Rejsrapport Emirates Sportsbike Championship

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Tack ALLA för alla uppmuntrande kommentarer!!! Det ger kraft och är MYCKET inspirerande!!! TACK!!!
:tummenupp:tummenupp:tummenupp:tummenupp:tummenupp
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
När du är i dubai så måste du hålla datorn på sidan, och ladda upp bilderna sidledes för att de ska hamna rätt på en svensk server. Hade du varit i Australien (som exempel bara) så måste du ha datorn upp å ner och ladda upp bilderna baklänges.

Detta gäller ju såklart bara om du har med dig en svenskkonfigurerad dator. Använder du en inhemsk så är det bara att göra som vanligt.

Detta vet ju ALLA vi som är lite tekniskt compjuter-intresserade och som verkligen vet vad ett modermodem är för något !

Så här gör du för att Dubai-modda din dator

Inställningar -> system -> i visningsalternativ för bildskärm klickar du i "liggande vänd" och klickar på "verkställ"

Sådär - problemet löst !


PS - Är det något annat du har problem med så tveka inte att fråga, sporthojs hela datahackar-elit hjälper dig :tummenupp

Alltså.... problemet när du skriver så här, att i början av ditt inlägg så sitter jag och skrattar lite förnöjt... och så kommer man till mitten, när du börjar snacka om att Dubai-modda din dator...
Då börjar man liksom undre "Menar han allvar nu?" och börjar NÄSTAN gå in och försöka genomföra din moddning!!!:gnissla:gnissla:confused::confused::confused:

Det är NÄSTAN oschysst att lura en gammal man på det viset!!! För jag fattar fortfarande inte vad jag gjorde för fel!!!!! :va:va
 

Yzf R1

R_is_for_Respect
Gick med
29 Dec 2012
Ort
Halland
Hoj
YZF-R1
Alltså.... problemet när du skriver så här, att i början av ditt inlägg så sitter jag och skrattar lite förnöjt... och så kommer man till mitten, när du börjar snacka om att Dubai-modda din dator...
Då börjar man liksom undre "Menar han allvar nu?" och börjar NÄSTAN gå in och försöka genomföra din moddning!!!:gnissla:gnissla:confused::confused::confused:

Det är NÄSTAN oschysst att lura en gammal man på det viset!!! För jag fattar fortfarande inte vad jag gjorde för fel!!!!! :va:va

:D Min humor !

Fast.....Du kan faktiskt gå in och skoja till det med kollegornas datorer genom att vända bilden upp å ner (eller som i ditt fall "Dubai-moddad" = Bilden lagd på sidan) Ingen skada skedd och det är lätt att gå in ändra tillbaka inställningarna.

Det där med modermodemet är en klassiker - Av flera anledningar...för det första finns det inget i en dator som heter modermodem...Men det visste inte en kille som jobbade på SAF-tidningen. I juni 1999 gjorde han ett reportage om felsökning av modermodem (för alla noobs här inne så är modermodemet hjärtat i hårddisken:fakta) http://modermodemet.com/

....................PS - Jag har inte en susning om vad du gjort för fel heller. Jag bara konstaterar att du är bättre på att köra hoj.:tummenupp
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
:D Min humor !

....................PS - Jag har inte en susning om vad du gjort för fel heller. Jag bara konstaterar att du är bättre på att köra hoj.:tummenupp

SKÖNT!!! Och jag är glad att jag är BETYDLIGT bättre på hoj än på datorer, för datorer är jag rätt kass på!!!:tummenupp
 

Yzf R1

R_is_for_Respect
Gick med
29 Dec 2012
Ort
Halland
Hoj
YZF-R1
I dag var du med i HN - Tyvärr en liten pluttartikel längst ner i vänstra hörnet................Men det som stod där var det mest läsvärda i hela tidningen ändå :D
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
I dag var du med i HN - Tyvärr en liten pluttartikel längst ner i vänstra hörnet................Men det som stod där var det mest läsvärda i hela tidningen ändå :D

Så trevligt!!!! En pluttartikel är i alla fall en pluttartikel!!! Nyfiken, ta en bild!:tummenupp Räcerhjälten sitter på flygplatsen NU!!!
 

Yzf R1

R_is_for_Respect
Gick med
29 Dec 2012
Ort
Halland
Hoj
YZF-R1
Så trevligt!!!! En pluttartikel är i alla fall en pluttartikel!!! Nyfiken, ta en bild!:tummenupp Räcerhjälten sitter på flygplatsen NU!!!

Jag tar en bild och lägger upp den imorgon, det är en JÄTTEPLUTTIG "artikel" (Jag älskar oxymoroner) - Men jag ska zooma bilden genom ett förstoringsglas så den syns.

Det som roar mig mest är att reportrarna på sportsidorna är helt ointresserade av sport, de skriver bara om sådant som ingen bryr sig om (fotboll, hockey och damcurling) - Sedan när det VERKLIGEN är en världssensation på gång......ja då blir det en pytteliten notis.

Sjukt !
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Jag tar en bild och lägger upp den imorgon, det är en JÄTTEPLUTTIG "artikel" (Jag älskar oxymoroner) - Men jag ska zooma bilden genom ett förstoringsglas så den syns.

Det som roar mig mest är att reportrarna på sportsidorna är helt ointresserade av sport, de skriver bara om sådant som ingen bryr sig om (fotboll, hockey och damcurling) - Sedan när det VERKLIGEN är en världssensation på gång......ja då blir det en pytteliten notis.

Sjukt !

Oxymoron var ett härligt ord, det tar jag till mig!!!! Jag gillar ord!!!!:tummenupp:tummenupp:tummenupp
 

Yzf R1

R_is_for_Respect
Gick med
29 Dec 2012
Ort
Halland
Hoj
YZF-R1
IMG_20160225_055042.jpg

Här kommer bilden.

Original är den skriven med så liten text att man knappt kan läsa det utan mikroskop. Tror ramen runt notisen var 14 x 28 mm (kan ha fel, det är möjligt att den var mindre än så) - Jag har dock förstorat upp den KRAFTIGT så att du ska kunna läsa den utan dina läsglasögon.
 
Last edited:

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Jag garvar ihjäl mig nu.. :rofl

Honda med KNÖLIGA hjul :rofl :rofl :rofl :rofl

Men dom VAR knöliga!!! Det syns lite grann på den här bilden. Först trodde jag att däcken var HELT sönderkörda, de var alldeles... ja, knöliga! Sedan upptäckte jag att däcken plockat upp gamla gummirester, och det visade sig att ägaren kört sitt sista pass alldeles efter ett gäng slicksförsedda Porschar, och plockat upp en massa gummi från dem.

Så, första passet åkte jag runt och skrubbade av det gamla gummit från däcken för att sedan komma ner i det riktiga däcket, och då gick det MYCKET bättre!!!:D:D:D
 

Bifogat

  • Dubai 9.jpg
    Dubai 9.jpg
    79.3 KB · Visningar: 152

Yzf R1

R_is_for_Respect
Gick med
29 Dec 2012
Ort
Halland
Hoj
YZF-R1
Annars låter detta som en ny affärsidé - Kör in på bandagen med slitna sulor.........och åk därifrån med nyregummerade ostar.

Man ser ju på bakdäcket att det är DUKTIGT med skräp på däcket om man förstorar upp det.

Namnlös.jpg
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Kör tidningen copy/paste på sporthojstrådar när det handlar om motorcyklar?

Det är IOFS bra, annars skulle det ha smugit sig in ett dussintal fel i den där lilla artickeln, Mossberg skulle ha blivit omdöpt till Mångström och hojen skulle ha varit en Ural :hihi
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Kör tidningen copy/paste på sporthojstrådar när det handlar om motorcyklar?

Det är IOFS bra, annars skulle det ha smugit sig in ett dussintal fel i den där lilla artickeln, Mossberg skulle ha blivit omdöpt till Mångström och hojen skulle ha varit en Ural :hihi

Nja... det KAN ju bero på att tidningen får ett färdigt manus från NÅGON, och denne NÅGON kanske skriver på SH också.... kanske.... men det kan man ju inte veta SÄKERT....
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Nja... det KAN ju bero på att tidningen får ett färdigt manus från NÅGON, och denne NÅGON kanske skriver på SH också.... kanske.... men det kan man ju inte veta SÄKERT....
Spooky det där... Trodde tidningarna fiskade upp sina nyheter själv., oberoende press.. :crash
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top