Aprilia RS125 strypt eller ostrypt?

Piroz

Ny medlem
Gick med
29 Jul 2015
Ort
borås
Hoj
-
Har en aprilia RS125! Tidigare ägaren hävdade runt 30 hästar antog då att den var ostrypt! På försökringspappret står den 11kw dvs 14hp med andra ord strypt. Hur kan jag se om den är strypt eller inte?
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Skillnaden mellan 14 och 30 hk är mer än uppenbar om du kör med den mer än 25 meter... Starta den och gissa vetja.

Den ÄR ju strypt om det står det i regbeviset. Är strypningen borttagen så märks det definitivt. Stor skillnad på 100 och 160+ i toppfart tex.
 

Pettsson ‎

Ny medlem
Gick med
29 Nov 2015
Ort
Södertälje
Hoj
Aprilia rs125-05
Kolla om 1. Avgasporten är ikopplad, den sitter under tanken och ser ut som en kopparcylinder, den sitter fast på höger sida av kylartanken. 2. Ta bort bakre sadeln och kolla på cdi boxen om någon har varit och grävt upp baksidan på den, där sitter en metallbricka som man klipper av för att få bort en strypning som aktiveras vid 4k RPM, sedan fyller man igen med silicon. Om den förra ägaren hade den ostrypt så är den troligtvis ostrypt nu med då man behöver en ny CDI för att strypa den igen.
Vilken årsmodell är det? :banana

Jag har en Rs125 05 som varvstoppade vid 8k RPM när avgasporten inte var ikopplad, har dock inte hört om någon annan RS som gjort det, men det kan vara värt att kolla.
 

GAMMA

Trasig
Gick med
24 Mar 2003
Ort
Mälardalen
Hoj
Promenadhoj, forthoj, smutshoj.
Är det ngn som har en trottel liggandes till Aprilia RS125 99-05 så köper jag den av er.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top