Brutales omväg till Rookie 600

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
Så seriöst !? Någon som har telefonnummer eller mejladress till han/hon den eller det som designa min hoj ?
Jag har skruvat i mkt olika typer av maskiner i mina få levnadsdagar, mest USA baserade V8or, och mest under tidspress på nån bana i världensände, men hur tänkte dom då dom placerade Kamkedjespännaren (=CCT) på ZX6-RR ???
Hade en ZX6-R innan, och som dom flesta vet är det ju en 636 och konstigt nog så satt spännaren lägre på det blocket som jag minns det, och den gick att plocka ur utan att göra några större operationer.
Men på 599an så måste man ju självklart plocka bort tanken och luftboxen, bryta kabelhärvan åt sidan för att PRECIS komma åt den med en ringnyckel, spärrskaft och hylsa gick inte då ramen så stiligt svänger in.
cct.jpg
Nu är jag väl kanske mest irriterad för att då jag "re-seta" den så sluta inte motorn att skramla, vilket den börja med efter kraschen på Torpet, så frågan är vad som låter, och det avtar med att motorn blir varm.
Försvinner inte helt men avtar som sagt. Utgick ifrån att det var kedjan som slamrade och tystnade då blocket och toppen växer lite med värmen, men nix!
Så vi får hoppas på att det är en ventil som låter fan... vilket inte känns troligt då den inte tickar som det brukar vid ventilspel delux.


För övrigt kan jag informera den lilla men trogna läsarskaran att i veckan har jag haft min första riktiga träningsvärk på 5.5 månad, vilket är grymt skönt att efter alla rehab timmarna, som inte get nån träningsvärk alls, tro att man kanske igen är på väg att bygga tillbaka lite av all styrka man tappat.
Där jag absolut tappat mest är benen, benen, och det mentala så klart.
I snitt på dom benövningar jag kör så har jag tappat runt 40-50% i styrka/vikter så det är en bit kvar.
Men va fan... vintern är ju lång och har nu vart utan painkillers 5 dagar i rad !
Har även testat lite löpning, på LÅNGSAM nivå, och foten kändes OK... så från 1 nov ska jag börja jaga på lite mera på gymmet och ute för att komma ikapp mig själv och kanske kunna vara tillbaka på samma nivå som i våras och ha bättre självförtroende för det dära med fart in och ur böj......det ena ger det andra typ.


//Ulf
 

sulman

Fullt ös inget tjaffs!
Gick med
28 Jul 2013
Ort
Jönköping
Hoj
Blåvit oljekyld +några till
För övrigt kan jag informera den lilla men trogna läsarskaran att i veckan har jag haft min första riktiga träningsvärk på 5.5 månad, vilket är grymt skönt att efter alla rehab timmarna, som inte get nån träningsvärk alls, tro att man kanske igen är på väg att bygga tillbaka lite av all styrka man tappat.
Där jag absolut tappat mest är benen, benen, och det mentala så klart.
I snitt på dom benövningar jag kör så har jag tappat runt 40-50% i styrka/vikter så det är en bit kvar.
Men va fan... vintern är ju lång och har nu vart utan painkillers 5 dagar i rad !
Har även testat lite löpning, på LÅNGSAM nivå, och foten kändes OK... så från 1 nov ska jag börja jaga på lite mera på gymmet och ute för att komma ikapp mig själv och kanske kunna vara tillbaka på samma nivå som i våras och ha bättre självförtroende för det dära med fart in och ur böj......det ena ger det andra typ.


//Ulf

Kämpa på! Skynda långsamt.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Så seriöst !? Någon som har telefonnummer eller mejladress till han/hon den eller det som designa min hoj ?
Jag har skruvat i mkt olika typer av maskiner i mina få levnadsdagar, mest USA baserade V8or, och mest under tidspress på nån bana i världensände, men hur tänkte dom då dom placerade Kamkedjespännaren (=CCT) på ZX6-RR ???
Hade en ZX6-R innan, och som dom flesta vet är det ju en 636 och konstigt nog så satt spännaren lägre på det blocket som jag minns det, och den gick att plocka ur utan att göra några större operationer.
Men på 599an så måste man ju självklart plocka bort tanken och luftboxen, bryta kabelhärvan åt sidan för att PRECIS komma åt den med en ringnyckel, spärrskaft och hylsa gick inte då ramen så stiligt svänger in.
View attachment 433934
Nu är jag väl kanske mest irriterad för att då jag "re-seta" den så sluta inte motorn att skramla, vilket den börja med efter kraschen på Torpet, så frågan är vad som låter, och det avtar med att motorn blir varm.
Försvinner inte helt men avtar som sagt. Utgick ifrån att det var kedjan som slamrade och tystnade då blocket och toppen växer lite med värmen, men nix!
Så vi får hoppas på att det är en ventil som låter fan... vilket inte känns troligt då den inte tickar som det brukar vid ventilspel delux.


För övrigt kan jag informera den lilla men trogna läsarskaran att i veckan har jag haft min första riktiga träningsvärk på 5.5 månad, vilket är grymt skönt att efter alla rehab timmarna, som inte get nån träningsvärk alls, tro att man kanske igen är på väg att bygga tillbaka lite av all styrka man tappat.
Där jag absolut tappat mest är benen, benen, och det mentala så klart.
I snitt på dom benövningar jag kör så har jag tappat runt 40-50% i styrka/vikter så det är en bit kvar.
Men va fan... vintern är ju lång och har nu vart utan painkillers 5 dagar i rad !
Har även testat lite löpning, på LÅNGSAM nivå, och foten kändes OK... så från 1 nov ska jag börja jaga på lite mera på gymmet och ute för att komma ikapp mig själv och kanske kunna vara tillbaka på samma nivå som i våras och ha bättre självförtroende för det dära med fart in och ur böj......det ena ger det andra typ.


//Ulf

Överträna inte i glatta ivern över att kunna köra på, bakslag är deprimerade som fan, i övrigt är det kul att se att du är på gång igen.
 

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Ort
Stockholm
Hoj
En massa gammalt mög.
Så seriöst !? Någon som har telefonnummer eller mejladress till han/hon den eller det som designa min hoj ?
Jag har skruvat i mkt olika typer av maskiner i mina få levnadsdagar, mest USA baserade V8or, och mest under tidspress på nån bana i världensände, men hur tänkte dom då dom placerade Kamkedjespännaren (=CCT) på ZX6-RR ???
Hade en ZX6-R innan, och som dom flesta vet är det ju en 636 och konstigt nog så satt spännaren lägre på det blocket som jag minns det, och den gick att plocka ur utan att göra några större operationer.
Men på 599an så måste man ju självklart plocka bort tanken och luftboxen, bryta kabelhärvan åt sidan för att PRECIS komma åt den med en ringnyckel, spärrskaft och hylsa gick inte då ramen så stiligt svänger in.
View attachment 433934
Nu är jag väl kanske mest irriterad för att då jag "re-seta" den så sluta inte motorn att skramla, vilket den börja med efter kraschen på Torpet, så frågan är vad som låter, och det avtar med att motorn blir varm.
Försvinner inte helt men avtar som sagt. Utgick ifrån att det var kedjan som slamrade och tystnade då blocket och toppen växer lite med värmen, men nix!
Så vi får hoppas på att det är en ventil som låter fan... vilket inte känns troligt då den inte tickar som det brukar vid ventilspel delux.



//Ulf

Fel ventilspel gör att de skramlar ganska fint när de är kalla.
 

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
Fel ventilspel gör att de skramlar ganska fint när de är kalla.

Ska tagga ner lite och ta det om någon månad (=läs rätt snart ändå)
Har ju innan bara hört det klassiska "tickandet" från min MC-lik... men hoppas att det är en eller flera ventiler som gått från tick-till skrammel. Då kan jag åtgärda det och sluta ligga på tanken och lyssna efter vevstakar som vill göra en lucköppning!
 

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
Överträna inte i glatta ivern över att kunna köra på, bakslag är deprimerade som fan, i övrigt är det kul att se att du är på gång igen.

Har rätt bra koll på vad jag gör på gymmet, har ju kämpat bort över 35kg på 12 månader innan då jag var där 5dagar/veckan... men tack för omtanken !

Ska även elda upp ALLA däck som är äldre än nya typ, så jag inte åker ut på nått för hårt & tort igen....för snålheten fortsätter att bedra mig !!!:huvet
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Har rätt bra koll på vad jag gör på gymmet, har ju kämpat bort över 35kg på 12 månader innan då jag var där 5dagar/veckan... men tack för omtanken !

Ska även elda upp ALLA däck som är äldre än nya typ, så jag inte åker ut på nått för hårt & tort igen....för snålheten fortsätter att bedra mig !!!:huvet

Hehe, ja, däck ska köpas i vinter till nästa säsong. Ska bannemig kosta på mig purfärska sulor. :fakta
 

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
Hehe, ja, däck ska köpas i vinter till nästa säsong. Ska bannemig kosta på mig purfärska sulor. :fakta

Jag har ett par FINA regndäck från 2009 om du är sugen...har själv testat dom :)

14563348_10153814534002353_5430984509323678803_n.jpg
 

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
Där ser man! Du har till och med haft däcket på spabehandling ser jag. :D

Jepp !! och nu har jag samlat ihop ALLA gamla däck som man sparat utifall, och ska snart göra en fin fin nyårsbrasa ihop med div gamla dragracingslicks, allt för att retas.


Sen fick jag inte ro nog utan började plocka igenom ventilerna och kolla spelet, tror iaf jag gjorde 2 koll på alla föra att vara säker och inte missa något.
Kontentan är nog att alla "satt sig" en hel del, men 4st insug var på tok för tighta, om jag minns rätt nu ska dom vara mellan 0,11-0,0,19 men dessa fyra som är 3cyl va alla under 0,10.
Jag har lite dålig koll på MC motorer och hur det yttrar sig, men förhoppningsvis är det dessa som skramlar som 2 lösa plåtar då den är kall, och avtar med att den blir varmare.
Att man förlorar effekt är ju dock säkert, men effekt behöver man ju inte så där fruktansvärt mkt mera... man kan köra omkull ändå :p
 

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
Nu har jag inte sakt ett pip här på snart 1 månad... och jag har väll inte gjort så mkt med hojen heller.
Den skramlade ju illa sista åken på Gåsen, inte ticka, utan mera skramla i motorn som 2 plåtar som ligger och slår mot varandra.
Så jag började med att re-seta kamkedjespännaren, ingen skillnad, mätte upp alla tändspolarna som låg inom toleranserna, kollade div annat skumt som ev kunde föra oljud innan jag lossade ventilkåpan för att försöka få fram lite ventilspel. Då jag då bara hade bladmått med 0.05 intervaller så blev det lite så där illa resultat, men kunde iaf konstatera att 3st insug är för tighta i väntan på bättre bladmått och shims-kit.
Men inte tycker jag att tighta ventiler ska låta så illa ?!?!
Har iof inte skruvat så mkt MC motorer, men en himlans massa stötstångs V8or på alla nivåer och på flera kontinenter.... Men men, ska mäta upp dom seriösare så småning om, troligvis v 52 då man inget annat planerat. Sen shimsa in dom snyggt, provstarta igen och låter det lika illa så är det nog fan kamkedjan och/eller släpskon som spänner den som låter som ett tröskverk då den är kall.
Vid ca 6065 grader dämpas ljudet lite, men försvinner ej helt.


Fysiken då ?
Jag höften, eller bäckenet blir sakta bättre och bättre, men det smärtar lite illa då man försöker föra små snedsprång, och benet gör lite oplanerade snedsteg då å då fortfarande.
Vänsterfot smärtare mindre, men då jag heller inte löptränat på ca 6v nu, men nån dag då å då blir det en painkiller, och sömnpiller för att kunna sova.
Träningen är PRIO 1 nu, ihop med kosten så klart, så från 1sep till sista tränade jag 3 dagar i veckan, men från 1 nov till sista januari blir det 5 dagar i veckan, med focus på styrka enbart, och lite lugnare spinning som uppvärmning, och det ger resultat ! Så förhoppningen att jag på premiären nästa år är tillbaka på samma "nivå" som jag var i år är rätt god ännu (fast läkaren sa och säger att det är högst otroligt)
I början på februrari ska jag ta 1v träningsledigt och dra till solen för att sen när jag kommer hem börja focusera på konditionen under 3 månader.... Sen jävlar !!:huvet
 

Marcus

#27
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Kullavik
Hoj
Yamaha R6 2020
Gött att höra att det finns en klar plan att stå på startlinjen på torpet i maj. Vi syns där!
 

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
Gött att höra att det finns en klar plan att stå på startlinjen på torpet i maj. Vi syns där!

Ska mycket till för att jag inte ska va där... typ ingen hoj :D
..och ska va i mål, om än sist kanske :(
 

Sandfållan

#6 R-600 2014
Gick med
4 Feb 2013
Ort
Vid en bana
Hoj
600rr
Köp en Enduro och ut o röj bland träna, Bättre motionsträning får man leta efter. I jämnförelse med roadracing så kostar det inte många slantar heller .
 

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
Bra sugen.. Det slog ju mig att det var så jag började... Cross I 2 år och sen enduro i 2 år...då man växte upp på en skogsgård kunde man ut och leka i timmar istället för att plugga biologi osv.
 

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
Årskrönika ?

Har ju inte så mycket att skriva om, eller har jag det kanske, i vilket fall som helst så vill jag dela med mig av året i en lång förkortad version.

Så här dags förra året så hade jag ju sedan ett tag beslutat mig för att fixa mig en RR licens i slutet på April 2016 och ställa upp i Rookie600, och inte Speedster Cup.
Rookie600 skulle det bli pga 2 orsaker, 1. att Cup förfarandet försvann i Speedster, och 2. att flera förklarat för mig att ska man bli snabbare måste man åka med snabbare förare. Nu är väll många väldigt mycket snabbare än mig i det som var Speedster Cup, men jag så en större tjusning i att köra mot andra 600cc hojar än blandat som i Speedster.

Så från Januari började jag seriöst fokusera på konditionsträningen, styrketräningen och kosten.
Ansåg att det var bättre jag anpassade förarvikten efter hojen än att köpa nya fjädrar, så från ca 86kg skulle jag ner till 75kg, vilket jag vägde när jag startade första gången.

I slutet på Mars kom det ju en mental smäll jag inte behövde, jag gick in i den berömda väggen, 99% beroende på min arbetssituation i kombination med mitt egna beteende att alltid leverera max.

2 veckor innan licenshelgen på Gelleråsen började det strula som brukligt, då jag fick för mig att justera mapen på en bromsbänk så rasade lamellpaketet, vilket kanske va tur i oturen, men lite lätt jobbigt att står där utan lameller och en map som såg ut som hejsan.
Men lite expressorder från BRH och allt läste sig några dagar innan avfärd.

När man väl var på Gelleråsen var man ju lite si och så med att sätta sig på en båge och ladda fullt, men licensuppkörning i snöslask och hagel gjordes i väldigt makligt tempo för att känna sig fram och Rookie premiären på Anderstorp några veckor senare kändes helt plötsligt meningslös och ointressant.
IMG_20160423_181850.JPG
MEN, så många trevliga människor som gav mig positiva tankar på Gelleråsen den dära licenshelgen fick mig att tänka om lite och anmäla mig så fort Svemo gett mig en licens.
Anmälde mig och fick kampera ihop med Anders Nordlander på Anderstorp, helt suveränt support, tips och han gav mig bra mkt mera självförtroende än jag behövde, kanske ?
Stort tack till Anders !! Utan han hade jag troligt åkt 1.55 tempo hela tiden.
Kvalet på lördagen va det ballaste jag gjort på länge inom motorsport !!
Totalt fokus, som jag inte upplevt på många år, och att bakhjulet släppte och sladdade friskt ur alla korta böjar gjorde mig bara förbannad, inte det minsta rädd eller nervös, bara arg på mitt däckval.
Egentligen var mitt mål så här års för 1 år sedan att försöka ta poäng på alla tävlingar, dvs komma på plats 15 eller bättre, men efter den mentalahärdsmältan sänke jag det lite lätt, istället för att försöka åka 1.47 på Anderstorp så blev det 1.50, vilket jag kvalde in på oxå, på bara 3 rena varv.
Om jag hade haft ”rätt” däck och åkte kanske 2-3 varv till så fan vet ? Kapade 3sec på kvalet gentemot träningen dagen innan, och hamnade trots avbrottet på plats 21 av 26, jag är iaf nöjd, med livet i behåll!
IMG_20160518_205857.JPG

Kraschen ?
Har funderat många gånger på vad som exakt hände, men resultatet blev ju inte bra iaf.
Spräckte skålen i bäckenet + 1 stor spricka rakt över bäckenet, 3-4 frakturer i foten, och lite fingrar.

Flög ambulansflygplan till Såtenäs pga att skadan var livshotande och dom ville inte skaka runt mig i en ambulans längre tid än nödvändigt.
DSC03927-preview2.jpg

Operation på Sahlgrenska som tog en så där 4-5 tim, men den visade ju sig ha utförts perfekt.
2 Hålband och en näve skruv och jag har nära på full rörlighet, och ortopederna säger att jag tillhör dom som återhämtat mig snabbast av alla liknade skadade dom sett.
(har ju sedan tidigare 2 plåtar och en näve skruv i skallen, vilket även det funkar bra.........? )

Hemskickad efter 14 dagar, och till ett hus med trösklar och vrår var det lite speciellt med rullstolen, som jag för övrigt använde 1ggn. Hoppade runt med gips på vänster ben, och ett högerben som jag inte fick stödja på alls dom första 6v. Verkligen opraktiskt ! Så efter ca 3-4v åkte gipset åt skogen.
Och det gick ju jättebra att gå utan krykor, om än super sakta, lite som en smygande 5 åring på väg till kakburken, dygnet runt.
IMG_20160520_141807.JPGIMG_20160514_092946.JPGIMG_20160520_124718.JPG
Det bör nämnas att jag INTE fick krascha på Anderstorp, eller det ”får” man väll aldrig ?
Men just denna helg skulle min dotters mor flyga till Burma/Myanmar och arbeta i 14 dagar, så jag behövde hämta våran dotter hos barnvakten senast kl 21 på söndagen.
Hon lät väll inte överlycklig då jag ringde från sjukstugan på Anderstorp och meddelade att jag ramlat lite och nog inte skulle kunna komma hem som utlovat. Men tur att man har bra släktingar, grannar och vänner som roddar runt en massa då man ligger där som ett fån och pissar 9dl blod och hjärtat stannar.
Svärfar fick en liten semester på Varaschlätta.


Ca 10v efter jag krascha hade jag lagt på mig 10kg fet och tappat ca 6kg muskler, iaf om man ska lita på en kroppsfettsmätning. Personligen tror jag att jag tappa alla muskler i benen. Det tog ungefär lika lång tid att kunna lufta höger häl från golvet om jag låg raklång, och det tog ytterliggare 4-5v innan jag kunde dra upp båda knäna utan att dom föll åt sida. Men jag tränade, hela tiden ! Konstant hemma i soffan, och i köket, i sängen, i duschen, överallt.

Jag ville tillbaka ! Och ska tillbaka. Det många inte ser är att kontentan av att vilja tillbaka och åka är att man får ett familjeliv som fungerar på kuppen. Om jag är så pass OK att jag kan köra MC på banan, så kan jag klättra i träd med min dotter, simma med henne, ja göra allt som jag kunde innan.

I Juli kunde jag ju gå hyfsat några 100m innan konditionen tog slut, men vist skulle det vara skönt att åka lite båge, så jag kravlade upp på min MV Agusta och åkte lite på vägen. Men då jag passerade ca 100km/h så flög höger knä ut och smärtan skrek efter smärtstillande. Jag orkade helt enkelt inte hålla in knät i fartvinden. Inte så superkul känsla, men bara att acceptera det hela.

I slutet på Augusti så blev det banpremiär på Kinnekulle, 3 dagar i rad var bokade och jag hoppades inte på nått underverk, men ville börja jaga mina mentala troll, och dom var många!
IMG_20160811_205019.JPG
Fy fan... dom första varven på Kinnekulle Ring var nog bland det läskigaste jag gjort.
Kramphöll i styret så armarna domna, fast man vet att man inte ska.
Andra dagen regnade det lite och regndäcken for på, nu kunde man åka sakta med en ursäkt iaf.
Tredje dagen råkade jag få upp såpass fart att knät tog i lite, vilket var nästan större lycka än första gången det hände.

Ytterligare 4 dagar på Gelleråsen hans med innan vinter kom, men nog har jag mentala problem kvar att brottas med, men jag vet nu vad jag gör för fel, utöver att jag inte litar på däcken ännu.
Men det kändes inte toppen att köra med tunga smärtstillande i blodet som trubbar av reaktioner och fokus, iaf enligt vetenskapen.

Till saken hör ju att jag under sista dagen på Gelleråsen så lade jag ju mig igen, men då i blöta, och åter igen lite kassa gamla däck. Dock var det i snabbvänstern så det var vänster höft som fick ta den lilla smällen, som tur var. Ringde ming fästmö INNAN jag bjöd på bilder på socialmedier, och hennes enda reflektion var, att det var väll skönt att krascha utan att kroppen gick sönder? SANT ! Bra för skallen iaf.
1476013125491.jpg

1 oktober började jag arbeta igen, ca 1-2 mån innan ortopederna trodde att jag skulle kunna börja arbetsträna, och ihop med det så började jag träna styrketräningen 5 dagar i veckan igen.
Men i december så for jag i golvet som en fura några dagar i rad, då det blixtra till i höften, läkarna säger att det är överansträngning och att jag ”gjort för mycket”, så nu vilar jag.
Ska försöka hitta min kondition igen under våren och försöka gå i mål på Anderstorp, kanske som siste man, men i mål ska jag.
Kommer ta säkert 1 år till innan jag vågar gasa lika mkt, eller bromsa lika lite som innan, men det kommer.


PS.
Hojen kosta max 1000:- att reparera efter Anderstorp.



Gott Nytt År !!

och hoppas vi ses vid nått apex 2017, med ett leende på läpparna, för fan vad kul vi ska ha, med eller utan smärtstillande i kroppen !
 
Last edited:

Hixman

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Feb 2015
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Multistrada V4 Rally-23
Gott Nytt År på dig själv! Lycka till med rehab och träffande av apex 2017:tummenupp
 

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
Gott nytt Brutale! Tack för att du delar med dig. Önskar dig all lycka nästa år!
Bygg upp förtroendet för däcken genom att köra med bra och framförallt nya däck! Iallafall då du tänker ladda på..

Krya på dig:tummenupp
 

polymoog

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2014
Ort
Nära havet
Hoj
Suzuki GSX650F 2008 / Honda NT Revere 650 1990 / Honda MT5 1989
Vilken årskrönika, du har ju varit med om en hel del :död :Bugar :crash :yoparty

Gott nytt år och lycka till under 2017 :tummenupp :tummenupp
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top