Mekat med "Speedsterrejshojen" under vintern?

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Halloo..

Finns säkert listor på man man ska göra med hojen under vinter. Tänkte kolla o samla mer vad som blivit gjort eller inte hehe hos er rejsputtar i Speedster.

Själv har jag långtgående planer att åtminstone delta i några Speedster rejs till sommaren, så hojen måste ju fram från all bråte i garaget och ses över lite!

Så innan jul tog jag tag i hojen som helt oskyldig fått stått still i garage de senaste sju - åtta åren.. :gnissla



-Rengjort förgasarna - köpte och bytte ut en hel del igensatta munstycken..

-Tömt tanken på mkt gammal och söndertrasat tankskum- ska beställa nya skumbitar.

-Hjälpligt gått över diverse elektriska mojänger och andra plastbitar här och var..

- bytt bromsvätska / belägg

- Ska göra! Byta framfjädring! är WP nu och blir troligen om inget annat dyker upp WP igen.

- Saknar en toppkåpa som besynnerligt försvunnit från ett låst garage! Så om någon har en beg rejskåpa liggandes över som jag kan modda på är jag beredd att lägga typ upp till en 5 hunka på,t :tungan

Säkert glömt nått men fyller på efter hand ..


12643006_10208361344141798_168855371064702513_n.jpg12552820_10208361316341103_3203905177842328800_n.jpg
 

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
Grönt å så vackert :yoparty
 

Larse

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2009
Ort
Hofors
Hoj
Gsxr 600 K7 stunt
Du kan inte bara slänga på en döfräck[SUP]tm[/SUP] crossplatta och köra som närapå streetfighter då? :yoparty
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Jag lura faktiskt på't här om dan. Tidsförlusten /varv för mig att inte krypa ner o götta sig under kåpglaset på rakorna känns ändå rätt försumbar .. Bra förslag :tummenupp
 

zodiak

Medlem
Gick med
9 Feb 2004
Ort
Värnamo
Hoj
2021 Kawasaki KX250X, 2021 Aprilia RS660 Cup
Kul med lite gamla klassiker i Speedster! :tummenupp Älskar förgasarmotorer :rock
Hoppas vi ses på lite träningar på Anderstorpsbanan i vår/sommar!

/Per 13# Speedster
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Det finns goda chanser till det. Är iofs lite över 10 år sen jag körde på A torp vilket i sig byggt upp ett jäkla sug o köra lite igen :) Tänkte åtminstone köra en del me actionpic i sommar o varva med något/ några speedster rejs :tummenupp
 

zodiak

Medlem
Gick med
9 Feb 2004
Ort
Värnamo
Hoj
2021 Kawasaki KX250X, 2021 Aprilia RS660 Cup
Jag är med lite av en återfalls-åkare. Började köra bana 97 och var ganska aktiv några år men efter några vurpor och annat dyrt blev det bilar på bana istället. Men sedan några år har det varit två hjul som gäller och förra året började jag köra lite mer igen. Sjuk kul speciellt när man inte är så hetsig längre, prestigen försvann med första ungen och värdigheten med andra :lol Nu kör jag bara för att det är så j*vla roligt och tiden i garaget handlar lika mycket om tid för sig själv som själva skruvandet!

Jag ska köra anderstorp med actionpics i juni så då ses vi säkert där med. Men jag hoppas vi ses på premiären den 6-8 Maj?
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Absolut, är ett mål att hinna förnya licens innan premiären. Ser fullt ut på LMS tidiga licenskörning så är d illa blir det inge licenskörning innan 21/5.. Ska kolla runt om d hålls flera tidiga licenskörningar :tummenupp
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Köpte idag en del smågrejer på biltema som behöver bytas o sprang på den här miljömattan. Får väl lita på att den e svemo godkänd då det står så!! Slarvade bort min gamla svindyra miljömatta på sviesta för hundra år sen o tyckte att med mina vanor e denna mkt prisvärd

http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/MC/Verkstadsutrustning/Depamatta-2000035762/

Kul att tillbehör nuförtiden inte måste kosta en mindre förmögenhet. Bl,a nytt bränslefilter a' 19.90 kr passar min rejsbudget för 2016 alldeles ypperligt
 
Last edited:

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Köpte idag en del smågrejer på biltema som behöver bytas o sprang på den här miljömattan. Får väl lita på att den e svemo godkänd då det står så!! Slarvade bort min gamla svindyra miljömatta på sviesta för hundra år sen o tyckte att med mina vanor e denna mkt prisvärd

http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/MC/Verkstadsutrustning/Depamatta-2000035762/

Kul att tillbehör nuförtiden inte måste kosta en mindre förmögenhet. Bl,a nytt bränslefilter a' 19.90 kr passar min rejsbudget för 2016 alldeles ypperligt

Jag har inte fått klagomål på den mattan iaf. :hihi
Biltema är en gåva till RR-sverige. Nu ska de bara börja sälja rejskåpor med. :D
 

zodiak

Medlem
Gick med
9 Feb 2004
Ort
Värnamo
Hoj
2021 Kawasaki KX250X, 2021 Aprilia RS660 Cup
Köpte idag en del smågrejer på biltema som behöver bytas o sprang på den här miljömattan. Får väl lita på att den e svemo godkänd då det står så!! Slarvade bort min gamla svindyra miljömatta på sviesta för hundra år sen o tyckte att med mina vanor e denna mkt prisvärd

http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/MC/Verkstadsutrustning/Depamatta-2000035762/

Kul att tillbehör nuförtiden inte måste kosta en mindre förmögenhet. Bl,a nytt bränslefilter a' 19.90 kr passar min rejsbudget för 2016 alldeles ypperligt

Den är dessutom perfekt för oss som inte är så snabba då den har dubbelt värde: Vi kan leka Rossi med leksaksmotorcyklar på vägen som går på mattan! Jag kan ta med ena dotterns Panigale och BMW S1000RR så kör vi rejs där vi turas om att vinna :D
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Jag har inte fått klagomål på den mattan iaf. :hihi
Biltema är en gåva till RR-sverige. Nu ska de bara börja sälja rejskåpor med. :D

Super.. Precis vad som saknas

- - - Updated - - -

Den är dessutom perfekt för oss som inte är så snabba då den har dubbelt värde: Vi kan leka Rossi med leksaksmotorcyklar på vägen som går på mattan! Jag kan ta med ena dotterns Panigale och BMW S1000RR så kör vi rejs där vi turas om att vinna :D

hahaha det blir en syn att minnas :tummenupp
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Efter ett kraftfullt bakslag igår har jag nu bösssat på biltemas svarta packningssilikon, överallt på skruv o hans moster.. Fylde igår kylarn med vatten bara för att behöva konstatera att termostat kåpa (trots ny packning från Kawasaki) läcker som ettt sollll ! Så nu jävlar hänger 2016 års speedster rejsing ordagrant på Biltemas axlar ..!!!

20160218_113154.jpg
 
Last edited:

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Någon som har koll på vad detta hål är? Hålet i vattenpump kåpa sitter rakt under vattenpumpen. Ser inte gängat ut. Jag kan försiktigt peta in ett plaströr exakt 3cm innan det tar stopp. Vettetusan om det har vart igensatt innan!!

20160218_134336.jpg
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Kan det vara ett skvallerhål?

:tummenupp

Jag antar att så är fallet. Vad jag kommer ihåg har jag aldrig plockat bort nått där under så lika bra att låta det va! Ska fylla kylet i morgon få se om biltema packningssilikon gjort sitt jobb.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top