    Då fick man vart på bågen igen under dagen och rätt ut lite små problem. Muttern till styrkronan gick inte ner långt nog för att styret skulle gå fritt igenom riserna. Så vart runt häromdagen för att hitta en tunnare eller en med hål genom, men ingen som hade något hemma. Så det fick bli en hemma lösning tillsvidare, kapade av några få mm med svettigt hantverk

    Klicka på bilden för en större version

Namn:	20160224_131150.jpg
Visningar:	120
Storlek:	1,88 MB
Id:	427676 Klicka på bilden för en större version

Namn:	20160224_152706.jpg
Visningar:	140
Storlek:	1,77 MB
Id:	427677

    inte långt senare dök ju nästa problem upp, när jag skulle provmontera lampan för att se hur fett det skulle komma att se ut (Har pillat bort de lilla vita skit klistermärkena nu också!) Upptäckte jag att den går inte fri från ramen riktig i nuläget. speciellt inte när man svänger, och det man ser på bilden är där fortfarande mer svängvinkel kvar. Jag hade ju hoppats kunna lösa detta och ha fungerande lyse på. inte för att det skulle komma till någon nytta egentligen, men ändå

    Klicka på bilden för en större version

Namn:	20160224_160835.jpg
Visningar:	138
Storlek:	615,3 KB
Id:	427672 Klicka på bilden för en större version

Namn:	20160224_160453.jpg
Visningar:	129
Storlek:	1,72 MB
Id:	427673

    Sen fick jag monterat lite saker på styret mest för att kolla lite hur det räcker med kablar osv. Visade sig att det lär behövas en längre bromsslang först och främst.

    Klicka på bilden för en större version

Namn:	20160224_172223.jpg
Visningar:	131
Storlek:	1,25 MB
Id:	427675,

    Sen får jag nog grotta ner mig lite djupare i kabelhärvan och se om jag kan dra fram det lite smidigare så att det når hela vägen, samt gaswires! och plocka bak tändningslåset som sagt
    1. Kawasaki ninja zx6r -97, Bana
    2. Honda cbr600rr -05, såld
    3. Aprilia sxv 550 -08, såld
    4. Kawasaki zx636 -04, Gata

  10. #10
    Medlem
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    malmö
    Hoj
    Ninja 636 -04
    Inlägg
    18
    Jaha då efter några veckors jobb var det tillbaka i garaget.
    Saker och ting börjar ordna upp sig. Har dragit upp det mesta på styret nu. Fick vart o köpt nya bromsslangar på ett ställe i Malmö som fixar specialbeställningar och pressar själv. PC Slang & maskiner Kan starkt rekommenderas, dom jobbar även på en hemsida som man ska kunna göra egna beställningar direkt från webben! Så håll ett öga öppet

    Klicka på bilden för en större version

Namn:	20160315_134925.jpg
Visningar:	100
Storlek:	1,06 MB
Id:	428393 Klicka på bilden för en större version

Namn:	20160315_134956.jpg
Visningar:	148
Storlek:	628,2 KB
Id:	428394

    Sen får det visst lov att bli en omlackering av tanken också tydligen... efter en liten olycka som fick lacken att släppa
    Så tänkte man kanske lika gärna skulle passa på att få den inbankad nu, så man kan köra tank-sittar-wheelies!!

    Återkommer väl igen snart hoppas jag och då kanske med moppelampan inkopplad också
    1. Kawasaki ninja zx6r -97, Bana
    2. Honda cbr600rr -05, såld
    3. Aprilia sxv 550 -08, såld
    4. Kawasaki zx636 -04, Gata

  11. #11
    Medlem
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    malmö
    Hoj
    Ninja 636 -04
    Inlägg
    18
    Nu har jag fixat det mesta här utom framlampan då. Vilket också har visat sig vara mitt största problem. som framgår av dessa bilderna så får jag inte på lampan tight då kontakten tar emot ramen. (och här är den ändå typ 5 cm ifrån på det nedre fästet)
    Finns det någon som har någon bra lösning på detta? Det ända jag kan tänka är ju att kapa av den biten av ramen? Men det skulle jag nog helst undvika egentligen...

    Klicka på bilden för en större version

Namn:	20160224_160437.jpg
Visningar:	105
Storlek:	1,76 MB
Id:	428562 Klicka på bilden för en större version

Namn:	20160224_160453.jpg
Visningar:	101
Storlek:	1,72 MB
Id:	428563

    Klicka på bilden för en större version

Namn:	20160224_161235.jpg
Visningar:	112
Storlek:	521,0 KB
Id:	428564 Klicka på bilden för en större version

Namn:	20160224_161223.jpg
Visningar:	87
Storlek:	545,7 KB
Id:	428569
    Klicka på bilden för en större version

Namn:	20160315_134956.jpg
Visningar:	111
Storlek:	628,2 KB
Id:	428565
    Senast redigerat av Ninja91 den 2016-03-21 klockan 11:05.
    1. Kawasaki ninja zx6r -97, Bana
    2. Honda cbr600rr -05, såld
    3. Aprilia sxv 550 -08, såld
    4. Kawasaki zx636 -04, Gata

  12. #12
    Medlem Larses avatar
    Reg.datum
    apr 2009
    Ort
    Hofors
    Hoj
    Gsxr 600 K7 stunt
    Inlägg
    1 691
    De skulle inte gå att kasta bort kåpan och fästa bara själva lampan i luftintaget då? Du har ju 4 skruvhål för kåpstaget som de eventuellt går att sätta fast nåt fäste till lampan i

  13. #13
    Medlem
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    malmö
    Hoj
    Ninja 636 -04
    Inlägg
    18
    Citat Ursprungligen postat av Larse Visa inlägg
    De skulle inte gå att kasta bort kåpan och fästa bara själva lampan i luftintaget då? Du har ju 4 skruvhål för kåpstaget som de eventuellt går att sätta fast nåt fäste till lampan i
    jo i teorin går det ju absolut, men jag har hellre kåpan på då jag tycker att det blir as fett så det fäljer med när man svänger liksom! har googlat runt massor men kan inte hitta någon med samma problem. dock kan jag hitta likadan cyklar med en framlampa på som ser ut att sitta lika tight..... men för besiktning eller något annat tror du att det skulle skada om jag drar fram kapen och kör av den såhär nånting?

    Klicka på bilden för en större version

Namn:	20160325_165018.jpg
Visningar:	120
Storlek:	635,9 KB
Id:	428734 Klicka på bilden för en större version

Namn:	20160325_165034.jpg
Visningar:	127
Storlek:	654,0 KB
Id:	428735
    1. Kawasaki ninja zx6r -97, Bana
    2. Honda cbr600rr -05, såld
    3. Aprilia sxv 550 -08, såld
    4. Kawasaki zx636 -04, Gata

  14. #14
    Medlem enrosabils avatar
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    Stockholm
    Hoj
    zx6r -09 Banhoj, Dorsoduro 1200 -11, vfr400 -87
    Inlägg
    2 177
    Citat Ursprungligen postat av Ninja91 Visa inlägg
    jo i teorin går det ju absolut, men jag har hellre kåpan på då jag tycker att det blir as fett så det fäljer med när man svänger liksom! har googlat runt massor men kan inte hitta någon med samma problem. dock kan jag hitta likadan cyklar med en framlampa på som ser ut att sitta lika tight..... men för besiktning eller något annat tror du att det skulle skada om jag drar fram kapen och kör av den såhär nånting?

    Klicka på bilden för en större version

Namn:	20160325_165018.jpg
Visningar:	120
Storlek:	635,9 KB
Id:	428734 Klicka på bilden för en större version

Namn:	20160325_165034.jpg
Visningar:	127
Storlek:	654,0 KB
Id:	428735
    Att kapa i ramen är sällan omtyckt av besiktningen som jag förstått.
    Varför inte bara välja annan lampa eller flytta ut den de millimeter som krävs? Eller ändra lite i höjdled och montera styrstopp så den går tillräckligt fritt för att kunna svänga lite åtminstone?
    Hur svårt kan det va?

    #9 Rookie 600

    Tack MotoStop, NP-däck, Wellco Welding CO och Etikettdoktorn för att ni gör min satsning i roadracing möjlig!

  15. #15
    ingen kommer ihåg en fegis _stensmo_s avatar
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    östersund
    Hoj
    honda tsr 250, honda crf 250
    Inlägg
    220
    Har du tänkt göra en regbesiktning på den?
    Jag har pratat lite med besiktningsstationen i Jönköping, där de har varit jättetrevliga att prata och spåna lite idéer med när jag har haft tvivelaktiga funderingar.
    ----------------------
    finns inga problem bara olika typer av lösningar
    ---------------------------------

  16. #16
    Medlem
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    malmö
    Hoj
    Ninja 636 -04
    Inlägg
    18
    Citat Ursprungligen postat av enrosabil Visa inlägg
    Att kapa i ramen är sällan omtyckt av besiktningen som jag förstått.
    Varför inte bara välja annan lampa eller flytta ut den de millimeter som krävs? Eller ändra lite i höjdled och montera styrstopp så den går tillräckligt fritt för att kunna svänga lite åtminstone?
    Ja jag vill ju gärna undvika kapen. Jag ska fixa lite längre fästen och se hur det blir om jag flyttar ut den lite och hoppas att det blir bra annars kollar jag nog efter andra lampor..

    Citat Ursprungligen postat av _stensmo_ Visa inlägg
    Har du tänkt göra en regbesiktning på den?
    Jag har pratat lite med besiktningsstationen i Jönköping, där de har varit jättetrevliga att prata och spåna lite idéer med när jag har haft tvivelaktiga funderingar.
    nej tänkte mest en vanlig besiktning. Jag känner också en besiktnings snubbe, jag passade ju på att fråga om att besiktiga som streetfighter då men han sa det är inga problem så länge allt funkar och jag slänger på en backspegel! men det var innan jag visste om detta problemet.

    så här ser den ut i nuläget. kloss intill ramen och går inte att svänga 1mm men jävla fint är de!!!

    1. Kawasaki ninja zx6r -97, Bana
    2. Honda cbr600rr -05, såld
    3. Aprilia sxv 550 -08, såld
    4. Kawasaki zx636 -04, Gata

  17. #17
    ingen kommer ihåg en fegis _stensmo_s avatar
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    östersund
    Hoj
    honda tsr 250, honda crf 250
    Inlägg
    220
    Det är ju bara ett scoop, kapa på å gört snyggt. Besiktaren måste ju verkligen veta att ramen inte såg ut så från början. Å vad ska de klaga på, du har ju bara nuttat lite i hörnet 😉
    ----------------------
    finns inga problem bara olika typer av lösningar
    ---------------------------------

  18. #18
    Medlem
    Reg.datum
    okt 2015
    Ort
    Umeå
    Hoj
    Obefintlig
    Inlägg
    113
    Det går inte att ta kapa halvcirklar på sidorna av "scoopet" så det svänger fritt?

    Jag antar att de fyra hålen är fästen för orginaldelar, men när/om man vill på med det framöver borde ju hål på över- och undersidan samt små vinkeljärn lösa det. Om du behöver kapa så stor radie att dem ryker, vill säga.

  19. #19
    Medlem Larses avatar
    Reg.datum
    apr 2009
    Ort
    Hofors
    Hoj
    Gsxr 600 K7 stunt
    Inlägg
    1 691
    Kapa inte av ramen för att få på en jävla moppelampa...

    Nog för att det inte är en bärande del, men du kommer aldrig att få dit kåpstaget och resten av kåporna om du eller nån framtida ägare tröttnar på fighter och vill ha kåpor istället. Byt lampa eller sätt den längre ut

  20. #20
    Medlem Baptistens avatar
    Reg.datum
    mar 2010
    Ort
    Surahammar
    Hoj
    KTM Duke II
    Inlägg
    211
    Jag hade samma problem som du med lampan, det finns bilder i min tråd på hur jag löste det.

    Hoppas det är till hjälp!

    http://www.sporthoj.com/forum/showth...-Streetfighter

Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Jag har en 959 corse. Ställningen är ju ganska extrem precis som på alla hojjar av den här stilen men inte alltför jobbig även för en gammal gubbe som jag. Skil [...]

Duccatista
Vill du annonsera ovan? Klicka här