Slowrollers RC-tråd...

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Första bilen var en sån här

s-l1600.jpg

Sen blev det en till Kyosho Truck.

Brorsan Skaffade en sån här.

425773d1236258720-new-unbuilt-vintage-kyosho-outlaw-raider-new-012a.jpg

Sen köpte jag en begagnad Serpent Impact 1.

IMG_7015.jpg

Ett par Mini-Zor.

Och nu har jag en RC4WD Trail Stomper :)
 
Last edited:
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Visa sig vara kul med 1:8 på bana också, nästan allt..
:tummenupp

ohZRu.jpg
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Helt sant men någon gång ska vara den första o detta var maiden med 1:8 =) Fick väl till några varv med hyffsade hopp m.m. men behöver helt klart någon att kika på så jag vet hur man bör kliva över vissa partier.

Blir ett kul projekt i.a.f., spännande sen när man börjar labba med inställningar o.s.v.. Tyckte original var någorlunda men såklart, man vill ha så bra klipp som möjligt rakt fram samtidigt som den ska nypa in i kurvorna som en vessla. Det sistnämnda är väl det som saknas, drivningen kändes dock bra.
 

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
Helt sant men någon gång ska vara den första o detta var maiden med 1:8 =) Fick väl till några varv med hyffsade hopp m.m. men behöver helt klart någon att kika på så jag vet hur man bör kliva över vissa partier.

Blir ett kul projekt i.a.f., spännande sen när man börjar labba med inställningar o.s.v.. Tyckte original var någorlunda men såklart, man vill ha så bra klipp som möjligt rakt fram samtidigt som den ska nypa in i kurvorna som en vessla. Det sistnämnda är väl det som saknas, drivningen kändes dock bra.

Toe-out gör att den svänger kvickt men det gör den lite instabilare rakt fram. Trögare diffar sägs också göra kurvtagningen lättare iaf om man är relativt ny förare.
Det värsta med att labba på en utebana tycker jag är att banan förändras hela tiden med olika temp och fuktighet så det är svårt att veta exakt vad man bör ändra på.

Själv har jag precis sågat till ett stötdämpartorn av kretskortsmaterial (PCB). Glasfiber men metallkärna borde ju hålla en och annan krasch. Kostar gratis dessutom.
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Första bansäsongen för mig så jag kör RTR rakt av för att se vilka banor jag finner mest underhållande och så siktar jag på att bygga helveteskärror till hösten ;) Riktigt nöjd med vad Serpent levererar även om specifikationerna var lite halvluddiga, detta är en 2.0 (vicKtigt) men den som de promotar på hemsidan är föregångaren vilken i motsats till denna är ganska snålt specad. Jag satt o kika runt som bäst, fastnade för denna och började räkna på vad det skulle gå på att göra den körduglig och av en händelse hittade jag en manual där det stod RTR 2.0 vilken hade allt jag ville ha. Letade runt på nätet länge o väl men kunde bara hitta till synes den gamla, manualen var från sommaren 2015 så det verka ju konstigt om de inte hunnit leverera den ännu tänkte jag letandes i december. Drog tillslut iväg ett mejl till svenska importören och Serpent vilka faktiskt hann svara först. "Running update" kalla dom det så 2.0 har samma artikelnummer som föregångaren men med diverse options då. Importören var även han serviceminded med ett vettigt rabattsystem o.s.v. så det blev kanon tillslut med snabb leverans =)

Om du är nyfiken på detaljer så hittar du manualen här, filen högst upp, hemsidans bilder är missvisande som sagt:

http://serpent.com/product/600006/downloads/

Buggy 1:10 och 1:8 hittills, asfalt med GT verkar dock också skoj... helvete
 

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
Ser bra ut.

Själv har jag bara köpt en jäkla massa reservdelar.

Hubbar, kullager, bärarmar etc.

Och sågat till och målat ett framtorn :) Ska slänga upp nån bild så fort färgen torkat ordentligt och det blivit monterat.
 
Last edited:

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
Jaha då verkar jag skrotat ännu ett servo med plastdrev. Får öppna upp både det förra och det senaste och se om man kanske kan få ihop en hel uppsättning drev i väntan på det nya med metalldrev.
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Knåpa ihop en ny stötdämpare efter att ha skrotat vänster fram i lördags, i snitt 2 körningar per vecka sedan 16/1 -16. Färgen på oljan påminner inte helt otippat om mattans :tummenupp Inget synbart ludd i.a.f., förstår att jag åtminstone bör byta olja parvis.

ylzgU.jpg


D1tdT.jpg


PSKsh.jpg
 

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
Knåpa ihop en ny stötdämpare efter att ha skrotat vänster fram i lördags, i snitt 2 körningar per vecka sedan 16/1 -16. Färgen på oljan påminner inte helt otippat om mattans :tummenupp Inget synbart ludd i.a.f., förstår att jag åtminstone bör byta olja parvis.

ylzgU.jpg


D1tdT.jpg


PSKsh.jpg

Jag har löst det problemet genom att inte köra loctite på bottenskruven.

Då blir man iaf tvungen att fylla på ny fräsch olja med jämna mellanrum när dämparen delat på sig och kräkt ut all olja på bärarmen :gnissla
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top