Ny server klar

Lindenman

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2014
Ort
Stockholm
Hoj
2011, Triumph Speed Triple
Jag vet inte om fler upplevt seghet under kvällen, men svarstiderna har stundtals varit väldigt långa. I alla fall för mig. Det har kunnat ta upp till 30 sekunder att ladda sidan efter att jag klickat på ett forumsinlägg. Men däremellan har det gått snabbt.

Det är inget jag märkte på någon annan sida vid samma tillfälle.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Jag vet inte om fler upplevt seghet under kvällen, men svarstiderna har stundtals varit väldigt långa. I alla fall för mig. Det har kunnat ta upp till 30 sekunder att ladda sidan efter att jag klickat på ett forumsinlägg. Men däremellan har det gått snabbt.

Det är inget jag märkte på någon annan sida vid samma tillfälle.

Det är troligen så att cachen "släpper" till slut och måste laddas om. Då kan det ta lite längre tid än vanligt, men 30 sek låter som ett DNS problem snarare. Webbhostingföretag har gjort en del arbeten runt deras nätverk och VM, så kanske att något fortfarande spökar. Dock ska det ha blivit bättre sen 1-2 dagar...?
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Någon uppdatering med "Deltagit-knappen"? :)

Skulle du kunna sammanfatta felet? Jag funderar på att helt enkelt ersätta den där funktionen helt med en egenskriven om det är så att vBulletin i sig inte kan göra det som man förväntar sig.

Skriv gärna hur du vill att den ska fungera, typ :)
 

rtessmann

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2015
Ort
Örebro
Hoj
Letar
Skulle du kunna sammanfatta felet? Jag funderar på att helt enkelt ersätta den där funktionen helt med en egenskriven om det är så att vBulletin i sig inte kan göra det som man förväntar sig.

Skriv gärna hur du vill att den ska fungera, typ :)

Jag ser ingenting när jag trycker på knappen. Vore toppen om det kunde vara någon form av direktlänk till trådar man deltagit i. Tog mig ett bra tag att hitta tillbaka hit :p Såg inte att du svarat med citat heller..
 

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Struthörning
Jag ser ingenting när jag trycker på knappen. Vore toppen om det kunde vara någon form av direktlänk till trådar man deltagit i. Tog mig ett bra tag att hitta tillbaka hit :p Såg inte att du svarat med citat heller..

Citatsvar hittar du bredvid deltagit, "Svarade inlägg".

Personligen skulle jag dock gärna ha någon notisfunktion på citat, i stil med den blinkande gilla-knappen. :)
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
När man väljer privat i köp/sälj funkar det bara tills du byter sida då återgår det till både företag och privat.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top