Ny server klar

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
Har trimmat grejer som fan för både webbläsaren, databas och på servern. Allt för att kunna minska storleken på servern (och samtidigt kostnader...). Just nu nere på halva kostnaden mot tidigare (i AWS).

// Edit: DNS:ar har inte slagit om ännu för alla. Så det är lite tidigt att ropa hej

Funkar att surfa med mobilen då jag tagit bort wi-fi, antar att det beror på DNS:er? Gött att sidan är igång igen iallafall:tummenupp

Edit: Så här ser sidan ut på mobilen just nu, notera det stora tomma svarta fältet uppe till höger. Som om annonserna är för stora på höger sida alternativt sporthoj.com-loggan mm inte tillräckligt stor.

image.jpg
 
Last edited:

Larse

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2009
Ort
Hofors
Hoj
Gsxr 600 K7 stunt
Rensade lite då det inte skrivits i den på ett halvår.

Obs, inte raderat. Bara dolt för att invänta reaktioner.
Må vara att de främst är jag och Troetter som kör aktivt och skriver eller svarar på frågor i den ibland men enligt mig är den värd att ha kvar, de finns bla en del bra info för den som är ny och vill börja köra (och lite roliga trådar från de "gamla stuntgänget").

Ska man ner på småbarn i sandlådan nivå så är de ungefär samma aktivitet i minimoto/fiddy-delen..:glömdet
 

Intense

Ny medlem
Gick med
3 May 2008
Ort
i staan
Hoj
Blå fågel med fläkthjul
Jag kommer inte in på sporthoj via datorn även att jag gjort flush dns och rensat cache. Vid gör jag för fel?
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Må vara att de främst är jag och Troetter som kör aktivt och skriver eller svarar på frågor i den ibland men enligt mig är den värd att ha kvar, de finns bla en del bra info för den som är ny och vill börja köra (och lite roliga trådar från de "gamla stuntgänget").

Ska man ner på småbarn i sandlådan nivå så är de ungefär samma aktivitet i minimoto/fiddy-delen..:glömdet

Minimoto ryker också. Inaktiva forum är dålig reklam för sajten. Ska fundera på en lösning!
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Jag kommer inte in på sporthoj via datorn även att jag gjort flush dns och rensat cache. Vid gör jag för fel?

Det ligger utanför din dators kontroll då troligen. Om du vill kan du testa sätta proxy 8.8.8.8 i nätverksinställningarna för att rundgå din internetleverantör.

Det kommer annars dyka upp säkert inom närmaste dygnet.
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
I-landsproblem: Varje gång jag går in på www.sporthoj.com/forum numera så ber sidan mig logga in (uppe i högra hörnet), men valfritt klick på länk/underforum eller omladdning av sidan gör mig inloggad. Que?
 

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Ort
Karlstad
Hoj
600+650+800+1000x2
Jag är inte så säker att just den i mitten uppstår igen, orsaken är att just den knappen, och de till höger är exakt samma länk.

Vad du egentligen önskade var väl att det är en preview (dropdown) av vem som citerat dig? Så du slipper klicka till en ny sida för att först där klicka igen. Korrekt?

Ja, men nej.

Den gamla ikonen öppnade en liten ruta där det stod "X Gillade, Y Citerade, Z PM" om jag minns rätt, sedan kunde man klicka på det man ville se och kom till rätt sida där det fanns länkar med previews. Det var ett snabbt och lättnavigerat system där man enkelt kunde se hur mycket som hade hänt.

Med det nya systemet vet jag inte hur jag skall hitta vilka som har citerat mig. Gillade inlägg är fortfarande enkelt, och PM också, för de har egna ikoner som blinkar. Men citerade inlägg...? Ett alternativ är att byta ut Kommentar-ikonen och lägga Citerade där. Jag citeras oftare än jag får kommentarer (jag har fått en, från Sportbike...).

Preview-funktionen vid gillade inlägg är för övrigt också lite buggig. Om någon gillar ett inlägg där jag har citerat någon visar previewen bara "...". Så var det inte förr.


För övrigt funkar allt och det är räserschnellt nu. :Bugar
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Med Firefox 43.0.4 kan jag bara gå in på första sidan i trådar vissa trådar, sidan 2 eller högre resulterar i 502 bad gateway, och vissa trådar ger 502 direkt :va Och ja, historiken är borta, browsern är omstartad osv.
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Får liite stora bilder när jag kollar in i köp/sälj....med lite stora menar jag att jag får scrolla typ 3 "skärmhöjder" per bild och ser ingen text alls.

Och, återigen är scriptfel tillbaka hos mig, något reklamrelaterat (typ doubleclick net eller så), kör senaste win (11?) och uppdaterad explorer.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Ja, men nej.

Den gamla ikonen öppnade en liten ruta där det stod "X Gillade, Y Citerade, Z PM" om jag minns rätt, sedan kunde man klicka på det man ville se och kom till rätt sida där det fanns länkar med previews. Det var ett snabbt och lättnavigerat system där man enkelt kunde se hur mycket som hade hänt.

Med det nya systemet vet jag inte hur jag skall hitta vilka som har citerat mig. Gillade inlägg är fortfarande enkelt, och PM också, för de har egna ikoner som blinkar. Men citerade inlägg...? Ett alternativ är att byta ut Kommentar-ikonen och lägga Citerade där. Jag citeras oftare än jag får kommentarer (jag har fått en, från Sportbike...).

Preview-funktionen vid gillade inlägg är för övrigt också lite buggig. Om någon gillar ett inlägg där jag har citerat någon visar previewen bara "...". Så var det inte förr.


För övrigt funkar allt och det är räserschnellt nu. :Bugar

Du kan klicka på "Visa svar" länken så ser du vilka som citerat dig. Ska se över det där senare!
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Får liite stora bilder när jag kollar in i köp/sälj....med lite stora menar jag att jag får scrolla typ 3 "skärmhöjder" per bild och ser ingen text alls.

Och, återigen är scriptfel tillbaka hos mig, något reklamrelaterat (typ doubleclick net eller så), kör senaste win (11?) och uppdaterad explorer.

Vad för scriptfel? Kopiera klistra in dom här tack
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Känns som att du inte får in alla filer i din webbläsare av någon anledning.

Prova som för andra att använda Shift + F5 för att hårdladda om sidan.

Jag skulle även vilja se vad errorloggen säger i din webbläsare. Tryck på F12 knappen, sen i "Konsol" bör där finns en rad med errors.

Denna?

Skärmklipp fel.PNG
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Eh, vad galet. Vad för webbläsare har du? Och Shift F5 gör ingen skillnad?

Senaste verren av explorer i senaste upplagan av win, uppdaterat enligt konstens alla regler....

Märkte ingen skillnad nu iaf. men ska testa starta om rubbet igen.
 
Nyheter
En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Top