Sidan 5 av 6 FörstaFörsta 123456 SistaSista
Resultat 81 till 100 av 116
  1. #81
    Nybliven kåphojs-riddare RookieMs avatar
    Reg.datum
    jun 2014
    Ort
    Stenungsund
    Hoj
    En Japan & en Österrikare
    Inlägg
    247
    Citat Ursprungligen postat av #space Visa inlägg
    Klicka på bilden för en större version

Namn:	Suzuki-TL1000R_mp51_pic_31385.jpg
Visningar:	75
Storlek:	423,1 KB
Id:	439850

    Även när man försöker ..., all krom o puts i världen förfinar INTE en Suzuki TL 1000r ..

    Klicka på bilden för en större version

Namn:	styr_163-01.jpg
Visningar:	73
Storlek:	66,2 KB
Id:	439851

    Kan hända att tillverkare / designer etc tänkte att hojen som sporthoj ska inte bara vara kraftfull utan se kraftfull ut. Att ingen sa ifrån borde väl mer eller mindre bygga på någon djup japansk aktning för någon oskriven lag / hierarkin på fabriken etc etc .. !
    Bitches be cray?!
    TL är ju urläckra, och knappast känd som Suzukis fula ankunge.

    Nä, vet hut!

  2. #82
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    Göteborg
    Hoj
    Suzuki SV650S -00 såld Triumph Sprint RS -01 Suzuki GSX1300R -08
    Inlägg
    4 667
    notrightrider skriver
    På samma sätt som en avgaspipa som sträcker sig ut bakom hojens bakersta punkt får mig att känna mig obekväm, så oroas jag av en kåpa som tydligt tar sig förbi framför främre hjulaxeln.
    Det svider i ögonen på mig och jag vill helst gå någon annanstans.
    Då måste du behöva ögondroppar så fort du drabbas av en modern sporthoj.
    BMW S1000RR, Kawasaki ZX-10R, Honda CBR1000RR, Yamaha YZF-R1 osv
    OBS svidande ögon varning för nedan länkar, explicit innehåll !
    https://www.google.se/search?tbm=isc....0.nveLi2p2H9M
    https://www.google.se/search?tbm=isc....0.3R6c_I0PdTU
    https://www.google.se/search?tbm=isc....0.xAMzWXSNTbA
    https://www.google.se/search?tbm=isc....0.nuzmvDhgidE
    Senast redigerat av Comeback den 2017-11-04 klockan 15:21.

  3. #83
    Medlem Two stroke mans avatar
    Reg.datum
    apr 2005
    Ort
    Där jag tar av mig hatten
    Hoj
    Har tappat räkningen
    Inlägg
    12 008
    Citat Ursprungligen postat av Mattias Visa inlägg
    Speciellt som räser:
    Den var ju lite av en besvikelse som sporthoj/racer. Med bara två cylindrar i V borde den ha blivit lättare och smalare är GSXR men istället blev den tyngre och inte blev den smalare.

    Plus en bakfjädring som kanske var en cool gimmick men ingen verkar ha gillat funktionen.
    Är din 2t trött? Porta? Skicka PM

  4. #84
    Medlem Knoddass avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Ort
    Ängelholm
    Hoj
    Kawa Z650 -17
    Inlägg
    1 950
    TL1000 är ju tvärfeta hojar!
    Dessutom snorbilliga att försäkra, jag kan helförsäkra en TLR för typ 7 papp som 24-åring, det är 2 papp billigare än vad jag betalar för min mesiga 650...

    Sent from my E5823 using Tapatalk

  5. #85
    Mr Kvalitet enligt Ståhlis Niklasinorrs avatar
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Lulstan
    Hoj
    KTM EXC 300 SixDays -17 samt en KTM 690 för grus!
    Inlägg
    4 417
    Citat Ursprungligen postat av Two stroke man Visa inlägg
    Den var ju lite av en besvikelse som sporthoj/racer. Med bara två cylindrar i V borde den ha blivit lättare och smalare är GSXR men istället blev den tyngre och inte blev den smalare.

    Plus en bakfjädring som kanske var en cool gimmick men ingen verkar ha gillat funktionen.
    Mera OT då:

    Hela konstruktionen var ju ett feltänkt från början. Man försökte klämma in en låååång v-twin i ett radfyrechassi med resultatet att svingen blev jättekort och bakfjädern fick sitta på sidan. Sen kryddade man anrättningen med en rotationsdämpare som blev glödhet bredvid avgaskröken.
    Vi testade bakdämparen i en stöddämparbänk och den hade nästan fem gånger mer kompression än returdämpning, vilket i alla andra fall ska vara tvärtom. Man kanske kunde vänt den up och ner så det hade blivit rätt?

    På racern (som visserligen är lite cool så fick man höja rideheight bak så mycket att förarna behövde en stege för att komma upp i sadeln, annars svängde inte hojen... Det var få som tävlade med den och det var också under väldigt kort tid
    N.S.L.A.M.C.A.G North Swedish Lame Ass Motorcycle Abuse Group

  6. #86
    Mr Kvalitet enligt Ståhlis Niklasinorrs avatar
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Lulstan
    Hoj
    KTM EXC 300 SixDays -17 samt en KTM 690 för grus!
    Inlägg
    4 417
    Citat Ursprungligen postat av notrightrider Visa inlägg
    Mjaaeeäää...


    Den är annorlunda, otraditionell och avig att se på med ett vanligt MC-öga, men satt i sitt sammanhang så blir det annorlunda.

    Phillipe Starck var formgivaren, och hans formspråk är... ...eh... ...intressant.

    Herr Starck är visserligen en känd designer men i min värld känns det ner som han rökt på. Visst är det annorlunda men snyggt? Njaaaaeeeää...

    Tacka vet jag Massimo Tamburini, han vet hur en hoj ska se ut!

    Klicka på bilden för en större version

Namn:	massimo-tamburini-mv-f4-ducati-916.jpg
Visningar:	126
Storlek:	78,4 KB
Id:	439856
    N.S.L.A.M.C.A.G North Swedish Lame Ass Motorcycle Abuse Group

  7. #87
    Medlem Two stroke mans avatar
    Reg.datum
    apr 2005
    Ort
    Där jag tar av mig hatten
    Hoj
    Har tappat räkningen
    Inlägg
    12 008
    Citat Ursprungligen postat av Niklasinorr Visa inlägg
    Mera OT då:

    Hela konstruktionen var ju ett feltänkt från början. Man försökte klämma in en låååång v-twin i ett radfyrechassi med resultatet att svingen blev jättekort och bakfjädern fick sitta på sidan. Sen kryddade man anrättningen med en rotationsdämpare som blev glödhet bredvid avgaskröken.
    Vi testade bakdämparen i en stöddämparbänk och den hade nästan fem gånger mer kompression än returdämpning, vilket i alla andra fall ska vara tvärtom. Man kanske kunde vänt den up och ner så det hade blivit rätt?

    På racern (som visserligen är lite cool så fick man höja rideheight bak så mycket att förarna behövde en stege för att komma upp i sadeln, annars svängde inte hojen... Det var få som tävlade med den och det var också under väldigt kort tid
    Väldigt synd då konceptet 1000cc V-twin eg har tillräcklig effekt och därmed potential.

    Back to topic så tycker jag inte att TL är så hemskt ful.
    Är din 2t trött? Porta? Skicka PM

  8. #88
    Mr Kvalitet enligt Ståhlis Niklasinorrs avatar
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Lulstan
    Hoj
    KTM EXC 300 SixDays -17 samt en KTM 690 för grus!
    Inlägg
    4 417
    Citat Ursprungligen postat av Two stroke man Visa inlägg
    Väldigt synd då konceptet 1000cc V-twin eg har tillräcklig effekt och därmed potential.

    Back to topic så tycker jag inte att TL är så hemskt ful.
    Håller med, speciellt TL-S gillade jag
    N.S.L.A.M.C.A.G North Swedish Lame Ass Motorcycle Abuse Group

  9. #89
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2005
    Ort
    Stockholm
    Hoj
    KTM RC8R Track 2011
    Inlägg
    559
    Den fulaste hoj jag sett tror jag är den "wobbelfria säkerhetshojen" som någon tog fram någon gång 70/80-tal. Jag har tyvärr ingen bild men och minns inte ens vad den hette.

    Är det någon som minns den? Kanske rent av har en bild?

    Som tur var så sattes den aldrig i produktion!

    Mvh,
    Ingvar

  10. #90
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2005
    Ort
    Stockholm
    Hoj
    KTM RC8R Track 2011
    Inlägg
    559
    Den här ligger nog också rätt bra till:

    Klicka på bilden för en större version

Namn:	cf-moto-v3-1.jpg
Visningar:	139
Storlek:	247,5 KB
Id:	439961

    Mvh,
    Ingvar
    Senast redigerat av ingvar.olsson den 2017-11-10 klockan 16:29.

  11. #91
    Medlem notrightriders avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    Halland
    Hoj
    Pick a number - ANY number!
    Inlägg
    2 142
    Citat Ursprungligen postat av ingvar.olsson Visa inlägg
    Den här ligger nog också rätt bra till:

    Klicka på bilden för en större version

Namn:	cf-moto-v3-1.jpg
Visningar:	139
Storlek:	247,5 KB
Id:	439961

    Mvh,
    Ingvar
    Mja, njae - behövs bara en förare i skinnställ med knäpuckar för att linjerna skall trilla på plats och få ett sammanhang.

    Knäpuckar, ryggpuckel - och fransar förstås, på ett och samma ställ.
    See? Mer behövs inte för att man skall se ljuset...
    IBA #40701

  12. #92
    Progressiv klassicist Coola Olas avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Ort
    I verkligheten, idag
    Hoj
    SV 650 -08, CCM R30 -03
    Inlägg
    2 106
    Citat Ursprungligen postat av DampKid Visa inlägg
    Liiite oförtjänt verkar inte BMW R 1200 C kvalat in på listan? Designklassikern och power cruisern från slutet av 90-talet. Annars är jag nöjd med att två andra studier i bayersk mc-design i alla fall hittat rätt:
    BMW K1 och BMW C1
    R1200C är ju inte så tokig. Åtminstone inre jämfört med kusinen R1200CLC. Bara kåpan/framlyktorna väger enligt uppgift omkring 20 kg. Upphängt i styrkronan för den där riktiga ånglokskänslan...

    Klicka på bilden för en större version

Namn:	IMG_2130.JPG
Visningar:	86
Storlek:	1,28 MB
Id:	439997
    Klicka på bilden för en större version

Namn:	IMG_2129.JPG
Visningar:	43
Storlek:	31,4 KB
Id:	439998
    Sju och en halv minuters lycka för motornörden. BRM V16 på okänd bana:
    http://www.youtube.com/watch?v=OnEA-m8cVcE

  13. #93
    Nu i tvåtaktsträsket Mr Motos avatar
    Reg.datum
    jan 2005
    Ort
    Javisst
    Hoj
    RVF 400, NSR250 SP
    Inlägg
    161
    Citat Ursprungligen postat av Coola Ola Visa inlägg
    R1200C är ju inte så tokig. Åtminstone inre jämfört med kusinen R1200CLC. Bara kåpan/framlyktorna väger enligt uppgift omkring 20 kg. Upphängt i styrkronan för den där riktiga ånglokskänslan...

    Klicka på bilden för en större version

Namn:	IMG_2130.JPG
Visningar:	86
Storlek:	1,28 MB
Id:	439997
    Ahhh han är först med det senaste, spindelögonskåpan. Ja man skall ju härma naturen allt är ju fiffigt uttänkt där....
    Klicka på bilden för en större version

Namn:	f8628b475e47c33ae9595fc6b2866ec4.jpg
Visningar:	42
Storlek:	297,8 KB
Id:	439999

  14. #94
    Mr Kvalitet enligt Ståhlis Niklasinorrs avatar
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Lulstan
    Hoj
    KTM EXC 300 SixDays -17 samt en KTM 690 för grus!
    Inlägg
    4 417
    Citat Ursprungligen postat av notrightrider Visa inlägg
    Mja, njae - behövs bara en förare i skinnställ med knäpuckar för att linjerna skall trilla på plats och få ett sammanhang.

    Knäpuckar, ryggpuckel - och fransar förstås, på ett och samma ställ.
    See? Mer behövs inte för att man skall se ljuset...
    Det finns ju redan Fusionmat så en Fusionbiker måste ju vara ett naturligt steg?
    N.S.L.A.M.C.A.G North Swedish Lame Ass Motorcycle Abuse Group

  15. #95
    Organisationsutmanad... SwePaces avatar
    Reg.datum
    jun 2008
    Ort
    Rönninge
    Hoj
    Husqvarna 701 SM
    Inlägg
    2 295
    Första steget är ju taget av bla motardpiloterna (skinnställ och cross-hjälm/stövlar. )

  16. #96
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2005
    Ort
    Stockholm
    Hoj
    KTM RC8R Track 2011
    Inlägg
    559
    Den är ändå mindre vacker från andra sidan

    Klicka på bilden för en större version

Namn:	9magro1113.jpg
Visningar:	76
Storlek:	33,9 KB
Id:	440003

    Mvh,
    Ingvar

  17. #97
    Medlem Chronics avatar
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    S T H L M
    Hoj
    Sålt alla....
    Inlägg
    6 826
    Den där kinascootern är verkligen liten i verkliga livet, måste sitta en kortväxt dvärg på bilden

  18. #98
    Medlem tugges avatar
    Reg.datum
    jul 2011
    Ort
    Grums
    Hoj
    VT1100c2 -95
    Inlägg
    478
    Citat Ursprungligen postat av Chronic Visa inlägg
    Den där kinascootern är verkligen liten i verkliga livet, måste sitta en kortväxt dvärg på bilden
    Haha, en kortväxt dvärg...

  19. #99
    here i come stylengrace-fzxs avatar
    Reg.datum
    okt 2008
    Ort
    gbg
    Hoj
    1991 yamaha fzx + XJR 1300 99 + piaggio ciao
    Inlägg
    798
    Tog en snabb titt på nätet o det verkar ha blivit bättre än jag upplevde det förr. Men nånting jag irriterar mig på. Är när utbudet till tjejer"kläder/detaljer på motorcyklar" skall vara rosa. Eller ha en feminim tribal drake detalj. Eller sån där gucci touch. Alltid tyckt det ser efterblivet ut. Inte menat att det får vara kvinnigt figursytt.
    Det är inte målet som är det viktiga, utan att äta mycket pizza o ha sex

  20. #100
    Tekniknörd
    Reg.datum
    jan 2017
    Ort
    Kungälv
    Hoj
    RD350, RG125, RG250, RG500, FZR1000, ..... +++++
    Inlägg
    297
    Norton
    Klicka på bilden för en större version

Namn:	IMG_1539l.jpg
Visningar:	53
Storlek:	252,7 KB
Id:	440042

  21. 2017-11-19, 22:38

Sidan 5 av 6 FörstaFörsta 123456 SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Impad över dina svensk-kunskaper Mr. Xaus!

Jensah

Ge järnet med nya Battlax Racing R11

Motorrads Freddy Papunen har provkört Bridgestones nya gatgodkända racedäck. I väntan på reportaget i tidningen ger vi lite teknisk bakgrund från Bridgestones pressrelease. Pressrelease om nya Battlax Racing R11: Bridgestone, världens största däck- och gummitillverkare, sätter en ny standard för …
Vill du annonsera ovan? Klicka här