Rejsrapport Emirates Sportsbike Championship

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Liiiiiite spännande var det ju; skulle Hondan jag fått låna finnas på plats? Skulle Muhammed Ikram Gussani, som jag via FB raggat upp att forsla hojen från Abu Dhabi till Dubai, sköta sitt jobb? Skulle flyget landa i tid så att jag skulle hinna fram till första friträningen?

Och tammefan om inte det mesta föll på plats! Jag kom fram 0840, taxin till banan körde bara lite feloch jag kom fram 0930, Ikram med Honda rullade in samtidigt, jag hade inte glömt hjälmen, hojen hade jättemysko supercorsa SC0 (!!!!) med MASSOR av gammalt upplockat gummi på (hjulen var knöliga!!!) så 12.00 rullade #22 ut på banan!!!! TJOHO!!!!

Och den lånade Hondan med originalfjädring och katalysator gick ju helt ok!!! Okay, långsamt rakt fram; Supersport-hojarna rökte ju mig med 50-60 meter på rakorna, men stadigt och fint i kurvorna gick det! Vad ska man med Öhlins till???��������

Borrade mer huvudet och kvalade 4a, efter Abdulaziz Bin Ladin, Mahmoud och Moody!!! TJOHO!!!!
Och det ÄR ju en cool bana, med en "fullt på sexan och nästan varvstopp-kurva" fina kurvsektioner, lite off-camber kurvor, allt!

Gjorde fina starter, där jag båda gångerna kom in som fyra trots att andra hade supersporthojar med MÔCKE mos. Sedan genomförde jag två helt ok race, där jag "braked like a demon" och kom in som femma båda gångerna. När en Supersport-hoj väl kommer om är det inte lätt slå tillbaka!!!
Summering: en helt makalös helg!!! Mycket värme från många är härligt, fick många nya roliga kontakter som kan leda till vad som helst!!!
Och körningen gick helt ok; 5 sekunder efter Abdulaziz Bin Ladin han körde 1.45 och jag 1.50 och han kom 13e i WSS i Qatar senast) på varvet, på en standard Honda är helt ok, han har kört på den här banan i 10 år!!!!

Men framför allt, KUL!!!!!!! Såååååå mycket värme från så många, racingfolk ÄR fantastiska! Där stod jag i en racingdepå i Dubai, med lånad hoj, utan bensin, inga verktyg och ALLA hjälpte till med ALLT!!!:tummenupp:tummenupp:jisses:jisses:fakta:fakta:Bugar:Bugar
Och sedan fick de stryk. Och var glada ändå!!! Fantastiskt!!!
 
Last edited:

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Min lånade hoj! TACK Trevor!!!
:tummenupp:tummenupp:tummenupp
 

Bifogat

  • IMG_2319.JPG
    IMG_2319.JPG
    1.8 MB · Visningar: 280

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Och varför i helvete hamnade bilden upp och ned??????? :D:D:D
 

Semper idem

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Feb 2013
Ort
10 nautiska från slottet
Hoj
Ja
Fifan va kul.:tummenupp
Synd att hojen du skulle ha kört var paj, med den så hade du nog stått på pallen.

Fantastiskt att alla ställde upp och hjälpte dig, men dom visste ju att du är den legendariska "Mozz of Arabia"
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Vi försöker igen!!!!

- - - Updated - - -

Okay, en bild upp och ned och den andra 90 grader fel! Öhhhhhhhh......:va:va:va:va

- - - Updated - - -
 

Bifogat

  • IMG_2320.JPG
    IMG_2320.JPG
    1.8 MB · Visningar: 171
  • IMG_2316.jpg
    IMG_2316.jpg
    818.3 KB · Visningar: 179

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Dubai ligger ju på andra sidan om Ekvatorn, så allt är upp och ner där, det borde väl du som lärare veta.:)

Just det ja, tänkte inte på det!!!





Förresten, det gör det ju inte alls, Emiraten ligger norr om ekvatorn!!!!
!!!!:fakta:fakta:fakta
 
Last edited:

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Ort
Karlstad
Hoj
600+650+800+1000x2
FIFAN!!!!!! Bäste svensk! Bäste europe! Bäste förare på standardhoj! Mannen, myten, Mozz! :Bugar




Semper Idem:
Med tanke på hur fel det blev så blev det väldigt rätt. :7peta
 

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Ort
Varberg
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Fantastiskt att läsa! :tummenupp

En bronsstaty på dig och din R6a på torget i Varberg kanske är på sin plats?
 
Last edited:

Yzf R1

R_is_for_Respect
Gick med
29 Dec 2012
Ort
Halland
Hoj
YZF-R1
När du är i dubai så måste du hålla datorn på sidan, och ladda upp bilderna sidledes för att de ska hamna rätt på en svensk server. Hade du varit i Australien (som exempel bara) så måste du ha datorn upp å ner och ladda upp bilderna baklänges.

Detta gäller ju såklart bara om du har med dig en svenskkonfigurerad dator. Använder du en inhemsk så är det bara att göra som vanligt.

Detta vet ju ALLA vi som är lite tekniskt compjuter-intresserade och som verkligen vet vad ett modermodem är för något !

Så här gör du för att Dubai-modda din dator

Inställningar -> system -> i visningsalternativ för bildskärm klickar du i "liggande vänd" och klickar på "verkställ"

Sådär - problemet löst !


PS - Är det något annat du har problem med så tveka inte att fråga, sporthojs hela datahackar-elit hjälper dig :tummenupp
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top