Brutales omväg till Rookie 600

metcrue

Ny medlem
Gick med
30 Jul 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Street Triple -12 Honda CBR1000RR
Du är modig, skulle aldrig våga köra med de stora grabbarna:)
 

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
Nu var det inte jag som körde 9orna dock fanns det piloter som gjorde det, Höga 10or på mig blev det den dagen.

Dock får man skynda långsamt när det kommer till 2 hjul, Går att göra som en annan att krascha i tid o otid, Dock blir det mest drygt och dyrt :(

Fokusera på att ha kul och ta det pö om pö. Viktigast i början är mycket bantid sedan ger det sig självt!!

Har själv bara 2 år på banan så är rätt färsk även jag :)

Sedan är det mycket mentalt, 1.21 är en halv evighet runt Åsen. Det du behöver massor av är tid på cykeln och på banan som tidigare sagt.

Värst är med en äldre stel kropp tycker jag, tar evigheter att blir som innan igen, och inte ens det var ju bra :p
Målet är väll att kanske komma ner på 1.15 nästa år... då är jag nog rätt nöjd.
Hade jag åkte under 1.20 den 18 okt hade jag med vart rätt nöjd som premiär där.
Men som du säger, det måste vara roligt och man ska fan le när man rullar in i boxen, inte tvärtom.

Du är modig, skulle aldrig våga köra med de stora grabbarna:)
Du mena Sandfållan misstänker jag, jag är ju bara dumdristig som inte håller mig till läktarn.
 

metcrue

Ny medlem
Gick med
30 Jul 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Street Triple -12 Honda CBR1000RR
Det kommer inte vara några som helst problem för dig att köra 1.12-1.14, du är en envis jävel!;)
Make a deal? Kör du 11 kör jag 9?
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Värst är med en äldre stel kropp tycker jag, tar evigheter att blir som innan igen, och inte ens det var ju bra :p
Målet är väll att kanske komma ner på 1.15 nästa år... då är jag nog rätt nöjd.
Hade jag åkte under 1.20 den 18 okt hade jag med vart rätt nöjd som premiär där.
Men som du säger, det måste vara roligt och man ska fan le när man rullar in i boxen, inte tvärtom.


Du mena Sandfållan misstänker jag, jag är ju bara dumdristig som inte håller mig till läktarn.

Av min egen erfarenhet att döma så skulle jag säga att du kommer krypa ner till ditt mål på första racehelgen på gåsen. :fakta
Och det viktigaste är ju som sagt att ha kul! Och roligt har man inte när man ligger och sprattlar i sandfållan. :crash

Och, du kommer att ses som en av de där magiska varelserna som kör REJS! nästa säsong. :hihi
 

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
Det kommer inte vara några som helst problem för dig att köra 1.12-1.14, du är en envis jävel!;)
Make a deal? Kör du 11 kör jag 9?
DEAL !
Om du lovar att INTE peta näsa samtidigt som du varvar mig på Kullen !! DEAL ??

Av min egen erfarenhet att döma så skulle jag säga att du kommer krypa ner till ditt mål på första racehelgen på gåsen. :fakta
Och det viktigaste är ju som sagt att ha kul! Och roligt har man inte när man ligger och sprattlar i sandfållan. :crash

Och, du kommer att ses som en av de där magiska varelserna som kör REJS! nästa säsong. :hihi
Bugar och bockar, Svar kommer efter 24e April :p Steg 6 & KM då :)
"Rätt" däck beställdes i går faktiskt...
 

metcrue

Ny medlem
Gick med
30 Jul 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Street Triple -12 Honda CBR1000RR
Deal!:yoparty
Och du vet, jag har inte tyckt det varit speciellt roligt att köra dom senaste åren. Men 2016 då skall jag sluta mysa runt i halvfart med hundra procent marginal och klappa på ordentligt!
Var längesedan jag kom in i depån svettig och torr i munnen, det är dags nu.
 
Last edited:

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
Deal!:yoparty
Och du vet, jag har inte tyckt det varit speciellt roligt att köra dom senaste åren. Men 2016 då skall jag sluta mysa runt i halvfart med hundra procent marginal och klappa på ordentligt!
Var längesedan jag kom in i depån svettig och torr i munnen, det är dags nu.

Shit, måste genast gå å lägga mig så jag kan vara på gymmet imorgon bitti innan jobbet :D
 

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
IMG_1523.JPG

124 dagar kvar :D till Gellråsen.... JUST SAYING

Fotot tagit av Henrik Andersson
 

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
Steg 6 Fordon?
Jag lär spring skytteltrafik till pissoaren, men är grymt sugen ��
 

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
Yes! Två dagar bankörning kommer bli grymt kul! Bara man har flåset uppe tills dess!

Nemas Problemas :p

Nervositeten har man faktiskt lärt sig att tacklas med efter åren i dragracing, som tur är... men första åren var katastrof. Den stod folk överallt i buskarna ut med depåer.
 

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
FB_IMG_1450875435542.jpg
Ligger i soffan med febersjuk dotter som yrar, men tomten hade lämnat en låda på trappen idag ��
Inte det dyraste, men bra mycket skönare än dom kassa jag åkte med i år. :yoparty
 

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
Händer inte så mycket som man önskar, men jag har iaf beställt en transponder, vilket borde vara bra att ha för att ha koll på hur många gånger man blivit varvad / race...
Inventerat "skräpdäcklagret", och det går väll att träna lite kanske, men inga racedäck kanske.
Lär ju blir nån eller några dagar på lokala Kinnekulle Ring så då kan man ju ha lite sämre på kanske?

Fick även hem ett ADHD BlingBling köp... 1496623_1006348879426417_8455452651732568613_n.jpg
Som kanske inte var nödvändigt, men rejsigt.
 

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
Jo... inte fan händer det mkt inte, eller fel saker händer mest.

Fast igår frös, jag-bor-ju-på-landet-och-har-stort-jävla-garage-med-hemma-pulat-värmesystem-som-ska-vara-billigt, ju vattnet lite lätt i en slang i garaget´s pannrum, så den sprack lite lagom och lite lagom med vatten forsa ut över Bentone-brännare som konsitkgt nog fungerat felfritt denna vintern.
Jag har ju en släkting på min moders sida som sysslar med oljepannor sedan 30 år tillbaka så jag lämnade den till honom förra vintern för justering och numera har den vart tiptop. Men efter onsdagens dusch så funka den bra och jag fixa till allt, gick in i garaget och pillade lite på olika saker... då jag helt plötsligt hör ett "Pooff" !!
Det dära bekanta ljudet från kortslutning och att något stannade, detta var cirkulationspumpen som dog/stannade. FAN !! sade jag ljudligt och bytte lokal för att se vad fan som hänt, men inget såg konstigt ut.
Bytte propp, slog på cirk.pumpen och allt var tiptop igen...tills jag vred upp termostaten.. POOFFFFF !!! och lite effektfulla eldslågor... fränt men inte, då det var ca -18 grader ute så vet jag ju av erfarenhet att nått dygn senare har jag is i alla mina element.... samt Aerotempern...
Efter 15st proppar, eller färre så konstaterade jag att reläboxen som sitter på brännaren hade fått lite fukt i sig, och efter 2 timmar av perfekt funktion, så valde den att ge upp....12465989_10153227520477353_479624875959094072_o.jpg
Någon fin dag ska jag bara bomba ut pannrummet i garaget och installera nått annat, men fram till dess kör jag med olja då jag fortfarande har olja som troligt räcker 3-4 vintrar...

Nu har jag avverkat 3-4 brännare på 10 år, då jag fick ett bra gäng av släktingen då han hade en pall liggandes med överblivet junk.
Nu var det dock slut på junk hos mig, och hos honom .. ny reläbox typ 1000:- pistolas... Bentone_Relabox_TF834_6374014_6616.jpg


Men i helgen ska jag serva dämpare fram och bak,
bokat startnr har jag med fått tummen ur att göra, som jag egentligen ville ha till 866 då jag haft det som startnr i över 25år innan... men 86 gick väll bra med... hur noga är det ? :p
 

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
Vart iväg med mina Öhlinare till en lokal förmåga som skall få serva dom.
Han mekar mest Cross/Enduro dämpare men är grymt noggrann och jag har 100% förtroende för honom då jag haft med honom i mitt dragracingteam innan...
Det är ju inte så bråttom med dom så det tar säkert 14 dagar innan jag kan hämta dom och börja meka ihop allt igen... VILL UT OCH TESTA NU !!!!!!!:huvet
 
Nyheter
Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Trailer: The Bikeriders

I höst har filmen ”The Bike...

Indian Riders Fest 2024

Återupplev glansdagarna und...

KTM presenterar specialversionen RC 8C

KTM har presenterat 2024 år...

Däck i massor

I nästa nummer av Bike hand...

Tre nya däck från Michelin.

Allt om MC beger sig till J...

Ingen MC-Mässan 2025

23YM CL500 Styrelsen för...

Start2Ride arrangeras 2024

Sveriges största provkörnin...

Första vårtecknet (?)

Ett av det första vårteckne...

Bike på hembesök: Örebro MC Service

Fredrik Persson poserar fra...

Top