Omgång 1 - Speedster 2016 - Anderstorp 7-8 maj

Morris Mc

Moderator
Gick med
14 Jan 2010
Ort
Malmö
Hoj
1983 Yamaha SR400 / 2021 Vespa GTS 300 / 1981 Husqvarna 258 / 2021 BMW G310GS /
Som en förberedelse för årets tävlingssäsong lägger jag upp en tråd för varje omgång av Speedster. Tanken är att vi har allt det vanliga tjötet i våra sedvanliga Speedster-trådar men använder dessa "omgångsspecifika trådar" för kommunikation under pågående tävlingar.

Se det som en egen tillfällig Speedster-anslagstavla på varje bana.

Luddigt? Ok, allt blir enklare med tydliga exempel från Speedster Cup 2015:

1. Fordon berättar om hur det kändes att klara sig från att vurpa i första kurvan i sin första SM-tävling. Det skriver han om i sin tråd ""Fordons" väg till Speedster cup 2015"

2. Ulvhamne har precis rymt från rehaben och kört till Anderstorp den 3 maj. Han undrar vem som har plats i ett depåtält för hans bagage och ett eluttag över så att han kan koppla in kylboxen med Speedster Cup-ölen. Dessa frågor postar han i "Omgång 1, Speedster Cup 2-3 maj 2015 - Anderstorp"

3. Någon har tappat en 'styrände' på lördagen och undrar om någon har en att låna ut. Posta i "Omgång 1, Speedster Cup 2-3 maj 2015 - Anderstorp" så når man även de som inte är i depån men som är så intresserade av Speedster Cup att de följer tävlingen.
 

Morris Mc

Moderator
Gick med
14 Jan 2010
Ort
Malmö
Hoj
1983 Yamaha SR400 / 2021 Vespa GTS 300 / 1981 Husqvarna 258 / 2021 BMW G310GS /
Anmäld! Först! Snabbast! (När det gäller det administrativa...)
 
Last edited:

nissepelle

Strandraggare
Gick med
29 Jan 2006
Ort
Linköping
Hoj
Suzuki GSXR750 -99, Gasgas 450 FSE -07
Undrar om någon har plats i depåtält för två noviser från Linköping?
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Undrar om någon har plats i depåtält för två noviser från Linköping?

Ett depåtält på 3x3 meter sväljer med lite vilja max 2 hojar och det kan nog vara svårt att hitta någon som har ett större sådant, eller inte skall använda det själv. Ett annat förslag kanske vore att splitta kostnaden för ett 24mx-tält så kan ni stå tillsammans om ni inte har tur att hitta någon som kan hjälpa er?

http://www.24mx.se/crosstillbehor/crosstillbehor-1/depatalt
 

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
Annars har jag ett hemskt tält med 5 miljarder pinnar, rör, plastdelar och annat kul på 3x6m ... men jag vill ogärna sälja det då nya ägare troligt kommer svära onda förbannelser över mig...
 

zodiak

Medlem
Gick med
9 Feb 2004
Ort
Värnamo
Hoj
2021 Kawasaki KX250X, 2021 Aprilia RS660 Cup
Sådär, anmäld och betald. Ser fram emot en trevlig helg! Bor ju dock runt knuten typ så jag missar ju lite av gemenskapen genom att sova hemma.
 

ollesonen

Ny medlem
Gick med
22 Dec 2005
Ort
Insjön
Hoj
Honda CBR1000RR -08
Någon som vet vart jag hittar info om ev träning på fredagen? Såg inget på svemo TA..
 

raggeerz

Medlem
Gick med
29 Apr 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Honda CBR 1000 RR ABS -10, Yamaha R1 -09, Husaberg FE 450 -04
Någon som vet vart jag hittar info om ev träning på fredagen? Såg inget på svemo TA..

Jag letade lite efter info på hemsidor och forum om tider och pris för fredagsträningen.
Hittade inte mer än att de säger att det ska bli träning, och att de återkommer med info.
 

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
Jag letade lite efter info på hemsidor och forum om tider och pris för fredagsträningen.
Hittade inte mer än att de säger att det ska bli träning, och att de återkommer med info.

Står även på ARC hemsida att det är träning på fredagen, men jag som är "rookie" på riktigt vill ju veta lite mera, typ hur betalar jag, när var och hur... ja... men vill inte åka dit och stå som ett fån, även om jag är övertygad om att slantar man upp får man vara med om man är anmäld till tävlingen.
Rather safe the sorry så att säga.........
 

Hultqvist

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2009
Ort
Örebro
Hoj
Ingen just nu
Står även på ARC hemsida att det är träning på fredagen, men jag som är "rookie" på riktigt vill ju veta lite mera, typ hur betalar jag, när var och hur... ja... men vill inte åka dit och stå som ett fån, även om jag är övertygad om att slantar man upp får man vara med om man är anmäld till tävlingen.
Rather safe the sorry så att säga.........

"Träning fredag med start kl 9:00 och slut vid 17:00. 4 grupper: långsam, medel, medel och snabb. 20 minuterspass med avbrott för lunch. Priset 1000 sek." -texten kopierad från inlägg i Svemo Roadracing Info på facebook, inlägget skrevs av Carry Mårtensson. Jag har även mailat ARC för lite klarhet men inte fått någon info. Jävligt dåligt skött med scheman och info ang träning från arrangörens sida än så länge. Visst är det 2 veckor kvar, men det är skönt att veta i god tid vad som gäller.
 

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
"Träning fredag med start kl 9:00 och slut vid 17:00. 4 grupper: långsam, medel, medel och snabb. 20 minuterspass med avbrott för lunch. Priset 1000 sek." -texten kopierad från inlägg i Svemo Roadracing Info på facebook, inlägget skrevs av Carry Mårtensson. Jag har även mailat ARC för lite klarhet men inte fått någon info. Jävligt dåligt skött med scheman och info ang träning från arrangörens sida än så länge. Visst är det 2 veckor kvar, men det är skönt att veta i god tid vad som gäller.

Det är ändrat nu om man läser på http://www.arc.nu/sv/nyheter/uppdaterad-tidplan-sm-rr/
 

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
Ursäkta en novis!Går det att bringa klarhet i vad står lugn, medel för i dessa sammanhang "träning inför SM" ? Är det öppet för gatåkare?

Jag är precis lika novis, om inte novisastesetsten :p
Det är licensträning, så för mig självklart inget för gatåkare, men jag utgår från att dom frågar hur långsam man är, och om man inte kört och fått tider på A-torp innan så får man väll chansa lite.
Jag har ju åkt 1 dag där på min MV Agusta och vet vad jag körde med den i rädslan för att klota, så jag kan nog yxa av ca 10s på den tiden.

Sen kan man ju alltid jämföra vad man kör för tider på andra banor i förhållande till andra förare som kört på A-torp och kalkylera fram en nått så när tid man kommer lyckas köra kanske... :7peta ...
Nu rörde jag kanske till det..

Men jag tror väll dom delar in Juniorer,Rookie och Speedster i dessa 3 klasserna, eller ?
 

Hultqvist

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2009
Ort
Örebro
Hoj
Ingen just nu
Men jag tror väll dom delar in Juniorer,Rookie och Speedster i dessa 3 klasserna, eller ?

Tänker arrangören till lite så borde det bli något sådant tycker jag också... men detta arrangemang verkar lite snurrigt just nu, men jag blir nog positivt överraskad när det väl är dags hoppas jag! :)
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Strålande väder för SM Premiärhelgen i RR ser de ut som nu i alla fall. Hoppas de håller i sig. :tummenupp

AnderstorpVader.jpg
 

zodiak

Medlem
Gick med
9 Feb 2004
Ort
Värnamo
Hoj
2021 Kawasaki KX250X, 2021 Aprilia RS660 Cup
Var är alla speedsterförare? I vintras skulle ju halva sporthoj köra speedster men vi är bara 17 anmälda :va
Det kan bli ett ganska trist race om det är stor spridning mellan varvtiderna.
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Var är alla speedsterförare? I vintras skulle ju halva sporthoj köra speedster men vi är bara 17 anmälda :va
Det kan bli ett ganska trist race om det är stor spridning mellan varvtiderna.

Personligen förnyar jag inte licensen innan 10/5 på knutstorp. Skulle gjort det med ARC 22/4 men hade en jävulsk feber som hindrade mig att göra nått överhuvud taget!. Så himla trist att inte kunna köra nu till helgen som siktet var inställt på hela vintern!! Men håller med, känslan e att det skulle vara många fler än 17st !!
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top