Resa med sporthoj.....

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Ort
Stockholm
Hoj
BMW R1200GS Adv -09. Ural Ranger -15. Royal Enfield Classic 500 -19. Ural Wolf -06.
http://www.sjaaklucassen.nl/en/

Det här borde kanske inspirera sporthojsmaffian här på forumet att faktiskt börja använda era hojar till något vettigt istället för att bara dra till korvkiosken..... ;)
 

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Ort
Karlstad
Hoj
600+650+800+1000x2
Jag trodde du ville dra på en resa med alla forumiter... :(
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Tyckte då aldrig en 50 mila tur över dagen var något problem med KTM RC8R:en jag hade. Tror nog sporthojsfolk bara är bekväma eller helt enkelt inte lagda åt långkörningar / semester med hojen.
 

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
133mil på 18timmar körde vi som mest på våran touringtrip länk finns i min signatur inga större problem faktiskt !
 

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Ort
Karlstad
Hoj
600+650+800+1000x2
Mitt problem när det gäller att resa med sporthoj har bara att göra med min nojighet. Jag gillar inte att lämna R1:an obevakad utomhus...
 

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
vi fick låsa in våra i hotellens garage varje natt så det är inget problem!
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Vad vet du om vad jag gör med min hoj?
Bara för att jag inte lägger upp mina resor på nätet så kanske jag gör dom ändå...

Sen finns ju såklart aspekten att jag hellre åker aktivt en dag på bana eller gata än 30 på värdelösa vägar i ett land med mer getter än människor.

Nu har jag inte tagit upp det uppenbara dvs har du tagit bumsen till en bana?

(Och ja jag har kört långsemester på sporthoj men hotell är så mkt bättre än tält...)
 
Last edited:

Q_Ball_Racing

Gasar hellre än bra
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Eneryda
Hoj
2014 stormtrooper 1000
Vad vet du om vad jag gör med min hoj?
Bara för att jag inte lägger upp mina resor på nätet så kanske jag gör dom ändå...

Sen finns ju såklart aspekten att jag hellre åker aktivt en dag på bana eller gata än 30 på värdelösa vägar i ett land med mer getter än människor.

Nu har jag inte tagit upp det uppenbara dvs har du tagit bumsen till en bana?

(Och ja jag har kört långsemester på sporthoj men hotell är så mkt bättre än tält...)


är jag den enda som är nyfiken på varför du tar så illa upp???
 

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Nein
När man är rädd för fart måste man ju hävda sig på något annat vis. Tälta på otillgängliga platser och bli ihjälbiten av mygg t ex. :fyllisar
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
är jag den enda som är nyfiken på varför du tar så illa upp???
Jag förstod ironin i första inlägget men jag är lite allergisk mot idioti vilket det är att sätta offroad grejer på en r1. Det känns som att provspela fotboll i träskor vilket säkert är möjligt men helt idiotiskt...

Sen tror jag inte det är så många som postar en banåkarvideo på ett äventyrsforum eller?
 

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Ort
Vid en marina
Hoj
KTM 1290 GT-22
Jag förstod ironin i första inlägget men jag är lite allergisk mot idioti vilket det är att sätta offroad grejer på en r1. Det känns som att provspela fotboll i träskor vilket säkert är möjligt men helt idiotiskt...

Sen tror jag inte det är så många som postar en banåkarvideo på ett äventyrsforum eller?

Med ditt resonemang är det väl ingen ide att köra sporthoj på gata öht?
 

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Ort
Stockholm
Hoj
BMW R1200GS Adv -09. Ural Ranger -15. Royal Enfield Classic 500 -19. Ural Wolf -06.
Jag förstod ironin i första inlägget men jag är lite allergisk mot idioti vilket det är att sätta offroad grejer på en r1. Det känns som att provspela fotboll i träskor vilket säkert är möjligt men helt idiotiskt...

Sen tror jag inte det är så många som postar en banåkarvideo på ett äventyrsforum eller?

Tagga ner, mannen. Det här är bara ett hojforum och inte en livsstil. Kolla in länken istället. Han gör roliga grejor. Det är kul ju! ;)
 

notrightrider

Ägglord
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
http://www.sjaaklucassen.nl/en/

Det här borde kanske inspirera sporthojsmaffian här på forumet att faktiskt börja använda era hojar till något vettigt istället för att bara dra till korvkiosken..... ;)
Provokation. På en tidig lördagkväll, dessutom.

Vad vet du om vad jag gör med min hoj?
Bara för att jag inte lägger upp mina resor på nätet så kanske jag gör dom ändå...

Sen finns ju såklart aspekten att jag hellre åker aktivt en dag på bana eller gata än 30 på värdelösa vägar i ett land med mer getter än människor.

Nu har jag inte tagit upp det uppenbara dvs har du tagit bumsen till en bana?

(Och ja jag har kört långsemester på sporthoj men hotell är så mkt bättre än tält...)
Reaktion. Surprice...


Förövrigt har ni förstått Sjaak Lucasen fel bägge två.

Mellangärdet där denne Holländares spark borde sitta är hos ägarna till alla dessa sorgliga, överkittade GS-hojar som aldrig får komma ut och leka.

Ni vet; all the right brands, all the right gadgets - till och med kartorna för Mongoliet är laddade i alla navigatorer som kan få plats på ett styre, men det är alltid något som håller en sådan här snubbe tillbaka.

Nu senast så handlade det nog om att Klim seglat upp som ett "bättre" klädmärke i det övre segmentet - då funkar det inte längre med BMW Rallye3-ställ, även om man sett andra köra med sådant på TV...

Och så håller det på - dom har gått vilse i utrustningslistan och gör sin Grand Tour online under vintersäsongen istället. År efter år.

Det är det klientelet som borde säga UFF! när Lucasen roundkickar och svingar benet över sin jättelåda och ger sig iväg. Han kör sin favvohoj dit han vill, även om aalllaa vet att han har fel.
Troligen är det därför han gör det - det är lättare att få spons, media, klick, föreläsa och bli inbjuden om du gör något fel. Yrvindsyndromet...:rolleyes:

Som den trettonde äventyraren på ett CharleyEwandussin har man inte mycket att komma med.
Ungefär som att vara den tjugoförste på det tjog GS-ägare som inte kommer till skott, eller ens lämnar Europa på sin Weltbummler.

Så tolkar jag Sjaak Lukasen. Det har aldrig handlat om vad för hoj man kör.
Kan man harva jorden runt på det mest olämpligt tänkbara materialet, så kan ingen längre ducka bakom att dom inte hittat rätt handskar ännu.



...å för att inte sabba en söndag så vet jag att du nyttjar din GS, Hell.
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Provokation. På en tidig lördagkväll, dessutom.


Reaktion. Surprice...


Förövrigt har ni förstått Sjaak Lucasen fel bägge två.

Mellangärdet där denne Holländares spark borde sitta är hos ägarna till alla dessa sorgliga, överkittade GS-hojar som aldrig får komma ut och leka.

Ni vet; all the right brands, all the right gadgets - till och med kartorna för Mongoliet är laddade i alla navigatorer som kan få plats på ett styre, men det är alltid något som håller en sådan här snubbe tillbaka.

Nu senast så handlade det nog om att Klim seglat upp som ett "bättre" klädmärke i det övre segmentet - då funkar det inte längre med BMW Rallye3-ställ, även om man sett andra köra med sådant på TV...

Och så håller det på - dom har gått vilse i utrustningslistan och gör sin Grand Tour online under vintersäsongen istället. År efter år.

Det är det klientelet som borde säga UFF! när Lucasen roundkickar och svingar benet över sin jättelåda och ger sig iväg. Han kör sin favvohoj dit han vill, även om aalllaa vet att han har fel.
Troligen är det därför han gör det - det är lättare att få spons, media, klick, föreläsa och bli inbjuden om du gör något fel. Yrvindsyndromet...:rolleyes:

Som den trettonde äventyraren på ett CharleyEwandussin har man inte mycket att komma med.
Ungefär som att vara den tjugoförste på det tjog GS-ägare som inte kommer till skott, eller ens lämnar Europa på sin Weltbummler.

Så tolkar jag Sjaak Lukasen. Det har aldrig handlat om vad för hoj man kör.
Kan man harva jorden runt på det mest olämpligt tänkbara materialet, så kan ingen längre ducka bakom att dom inte hittat rätt handskar ännu.



...å för att inte sabba en söndag så vet jag att du nyttjar din GS, Hell.

Jag är mkt mindre upprörd än vad alla tror och jag är fullt medveten om att gs-folkets antiklimax där man köper allsköns tillbehör för att klara road of bones (som hojen inte funkar bra för),men sen åker e45 T/R till Kiruna. Men det är ju inte manligt att köra en liten lätt 400cc som tar sig fram överallt...
Det är lite som 1000 vs 600 på bana.

Generellt är det hela dagens samhälle jag är trött på,med dess fabläss för idioti dvs är du inte bra så kan du alltid vara dum i huvudet och använda en r1 som äventyrshoj eller vara med i big brother för att få uppmärksamhet. För mig är det ingen prestation när man bara gör saker jobbigare än dom är. Ska du testa gränser så gör det med rätt grejer så du får veta var din gräns går och inte utrustningens.
 

Mandelhyndan

Medlem
Gick med
9 Mar 2015
Ort
Halmstad
Hoj
Aprilia Tuono 11
Över 30.000 mil har han avverkat på bägge sina r1:eek:r han rest jorden runt med. Sen så avstår folk att köpa hojar som gått en tiondel av det då dom tror de är slut..
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top