SD´s vice ordförande tror inte på vetenskap. Säger att Darwin hade fel.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Det här är nog den sämsta och dummaste tråden jag läst sen 2009.
Så urbota dum:dummer Sila och svälja typ:dummer Lobotmering kanske kan hjälpa
trådskaparen att komma på rätt spår:D
Den är rena skämtet, uppvigling och trolleri.
Trådstartaren vill veta vad alla tycker, när hen fått veta vill hen veta något annat.
Typisk bråkmakare.
 

NoBrakes

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2014
Ort
Trollhättan
Hoj
Kawasaki zx10r 2005
I min bekantskaps krets! Grannar och vänner upplever jag att fler och fler drabbas av cancer.
Någon mer? Så var det inte förr! Inte lika mycket cancerfall.
 
Last edited:

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
I min bekantskaps krets! Grannar och vänner upplever jag att fler och fler drabbas av cancer.
Någon mer? Så var det inte förr! Inte lika mycket cancerfall.

Vi dör i mindre utsträckning av annat, vilket lämnar fler att få cancer. Så, i takt med att vi blir bättre på att bota allt möjligt, eller iaf se till att det finns livsuppehållande vård så är det fler som kommer att överleva allt annat som historiskt sett tagit livet av oss. Cancer har vi inbyggt i våra gener, så om inget annat tar kål på oss kommer cancer att gör det.
http://scienceblog.cancerresearchuk.org/2015/02/04/why-are-cancer-rates-increasing/
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Vi dör i mindre utsträckning av annat, vilket lämnar fler att få cancer. Så, i takt med att vi blir bättre på att bota allt möjligt, eller iaf se till att det finns livsuppehållande vård så är det fler som kommer att överleva allt annat som historiskt sett tagit livet av oss. Cancer har vi inbyggt i våra gener, så om inget annat tar kål på oss kommer cancer att gör det.
http://scienceblog.cancerresearchuk.org/2015/02/04/why-are-cancer-rates-increasing/

Det har även visat sig att det faktum att vi kan undvika/medicinera vanliga sjukdomar gör att immunförsvaret blivit sämre på att stoppa cancer i tidigt stadium.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Det har även visat sig att det faktum att vi kan undvika/medicinera vanliga sjukdomar gör att immunförsvaret blivit sämre på att stoppa cancer i tidigt stadium.

Låter fullt möjligt, lite dålig på kroppen och immunförsvaret men det lilla som skramlar runt i mitt huvud om det är att immunförsvaret behöver ha nåt att jobba med, sterila miljöer är dåligt av den anledningen.
Läste något om att träna immunförsvaret med vaccinliknande metoder för att få det att attackera cancerceller snabbt för några månader sedan till exempel.
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Låter fullt möjligt, lite dålig på kroppen och immunförsvaret men det lilla som skramlar runt i mitt huvud om det är att immunförsvaret behöver ha nåt att jobba med, sterila miljöer är dåligt av den anledningen.
Läste något om att träna immunförsvaret med vaccinliknande metoder för att få det att attackera cancerceller snabbt för några månader sedan till exempel.
Vaccin är ju försvagad smitta, så det fungerar likadant som att bli smittad.
Fast sämre i detta fallet.
Behövs lite feber också.
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Jag förstår vad TS frågar om och nej, inget som helst förtroende infinner sig för människan.
Det är en väldigt viktig faktor hos en politiker, att kunna ta till sig vetenskaplig fakta och grunda sina påståenden på dessa. Hon grundar det på mumbo jumbo, hokus pokus eller vad man nu vill kalla det.
Människan har inget i riksdagen att göra så klart.
SD's politiker för övrigt har ju inte gjort sig kända för att tillhöra de skarpaste knivarna i lådan så det vore oerhört tråkigt om de skulle få ännu fler röster.

Tyvärr så har jag redan tappat förtroendet för mer eller mindre alla politiker vid det här laget och jag tror att vi är så körda vi bara kan bli och nu handlar det om att ösa ur skutan med ett decilitermått.
Jag har tagit på mig flytvästen och tänker stå på andra sidan båten och kolla på när den sjunker och hoppa ur i tid.
Vi är så att säga rövknullade hur vi än gör.
 

NoBrakes

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2014
Ort
Trollhättan
Hoj
Kawasaki zx10r 2005
Jag förstår vad TS frågar om och nej, inget som helst förtroende infinner sig för människan.
Det är en väldigt viktig faktor hos en politiker, att kunna ta till sig vetenskaplig fakta och grunda sina påståenden på dessa. Hon grundar det på mumbo jumbo, hokus pokus eller vad man nu vill kalla det.
Människan har inget i riksdagen att göra så klart.
SD's politiker för övrigt har ju inte gjort sig kända för att tillhöra de skarpaste knivarna i lådan så det vore oerhört tråkigt om de skulle få ännu fler röster.

Tyvärr så har jag redan tappat förtroendet för mer eller mindre alla politiker vid det här laget och jag tror att vi är så körda vi bara kan bli och nu handlar det om att ösa ur skutan med ett decilitermått.
Jag har tagit på mig flytvästen och tänker stå på andra sidan båten och kolla på när den sjunker och hoppa ur i tid.
Vi är så att säga rövknullade hur vi än gör.



Du har så rätt!

SD är en styrd opposition . Allt är redan planerat av bilderberggruppen.

Så vi är körda och skutan har inte nått botten än....
 

McQueen

Ny medlem
Gick med
11 Nov 2013
Ort
USA
Hoj
Triumph Bonneville
Den är rena skämtet, uppvigling och trolleri.
Trådstartaren vill veta vad alla tycker, när hen fått veta vill hen veta något annat.
Typisk bråkmakare.
Inte meningen att få dig eller någon annan att bli orolig. Men själv blir jag faktiskt det när det är vice partiledaren i Sveriges största riksdagsparti vi ser i filmklippet i första inlägget. Och jag ställer en del öppna frågor om det som ganska få har besvarat. Kanske har du lust att göra ett försök? Om inte vore det toppen om du i alla fall lät bli att vara otrevlig.

:hej
 
Last edited:

McQueen

Ny medlem
Gick med
11 Nov 2013
Ort
USA
Hoj
Triumph Bonneville
Tyvärr så har jag redan tappat förtroendet för mer eller mindre alla politiker vid det här laget...
En förändring alltså. Ett förtroende som gått förlorat. Jag håller med. Men beror det på politikerna eller beror det på samhället? Kolla på bilderna. Partiledare ”från förr”. Skulle det vara och/eller kännas bättre om de (under sin storhetstid) ledde dagens partier? Eller är de varken mer eller mindre förtroendeingivande jämfört med Julia Kronlid?
 

Bifogat

  • 73df5f27-f4dc-490b-abbb-038b5737148b.jpg
    73df5f27-f4dc-490b-abbb-038b5737148b.jpg
    56.3 KB · Visningar: 39
  • 200px-Olof_Johansson2.jpg
    200px-Olof_Johansson2.jpg
    7 KB · Visningar: 362
  • 2769.jpg
    2769.jpg
    32.7 KB · Visningar: 39
  • 1235791_520_278.jpg
    1235791_520_278.jpg
    36 KB · Visningar: 37
  • Bengt_Westerberg2.jpg
    Bengt_Westerberg2.jpg
    13.3 KB · Visningar: 36
  • goran_persson.jpg
    goran_persson.jpg
    4.6 KB · Visningar: 366
  • ingvar_carlsson_5347c4322a6b227883dfbf5d.jpg
    ingvar_carlsson_5347c4322a6b227883dfbf5d.jpg
    15.6 KB · Visningar: 37
  • lundgren2.jpg
    lundgren2.jpg
    14.5 KB · Visningar: 39

totoro

Är fulladdad ibland
Gick med
19 Jan 2009
Ort
Där vägen tar slut
Hoj
Kawasaki Zx1200
Inte meningen att få dig eller någon annan att bli orolig. Men själv blir jag som jag alltså det när det är vice partiledaren i Sveriges största riksdagsparti vi ser i filmklippet i första inlägget. Och jag ställer en del öppna frågor om det som ganska få har besvarat. Kanske har du lust att göra ett försök? Om inte vore det toppen om du i alla fall lät bli att vara otrevlig.Senast redigerat av McQueen den idag klockan*00:37.

Jag tog i lite för mycket när jag nämde lobotomering
Det tar jag tillbaka och ber om ursäkt
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Inte meningen att få dig eller någon annan att bli orolig. Men själv blir jag som jag alltså det när det är vice partiledaren i Sveriges största riksdagsparti vi ser i filmklippet i första inlägget. Och jag ställer en del öppna frågor om det som ganska få har besvarat. Kanske har du lust att göra ett försök? Om inte vore det toppen om du i alla fall lät bli att vara otrevlig.

:hej
Du håller bara på och bråkar och det vet vi alla som läser här.
 

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
Husaberg FS650, KTM SXF 450
Den intressanta frågan torde vara om vi anser att det är partival eller personval i Sverige. Är det personval vet jag solklart vem som får min röst (Hanif Bali, M) men eftersom vi primärt röstar på partier så är det svårare. SD, V och MP är alldeles otroligt duktiga på att dra till sig rena stolpskott, men jag kan se mycket vettigt i SDs partiprogram.

Det är här det börjar bli svårt. Skall jag rösta på en bra individ i ett parti som viker sig som gräs i en höststorm, eller ett bra partiprogram som bärs fram av ett gäng idioter? Det är tur att det är ett par år till nästa val.

Skulle jag tvingas välja just nu blir det nog en personröst på Hanif och sedan hopppas hoppas hoppas att det blir revolution inom M.
 

NoBrakes

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2014
Ort
Trollhättan
Hoj
Kawasaki zx10r 2005
Inte meningen att få dig eller någon annan att bli orolig. Men själv blir jag som jag alltså det när det är vice partiledaren i Sveriges största riksdagsparti vi ser i filmklippet i första inlägget. Och jag ställer en del öppna frågor om det som ganska få har besvarat. Kanske har du lust att göra ett försök? Om inte vore det toppen om du i alla fall lät bli att vara otrevlig.Senast redigerat av McQueen den idag klockan*00:37.

Jag tog i lite för mycket när jag nämde lobotomering
Det tar jag tillbaka och ber om ursäkt[/

QUOTE]

Dubbla användarnamn? Haha komik i såfall
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Inte meningen att få dig eller någon annan att bli orolig. Men själv blir jag som jag alltså det när det är vice partiledaren i Sveriges största riksdagsparti vi ser i filmklippet i första inlägget. Och jag ställer en del öppna frågor om det som ganska få har besvarat. Kanske har du lust att göra ett försök? Om inte vore det toppen om du i alla fall lät bli att vara otrevlig.Senast redigerat av McQueen den idag klockan*00:37.

Jag tog i lite för mycket när jag nämde lobotomering
Det tar jag tillbaka och ber om ursäkt[/

QUOTE]

Dubbla användarnamn? Haha komik i såfall

Crapig quotening snarare... Hej swenglish, doh!
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Inte meningen att få dig eller någon annan att bli orolig. Men själv blir jag som jag alltså det när det är vice partiledaren i Sveriges största riksdagsparti vi ser i filmklippet i första inlägget. Och jag ställer en del öppna frågor om det som ganska få har besvarat. Kanske har du lust att göra ett försök? Om inte vore det toppen om du i alla fall lät bli att vara otrevlig.Senast redigerat av McQueen den idag klockan*00:37.

Jag tog i lite för mycket när jag nämde lobotomering
Det tar jag tillbaka och ber om ursäkt[/

QUOTE]

Dubbla användarnamn? Haha komik i såfall
Alltså, det här är jete-röritt
 
Nyheter
Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top