80 tusen asylsökare skall utvisas

pbas

Gammal men stel...
Gick med
17 May 2007
Ort
Tullinge
Hoj
RSV4 F, Tuono 08
Va fan, det Är ju OT-forat! :D

"forat" ? För h-e!!! Det heter forum !! (forumet i bestämd form). Fora är pluralformen (bestämd och obestämd).

"Forat" är en hemsnickrad blandning av singular bestämd form och pluralis. Borde ta mig faan vara spöstraff på sådant :fakta
 

Mandelhyndan

Medlem
Gick med
9 Mar 2015
Ort
Halmstad
Hoj
Aprilia Tuono 11
De är ju baaaaarn
Tänk vad fort det gått. Bara några månader sedan blev man attackerad om man påpekade att dessa baaarn i själva verket var vuxna män i de flesta fall. Nu nämns dom ofta som ensamkommande ungdomar i media, har till och med börjat dimpa in fler och fler som säger ensamkommande män
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Tänk vad fort det gått. Bara några månader sedan blev man attackerad om man påpekade att dessa baaarn i själva verket var vuxna män i de flesta fall. Nu nämns dom ofta som ensamkommande ungdomar i media, har till och med börjat dimpa in fler och fler som säger ensamkommande män
Ja, med den här utvecklingen kan man ju nästan förvänta sig att det blir demokrati igen.
 

Mandelhyndan

Medlem
Gick med
9 Mar 2015
Ort
Halmstad
Hoj
Aprilia Tuono 11
Sen kan man ju undra hur det praktiskt ska gå till att forcera ut 80000 personer med tanke på att de gör våldsamma upplopp av att dom inte får köpa godis och knivhugger varandra över ett parti biljard.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Sen kan man ju undra hur det praktiskt ska gå till att forcera ut 80000 personer med tanke på att de gör våldsamma upplopp av att dom inte får köpa godis och knivhugger varandra över ett parti biljard.

Rusta upp militären, se den stora mängden människor som olagligen uppehåller sig inom rikets gräns som en invasion från främmande makt och hantera det som en militär angelägenhet?
 
Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Återigen precis som man trott och befarat. Mörkläggningen och kod 291 har helt enkelt berott på att det varit så in i helvete mycket incidenter att det varit "bäst" att hålla det ifrån allmänheten så man inte tjänar "mörka krafter"
Jepp, och ej att förglömma - det jag och andra skrivit en del om här på forumet har jag, och andra, emotsagts i och påståtts fabricera och vara foliehattar.

Ingen som sett korvgubben, bonny, locomondo, Nyteknik, Wonder, Chris Ash, Bingo, Chrille, benrangel eller #space på länge? :)
 

Mandelhyndan

Medlem
Gick med
9 Mar 2015
Ort
Halmstad
Hoj
Aprilia Tuono 11
Jepp, och ej att förglömma - det jag och andra skrivit en del om här på forumet har jag, och andra, emotsagts i och påståtts fabricera och vara foliehattar.

Ingen som sett korvgubben, bonny, locomondo, Nyteknik, Wonder, Chris Ash, Bingo, Chrille, benrangel eller #space på länge? :)
Lägg till mig till förstnämnda lista ;)
Ja, refugees welcome, Schyffert och alla andra "open borders duuude" människor har plötsligt blivit väldigt tysta
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
Jepp, och ej att förglömma - det jag och andra skrivit en del om här på forumet har jag, och andra, emotsagts i och påståtts fabricera och vara foliehattar.

Ingen som sett korvgubben, bonny, locomondo, Nyteknik, Wonder, Chris Ash, Bingo, Chrille, benrangel eller #space på länge? :)
Jag saknar Locomondo, hans inlägg var alltid genomtänkta och han svarade alltid på frågorna han fick.
:rofl :rofl :rofl :rofl
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Borde ta mig faan vara spöstraff på sådant :fakta
Tar nog minst ett halvår till innan spöstraff införs i strafflagen men är du lite aktiv kan du säkert få till det, risken finns dock att det blir "korrekt" svenska som bestraffas.
 

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Ort
Norrort
Hoj
SR172
Tänk vad fort det gått. Bara några månader sedan blev man attackerad om man påpekade att dessa baaarn i själva verket var vuxna män i de flesta fall. Nu nämns dom ofta som ensamkommande ungdomar i media, har till och med börjat dimpa in fler och fler som säger ensamkommande män

Menar du allvar?

Jag lyssnar på SR i Stockholm (P1 och P4) till och från i bilen under vardagarna. Måste oftast stänga av då jag måste tänka på hjärtat...

Jag har aldrig hört ordet ensamkommande ungdomar. Aldrig. Ensamkommande barn eller ordet pojkar är det som används. Aldrig någon annan benämning som kan tänkas indikera att dessa människor av det manliga könet skulle vara av det äldre slaget och inte oskuldsfulla pojkar...
 

Mandelhyndan

Medlem
Gick med
9 Mar 2015
Ort
Halmstad
Hoj
Aprilia Tuono 11
Menar du allvar?

Jag lyssnar på SR i Stockholm (P1 och P4) till och från i bilen under vardagarna. Måste oftast stänga av då jag måste tänka på hjärtat...

Jag har aldrig hört ordet ensamkommande ungdomar. Aldrig. Ensamkommande barn eller ordet pojkar är det som används. Aldrig någon annan benämning som kan tänkas indikera att dessa människor av det manliga könet skulle vara av det äldre slaget och inte oskuldsfulla pojkar...
Får inte delafunktionen att funka på tapatalk, men här är från en artikel på SVT för 3 dagar sedan "Dådet inträffade på ett hem för ensamkommande ungdomar i Mölndal. Kvinnan var i tjugoårsåldern och hade arbetat på boendet sedan i fjol. Hennes anhöriga är underrättade..."
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Menar du allvar?

Jag lyssnar på SR i Stockholm (P1 och P4) till och från i bilen under vardagarna. Måste oftast stänga av då jag måste tänka på hjärtat...

Jag har aldrig hört ordet ensamkommande ungdomar. Aldrig. Ensamkommande barn eller ordet pojkar är det som används. Aldrig någon annan benämning som kan tänkas indikera att dessa människor av det manliga könet skulle vara av det äldre slaget och inte oskuldsfulla pojkar...
Jag hörde en del av ett P3program idag (13:30 ungefär) där de passade på att skuldbelägga personalen, inklusive mordoffret.
Jag mådde illa.
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Undrar om SR SVT mfl tror deras illa dolda skönmålning kommer ändra folks inställning till deras fördel. Om det inte räcker med en lögn, prova en till?

Good luck with that.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Ja, det är inte lätt det här med nyspråk, jag efterlyste ju en nyspråkslista så man får en översättning av vad saker egentligen betyder.

Mina lokaltidningar skriver dagligen om "utsatta eu-migranter" men när jag och många andra har kommenterat att vi har sett hur dom blir "utsatta" utanför varsin affär av bossen som kör BMW så tas kommentarerna bort?
 
Nyheter
Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Top