Brutales omväg till Rookie 600

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Äh, lite motgångar är bara lite motgångar. Det löser sig till slut även om man får lägga lite extra energi för att det ska bli bra. Sit back n' relax, det kommer bli bra till slut :tummenupp
 

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
Äh, lite motgångar är bara lite motgångar. Det löser sig till slut även om man får lägga lite extra energi för att det ska bli bra. Sit back n' relax, det kommer bli bra till slut :tummenupp

Kommer bara delarna då är det nog lugnt, skulle kunna chansat på att byta olja "bara".
Men det känns som halvhjärtat så det blir nya lameller, fjädrar lika väl.
Då vet man att det inte är det.

Ser ju bara att det helst inte får bli som förra året då jag vart taggad som fan, anmäld till steg 1 på Kinnekulle och helgen innan sprack termostathuset. Där rök dom stålarna, men som tur gick det att få 2 dagar på Falken...
 

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
Hitta en disc som jag är ganska säker på var OK då jag monterade ihop paketet i vintras, så den fick sin smäll nu misstänker jag.
Bara att invänta prylar, nervöst, och sedan be en bön och ut å testa.
Ju tidigare desto bättre...

13000632_10153426721132353_1343261512_o.jpg

2 fjädrar var lite klenare än dom andra, men långt inom toleranserna för service.
 

Ödlund

Ny medlem
Gick med
8 May 2013
Ort
Anderslöv
Hoj
2016 Yamaha YZF-R6
Nu har jag gjort en FUCK UP igen...

Har dratt på att åka ut på min raka och bromsa in dom nya galfer pryttlarna in i det sista, men nu är det gjort iaf, mest för att när jag var hos Båging Performance idag och skulle mappa om vapnet så gick det OBRA !
Den slira som en gris på lamellerna vid ca 12k rpm ... så så... ett STORT fan kom ur mitt hjärta , för där är det kaos som i skallen. EN bisak, men lika bra att tala om det med, är sjukskriven sen några dagar pga det så vackra Utmattningssyndromet slog till. Om man läst inledning på min tråd så kan man skönja att så har skett tidigare, men då var jag inte sjukskriven för det.
En symptom är att man tappar tråden i foruminlägg och börjar skriva om fel saker..:dummer

Iaf, orsaken till slirande lameller är nog att jag skulle vara ordentlig och hällde i dyrare olja i vintras, dvs V300 Factory i stället för den sliskiga Castrol som den gått på innan, som många klagat på att jag åkt på.
Så mina lameller blev troligen chockade och gav upp. Så det kitet med reservlameller jag har kanske kan komma till nytta ? eller så ringde min idol,:Bugar och numera internationelle stjärnföraren Ödlund upp mig och BRH i 046 land fixar nya lameller och fjädrar så jag förhoppningsvis har det innan helgen, kan byta rubbet, och mappa i början på nästa vecka och jag kan lugna ner mig innan Gelleråsen 23-24 ... kommer få spelet på riktigt om det blir som förra året att jag missar första kursen man betalat för flera månader sedan !

Varför ska man göra sig till ibland, kunde jag inte bara köpt samma jävla olja ?View attachment 429239

Vad gör man inte för sina racingvänner! Glad att det verkar som det löser sig, och ska hålla ett öga på leveranserna så det inte händer något :fyllisar Men som Fordon säger, motgångar är bara motgångar och det hör ju till! :tummenupp
 

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
Vad gör man inte för sina racingvänner! Glad att det verkar som det löser sig, och ska hålla ett öga på leveranserna så det inte händer något :fyllisar Men som Fordon säger, motgångar är bara motgångar och det hör ju till! :tummenupp

UBER !!!!

Kommer det sent, så HÖR AV DIG !
Jag slänger mig hellre i personbilen (trots att det är en SukiSuki) och åker 70mil för att få hem prylarna innan helgen än sitter på nålar och pratar med katten hela helgen :p

Tror just nu stenhårt på att det är lamellerna som inte ville ha den nya finare oljan utan ville ha samma traktorolja som innan...
 

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Ort
Stockholm
Hoj
En massa gammalt mög.
Har du justerat slirkopplingen något? Det gjorde jag! :crash
Missade den lilla detaljen att ändrar man längden på kopplingen så bör man även justera in ingreppet, inte värre än att det gick att göra på bakrakan under ett par varv dock...
 

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
Har du justerat slirkopplingen något? Det gjorde jag! :crash
Missade den lilla detaljen att ändrar man längden på kopplingen så bör man även justera in ingreppet, inte värre än att det gick att göra på bakrakan under ett par varv dock...

Längden ? Du menar tjockleken/höjden på hela lamellstacken, den har aldrig ändrats, dock så mätte jag spelet och det låg inom toleransen som jag inte har i huvet just nu.
Eller menar du spelet i wiren? Den kollar jag varje gång åker egentligen, man vill ju inte åka och slira koppling i onödan, "waste of power".
 

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Ort
Stockholm
Hoj
En massa gammalt mög.
Längden ? Du menar tjockleken/höjden på hela lamellstacken, den har aldrig ändrats, dock så mätte jag spelet och det låg inom toleransen som jag inte har i huvet just nu.
Eller menar du spelet i wiren? Den kollar jag varje gång åker egentligen, man vill ju inte åka och slira koppling i onödan, "waste of power".

Japp, jag menar höjden på hela paketet, och dess position som ändras om man leker med bladfjädrarna. Börjar man ändra lite där så kommer man att få ändra på wiren med.
 

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
Japp, jag menar höjden på hela paketet, och dess position som ändras om man leker med bladfjädrarna. Börjar man ändra lite där så kommer man att få ändra på wiren med.

Nopp, inget ändrat. Jag bara hade isär, mätte tjocklek på alla lameller, plattor och fjädrar. Allt var tip top.
Monterade tillbaka alla lameller och plattor i samma ordning och samma yta mot yta som innan.
Kollade samtidigt vilka fjädrar och brickor som var monterade för det är kul att veta.

Helt enkelt, ändrade jag inget, förutom oljan som jag hade i... man blir förvånad.
 

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
KUK !!
eller så får man ju inte skriva...

Fick ju superb bra service från Ödlund och hans arbetskamrater för att får fram mina sönderslirade lameller, hans kvinnliga kollega till å med ringde mig och talade om kollinr osv, riktigt trevligt !

Sen kommer det ju till Postnord helvete, inte första gången eller sista som man blir galen på detta företag.
Jag använder ju mig av dom yrkesmässigt med så det finns flera orsaker sen tidigare, men just i detta fallet då BRH skickar paketet med företagspaket, vilket jag iof vet inte går till privatperson, men jag har registrerat företag sen 2006, Men eftersom det INTE stod tex FIRMA Ulf Lindqvist så fattade någon liten råtta på Postnord (ursäkta alla ni här som jobbar på Postnord som känner er utpekade och försmädade) fattade ju beslutet att jag inte behövde paketet ASAP och bara valt företagspaket extra snabbtsnabbt (<. Ödlunds version) för att det är KUL !!!

Så nu sitter man här, mega frustrerad igen, ville montera ihop kopplingen i helgen, och förhoppningsvis ut på en landsväg och elda på fullt ut alla växlar några ggr för att se då den lirar, gärna i helgen mellan regnskurarna. På måndag skulle vi försöka klämma in en mappning som ju gick åt fanders senast, och sedan vill jag av gammal race erfarenhet har ett par dagar extra över till ev. lösa problem som uppstår, för det gör det ju alltid (läs: POSTNORD!!)

Så nu går tankarna åt att montera ihop joxet imorgon lördag med alla dom beg delar jag har liggande, typ 3-4 uppsättningar med lameller som är klart inom toleransen. Mappa och hoppas.
Om det inte lirar får jag ju nya prylar på måndag ju....
och med gott mod montera in nytt innan Torpet, om det nu blir av... allt är nattsvart på Kameruns avbytarbänk. https://www.youtube.com/watch?v=mb1fYInj7vc&list=PLD74H6BKozIuH3xw5SBsD6iH3VJc87Jg7&index=10


Inte nog med detta.... man ska behöva tampas med Ödlunds far i sommar... :D Äntligen någon som är äldre än mig !! :tummenupp
 

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
Nu mår jag bra igen, eller hur man ska skriva :confused:

Efter en enklare statusuppdatering på ett annat forum ;) så reagerade en annan Ninjarider som visar sig jobba på Postnord, hon kanske finns här på SH med, vad vet jag?
Men lite chattande och jag fick reda på att paketet ligger i Falköping, inte 23km bort som jag trodde men 40 iaf, och dom hade bemanning till kl 18.
Så på vinst och förlust hoppade jag IN i min SukiSuki, tankde och shoppa en låda kakor, eldade på rätt bra, strax över hastighetsbegränsningen så klart och fick allt lite hjälp.

Nu är jag lycklig igen och morgondagen räddad, inte tillbaka på banan ännu, men på väg upp ur lecakulorna så att säga...:yoparty

DSC_0385.jpgDSC_0386.jpg


Så, man ska aldrig ge upp.. eller... iaf inte dirket.
 

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
Då så... hoppas det är OK med kopplingshelvete !

har iaf dratt moppen fullt ut på alla växlarna till varvstopp 4 ggr och inget slir !
Borde ju vara OK, eller så slirar det nästa gång... Murphy och alla hans polare brukar ju hälsa på då å då.
Det man kan notera är att det var mycket smother att växla ner nu än tidigare. Trevligt då det strulade lite på Gåsen i höstas, troligtvis förarfel som alltid, men ändå.

Nått tråkigare jag råka ut för var att höger fot mm blev impregnerat med Motul 7100, ren tur att det inte skedde nått dumt. Jag misstänkte väll att det kunde gå fel, men gängan tog och jag lade på lie Loctite, men ajaj. Nu sitter det en längre skruv i ovankant på kopplingskåpan och jag borde letat mera i garaget innan jag gav upp. Skyller på syndromet.

Nu hoppas vi på mappning måndag kväll och före det svetsa ihop en länkarm på Ivecon som fick lite anmärkningar i bes förra veckan.

Ser med tillförsikt fram emot Gelleråsen nästa helg igen... Regn eller sol, skit samma.

IMG_20160416_110339.jpgIMG_20160416_115406.jpgIMG_20160416_144405.jpgIMG_20160416_150830.jpg


Nu blir det duscha och knäcka en öl för andra gången i år, årsmöte med Gota MC i Lidköping.
 

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
Nu så, allt har ju inte gått fel idag.
Fast det började med ett missat läkarbesök som ju ändå ska betalas.
Sen fortsatte det med att oljefiltret som var jätte nytt och jätte tätt i lördags och söndags helt plötsligt idag ville släppa ut lite olja. Den blödde helt enkelt, för rött var det.
Som tur var hade jag ett nytt till liggande så det var bara att skruva loss det ca 3km gamla och pilla dit det nya för att upptäcka........ att det var tätt. 2 djupa andetag och rannsaka sig för att inse att det ÄR kul, eller kommer BLI kul.

Lasta och iväg till den mycket nogrande och duktige Stefan Båging utanför Lidköping som kör eget nu igen under firmanamnet Båging Performance & Dyno. Där jag var förra måndagen och slira sönder kopplingen.

Nu gick det mycket bättre, och mitt mål var att ha en så smooth och fin vridkurva mellan 10 och 14.ooo rpm. Max vrid eller hk är inte så jätte intressant för mig då förarens kunskaper lät begränsa varvtiderna i första hand.

När temperaturmätaren stod på ca 95 så visa den 109,xx hk och 59.xx i vrid .. helt OK tycker jag på en 11 år gammal hoj som i stort sett levt hela sitt liv på bana.
Det blev 8 flera än vid första draget iaf
Vist hade det vart roligare med 130hk och 70 i vrid, speciellt på Torpet rakan, men annars tror jag att jag inte skulle ha större nytta av det idag iaf.
Klart nöjd med vridet från 8500 till 14000 så jag tycker dagen vart OK.

Ska lasta ur pållen och mäta hänget imorgon och sedan är det vara att ladda mentalt för att det kommer bli kallt i helgen på Gåsen... ser ju så där kul ut med minus på nättarna och bara 6-7 plusgrader med duggregn.
Inte toppen för en stel gammal gubbe, men tid på banan är tid på banan. Har ju knappt åkt 70 varv på Gelleråsen ännu så det skadar nog inte att snurra runt i lågt tempo och titta lite.... :fyllisar






 
Last edited:

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
Ja, medan Fordon kryssar mellan hagelskurar i sin båt, eller just det..han hade ingen båt.:arsele
så fick jag hjälp med det jag tror va det sista på listan, att grundjustera chassit.
Började med att ställa gafflarna på det som Kawasaki rekomenderar i deras Racingmanual med Öhlins cartridge och det samma på öhlinarna i bak.
Hoppade på och torrjuckade lite och min barndomskamrat Nilsson mätte och log.
Det ser väll ok ut så vi lämna det helt enkelt som det var och käka rabarberpaj istället.
Men den är inte för soft utan snarare åt det styva hållet, vilket kanske inte är optimal inför helgen.

En sak om Herr Nilsson annars, är en av dom som inte fixa körkort på bil när han var 18 utan bara mc-kort för tung som det hette på den tiden, sen halka han runt på sin Suzuki 750 året runt i många år innan det blev 1100 gsxr och nu 1000. Dock hade han aldrig kommit ut på bana förts min Asperger tjata hål i huvet på honom och hans broder som med åker gixxer 1000. Så dom fick 1 smc kurs förra året och Gotland ihop me mig. Men nu har Nilsson köpt sig en banhoj och i maj blir det steg 5 på gåsen för honom med...sen måste man bara övertyga han att rookie 600 är som klipp och skuret för honom med. :yoparty
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Hahaha :rofl:rofl:rofl vänta bara. Skrattar bäst som skrattar sist ;)
Jag är sjukt nöjd med att få ihop 3 varv på 3 timmar, plus flera väntan innan det skulle ha börjat :brinnerup

I helgen blir det minusgrader wohooo!
 

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
Hahaha :rofl:rofl:rofl vänta bara. Skrattar bäst som skrattar sist ;)
Jag är sjukt nöjd med att få ihop 3 varv på 3 timmar, plus flera väntan innan det skulle ha börjat :brinnerup

I helgen blir det minusgrader wohooo!

-2 just nu.... va fan måste ju seriöst packa ner varma kläder snart.

3 Varv är bättre än inga varv, Sviestad har jag bara sett på Vykort än så länge , får se hur det bli i sommar.
Lutar åt att jag hoppar över 1a deltävlingen där...
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Skaffa regnställ! Alltså det är ovärderligt eftersom du slipper den kalla fartvinden! Tipset jag fick om att ha det innanför regnställen var faktiskt ett riktigt bra tips :)
 

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
Skaffa regnställ! Alltså det är ovärderligt eftersom du slipper den kalla fartvinden! Tipset jag fick om att ha det innanför regnställen var faktiskt ett riktigt bra tips :)

Har faktiskt ett som inte är svindyrt eller perfekt, men det dög bra förra året då det spöregna på Rudskogen under steg 3 kursen. Dom fick till å med stryka 2 pass pga vatten på banan, så lite blött var det.
Silvertejp är med min bäste vän, men ändå, tack för tipset och fartvinden när det är blött är nog det värsta.
Sträckkörde från Eskilstuna/Kjula förra sommaren i kraftigt regn hela vägen med 1 tankstopp då jag inte klara av att stiga av hojen ens, vart lite stel i kroppen i några timmar efter.
 

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
Ne... skulle väll försöka ge en liten återblick på den gångna helgen på Gelleråsen då.

Men vad ska man skriva ?

För dom som inte har eller läst det jag skrev på FB, så är det ungefär så här:
Sjukskriven sen 5v pga utmattningssyndrom, som är 98% relaterat till mitt arbete 7-16, men det har resulterat i att jag blivit mindre och mindre taggad för att åka MC, än mindre bana.
Då speciellt för att man har stora problem med fokuset, ibland kan jag ju inte ens komma ihåg att ta med bilnycklarna ut i bilen då jag ska åka och hämta dottern på skolan, osv .... och eftersom jag sysslat med Motorsport i 30 år nu så vet jag att är man så flummig och tankspridd, då ska man inte sitta på en MC och åka. Innan jag lastade så provkörde jag några km på E20, fram och tillbaka utan svängar, och jag vart fan nästan livrädd för att sätta mig på hojen pga vetskapen om ofokuset...
Så 2v innan Gelleråsen och steg 5&6 var jag väldigt tveksam, men ju närmare jag kom så insåg jag alla cash man betalat in, och jag var nog lätt bland dom första som betalade och anmälde mig, så skulle jag iaf åka upp i god tid på fredagen. Göra kvällsteorin, köra försiktigt runt på lördagen och känna mig för.

Vädret har väll alla sett hur det var ?
Så det blev väldigt lugnt, regndäck på och smög runt utan minsta släpp eller ens i närheten av nått riskabelt, eller jag hade faktiskt några släpp i bak, men det var inget att hojta om.
Men senare fick jag till och med på SuperCorsa däcken då det torkade upp lite och asfalten var ju hela +7 grader nått pass. Gick ut efter andra och in före men gjorde några varv då å då för att känna mig fram.
Det positiva var att det blev sakta sakta roligare och roligare och läkarens ordination är ju att göra roliga saker, stod över 1 pass för att kolla MotoGP istället, så klart
Det absolut roligaste på helgen helgen var alla människor man träffa, ingen nämnd och ingen glömd, men den positiva energi och glädje som alla känner smittar av sig lite, vilket var underbart + att flera äldre gubbar i min egna ålder faktiskt upplevt samma sak som jag och man känner inte samma skuld över att vara "koko".
Till slut blev det bara 12 varv enligt Mylaps, på söndagen, lördagen vart kanske samma ungefär..funka sämre med Mylaps då.
Hade gärna kört 5-10s snabbare runt, men av tidigare nämnda orsak gasade jag försiktigt ur alla kurvorna, även om jag började öka lite lite sista varven så vart det inte märkbart ju. För går det bra i en kurva nått varv, så blir nästa skit :huvet
Men 4st 1,25.xx varv och ingen syning av varken leca eller gräs, inte ens i närheten... eller jo, jag var utanför asfalten lite på rakan då det vart trångt under Steg 5 och jag fick för mig att passera nån som inte ville detsamma... men det ju ju bra, dom bakom tyckte det såg läskigt ut, men kanskte tack vare min slöa hjärna så kändes det lugnt.

MEN, tack vare flera positiva och glada människor så är jag 100% säker på att jag vill köra på Anderstorp, så fort licensen dyker upp i TA, och jag skiter fullständigt i om jag bli tvärsist och varvad av alla, eller kanske inte alla, men jag ska dit och köra för att jag vill ! Sen är det redan betalat för SMC Sport KM helgen efter den på Gelleråsen igen, och då borde jag blivit av med ringrosten och bättre temp i luften mm så då ska jag komma upp i lite bättre fart tänker jag. Sen finns det lite andra saker jag ska testa för att se om jag känner mig bekvämare på hojjen, mer om det senare.

Grymt nöjd med mina nya bromsskivor och belägg från Galfer, orginalskivorna är det väll inget fel på, men då jag köpte fälgar utan så blev det skivor som kanske är lite bättre, och mina gamla belägg var "slut".
Alltid kul att känna att man har förtroende för sakerna, vilket ju är A-O.
Fjädringen som vart helrenoverad och återställd till Öhlins grundjustering funka toppen tycker jag.
Bra och snyggt slitage på däcken så långt, och jag hittade nog rätt så rätt med kalltryck mm.
Ett varv lyckades jag filma... vart ju rätt mkt rödflaggat så jag har väll 3 filmer då man står vid utsläppet i 10 min...
Här är iaf 1 varv på kalla SuperCorsa, då man stod även denna ggn 5-10 min vid utsläppet och vänta:

Vill även passa på att skylla dom lite lugnare tiderna på att jag valde att åka långsam grupp ;)
 
Last edited:

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
Jaha !

Då vart man anmäld till Torpet ... Licensen med betalad så klart.

Sen fick jag sälja lite pissiga minusfonder pga att min arbetsgivare inte anmälda mig till FK i tid så det blev inte mkt till lön/bidrag denna månade, o andra sidan får jag väll dubbelt upp när man går tillbaka till arbetet, give or take med andra ord. Jag har ju nu bestämt mig för att jag ska köra, och sälja morsan kändes inte aktuellt ännu.... Sviestad får jag nog hoppa över pga ekonomi och att jag aldrig kört där än, så det blir Endurance på Torpet igen istället, men innan det Steg 6 på Gelleråsen som redan är betalat.

Lever jag efter detta så Bike Week är planen...
 
Nyheter
Indian Riders Fest 2024

Återupplev glansdagarna und...

KTM presenterar specialversionen RC 8C

KTM har presenterat 2024 år...

Däck i massor

I nästa nummer av Bike hand...

Tre nya däck från Michelin.

Allt om MC beger sig till J...

Ingen MC-Mässan 2025

23YM CL500 Styrelsen för...

Start2Ride arrangeras 2024

Sveriges största provkörnin...

Första vårtecknet (?)

Ett av det första vårteckne...

Bike på hembesök: Örebro MC Service

Fredrik Persson poserar fra...

Sneak Peak på nya Husqvarna 801 Svartpilen!

Snart är det dags för Husqv...

Start2Ride är tillbaka 2024

Sveriges största provkörnin...

Top