Filip Backlund Trackdays 2016 - Datum, nyheter, uppdaterad hemsida!

MRBACKIS

MRBACKIS
Gick med
15 Jul 2004
Ort
västerås
Hoj
Kawasaki ZX-10R
IMG_1167.jpg

Två soliga premiärdagar För Filip Backlund Trackdays på Mantorp Park 2-3 juni.

Väderleksrapporterna hade visat strålande sol redan två veckor innan, och det höll i sig. Med +25 och över 160 stycken deltagare över dem två dagarna så är nu 2016 i full gång.

För mig (Filip) och Backlund teamet så var det en hel del nya saker att lära in under dag ett och 2016. Ett transpondersystem, nytt tidsschema och fler aktiva partners på plats gjorde att även vår dag sprang iväg.

Som avslutning på en solig och varm första dag så körde vi den gemensamma BBQ och tillhörande föreläsning av mig (Filip). Denna gång försökte jag att ge alla en liten insyn i hur min tid har sett ut sedan min nyckelbensskada och operation i början av maj. Som titeln hette – Från Himmel till Helvete på en sekund!

Under dag två så löpte allting på smidigt och under dagen kunde jag (Filip) även dra igång mina körtekniksgenomgångar för samtliga deltagare. Denna gång med fokus på blicken och hur förarna med mindre steg kan jobba på att lyfta blicken och vad det också genererar i körningen.

Jag vill passa på att tacka våra duktiga instruktörer, ni gör ett fantastiskt jobb och det är otroligt roligt när jag får mail från kunder som tackar för all er hjälp.

Även ett jätte stort tack till samtliga partners som är med och gör våra dagar lite bättre. Dunlop för dem fina priserna och däck erbjudanden, SONY för aktivering av SONY Action Cam, DäckTeam Västerås och Dunlop för all däcksupport, hantering av däck och försäljning. Schuberth hjälmar som gör det möjligt att få testa er framtida hjälm, och många fler därtill.

Till slut vill jag självklart även tacka alla som kom och besökte våra två första dagar, Ni gjorde dem till två fantastiska – Tusen tack!

Nu blickar vi framåt mot nästa event som körs mellan 14-15e juli på Mantorp Park. Passa på att boka upp era dagar redan nu och var med och förgyll ytterligare två dagar.

Finns fortfarande platser kvar, Boka din plats på:

http://trackdays.filipbacklund.se/


”Som kund till FB Trackdays har du möjlighet att köpa däck till förmånliga priser genom DäckTeam Västerås, MC Grossen och Dunlop. Besök deras hemsida för prisuppgifter, beställning samt leverans.”


http://www.dackteam.se/verkstader/vasteras


IMG_1271.jpg

IMG_1263.jpg
 

Bifogat

  • A4Filip.jpg
    A4Filip.jpg
    342.1 KB · Visningar: 95

Pirate-girl

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2013
Ort
Henkan
Hoj
Yamaha -R6 09
Hej, hur gör jag om jag vill byta grupp på en redan anmälan?
Med vänlig hälsning, Sofia
 

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Filip . Jag tycker nog att ni borde ha en egen fotograf som gör att bandagen blir komplett . Som det är nu blir det för mkt penga hunger .. Jag menar en bandag med allt runt omkring kostar en rejäl slant och ska man då behöva betala 600kr+ för de bilder som vore kul att ha så tycker ialf jag att det blir för mkt ..
 

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Mjaa .. De missade mig ialf på de upplagda och vill ha massor av stålar för dem i minneskortet ..runt 300kr per fotograf ..2st ..:gnissla
 

Zelnik

Medlem
Gick med
27 Apr 2011
Ort
Bland blåbär
Hoj
Dyr -13
Ok,surt. Kapitalism sucks. Det var desto mer kort på dina "bröder" ... Blir det någon mer Mantorp körning med PB så fixar jag ett kort på dig,GRATIS!
 

j0cke

Retired
Gick med
16 Sep 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Tuono V4 1100 Factory: RIP BMW HP4, GSXR1000 K5+K6, Triumph S3
Jag har 32gb foton som jag fick från fotografen från Sony.
Har dock inte hunnit gå igenom allt. Kom med info om grupp, hoj och ställ så försöker jag gå igenom och se om jag hittar något bra.

Finns endast från första dagen.
 

MRBACKIS

MRBACKIS
Gick med
15 Jul 2004
Ort
västerås
Hoj
Kawasaki ZX-10R
Tjabba Micke,

Jag förstår hur du tänker, det drar fort iväg.

Angående fotograf så har vi "vår egen" fotograf genom Lotta och Crownfield foto. På Mantorp så fanns det även några andra fotografer på plats men som vi själva inte ansvarar över.

Däremot så tror jag att det blir svårt att ge bort bilder till alla, så fall skulle vi behöva öka priset på platserna vilket jag inte skulle vilja göra.

Nu så är Lotta med oss för att skapa ett mervärde och kunna ta foton, sedan bestämmer hon själv vilken prisnivå det ska ligga på. Jag förstår ju henna också då hon har införskaffat utrustning för dyra pengar, tagit ledigt från jobb m.m. för att ta sig ner och vara med på dagarna.

Det jag kan göra är att ge henne feedback på vad ni som kund tycker angående priserna men i slutändan är det upp till henne vad hon vill göra.

Jag hoppas det är okej, jag förstår ju som sagt bådas sidor..

Hade så bra,

Mvh

Filip Backlund



Filip . Jag tycker nog att ni borde ha en egen fotograf som gör att bandagen blir komplett . Som det är nu blir det för mkt penga hunger .. Jag menar en bandag med allt runt omkring kostar en rejäl slant och ska man då behöva betala 600kr+ för de bilder som vore kul att ha så tycker ialf jag att det blir för mkt ..
 

MRBACKIS

MRBACKIS
Gick med
15 Jul 2004
Ort
västerås
Hoj
Kawasaki ZX-10R
Vill du jämföra dina tider med polarna? Nytt transpondersystem för 2016!

IMG_1156.jpg

IMG_1141.jpg


Är du snabbast i gänget?! Nu har du äntligen chansen att jämföra dina tider med
polarna. Vi har till i år skaffat ett transpondersystem som kan hjälpa dig
att ta körningen till nästa nivå, eller bara ha ett gott skratt med polarna på banan.

Det finns fortfarande platser kvar på våra dagar så gå in och boka:

Anmälan och mer info: http://trackdays.filipbacklund.se/


Som kund till Filip Backlund Trackdays får du tillgång till en rad olika förmånliga
priser genom våra partners. Se dem exklusiva däck priserna här nedan genom DäckTeam
Västerås, MC Grossen och Dunlop.

Beställ dina däck genom att kontakta DäckTeam Västerås och få dem hemskickade direkt
till dig, eller få dem levererade till din nästa Filip Backlund Trackdays bandag!

Anmälan och mer info: http://trackdays.filipbacklund.se/

Kontakt DäckTeam Västerås:
http://www.dackteam.se/verkstader/vasteras

A4Filip-2Facebook (1).jpg
 

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
En pytteliten sak till Filip :D Jag tycker det va bra och kul tidigare då du va med och åkte i passen och gav lite feedback �� det borde du ta upp igen ..
 

MRBACKIS

MRBACKIS
Gick med
15 Jul 2004
Ort
västerås
Hoj
Kawasaki ZX-10R
Tjabba Micke :)

Jag ska se vad jag kan göra, jag förstår att du/ni tyckte det var roligt med lite feedback från min sida så ska försöka få till det :)

Mvh

Fille



En pytteliten sak till Filip :D Jag tycker det va bra och kul tidigare då du va med och åkte i passen och gav lite feedback �� det borde du ta upp igen ..
 

MRBACKIS

MRBACKIS
Gick med
15 Jul 2004
Ort
västerås
Hoj
Kawasaki ZX-10R
_MG_9519.jpg

A4Filip-2Facebook (2).jpg



Mindre än två veckor kvar!

Nu är det snart dags för omgång två för våra Trackdaysdagar! Det är också dags för våra kunder att anmäla sig till grillkvällen den 14e.
Det kommer att bjudas på en härlig stämning, god mat och föreläsning av Filip.

Kvällen kostar 150kr/person och då är dryck inräknad. Anmälan sker antingen via svar här eller maila till joakim@backlundracing.se

För er som inte har anmält er ännu till dagarna i juli följ denna länk: Anmälan och mer info: http://trackdays.filipbacklund.se/

Som kund till Filip Backlund Trackdays får du också tillgång till en rad olika förmånliga priser genom våra partners. Se dem exklusiva däck priserna här nedan genom DäckTeam Västerås, MC Grossen och Dunlop.

Beställ dina däck genom att kontakta DäckTeam Västerås och få dem hemskickade direkt till dig, eller få dem levererade till din nästa Filip Backlund Trackdays bandag!

Kontakt DäckTeam Västerås: http://www.dackteam.se/verkstader/vasteras
 

daniel.yzfr7

Mr R7
Gick med
22 Nov 2006
Ort
Helsingborg
Hoj
YZFR1+49/39cc minimoto för race
Någon som behöver skjuts upp till Mantorp .
Jag kör från Helsingborg onsdagen den 13 vid 17-18 tiden.
Jag har eget depåtält som du/ni kan få stå och sova i om någon önskar. själv sover jag i bussen.

Skicka gärna sms till 0734390690
Mvh Daniel
 

MRBACKIS

MRBACKIS
Gick med
15 Jul 2004
Ort
västerås
Hoj
Kawasaki ZX-10R
A4Filip-2Facebook.jpg

IMG_1156.jpg

IMG_1215.jpg

Filip Backlund Trackdays Mantorp 20160603-5256.jpg

Filip Backlund Trackdays närmar sig sitt sista bandagsevent för 2016. Efter en toppen säsong med två stopp på Mantorp Park så besöker vi i nästa vecka, 10-11e Augusti Karlskoga Motorstadion, Gelleråsen.

Om du inte redan har bokat din plats så gör det, det finns några få platser kvar i samtliga grupper, lugn, medel och snabb.

Kom och utveckla din körning tillsammans med Filip och dem andra erfarna instruktörerna. Eller varför inte jämföra dina tider med polarna genom vår transponder system, vara med på vår gemensamma grillafton och vara med och avsluta hoj året på bästa sätt!

Anmälan till grillkvällen: filip@backlundracing.se
Anmälan och mer info: http://trackdays.filipbacklund.se/

Väl mött till en toppen avslutning!

Mvh

Filip Backlund
& resten av Team Backlund
 

MRBACKIS

MRBACKIS
Gick med
15 Jul 2004
Ort
västerås
Hoj
Kawasaki ZX-10R
Filip Backlund Trackdays Mantorp 20160715-3.jpg

Endast 2 dagar kvar till Filip Backlund Trackdays sista event för 2016 går av stapeln.

10-11e Augusti beger vi oss till Karlskoga Motorstadion, Gelleråsen för vårat sista event för 2016. Efter två toppen event tidigare under året på Mantorp Park så har vi sett till att avsluta året på topp med en del riktigt stora överaskningar och priser att vinna!

Det finns fortfarande några platser kvar i samtliga grupper så antingen skynda er in på hemsidan för att boka upp just er plats eller nyttja Drop In alternativet, dyk bara upp och skriv in dig på plats.

Platser kvar:

10/8
Snabb: 7 platser
Medel: 3 platser
Lugn: 8 platser

11/8
Snabb: 8 platser
Medel: 2 platser
Lugn; 7 platser

http://trackdays.filipbacklund.se/

Tills vidare önskar jag er en trevlig tid och att vi ses på Karlskoga!

Mvh

Filip Backlund
& resten av Team Backlund
 
Nyheter
En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Top