Vilka ska köra Svenska Endurance Cupen, SEC, 2016?

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
Finns ute på Facebook om SEC men det är ju trevligt med en tråd om det på sporthoj.com också:) Officiell info om serien finns på endurancecupen.se och deras Facebook-sida.

Skriv upp startnummer, namn/team, hoj här nedan!
Själv är jag anmäld till Sprintracen men ev blir det Endurance istället.

Kopierar listan med anmälda från hemsidan men presentera gärna teamet och medlemmarna mer utförligt samt hur många race ni tänkt köra osv.


Svenska Endurance Cupen (6h)
1. Antikrundan
2. S-M-L
11. Team Snail Racing
32. HMC Racing Vänersborg
42. Team R2D2
55. Team Suntrip
69. Team Bubba Racing
95. Team Babados
98. Against All Racing Team
151. Scuderia Corsa Clavicola
200. Racing Doscientos

SEC Sprint

3. Rachid Rachid, Yamaha R1
4. Peter Marcussen
7. Robert Childs
61. Morris Packer
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Sprinten 5 juni på Swedish Raceway i Anderstorp verkar ju lite intressant.. Möjlighet till fredag/lördagsträning i samband med en SEC helg? Jag har inte Facebook, så har inte kunnat följa diskussionerna där..
 
Last edited:

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
Sprinten 5 juni på Swedish Raceway i Anderstorp verkar ju lite intressant.. Möjlighet till fredag/lördagsträning i samband med en SEC helg? Jag har inte Facebook, så har inte kunnat följa diskussionerna där..

Är det inte Action Pics fre/lördag ? som jag minns det iaf..
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Är det inte Action Pics fre/lördag ? som jag minns det iaf..

Såg det nu med. A P kör fredag lördag 3 o 4 juni på A torp :tummenupp

Frågan e om Sprinten går o knö in i 2016 speedsterbudgeten hehe Seriöst, vad kan ett kval och 2 race heat i sprint på söndagen kosta tro?
 
Last edited:

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Ort
Karlstad
Hoj
600+650+800+1000x2
Svenska Endurance Cupen (6h)
1. Antikrundan
2. S-M-L
11. Team Snail Racing
32. HMC Racing Vänersborg
42. Team R2D2
55. Team Suntrip
69. Team Bubba Racing
95. Team Babados
98. Against All Racing Team
151. Scuderia Corsa Clavicola
200. Racing Doscientos

SEC Sprint
3. Rachid Rachid, Yamaha R1
4. Peter Marcussen
7. Robert Childs
41. Peter Chakraborty
61. Morris Packer


Jag har 41 i Speedster och SEC Sprint, vi får se hur många lopp jag hinner med...
 

zodiak

Medlem
Gick med
9 Feb 2004
Ort
Värnamo
Hoj
2021 Kawasaki KX250X, 2021 Aprilia RS660 Cup
Sprint låter kul, är ju nära och ska köra med AP dagarna innan. Som sagt, frågan är om det går att klämma in och om man ens ska nämna det hemma? :7peta Bättre att bara "försvinna" den dagen också :D

Får vänta och se vad kostnaden hamnar på.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Har iaf bokat ett startnummer för Sprint, men får se hur det känns på storbana i år, planen är iaf att köra ett race. :D
 

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
Sprint låter kul, är ju nära och ska köra med AP dagarna innan. Som sagt, frågan är om det går att klämma in och om man ens ska nämna det hemma? :7peta Bättre att bara "försvinna" den dagen också :D

Får vänta och se vad kostnaden hamnar på.

Haha, det är bästa sättet ibland:D
Tror startavgiften blir 1600-2000kr ungefär för Sprint. Hoppas info kommer snart från Stefan "Humlan" & Co:tummenupp

Jag har bara hört att startavgift i Endurance blir ca 3600kr för serieanmälda och 4000kr om man inte är serieanmäld. Är man tre som teamar upp i "Stafett" så blir startavgiften ca 1200-1400kr:tummenupp

Fördelen med Stafett är att alla kör på egen hoj, man byter bara över transpondern vid förarbyte. Blir sjukt mycket körning för pengarna!
 
Last edited:

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
På tal om att vara serieanmäld! Serieanmälan till Endurance (både vanliga Endurance och Stafett) är 1000kr och för SEC Sprint 300kr. Utöver rabatt på startavgift får man ta del av erbjudanden/rabatter från en del partners till SEC: http://endurancecupen.se/?page_id=56
 

zodiak

Medlem
Gick med
9 Feb 2004
Ort
Värnamo
Hoj
2021 Kawasaki KX250X, 2021 Aprilia RS660 Cup
Jag hoppas att Cupen får leva kvar nästa år och att man kan gå ihop ett gäng och köpa en bättre begagnad literklubba och köra hela säsongen. Det är väl det absolut enklaste och billigaste sättet att få massor av timmar i sadeln till låg timkostnad. Dessutom är det väl alltid en fördel att äga en hoj gemensamt i dessa sammanhang.

Hoppas man träffar lite skönt folk i år som kan tänka sig en gemensam satsning som inte behöver spåra ur för mycket.
 

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
Såg det nu med. A P kör fredag lördag 3 o 4 juni på A torp :tummenupp

Frågan e om Sprinten går o knö in i 2016 speedsterbudgeten hehe Seriöst, vad kan ett kval och 2 race heat i sprint på söndagen kosta tro?

Inte en janne... jag "råkade" få kliva in som reservpilot i ett team där.. så jag får göra allt för att inte göra bort mig bara....

Men annars är Sprinten på Falken sent på året lite intressant för mig.
Då har man fått se hur den funkar för jag undrar hur man startar 2 heat, för efter under 6tim ?

Sen ska man vara hel i september med :p
 

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
Inte en janne... jag "råkade" få kliva in som reservpilot i ett team där.. så jag får göra allt för att inte göra bort mig bara....

Men annars är Sprinten på Falken sent på året lite intressant för mig.
Då har man fått se hur den funkar för jag undrar hur man startar 2 heat, för efter under 6tim ?

Sen ska man vara hel i september med :p

Tidigare när det fanns ERF Sprint så körde man ett kval och heat 1 på morgon/förmiddag samt heat 2 efter 6h racet.
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)

Det där är min sambo faktiskt. Givetvis två till också, som tänkte köra stafett så många race vi orkar och den gamla bussen håller för. Men Laila är lagledare, som vanligt. :D

Efter en medioker säsong i Speedster på lånad hoj tänkte jag att det vore bra med lite mer körtid, varken hinner eller har råd att köra träning mellan rejsen. Ergo, sambo rekryterad som förare för att slippa gnäll om att hon aldrig får köra. Tog med däcksponsorn som förare också för att säkra upp den biten. :tummenupp

Nummer och namn självklara för de som kan sina Douglas Adams och George Lucas.

Kakor kommer finnas i depåtältet. :hihi
 

Marcus_A

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
West
Hoj
BMW S1000RR, CRF 450R
Är en av tre i Team Bubba Racing
Tävlat i Rookie 600 och Rookie 1000 och mina andra två vänner tävlar också aktivt.
Men i år blir det fokus på Endurance då vi gillar konceptet.
 

Kjellar

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2011
Ort
Motala
Hoj
Aprilia Tuono-06 och en Mille räser
Är en av 3 förare i Against All Racing Team
Vi ska köra stafetten.
Kört en del i Speedster och är inte snabb. De andra 2 är bättre än mig så vi får se hur länge jag får vara med....:)
 

vurparen

Medlem
Gick med
5 Aug 2013
Ort
Kista
Hoj
Aprilia Falco -00 KTM 625sxc -06
Hur ska man förbereda hojen för detta?
Vi är 3 amatörer som vill vara med! :yoparty

Vi tänkte köpa en r6 eller 600rr och preppa den för endurance.
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Enklaste man kan göra är att ordna fasta distanser i bakfälgen, se till att det är enkelt att byta bakdäck. Tankapparat ordnar man enkelt med en jeepdunk med en påsvetsad stor kulventil i botten. Tips! Se till att kulventilen får en bit slang som pip, så inte man får metall mot metall när man tankar, det kan bli statisk elektricitet.
I övrigt så najjas allt som ska vara najjat enligt reglementet.
Glöm inte att serieanmäla, och helst under ett kul namn!
 

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Göteborg
Hoj
-
Om man vill bygga en säker tankapparat bör man "jorda ihop "tankapparat och MC med en kabel.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top