Äntligen !!!! :kär

Electra

under utbildning
Gick med
15 Jun 2015
Ort
Helsingborg
Hoj
Yamaha MT 07
Äntligen efter 6 långa månader har jag äntligen fått mitt tillstånd till att börja övnings köra MC ���� har diabetes och ADHD därav den långa tiden :/

Jag kommer att köpa motorcykel nu i Feb när jag har fått ihop det sista till kontant insatsen och ja jag tar ett lån till att köpa en helt ny hojj då jag känner att det är lika bra att köpa nåt ordentligt ifrån början

Kommer iaf köpa en Yamaha MT 07 -16 då det är en liten hojj att börja med tills jag är varm i kläderna så kan man ju alltid byta till nåt större sen :D

har ni tips på nåt roligt lull lull dessa hojjar? Jag kommer iaf köpa till en kåpa fram till och byta nummer plåt hållare bak till till kortare variant har hittat på Ebay eller vet ni nån sida man kan köpa ifrån ?

Är verkligen glad att jag nu kan få komma igång ordentligt och ha min egna hojj :kär :kär :kär
 

Bifogat

  • 398457_450.jpg
    398457_450.jpg
    26.8 KB · Visningar: 321
Last edited:

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Ort
Varberg
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Grattis!
Eftersom du med stor sannolikhet kommer att byta upp dig efterhand ( du skriver det själv) så rekommenderar jag absolut inte köp av ny hoj. Köp beg hojar i början så du får en möjlighet att prova olika typer. Sen när du vet vad du vill ha så kan du lägga pengar på en ny. DET e mitt tips.

Jag köpte tex en CBR som första hoj för den va snygg och snabb. Men min nuvarande KTM e fan så mycket roligare. Det e sånt man inte vet innan man provat

Begagnat betyder dock inte gammalt mög. Man får riktigt fina hojar under 40k. ABS är att rekommendera
 
Last edited:

Electra

under utbildning
Gick med
15 Jun 2015
Ort
Helsingborg
Hoj
Yamaha MT 07
Afan jo sant man kan köpa beg :/ men roligare med nåt helt nytt ifrån början men jag ska absolut ta en funderare...
 

1wheeldrive

Ny medlem
Gick med
4 Mar 2010
Ort
Hässleholm
Hoj
2007 KTM 990 Superduke
Håller med Murmeldjuret, man vet inte riktigt vad man vill ha i början. Och köper man då en flång ny hoj så kan det bli en dyr affär om man sen vill byta ett år senare. Välkommen i gänget! :krama


Edit: Dessutom så är det lätt hänt att man klotar som ny i sadeln(peppar, peppar, jag har klarat mig än), och då svider det lite mindre med en begagnad och lite billigare hoj :)
 
Last edited:

steff-650

Medlem
Gick med
1 Feb 2014
Ort
Örebro
Hoj
2009 Triumph daytona 675
Grattis ☺. Det finns många roliga och relativt moderna hojjar för typ halva pengen som tex honda hornet, suzuki bandit, kawasaki er6 eller yamaha fz6. Jag har själv en fz6n som jag varit nöjd med som ska säljas vidare.
 

Yzf R1

R_is_for_Respect
Gick med
29 Dec 2012
Ort
Halland
Hoj
YZF-R1
Ähhhh

Bry dig inte om Murmeldjuret, han kör KTM................han är bara avundsjuk på dig.

Klart som fan att du ska tjacka en ny Yamaha :tummenupp
 

Electra

under utbildning
Gick med
15 Jun 2015
Ort
Helsingborg
Hoj
Yamaha MT 07
Sant :) bara jag som har fastnat för MT 07 då min tjej kompisar har en sådan och jag har prov kört de :)
 

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Ort
Varberg
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Ähhhh

Bry dig inte om Murmeldjuret, han kör KTM................han är bara avundsjuk på dig.

Klart som fan att du ska tjacka en ny Yamaha :tummenupp

Nu ska inte du komma och indoktrinera en nybörjare genom att vilseleda henne till den mörka sidan!
 

famousruff

Ny medlem
Gick med
12 Feb 2015
Ort
Örebro
Hoj
ingen
Kul att du ska få starta din mc-bana!

Läst de du skrivit och de som de andra kommenterat.
Jag skaffade mitt kort i våras och hade aldrig kört varken cross eller moppe innan för jag aldrig haft råd innan. Men sista 3-4 åren har de släppt och jag kunde nu ha råd att skaffa kort, mc , försäkring.
Så jag satt och kollade va ja skulle skaffa för hoj för att sen ha råd med bra utrustning också(glöm inte den!) och de stod mellan massa begagnade fz-6, xj-6 osv och visst är dom fina och billigare och många är i bra skick. Jag valde ändå att satsa alla mina kort på just mt-07:an utan att aldrig åkt en mil på den(kollat spec efter sitthöjd, vikt osv o ansåg att den skulle va perfekt i början). Jag kan meka så hade inte gjort mig något att behöva byta/fixa eventuellt skit på en beg som väldigt ofta behövs men ville ha en helt ny för känslan och för att slippa lägga tid på just mekande och istället kunna köra.
En lång säsong med nästan 1000 mil i sadeln så kan jag inte annat än att rekomendera mt-07an fullt ut! Inget att tveka på. Finns nog ingen bättre hoj för en ny åkare idag. Det finns gott om kraft så tröttnar absolut inte på den direkt (såvida du inte planerar 300Km/h turer) , du sitter grymt, perfekt att hantera på uppkörning, relativt sjysst försäkring. Helt perfekt. Värt att tillägga att jag absolut inte jobbar för yamaha:lol Skulle jag göra det så skulle de flesta återförsäljarna helt plötsligt få ett trevligare kundbemötande för just nu av de jag varit i kontakt med så existerar inte ens just trevligt kundbemötande, fyfan. Men strunt i det, yamaha som tillverkare är top notch.

vet inte din budget för allt men ett nytt system till just mt-07an är nödvändigt om du inte vill höra de annars svaga puttriga ljudet. Arrow / akra skulle jag köra på. Jag har arrow och de är perfekt.

Långt inlägg men kände mig träffad och det är inte många som kan ge bättre insikt än en som precis vart i din sits skulle jag säga.
 

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Ort
Varberg
Hoj
701 Enduro, KLV1000
du sitter grymt, perfekt att hantera på uppkörning,

Nej DU sitter grymt. Gäller det en som är 205 cm eller 150 cm lång också?

Jag tror säkert att MT07 är en supermaskin. Men man ska inte utgå ifrån det. Och man har egentligen en dålig uppfattning om man inte provat nåt annat heller.

Men till TS: Gör som du vill. Vill du absolut ha en MT07 så köp en sån
 

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Ort
Asarum
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Grattis!
Och är det en MT07 som får hjärtat att ticka snabbare så är det ju en sån du ska skaffa. Men, det kan ju vara bra att se om du hittar en begagnad hos en handlare till ett bättre pris. Men annars är det ju bara att hålla dig på hjulen och ha det skoj! :fakta
 

stockis89

Medlem
Gick med
30 Jun 2009
Ort
Söderköping, Emmaboda
Hoj
Yamaha MT07
MT07, mycket lättkörd cykel! Men även dessa börjar komma ut på beg marknaden. Håll koll på blocket och gör ett klipp. Är det den första cykeln du köper kommer du ändå få "ny" känslan, skillnaden är att du kommer billigare undan. :banana KÖR!
 

famousruff

Ny medlem
Gick med
12 Feb 2015
Ort
Örebro
Hoj
ingen
Nej DU sitter grymt. Gäller det en som är 205 cm eller 150 cm lång också?

Jag tror säkert att MT07 är en supermaskin. Men man ska inte utgå ifrån det. Och man har egentligen en dålig uppfattning om man inte provat nåt annat heller.

Men till TS: Gör som du vill. Vill du absolut ha en MT07 så köp en sån

Jag talade mer direkt till hon som skapade tråden. Att hon dessutom verkar valt ut just mt07 tolkar jag som att hon har en uppfattning om storlek, så de i kombination med att jag känner få tjejer som är 190+ var de som fick mig att skriva till henne att "du sitter perfekt".
Menar inte att vara otrevlig, vill bara vara mer tydlig i de ja skrev. i övrigt har du helt rätt-bara köpa.
 

Electra

under utbildning
Gick med
15 Jun 2015
Ort
Helsingborg
Hoj
Yamaha MT 07
Ja jag blev verkligen kär i mt 07 därav jag vill lägga det där extra har idag skaffat ett parkerings garage till den så den kan få stå säkert och mecka är inga bekymmer för mig om det skulle bli sådant framöver jag har byggt bil för herrans årsen och ägde då en VW Corrado och dör var det bara klyddigt och meckit med *suck*

Jag vill ju ha en hoj som ser sportig ut och en som jag kan ha länge det är inte säkert att jag kommer byta :arsele jag som tjej på 171 räcker det med en liten raket :fyllisar
 

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Ort
Varberg
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Jag talade mer direkt till hon som skapade tråden. Att hon dessutom verkar valt ut just mt07 tolkar jag som att hon har en uppfattning om storlek, så de i kombination med att jag känner få tjejer som är 190+ var de som fick mig att skriva till henne att "du sitter perfekt".
Menar inte att vara otrevlig, vill bara vara mer tydlig i de ja skrev. i övrigt har du helt rätt-bara köpa.
Jag tolkade aldrig dig som otrevlig. Jag skrev DU med stora bokstäver mest för att markera vem "du" verkligen är :hihi Jag är således inte arg eller krenCkt för den delen.

Ja jag blev verkligen kär i mt 07 därav jag vill lägga det där extra har idag skaffat ett parkerings garage till den så den kan få stå säkert och mecka är inga bekymmer för mig om det skulle bli sådant framöver jag har byggt bil för herrans årsen och ägde då en VW Corrado och dör var det bara klyddigt och meckit med *suck*

Jag vill ju ha en hoj som ser sportig ut och en som jag kan ha länge det är inte säkert att jag kommer byta :arsele jag som tjej på 171 räcker det med en liten raket :fyllisar

Du ska inte köpa dig en MT09 istället då? Då kan du titta på dina kompisars MT07or och säga "jahaa ni har den klena varianten jaa..."
 
Last edited:

Electra

under utbildning
Gick med
15 Jun 2015
Ort
Helsingborg
Hoj
Yamaha MT 07
Jag tolkade aldrig dig som otrevlig. Jag skrev DU med stora bokstäver mest för att markera vem "du" verkligen är :hihi Jag är således inte arg eller krenCkt för den delen.



Du ska inte köpa dig en MT09 istället då? Då kan du titta på dina kompisars MT07or och säga "jahaa ni har den klena varianten jaa..."



haha ja jag får se när det blir dags ;) känds bra med 07 men jag får känna mig fram :D
 

Electra

under utbildning
Gick med
15 Jun 2015
Ort
Helsingborg
Hoj
Yamaha MT 07
jag har redan all mc utrustning kör på Dainese utrustning enda är hjälmen som jag nog får köpa mig en ny då jag ångrar valet utav den ;)
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Ja jag blev verkligen kär i mt 07 därav jag vill lägga det där extra har idag skaffat ett parkerings garage till den så den kan få stå säkert och mecka är inga bekymmer för mig om det skulle bli sådant framöver jag har byggt bil för herrans årsen och ägde då en VW Corrado och dör var det bara klyddigt och meckit med *suck*

Jag vill ju ha en hoj som ser sportig ut och en som jag kan ha länge det är inte säkert att jag kommer byta :arsele jag som tjej på 171 räcker det med en liten raket :fyllisar

Ja, mecka hoj är bra mycket trevligare än att mecka bil.
Och, hoj tenderar att bli lite av en drog, så även om man köper sig sitt hjärtas allra mest önskade hoj så om ett par år kan suget efter något helt annat göra sig gällande. :crash
Och då antingen byter man eller utökar samlingen.
Och du! Testa att köra knix!
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 &#8211;...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

&#8221;och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top