#22 MOZZ kör Bahrain Superbike Championship!

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Plötsligt hände allt! Samtidigt! Jag hade ju släng ut lite tåtar till mina vänner i österled, att OM det finns en maskin som saknar en förare, så finns #22 MOZZ tillgänglig! Och i veckan så plingade det till, två gånger om!

Först meddelade mina vänner i Dubai, att till deltävling nummer 4 i Emirates Sportsbike Championship 18-19 februari, fanns en Yamaha till förfogande. Och eftersom jag precis två år tidigare, i februari 2014, plockade hem en fin tredjeplats i samma serie, så kunde jag bara inte tacka nej! Sen gången fick jag ju till och med stå på samma prispall som Usama Bin Ladens brorson Abdulaziz Bin Ladin, vilket var ett stort nöje, han var en cool kille! So, here we go!!!

Knappt hade jag tackat ja till detta, förrän motorfederationen i Bahrain hörde av sig och undrade om jag skulle vilja köra tredje deltävlingen i deras mästerskap BSBK, Bahrain SuperBike Championship! WHAT???? Det visade sig att i Bahrain vill de etablera sig inom Roadracingen, så deras förbund har köpt i 16 Ducati Panigales, state of the art racinghojar, som ska bilda en enhetsklass i Superbike! 15 av dessa har sålts till hugade spekulanter, men den 16:e ställs till förfogande till lämpliga förare som får göra ett Celebrity Wild Card Entry. Till deltävling 1 bjöds Carlos Checa, Superbikevärldsmästare 2014 in, tävlingen 2 om en vecka ska tydligen en engelsk mästare köra, och till tredje deltävlingen den 4-5 mars är Magnus Mossberg inbjuden!!! Jag fick 24 timmars betänketid, och efter en konsultation med teamchefen, den kära frun, så tackade jag JA!!!

Jag är mycket glad och stolt! Att på detta bli utvald att delta är såklart en fjäder i hatten och ett bevis för att man duger, och ett bevis för att det är viktigt att kämpa på. Dessutom, den deltävling jag ska köra är den enda i serien som går på Bahrain GP Circuit, samma bana som Formel 1 cirkusen kör på. Övriga deltävlingar i serien går på en mindre bana, men just min tävling går på den fulla GP-slingan. Fantastiskt, lärarjobbet går väldigt lätt just nu…

SÅKLART innebär detta finfin träning inför säsongen 2016! Andra åker och tränar, men vid min mogna ålder har jag fått all den mängdträning jag behöver, så jag tar emot dessa chanser med öppna armar; RACE är det som får blodet att svalla på en gamling!!! Och två heta duster i heta länder känns verkligen rätt

Målet för 2016, att ta ett par pallplatser i SM-serien för Superstock 600, står dock kvar. Trots ett par vurpor med trampcykeln (det är FARLIGT att cykla!!!) känns kroppen i trim, har intensifierat träningen med hjälp av en fys-coach med specialitet på racing, så just nu är kroppen stark! Och bakom pannbenet är det efter dessa besked SÅKLART solsken, så just nu är #22 MOZZ nöjdare än på bra länge; 2016 kommer att bli BRA!!!!

Racinghälsningar
Magnus MOZZ Mossberg
#22 Superstock 600
#22 Bahrain Superbike Championship
#22 Emirates Sportsbike Championship
 

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Ort
Karlstad
Hoj
600+650+800+1000x2
FIFAN!!! Precis hur kul som helst! Hyland hade kissat på sig av glädje och stolthet!

Mannen, myten, Mozz! :Bugar
 

bg

"Probably the best Bear in the world"
Gick med
9 Jan 2005
Ort
Västkusten
Hoj
BMW S1000RR (BG-edition)
Underbart Mozz!!!

Ett stort lycka till och vi är många som ser fram emot racerapporten efteråt!:tummenupp

MVH BG
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Det är riktigt häftigt. :D Du måste ha imponerat när du var därnere och halkade in på ett race på bananskal och kom trea.
 

Wallin

GSXR 1000 K5
Gick med
9 Aug 2011
Ort
Bara
Hoj
ZX10R 2011 Tidigare:GSXR 1000 K5, Triump Tiger 1050, ZX10R-06, ZX9R-94, GSXR 750 -86, GSX550 -84
Stort Grattis :yoparty:yoparty:yoparty:yoparty
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Fy fan, SBK......jag skulle köra ihjäl mig DirECKt! :D

Håll stumt! :tummenupp
 

El Duderino

Och vad har vi lärt oss av det här?
Gick med
24 Mar 2014
Ort
Östhammar
Hoj
Superduke 990 -07
Grattis Mozz!

Celebrity Wild Card Entry! Jo jag tackar jag!

Skitkul att höra:tummenupp
 

tomsta

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jul 2007
Ort
tyresö
Hoj
Honda CBF600 -04
Årets Mozz-Tisha måste ju ha med litet skryt om dina insatser i arabvärlden!! Då köper jag direkt!!

El Mozz är inte mozzig ännu!!
 

bg

"Probably the best Bear in the world"
Gick med
9 Jan 2005
Ort
Västkusten
Hoj
BMW S1000RR (BG-edition)
...

PS. varför heter landet Bahrain, när det nästan aldrig regnar där:confused:

Det där kan jag svara på i egenskap av gammal geografilärare. Landet ska egentligen uttalas [bah(!) reijn], där "bah" ska utstötas med ett lätt nonchalant och överlägset tonfall som signalerar att "regn är inget vi besväras av här"...;)
MVH BG:mattias
 

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
Det där kan jag svara på i egenskap av gammal geografilärare. Landet ska egentligen uttalas [bah(!) reijn], där "bah" ska utstötas med ett lätt nonchalant och överlägset tonfall som signalerar att "regn är inget vi besväras av här"...;)
MVH BG:mattias

:hihi:rofl

Kör hårt Mozz!:tummenupp
 

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Synd att dem INTE hade två hojar till "externa förare", hade varit en fjäder till att sladda upp Checa på läktarn:tummenupp

Lycka till kompis!:wiggle
 

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59
Grymt bra jobbat Mozz, detta har du förtjänat många gånger om!
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top