#27 Casey stoner är tillbaka i motogp!

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Ort
Karlstad
Hoj
600+650+800+1000x2
Om Stoner kommer tillbaka och kör en hel säsong på Ducatin så kommer Rossi få svårt att plocka sin tionde titel. Annars hoppas jag på just Rossi...
 

Bearing

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 May 2004
Ort
Vänersborg
Hoj
R1100S, XS400
Om Rossi skulle ta titeln skulle det vara det största som hänt inom motorsport, alla kategorier.

Kul att Stoner börjar återfå glädjen. Vore riktigt kul med inhopp från honom.
 

Fohlin

Gotlänningen
Gick med
23 May 2003
Ort
Gotland
Hoj
Ducati 916
Jag har tidigare inte gillat Stoner - men det här är onekligen det roligaste som händer inför den här säsongen. Jag hoppas verkligen få se honom rejsa igen. Snacka om att det skulle vara coolt om han är konkurrenskraftig!
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag har tidigare inte gillat Stoner - men det här är onekligen det roligaste som händer inför den här säsongen. Jag hoppas verkligen få se honom rejsa igen. Snacka om att det skulle vara coolt om han är konkurrenskraftig!

Om han körde 2.02 första gången som han sitter på en hojmodell, på en dammig bana, med däck han aldrig kört på, när han inte kört sådana hojar på ett år så bådar det ju gott.
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Om Stoner kommer tillbaka och kör en hel säsong på Ducatin så kommer Rossi få svårt att plocka sin tionde titel. Annars hoppas jag på just Rossi...

Det har ju gått sådär för Rossi de senaste åren sen Casey slutade. Jag tror inte att han skulle bli Rossis stora rival. Men hem skulle säkert peta ner Rossi ett snäpp till ;)
 

Hellmoppers_1

Träsktrollet
Gick med
30 Aug 2007
Ort
Götet
Hoj
Ärrsäcksa från 5
Ja, fy fän... Man kan inte låta bli att hoppas. Är själv ett gammalt Stoner-fan. Vore snorskoj att se Marquez och Stoner fajtas :yoparty
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Stackarn, så fort han sätter sig på en hoj så blir han återigen påtvingad samma gamla floskelfrågor som fick honom att hoppa av cirkusen. Ska de lyckas skrämma bort honom redan innan han börjat?

Han ser ju ändå rätt glad ut under intervjun...
 

Fohlin

Gotlänningen
Gick med
23 May 2003
Ort
Gotland
Hoj
Ducati 916
Om tiden stämmer skulle han alltså legat runt 6:e tid idag... Men var håller han hus? :)
 

Fohlin

Gotlänningen
Gick med
23 May 2003
Ort
Gotland
Hoj
Ducati 916
Hondas förklaring till varför inte Stoner fick hoppa in för Pedrosa* = bla bla snack och förbannad lögn.

De måste sett på hans tester för dem att han kör skjortan av alla andra testförare! Även nu, utan att ha suttit på en RR-hoj på ett halvår.

/En med nyfunnen respekt för Stoner

* Förklaring till de som inte hört: Honda hävdade att Stoner inte var tränad och att det var för länge sedan han körde aktivt för att kunna axla rollen.
 
Last edited:

magi

POOOWEEER!!!!!!
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Superduke 1290R
Så jävla imponerad att han kan prestera som han gör!


“I'm not looking to put on a new soft tyre and try to get a lap time. This is something that when you're competing you get the urge to do, to crush the competition. I don't need to at this point, so it's literally getting as much data as we can"

Mer att läsa från crash.net:
Stoner's 2m 1.103s was set on the 37th of his 45 laps, using the hard rear. It put him 1.008s behind Pramac Ducati pace setter Danilo Petrucci (soft rear) and 0.948s from the fastest hard tyre lap by Yamaha's world champion Jorge Lorenzo.

But Stoner looked to be faster than the other Ducati riders on the hard tyre.

Petrucci, for example, did not break the 2m 2s barrier after his morning flyer, with team-mate Scott Redding (7th) setting a 2m 1.8s in the closing stages of the day.

Stoner var alltså snabbaste Ducati förare på det hårda däcket med tid satt på eftermiddagen och inte på morgonen med kyligare och mer gynnsamma förhållanden.
SÅ JÄVLA IMPAD AV DEN MANNEN! JESUS ON A MOTORBIKE! AMEN!
 

Slappskinnet

Medlem
Gick med
19 Aug 2008
Ort
Järfälla
Hoj
Hojlös för tillfället
Han fick frågan idagens interjuv, om vi skulle få se han i "battle"med de andra i ett gp-race snart.
Stoner svarade ju att han inte hade planer på att ge sig ut i ett gp-race utan hans roll var endast som testförare. Men tyckte ändå han såg lite lurig ut. Tror han helt klart vart sugen nu :tuttar
Man ska inte ge upp hoppet, det vore askul o se han i åtminstone i ett race.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top