Ny server klar

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
Senaste verren av explorer i senaste upplagan av win, uppdaterat enligt konstens alla regler....
Standardläsaren i Win 10 (senaste som finns) är Edge, inte IE. IE finns kvar i version 11 (samma som äldre Windows) också men lite halvhemligt.
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Standardläsaren i Win 10 (senaste som finns) är Edge, inte IE. IE finns kvar i version 11 (samma som äldre Windows) också men lite halvhemligt.

Ok, IE11 då, edge tar sån jävla tid på sig att jag inte orkar använda den, heter den win10 förresten?
Hade för mig att den hette 11 eller 12 den senaste....
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
Jupp, Edge är segt satan. Win 10 är det vi dras med...
 

lolrazz

Medlem
Gick med
13 Aug 2015
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki GSXR 1000, 2011
Ok, IE11 då, edge tar sån jävla tid på sig att jag inte orkar använda den, heter den win10 förresten?
Hade för mig att den hette 11 eller 12 den senaste....

Prova gärna Google Chrome eller Firefox annars, betydligt snabbare och säkrare än Internet explorer.
 

Shimonu

Sporthojsnörd
Gick med
26 Aug 2013
Ort
Linköping
Hoj
Z1000SX -18
Testar skriva ifrån första sidan. Hemifrån får jag bara 502 bad gateway om jag försöker besöka andra sidor i tråden.

Hmm, efter att ha skrivit inlägget hoppade det själv till sista sidan och då gick det bra..
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
För er med 502 bad gateway så har jag modifierat Nginx fastcgi-inställningar. Ingen aning om det fungerar då jag inte själv upplever problemet. Men rapportera gärna åter, tack!
 

Kryckan

Twintorsk!
Gick med
19 Nov 2007
Ort
Ljusdal
Hoj
KTM SD990
Ett riktigt lyft vad gäller hastigheten på sidan - upplever den kvick nu!
Tidigare kunde det upplevas lite som att ro i sirap..

(Ska dock sägas att jag sitter på 730mbit ner)
 

Tommy.exe

Världens bästa virus.
Gick med
12 Apr 2013
Ort
På landet
Hoj
Oooooolika.
Wohoo! Det funkar ju bra det här! Flyter på fint och snabbt. :)

Reklamen är inte alls lika störande längre, så även jag undantar nu sporthoj från adblocken. :tummenupp
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Sänkte prestandan på servern just.

CPU: 2 core
Minne: 4 gb

Inga övriga ändringar!

Får se hur det här funkar! Känns snabbt fortfarande :gnissla:yoparty
 

C0ff3e

Medlem
Gick med
23 May 2014
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSX-R 1000 K7, BMW 650F (funduro), susuki gsx400e 83
är det vcpu eller vcore ?
Hur säkerställerna backupernas intregretet av DB ?
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Verkar slippa scriptfelen nu.
Annonserna är svarta ibland, alltså svarta fält där annonserna skulle visats, ska väl inte klaga egentligen.....kanske kan få de såna hela tiden! :D

Nya bilderna i köp/sälj är i rätt storlek, de gamla fortfarande stoooora då, men ingen text utan enbart bild tills man klickar in i annonsen.

Men känns snabbt nu mot igår, hackar till lite tills han lagt upp annonserna/svarta fälten beroende på vilket humör han är på, men annars snabbt.
Att han hackar kan ju bero på min gamla burk med, är väl inne på sitt 10år insåg jag nu.....:näsblod

Svarta fält.jpg
Annonser.jpg
 
Last edited:

Kimbo

Kraschmaestro
Gick med
10 Jul 2008
Ort
diket
Hoj
ducduc
Redan hoppat på fredagsbiran mr. suzuki? :lol :fyllisar

Känns lika responsiv som med tidigare konfiguration!
 

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Ort
Tumba
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Sänkte prestandan på servern just.

CPU: 2 core
Minne: 4 gb

Inga övriga ändringar!

Får se hur det här funkar! Känns snabbt fortfarande :gnissla:yoparty
Alldeles nyss hade jag Väääääntar på Sporthoj. Fast det var bara en gång, och en gång är ingen gång. Men blri det fler så blir det tradition, och en sån tradition gillas inte.:gnissla
 

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Ort
Tumba
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
En sak till. När jag klickar på ikonen för att gå till första olästa så hoppar hela skiten upp och ner några gånger innan det stannar och blir stabilt. Antar att det är medan annonserna laddas, men det är rätt störande. För man hinner börja läsa inlägget, sedan hoppar det iväg, ibland uppåt och ibland neråt innan det kommer tillbaka där det ska vara.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Verkar slippa scriptfelen nu.
Annonserna är svarta ibland, alltså svarta fält där annonserna skulle visats, ska väl inte klaga egentligen.....kanske kan få de såna hela tiden! :D

Nya bilderna i köp/sälj är i rätt storlek, de gamla fortfarande stoooora då, men ingen text utan enbart bild tills man klickar in i annonsen.

Men känns snabbt nu mot igår, hackar till lite tills han lagt upp annonserna/svarta fälten beroende på vilket humör han är på, men annars snabbt.
Att han hackar kan ju bero på min gamla burk med, är väl inne på sitt 10år insåg jag nu.....:näsblod

View attachment 426487
View attachment 426488

Det där låter som cache tyvärr. Kanske inte på din dator, utan på en proxy någonstans. Konstigt värre! Skitsvårt att felsöka när dina problem löser sig själva (iaf några) och jag inte själv kan återskapa det... :död
 

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Ort
Stockholm
Hoj
En massa gammalt mög.
Får inte SH att lira alls i tapatalk. I övrigt så har det blivit bra mycket snabbare! Även jag önskar något som blinkar o tutar lite när man blir citerad.
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Det där låter som cache tyvärr. Kanske inte på din dator, utan på en proxy någonstans. Konstigt värre! Skitsvårt att felsöka när dina problem löser sig själva (iaf några) och jag inte själv kan återskapa det... :död

Scriptfel tillbaka igen för mig, låååånga svarstider nu, 40sek som längst.

felsökare.PNG
fel.PNG
nytt.PNG
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top