Brutales omväg till Rookie 600

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
Nu när träningen blev inställd på Anderstorp växer oron änn mera för att köra premiären där, har ju inte satt min fot där sen 2016 då det ju gick..... mindre bra.

Men idag fick jag som utlovat mina ihopplastade träningskåpor som ju fick sig en resa i september på Gelleråsen.

Så ikväll och imorgon kan jag meka den klart, kanske ställa på den så man är "legal" och tränar lite på småvägar på schlätta, eller iaf kolla så att QS och bromsar känns ok.

kåpor.JPG
 
Last edited:

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
ÄNTLIGEN börjar vi bli klara jag och min moppe !

Hade ju vart ypperligt med träning på söndag som planerat, men men... jag planerar starkt att åka till Sviestad på tisdag istället för att få några första varv på hojen i år, helt sjukt jobbigt att man inte kört 1 meter på den ännu, speciellt då man ser alla andra träna till höger och vänster i sociala medier.
Bara rullat kanske 100 meter på grusvägen för att se om min Cordona QS lirar, vilket va tveksamt, så tid i sadeln saknas verkligen.

DSC_0069 (1376 x 774).jpg
 

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
Det ska ju aldrig vara lätt, och haft en berg o dalbana med humöret sista veckan.

Dom som följt mig vet att jag blev sjukskriven för utmattning någon månad innan Rookie premiären som var för exakt 2 år sedan idag.
Detta har gjort att jag än mera vill ha full kontroll på alla och allt när det kommer till mitt banåkande (och allt annat med för den delen) så jag släpper ogärna saker i andras ansvar, speciellt inte till okänt folk ( & fä)

Så när jag elda ju upp min Iveco i höstas, försökte hitta en liknande, men alla va så omständiga som skulle sälja i vintras så det sluta med att jag köpte en Renault Master osedd på auktion.
Tjo hej, va ju så där bra och när jag skulle lämna säljare säger han -"jo du det brummar från vänster hjullager fram, men det ligger ett nytt där under stolen"

Ja ha tänkte jag, det löser vi väl då. Men då det var massa andra saker som kändes viktigare så lämnade jag bort den till en polares polare som mekar mycket gammalt junk.
Lämnade den hos honom den 27e april för att få tillbaka den innan kvällen den 4e maj fär vi skulle ju till Anderstorp och träna. Men som dom flesta sett blev det ju intet med det, och tur det, för annars hade jag fått tokspel på riktigt.
Nu bestämde jag mig för att istället åka till Sviestad imorgon tisdag då jag fick ledigt eftermiddagen, och fick låna ovanstående polares Vito som funkar, men ack så liten den är :D
31958590_10155319830657353_1287627024927555584_n.jpg


Men det kom att bli en bra måndag, ordinarie körschema blir av på Anderstorp i helgen !
Kneckedecken sms´a att Renaulten är klart !
och solen skiner som satan ute !

Ser även ut att kunna bli kanonväder till helgen och nederbördsprognosen minskar för varje timma.

Kommer på mer å mer saker som brann upp med Ivecon ju närmare man kommer race...
kompressor, all campingutrustning, spis & ugn, kylskåp .... satan vad bråte man får in i en stor buss :tummenupp
 
Last edited:

Semper idem

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Feb 2013
Ort
10 nautiska från slottet
Hoj
Ja
Det ska ju aldrig vara lätt, och haft en berg o dalbana med humöret sista veckan.

Dom som följt mig vet att jag blev sjukskriven för utmattning någon månad innan Rookie premiären som var för exakt 2 år sedan idag.
Detta har gjort att jag än mera vill ha full kontroll på alla och allt när det kommer till mitt banåkande (och allt annat med för den delen) så jag släpper ogärna saker i andras ansvar, speciellt inte till okänt folk ( & fä)

Så när jag elda ju upp min Iveco i höstas, försökte hitta en liknande, men alla va så omständiga som skulle sälja i vintras så det sluta med att jag köpte en Renault Master osedd på auktion.
Tjo hej, va ju så där bra och när jag skulle lämna säljare säger han -"jo du det brummar från vänster hjullager fram, men det ligger ett nytt där under stolen"

Ja ha tänkte jag, det löser vi väl då. Men då det var massa andra saker som kändes viktigare så lämnade jag bort den till en polares polare som mekar mycket gammalt junk.
Lämnade den hos honom den 27e april för att få tillbaka den innan kvällen den 4e maj fär vi skulle ju till Anderstorp och träna. Men som dom flesta sett blev det ju intet med det, och tur det, för annars hade jag fått tokspel på riktigt.
Nu bestämde jag mig för att istället åka till Sviestad imorgon tisdag då jag fick ledigt eftermiddagen, och fick låna ovanstående polares Vito som funkar, men ack så liten den är :D
View attachment 443415


Men det kom att bli en bra måndag, ordinarie körschema blir av på Anderstorp i helgen !
Kneckedecken sms´a att Renaulten är klart !
och solen skiner som satan ute !

Ser även ut att kunna bli kanonväder till helgen och nederbördsprognosen minskar för varje timma.

Kommer på mer å mer saker som brann upp med Ivecon ju närmare man kommer race...
kompressor, all campingutrustning, spis & ugn, kylskåp .... satan vad bråte man får in i en stor buss :tummenupp

Kul att Anderstorp blir av. Glöm inte bort att lämna alla dina hjärnspöken hemma och kör fint.
 

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
Då var det äntligen dags !! Att försöka författa någon fom av racerapport, sist jag gjorde det var väll runt 2012 då jag körde min sista dragracingtävling och vann den likaså.
Kanske yttrade mig efter racingpremiären 2016 Maj 7, men det var ju inget race, bara kvalförsök.

Mycket må jag ha glömt, men vissa highlights finns kvar I en mör kropp.
Det började med att jag och Robert Lundberg som jag lurat att ta licens I April att vi hade följe ner till Anderstorp vid Torsdag middag, för att jag skulle få bygga min depå I lugn och ro och Robert som inte levt depåliv I kanske samma utrstärkning som jag skulle få göra det samma.
Vi kollade på lite Endurance I någon timma och sedan slöt Ivar upp, han tog ju licens ihop med mig I April 2016, men har inte kört nått Rookierace ännu.

Ingen har väll missat att träningshelgen på Anderstorp blev struken pga Länstyrelsens skämt med oss som sysslar med motorsport. För att iaf få nått I sadeln innan fredagsträningen hade jag ju åkt upp till Linköping på tisdagen innan och fick väll 23 varv I lugn grupp, för jag vill inte röra till det med en klant vurpa pga stelhet så nära inpå återkomsten.

Fredag.
Jag ville bara rulla runt och inte ha mentalaspöken ut ur böj, och det gick väll ganska OK.
2016 låg jag på tider mellan 1,53 som bäst, I ett eller 2 varv då, och upp mot 2.05 om jag minns rätt.
Då var jag absolut INTE nöjd med det, för då var målet 1.47 för det tror jag är en liten gräns att behöva åka för att kanske kunna snyta någon poäng.
2016 klarade jag ju inte det då jag for åt fanders ut ut kurva 1 på 5e varvet, som föregick av ett 1.50 varv, vilket jag sedan dess vart nöjd med.
Nu vet jag att jag körde ju på hörntänderna utan rädsla för konsekvenser, vilket ju bevisligen inte var så bra.
När fredagsträningen var över hade jag kört ganska många 53 tider ändå, inte första passet för då var det fuktigt, och sista regna bort. Men jag var rätt tillfreds med detta, och kunde konstarera att jag var inte ett skit snabbare eller bättre än 2016, MEN, och det var det viktiga I känslan, att jag körde med marginaler utan dess like.

Lördag och kval.
Nu börja det på allvar bråka I det mentala.
Men jag har jobbat med det I vinter, och även tidigare då man tävlat har man ju haft “psykbryt” innan viktiga race. Men dett slog nog alla rekord, och jag skäms inte för att berätta att 30-45 min innan tutan tjöt, så satt jag på huk bakom bussen och hade den värsta panikångest jag någonsin upplevt. Jag satt och ulkade in hjälmen och trodde jag skulle spy galla vilken sekund som helst.
Det var fullständigt katastrof med självfötroende, skulle jag göra bort mig totalt igen, nu när det var kval igen ?
Var det kanske lika bra att hoppa över allt och åka hem bara ?
Nej fan, min dotter satt på läktaren och nu skulle jag göra detta, komma tillbaka och njuta, inte vara rädd för mig själv och ha förtroende för det jag vill göra.
Så fokus, svep en Monster och gör din grej och skit I allt annat runt omkring dig.
Jag ville inte hänga på låset ut så jag gick ut kanske 30s efter utsläppet öppnade, och då vart jag ganska ensam, perfekt !
Självklart slog jag på Laptimern för att veta I vilken bollpark man va, så första varvet 1.51, och jag viste att jag precis som 2016 släpper gasen lite för tidigt och bromsar lite för länge.
Blev några 51 tider till men även 53 och 54, men varv 8 blev det 1.50.9 och jag vek mig där för att spara på krafterna.
Jag brydde mig inte alls om vad Robert och Ivar kanske presterat, men blev iaf lite glad att jag skulle stå framför dom på gridden.
Plats 21 för mig, samma som 2016, och framför mig stod den trevlige LJ Lindh som jag ville ta häng på då han nu på sin nybbygda R6 fått bra fart. Robert stod bakom mig på plats 25.

Race 1.
URKASS START !!
En förare framför mig till höger slänger upp handen innan start och jag bli helt upptagen av det, vet inte varför men så var det.
Så när lampan slocknar står jag där med växel I och tomgång, snacka om töntig start.
Robert, Ivar och alla I hela småland åker för bi mig.
Om jag fick rätt info efter så var hade jag bara 3 pers bakom mig in I första böj, och 24 framför.
Men det tog väll ungefär dit innan jag gav mig fan på att jaga ikapp Robert åtminstone.
Någonstans I bakhuvet så tänkte jag att in kurvan efter flygrakan så kommer dom flesta av oss långsamma bak I ledet ta det easy för ingen vill vara vållande till en BOOM !
Sagt och gjort, jag bromsar betydligt senare än många, helt omöjligt för mig att minnas hur många jag plockar, men på kortrakan så plockar jag någon mera, detsamma på Hansen men därifrån är det som en tråkig bandag.
Ingen action alls, jag ligger och försöker jaga men det finns ingen att jaga.
Anders Nordlander är snäll mot mig som 2016 och kör en pitboard, och jag ser att avståndet växer bakåt från inget till ca 6s innan han slutar visa sista varven.
Jag går I mål på plats 18, ca 6s före Robert Kjellgren, och är väll nöjd med detta, FÖRUTOM att Anders Ödlund och Marcus svischa förbi mig på g:a start & mål sista varvet.
Det var väll det jag inte ville men skitsamma idag, dock fick jag nog lite spirit av Ödlund då sista sektorn på hela racet var den snabbaste och den är mitt stora problem.
Nytt PB iaf, och första sub 50 på 1:49.709 känndes OK. 2St .50 tider och 6st .51 tider såg ju bra ut med. Ganska jämt och bra tempo, dock 3-4s för långsamt för succe I min hjärna.

Kval på Söndag.
Nu fanns det ingen ångest, bara prestaionskrav, helt I onödan !!
Men jag hälde I 5liter soppa och sa att jag kör tills lampan lyser och sedan för det va fine.
Så ut, ladda som SaTaN direkt och här skulle en .49 tid sitta som en smäck, och rödflagga I kurva 3...
In I depå och på med värmare, sen satt man där med en puls på 190 och tappa all sug och fokus.
Ut efter ett tag igen och hade inget lust alls.
Men varv 4 blev det 1.50.44 och varv ett 1.50.68 då orken tröt och jag drog in I depån, men då sa jag till mig på skarpen att jag skulle ju köra till soppalampan lös.
Så ut igen för att öva, framför allt på min kassa sittställning och sista sektorns fart. Blev 1st. 1.50 tid till vilket var som en nål I ögat då en 49a hade vart rena feststämningen i hjälmen .
Plats 18 på gridden ändå, och LJ Lindh framför mig igen, så nu skulle det jagas på riktigt, och jag gjorde en teststart på g:a start&mål tom för att ha lite kolla på det hela.

Race 2.
Helt OK start, ingen missil, men jag han med LJ som smet in I mitten ungefär.
Jag runda ingen men innan utgången kom Sofia W på innern och smet förbi, men nu skulle växlingar mm sitta ut på rakan och jag gick på gas lite tidigare än jag brukar, med risk för att få hjänsläpp där jag krasha 2016.
Gick fint !! Elda på och hängde med bra, så inför inbromsningen hade jag långt fram till framförvarande I ytterspår, så jag bromsa om 2st och var uppe I rygg på LJ , eller nära på iaf.
Sen passera jag någon på g:a start och mål innan samma förare tog mig I Opel.

Sen var det 1 varv utan action innan jag fick frispel precis då varv 3 börja och jag låg på P16.
Under bron av någon orsak så släpper jag inte ut kopplingen direkt och börjar instyrningen I friläge för att släppa ut kopplingen för sent.
Då börjar hojen vagga från höger till vänster ganska mycket, eller för mycket för att jag ska våga styra in då jag redan passerat min instyrningspunkt.
Blicklåsningen är ett faktum och jag styr rätt ut I havet där jag inte vågar bromsa pga tidigare erfarenhet av det.

Katastrofen är ett faktum och jag får åter igen sitta I sjukstugan och prata g:a minnen med narkosläkaren där.

Skulle kunna ut eller inveckla det massa mera. Men detta är redan massa ordbajseri då det för räcka för idag.

Nu ska hojen servas, tvättas och Sviestad nästa !!

Nu är jag på G på riktigt, bara 2 år efter planen.


Ps.
Jo, det första varvet då jag skulle hänga på LJ, det gick 3s snabbare än lördagens första varv.

Ivar slutade på P14 vilket ju är grymt kul, och Robert på P16 vilket han var lite förgrymmad över.
Bjuder självklart på en katastrof film, som jag själv sett 25ggr nu, och kan konstatera att den oroliga känslan som va i hojen då jag skulle till och styra in är mycket svår att att se eller uppleva i filmen.
 
Last edited:

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Bara köra på, det är så det är.

Tappade hojen på anderstorp, falken, knutstorp och gelleråsen ett par gånger min rookiesäsong så du har några kvar innan du är klar! :D
 

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
Bara köra på, det är så det är.

Tappade hojen på anderstorp, falken, knutstorp och gelleråsen ett par gånger min rookiesäsong så du har några kvar innan du är klar! :D

:D Många ggr blir det, och gör mig inte så mkt mer än lite sleten mellan dagarna !
Sen får jag ju alltid gliringar för att jag vurpar mkt, men då jag här om dagen gjorde en sammanräkning så såg det ut ungefär så här
2015: 1ggn på Gotland (missade kurva 1)

2016: 1ggn på Anderstorp (utgången kurva 1) + Lowsider i regn i snabbvänstern Gelleråsen

2017: 1ggn Låste upp framhjulet i ingången esset Gelleråsen, 1ggn gick på curbsen ingången Esset Gelleråsen,
highsider i kvarnkurvan Kinnekulle

2018: 1ggn ingången kurva 1 på Anderstorp

Det är så lite så det nästan inte räknas ju !!! och om det hänt flera gånger måste det ha raderats ur minnet :va
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Bra kört och känns som du ändå gick över några trösklar och nu satsar vidare på Linköping :tummenupp:tummenupp
 

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
Bra kört och känns som du ändå gick över några trösklar och nu satsar vidare på Linköping :tummenupp:tummenupp

Tack !

Jo det var som en klippkant man klev ut över. Just för att det var Race och Anderstorp i den kombinationen tror jag.

Just nu så lagar jag lite kåpor och laddar för träning på Falkenberg den 27e, för just idag känns det som att jag skall köra racet där med, och med bara 2 SMC dagar där är jag ju extremt långsam. (+ några kvällsvarv med gathojar)
Inte för man var snabb på Steg 1 & 2 med nytaget körkort, och inte ska vara snabb heller, ska , man ens ta tid ?
Fick till mitt första knäskrap i Nyhemskurvan under steg 1 och var ju då helt novis om allt men ack så glad.
https://www.youtube.com/watch?v=stv2yG5b6U4
Hade ju filmat på Steg 1 & 2 tom och jag hängde nog ut mer med kroppen då än helgen som gick.
 

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
Då skulle man till att få skriva en "racerapport" igen då ! (massa ord från en vilsen man i sina bästa år)

Måste ta med veckan som var innan, då man ju skall ladda upp lite lagom och känna sig taggad.
Min måndag innan helgen började med att jag vaknade med en grotesk smärta och klump i svalget, dagen till ära var det lång arbetsdag planerad i den kommunala kolgruvan, så efter 16tim arbete släpade jag mig hem för några timmars dålig sömn innan man stod på arbetsplatsen igen med blodsmak och ett svalg som inte ville svälja.
Vid lunch gav jag upp och ihop med chefen min så tyckte vi att jag skulle gå hem och även dagen efter vila inför helgen.
Men torsdag morgon var jag på jobbet igen men inte så speciellt mycket bättre trots att jag hade köpt en av varje på apotekets hylla märkt "Halsont".

Torsdagen slutade jag lite tidigare som planerat för att kunna vara på Sviestad vid 17.00 och i god tid.
Mötte upp min compadre i R600 Robert Lundberg vid Slättängskorsningen som tidigare, och jag nämnde att vi får nog stanna till på Braehus och tanka diesel.
Någon kilometer senare funderade jag på vart min plånbok låg !?
Jo då, hemma i arbetsbyxorna, så jag slog stopp och vände, 16 mil bilresa extra och nästan 2tim försenade kom vi till Sviestad, men innan vi var framme så fick jag ju lite stressymptom så klart (tidigare erfarenheter).

Fredag morgon vaknade jag så klart med än värre hals,feber, ingen ork och lätt yrsel så fort jag rörde på mig lite hastigt.
Inte speciellt taggad för banåka, men jag proppad i mig massa snabba kolhydrater och Alvedon, Ipren och Kan Jang.

3st träningspass stod på dagens schema, och det på en bana jag inte riktigt gillar, eller jag ogillar Torparböjen och Bergskurvan för dom som känner till den.
Det enda min kamera ville filma den helgen va lite träning innan den dog av feber:

På sista passet och chansen att hitta lite flyt innan lördagskvalet smög jag ut efter Robert som vanligt men lite trafik och annat gjorde att jag tappa bort min hare ganska snabbt, så klart åkte han 1,03 igen första dagen på banan och jag halka in på 1,05 tid och helt slut !
Då jag hängde upp bakändan på stödet snurra det till och svarta så jag fick sätta mig ner på marken.
Kroppen va slut, och då pratar vi ju inte alls om den värmen som kom på lördag, och SÖNDAGEN !!

Så lördag och kval, som tänkte var att jag skulle lägga 5-6 varv och spara på energin.
Men väl ute så tog tävlingsandan över lite igen, och vi hade fått sällskap av Anders Nordlander som pusha både mig och Robert.
Så jag lade väl 6 hyfsade varv, tog ett par minuter i depån att andas och dricka, och ungefär lika många varv till.
1,04,089 , skit oxå, jaja, det får väll duga ändå, startade ju framför Robert va ju en behållning och då jag blir omåkt av honom kan jag ju jaga. Startruta 20 av 25 för övrigt.
Racet tog väl fart och in i crossböjen så låg jag och Robert jämsides med mig på yttern, men i fan heller att jag skulle ge vika, hade nog planerat att lägga axel mot hans kåpa men avståndet var får långt och denna gången var det Robert som släppte av.
Sen följer några varv av nötande, och på varv 5 kommer någon och eller mindre torpederar mig ut ur torparn, då han passerar föraren bakom mig på innern och försöker göra samma med mig, men mig klipper han rakt i låret och jag flyger upp och vinglar ut i gräset på vänster sida i utgången på Torparn.
Det enda som flyger igenom huvet då är vad va det för JÄVLA IDIOT !?!?
Jag såg bara ett framhjul och nått vitt sista millisekunden innan det small, men jag höll mig på hjulen så vinglande runt på gräset och ute försiktigt och inte va i vägen men det tog mig ca 11s extra och jag är toksist.
Det gör ont som fan i låret och axel/överarm och i resterande varv sitter jag mest och funderar på hur mycket jag skall misshandla den som gjorde denna manövern.
Efter en så där 5-6 varv till så ser jag ju att Ivar som vi kamperade ihop med på Anderstorp och nu på Sviestad stod där i Torparn och vinkade glatt, men inte fan var det väll han ? Det var nog nån vit hoj, så ju nått vitt i ögonvrån, var det Robert på sin vita Traja, nä.
Men jo, mycket riktigt det va Ivar som smocka till mig!

Ivars film från incidenten och hoppa fram till 5 minuter ungefär:

Lördagkväll var det ännu mera Alvedon och Ipren !
Fick ett gående varv med Anders Nordlander och det var nog bra för låret.

Natten var varm, och somnade samt vaknade hela tiden pga smärtan men vid 8.00 skreks det ut om extra förarmöte så jag klev upp så klart, ont men piggare i kroppen än dagen innan.

Kval, NU skulle jag bara åka en 5-6 varv och spara energin till racet.
1,04,53 och samma kvalplats igen , P20 och nu stod Robert på P19 istället och han hade ju tränat på starter så där var han oövervinnerlig nu. Ivar, han hade inte mekat ihop sin hoj ordentlig efter gräsvurpan ut ur torparn så han hade löst Clipon och kvalet blev så där, och han stod bakom mig.
Vi elda på bra och om jag minns rätt så fick jag ett bättre innerspår än Robert in i Esset och ut ur så var jag före.
Jag hade LJ Lindh ett par cyklar framför mig, han känner jag igen, och vet att han åker 2s snabbare än mig, minst, så jag försökte hänga på lite men efter 3 kanske 4 varv så var orken slut och någonstans vid varv 11 kanske så kom det blåflag, jag lite dumt håller ut och tror den snabbare förare som skall varva mig är nära inpå så in i korkskruven passerar IVAR mig !!!! VA I HELVETE ??
Han gjorde faktiskt rätt och jag min trötta hjärna gjorde fel, men ska inte hålla ut för snabbare förare, bara hålla sitt jävla spår och kanske inte gasa fullt ut på ev en raka, men å andra sidan är dom ju så snabba så dom blixtrar ju förbi hur jag än gör.
Men nu växte hornen ut blixtsnabbt, inte fan ska IVAR !!! va före mig i mål, aldrig !!
Så nu blev det min egentliga första jakt i en tävling.
Så då vi varvade ? den sista föraren fick jag chansen på start och mål rakan, Ivar hade legat bakom den långsammare föraren ett tag och letat spår, men på start och mål valde Ivar att gå utanför honom och bromsa förbi, jag gick ganska snålt på innern och va säkert 1-1.5 cykel före, men som vanligt vågar jag inte gå ut och blocka i Esset så Ivar har ju innern ut.
Jag fortsätter att jag och får ett varv en bra mycket bättre utgång på bakraka och är uppe jämsides precis vidd 200m skylten, jag höll någon meter mera än vanligt, bromsade som jag brukar men försökte släppa ut det där handtaget lite mera än normalt, dock då jag skulle släppt lite till och styrt in så fegar jag för jag vill INTE köra rakt in i låret på någon.
Jag hade spåret, men fegade ut, denna gången, inte nästa. Lärdom !!!

Näst sista varvet sätter Ivar PB, och jag med. 1,03,88 och till slut blev det Plats 13 i mål.

Väl i mål fick Ivar en kram för nu hade vi haft kul ju !
Riktigt jävla kul racing sista varven, och jag var piggare nu än då jag kom till banan, dom flesta bacillerna hade nog svettats ur kroppen. +31 grader då vi klev i skinnstället, och då bussen va lastad och klar för hemfärd stod den temperaturmätaren på +32.

Jag ÄR nöjd, jag vet att om jag hade vart kry hade jag nog kunnat åka lite bättre, men det är hjärnan som sätter gränserna fortfarande, inte dålig hälsa.

Nått extra kul var att då jag med min laptimer slog ihop dom bästa sektorerna från sista 3 varven, så visa det 1,02,79 ... så bara att öva vidare, mera fokus och rutin.
 

ChrilleRR

Medlem
Gick med
2 Mar 2008
Ort
Västerås
Hoj
Ducati Monster SP -23
Då skulle man till att få skriva en "racerapport" igen då ! (massa ord från en vilsen man i sina bästa år)

Måste ta med veckan som var innan, då man ju skall ladda upp lite lagom och känna sig taggad.
Min måndag innan helgen började med att jag vaknade med en grotesk smärta och klump i svalget, dagen till ära var det lång arbetsdag planerad i den kommunala kolgruvan, så efter 16tim arbete släpade jag mig hem för några timmars dålig sömn innan man stod på arbetsplatsen igen med blodsmak och ett svalg som inte ville svälja.
Vid lunch gav jag upp och ihop med chefen min så tyckte vi att jag skulle gå hem och även dagen efter vila inför helgen.
Men torsdag morgon var jag på jobbet igen men inte så speciellt mycket bättre trots att jag hade köpt en av varje på apotekets hylla märkt "Halsont".

Torsdagen slutade jag lite tidigare som planerat för att kunna vara på Sviestad vid 17.00 och i god tid.
Mötte upp min compadre i R600 Robert Lundberg vid Slättängskorsningen som tidigare, och jag nämnde att vi får nog stanna till på Braehus och tanka diesel.
Någon kilometer senare funderade jag på vart min plånbok låg !?
Jo då, hemma i arbetsbyxorna, så jag slog stopp och vände, 16 mil bilresa extra och nästan 2tim försenade kom vi till Sviestad, men innan vi var framme så fick jag ju lite stressymptom så klart (tidigare erfarenheter).

Fredag morgon vaknade jag så klart med än värre hals,feber, ingen ork och lätt yrsel så fort jag rörde på mig lite hastigt.
Inte speciellt taggad för banåka, men jag proppad i mig massa snabba kolhydrater och Alvedon, Ipren och Kan Jang.

3st träningspass stod på dagens schema, och det på en bana jag inte riktigt gillar, eller jag ogillar Torparböjen och Bergskurvan för dom som känner till den.
Det enda min kamera ville filma den helgen va lite träning innan den dog av feber:

På sista passet och chansen att hitta lite flyt innan lördagskvalet smög jag ut efter Robert som vanligt men lite trafik och annat gjorde att jag tappa bort min hare ganska snabbt, så klart åkte han 1,03 igen första dagen på banan och jag halka in på 1,05 tid och helt slut !
Då jag hängde upp bakändan på stödet snurra det till och svarta så jag fick sätta mig ner på marken.
Kroppen va slut, och då pratar vi ju inte alls om den värmen som kom på lördag, och SÖNDAGEN !!

Så lördag och kval, som tänkte var att jag skulle lägga 5-6 varv och spara på energin.
Men väl ute så tog tävlingsandan över lite igen, och vi hade fått sällskap av Anders Nordlander som pusha både mig och Robert.
Så jag lade väl 6 hyfsade varv, tog ett par minuter i depån att andas och dricka, och ungefär lika många varv till.
1,04,089 , skit oxå, jaja, det får väll duga ändå, startade ju framför Robert va ju en behållning och då jag blir omåkt av honom kan jag ju jaga. Startruta 20 av 25 för övrigt.
Racet tog väl fart och in i crossböjen så låg jag och Robert jämsides med mig på yttern, men i fan heller att jag skulle ge vika, hade nog planerat att lägga axel mot hans kåpa men avståndet var får långt och denna gången var det Robert som släppte av.
Sen följer några varv av nötande, och på varv 5 kommer någon och eller mindre torpederar mig ut ur torparn, då han passerar föraren bakom mig på innern och försöker göra samma med mig, men mig klipper han rakt i låret och jag flyger upp och vinglar ut i gräset på vänster sida i utgången på Torparn.
Det enda som flyger igenom huvet då är vad va det för JÄVLA IDIOT !?!?
Jag såg bara ett framhjul och nått vitt sista millisekunden innan det small, men jag höll mig på hjulen så vinglande runt på gräset och ute försiktigt och inte va i vägen men det tog mig ca 11s extra och jag är toksist.
Det gör ont som fan i låret och axel/överarm och i resterande varv sitter jag mest och funderar på hur mycket jag skall misshandla den som gjorde denna manövern.
Efter en så där 5-6 varv till så ser jag ju att Ivar som vi kamperade ihop med på Anderstorp och nu på Sviestad stod där i Torparn och vinkade glatt, men inte fan var det väll han ? Det var nog nån vit hoj, så ju nått vitt i ögonvrån, var det Robert på sin vita Traja, nä.
Men jo, mycket riktigt det va Ivar som smocka till mig!

Ivars film från incidenten och hoppa fram till 5 minuter ungefär:

Lördagkväll var det ännu mera Alvedon och Ipren !
Fick ett gående varv med Anders Nordlander och det var nog bra för låret.

Natten var varm, och somnade samt vaknade hela tiden pga smärtan men vid 8.00 skreks det ut om extra förarmöte så jag klev upp så klart, ont men piggare i kroppen än dagen innan.

Kval, NU skulle jag bara åka en 5-6 varv och spara energin till racet.
1,04,53 och samma kvalplats igen , P20 och nu stod Robert på P19 istället och han hade ju tränat på starter så där var han oövervinnerlig nu. Ivar, han hade inte mekat ihop sin hoj ordentlig efter gräsvurpan ut ur torparn så han hade löst Clipon och kvalet blev så där, och han stod bakom mig.
Vi elda på bra och om jag minns rätt så fick jag ett bättre innerspår än Robert in i Esset och ut ur så var jag före.
Jag hade LJ Lindh ett par cyklar framför mig, han känner jag igen, och vet att han åker 2s snabbare än mig, minst, så jag försökte hänga på lite men efter 3 kanske 4 varv så var orken slut och någonstans vid varv 11 kanske så kom det blåflag, jag lite dumt håller ut och tror den snabbare förare som skall varva mig är nära inpå så in i korkskruven passerar IVAR mig !!!! VA I HELVETE ??
Han gjorde faktiskt rätt och jag min trötta hjärna gjorde fel, men ska inte hålla ut för snabbare förare, bara hålla sitt jävla spår och kanske inte gasa fullt ut på ev en raka, men å andra sidan är dom ju så snabba så dom blixtrar ju förbi hur jag än gör.
Men nu växte hornen ut blixtsnabbt, inte fan ska IVAR !!! va före mig i mål, aldrig !!
Så nu blev det min egentliga första jakt i en tävling.
Så då vi varvade ? den sista föraren fick jag chansen på start och mål rakan, Ivar hade legat bakom den långsammare föraren ett tag och letat spår, men på start och mål valde Ivar att gå utanför honom och bromsa förbi, jag gick ganska snålt på innern och va säkert 1-1.5 cykel före, men som vanligt vågar jag inte gå ut och blocka i Esset så Ivar har ju innern ut.
Jag fortsätter att jag och får ett varv en bra mycket bättre utgång på bakraka och är uppe jämsides precis vidd 200m skylten, jag höll någon meter mera än vanligt, bromsade som jag brukar men försökte släppa ut det där handtaget lite mera än normalt, dock då jag skulle släppt lite till och styrt in så fegar jag för jag vill INTE köra rakt in i låret på någon.
Jag hade spåret, men fegade ut, denna gången, inte nästa. Lärdom !!!

Näst sista varvet sätter Ivar PB, och jag med. 1,03,88 och till slut blev det Plats 13 i mål.

Väl i mål fick Ivar en kram för nu hade vi haft kul ju !
Riktigt jävla kul racing sista varven, och jag var piggare nu än då jag kom till banan, dom flesta bacillerna hade nog svettats ur kroppen. +31 grader då vi klev i skinnstället, och då bussen va lastad och klar för hemfärd stod den temperaturmätaren på +32.

Jag ÄR nöjd, jag vet att om jag hade vart kry hade jag nog kunnat åka lite bättre, men det är hjärnan som sätter gränserna fortfarande, inte dålig hälsa.

Nått extra kul var att då jag med min laptimer slog ihop dom bästa sektorerna från sista 3 varven, så visa det 1,02,79 ... så bara att öva vidare, mera fokus och rutin.

Bra kämpat! :rock
 

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR

Va ju jävligt sliten, men eftersom det är KUL igen och inte massa rädsla så var det bara att köra på så klart !!
Är rätt sugen på att offra en massa dieselpengar på att ta en tisdagsträning under semestern för att åka upp och putsa mitt PB.
Men vi får se... pengar är en bristvara och en hel bandag vore bättre egentligen.
Dock kräver det planering mm... vi får se, jag hör av mig om jag åker upp så där.

- - - Updated - - -

Då har det vart tyst här ett tag, tack och lov säger en del.

Men det är inte så att jag bara legat och vilat pga grymma smärtor I höger lår/knä sedan en Gixxer hälsade på ltie oväntat.
Det har faktiskt vart så att smärtorna vart som värst när jag just ligger ner, och då jag står och går är dom nära på helt obefintliga, rätt lustigt skulle jag vilja säga.
Men med div Oxy och andra goa piller man samlat på sig sista 2 åren så har man genomlidit det värsta nu. Som alltid är rehabträning det bästa, och efter ett relativt lätt men ihärdigt benpass I veckan så tror jag att allt kommer vara OK om så där 14 dagar om man inte hittar på nått nytt.

Nytt kommer jag hitta på veckan efter midsommar, då bär det ÄNTLIGEN av till Gotland Ring och min första riktiga bandag I år, och det är 4 för att vara mera exakt, det har ännu så länge bara vart racing vill jag påstå och då blir det inte mkt mängd i körningen.
Planen är att åka runt på en av landets roligaste asfaltsslingor och bara svänga, bromsa lite och gasa mera. Bara njuta av att åka båge på banan och le stort hela tiden man nöter på sina mentala issues. Som tidigare ska jag möte upp min compadre Robert Lundberg i Slättängskorset på söndag och sen mot Oskarshamn och Öjn.
Dock kommer det va mindre med luft i bussen denna resa då Denny Gustavsson och Robin Ramåker ska med, Robin var med förra året men för Denny och Robert är det första turen till Gotland Ring och jag är rätt säker på att dom inte kommer ångra sig.

Efter det blir det hem på fredag och troligt landar vi hemma hos mig vid midnatt.
Dock blir det bara lite vila, mata katterna, byta kalsonger och sedan direkt till Rudskogen för att på den Söndagen köra SMC KM, på Norges lätt roligaste banan.

En tur öster ut, för att sedan dra direkt väster ut med andra ord!

Kommer vara mör och sliten då jag åter går in i den kommunala gruvan måndag morgon, för semester har man inte råd med om man ska fylla på racebudgeten som är överskriden redan.

Juli ?

Ingen körning planerad, men måste få till något om man ska hinna få upp farten innan året är slut.

Yamhan är lätt servad med ny broms och motorolja, filter, kollad lite på luftfiltret med så det inte satt nån vevstake där. Bromsoken rengjorda, och självklart vart och pillat i ECU´n igen.
Däck ? Vem har råd med däck, så det får bli lite gamla torra, vilket jag ju inte gillar men får väl lära mig att ta det lite lugnare, eller rättare sagt åka som vanligt.

Så, veckan efter midsommar kommer jag spam´a med bilder och glada tillrop om PB igen !!
 

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
Ska göra ett KORTARE inlägg nu.

Hemma från 4 goa dagar på Gotland Ring med Inte Bara Fest !

Toppen go känsla, hade bara extremt beggade däck med men kapade mitt PB med ca 3,8s utan att "kriga"

Hemma sen kl 01.00 i natt men drar till Rudskogen ca 7.00 imorgon bitti via MC Service i Grästorp som öppnare butiken så jag kan köpa nya däck till SMC Klubbmästerskapet.

[video] https://youtu.be/kPqEIA5guoc [ /video]

Jag har även matat katten, kollat så gräset växer okontrollerat, kört med trimmern i ansiktet, pussat på min dotter, sprättat mera kuvert med påminnelser.:fatta!

(fundera på att kolla om BG hade kvar några beg, SC1 men vem har pengar ?)
 

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
NU ÄR JAG TRÖTT ! eller som vi säger där jag bor: Sleeeeeeeeeeeeeten

Hemma från Rudskogen vid midnatt ungefär...
Matade katten igen, och kollade om min kamera filmat nått vettigt från sista 30min passet inkl startträningen.
Korrupta filer denna gången, och det var en annan kamera än på Gotland, så jag lägger snart ner det dära helt.
Drog ur loggen ur laptimern för att ha nått att glo på innan jag somnade så söt.
Totalt blev det 25 flygande varv + ett antal utvarv, invarv och startträningen, inte så hemskt mycket att skryta om men likväl givande och kul.

Upplägget på SMC steg 6 med KM är för dom som inte vet, 5 pass, där det sista är race då.
Pass 4 brukar inledas med startträning om man vill ha det vilket ju alla vill.
Pass 1 & 4 är 20min och 2 & 3 är 15 min vardera, men racet som är sist är det avsatt 30min till inkl utsläpp, varm-up mm.

Nu blev pass nr 3 om jag minns rätt struket pg bärgning tyvärr och racet blev rödflaggat innan start då man inte fick köra det pga vissa omständigheter.

Min erfarenhet från Rudskogen bestod av att jag 2015 åkte 3 pass school
steg 3 tror jag, och då spöregna det, därför ställdes 2 pass in. Således hade jag åkt runt banan, men jag tror en trackwalk med rätt person hade gett mera än school i regn.

Pass 1 9 flygande varv med värkande muskler sedan Gotland Ring, slutade på en bästa 1,45,08.
Nja... kändes ju så där, då mitt mål var under 1,40.

Andra passet ut blev det 1,41,84 och nu så var jag på g, men stekande sol hade tagit på krafterna tyckte jag då.

Tredje gången ut var det startträning och det blev bara 2 flygande varv, så 1,45,43

Sista gången ut med startträning i inledningen då racet var struket, blev det 1,42,75 innan jag gav upp då orken va slut.

Jag får väl vara nöjd med detta då orken och få varv blev körda helt enkelt, sen har jag försökt finna lite tider från vad norrmännen åker där, men deras klass indelning är inte riktigt samma som här hemma.

B-Cup kan jag tänka mig motsvarar Rookie och dom åker från 1,35 till kanske 1,45 ungefär, så helt lost kanske jag ändå inte va trots allt.


Nu ska jag panta burkar och förhoppningsvis få till 1 dag på Gelleråsen i år med, för nu känns det som det är upplagt för PB där som nästa mål.


EDIT:
Det slog mig med, jag tyckte framhjulet kana lite då och då.
Så kanske det gjorde, gick ju träning, kval och race på Sviestad, Gotland 4 dagar och nu detta...
 
Last edited:

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
Då vart man anmäld till Duerlunds dag på Gåsen, och det blev "bara" måndagen den 16e Juli för det ekar jävligt tomt i kassakistan! Vet i fan hur jag ska få¨till det helt enkelt med mera träning vilket ju alla behöver..

Så nu lite service på Yamahan med olja, filter, rengöring av bromsarna och byta till ett bättre framdäck samt kolla över det mesta.


Siktar och hoppas på ytterligare en krashfri dag och nytt PB då det gamla stinker rätt illa.
Så.. nånstans i det lägre spannet på 1.12 vore bra och inte alls orealistiskt.
Hoppar ju över Bike Week pga ovannämnda problem men det kommer bli kul och se hur man står sig eventuellt.
Är det kval och race tar man ju alltid i lite till, konstigt nog blir hornen nått lite längre.
 

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
Min kamera dog ju lite tråkigt nog och troligt med missen på Anderstorp race 2.
Men fick fram min gamla GoPro som va ball för 4 år sedan.
Så ihop med ett tillfälligt återfall till Dragracingen under Power Meet som va i helgen på hemmaplan.
50:- till Barncancerfonden för att få leka lite :tummenupp
Dock missade jag att filma då jag körde mot en MT9 några rundor efter Superduken som ju är klart mkt mäktigare.


och samma helg låg jag på rygg i garaget och då skog det mig:




och nu är Yamahan redo för 1 dag med CamoRacing på Gåsen den 16e ... vilket blir min premiär på Gåsen i år.
Mål är uppsatt men vi avvaktar med det...
 
Last edited:

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
Då var det någon träningsrapport på tapeten då.

Hade bokat 1 dag med CamoRacing, och 1 dag pga dåligt med cash som alltid.
Men sålde min blindtarm på andras inrådan och uppe på Gelleråsen söndag kväll valde jag att betala för ytterligare 1 dag till. Så 2 dagar I hettan. Med inte världens bästa framdäck men rätt OK ändå kanske.

Jag har ju själv inbillat mig massa olika tider som mitt PB på Gelleråsen, men då jag fick tummen ur att kolla vad det faktiskt var för transpondertid jag fick innan jag vurpade I September där upp, vilket ju även var första gången där med min R6a, så var det bara 1.15.96 och det skedde på varv nr 21 av 22 som ju var det sista förra året.

Jag hade satt upp ett som jag tyckte realistiskt mål att åka 1.12.8, och dom invigda vet varför just den tiden, men det är “hemligt” för er andra.

Eftersom det såg ut att bli stekhet igen ,så ställde jag från början in mig på att köra alla pass, men bara korta stinter och bryta av så fort jag tyckte att jag tappa fokusera eller gjorde dumma tabbar.
Så första passet ut blev det 6 flygande men sista varvet var på 1.14.9, inte skitkasst ju, men man bör åka under 1.15 i den snabba gruppen så lite skämmigt ändå. Dock ett PB med 1s rakt av.
Vilse på banan var jag då det var första besöket på Gelleråsen i år, men inför andra passet kanske man kunde få till lite mera attack och bättre spår ut ur böj, så 5 varv och 1.13.7.
Ytterligare 1,2s kapning och man började fundera på vart detta skulle ta vägen inför pass 3.
Som rödflaggades ganska direkt och jag stod över resterande minuter om det var några kvar då det var städat på banan.
4e passet var jag lite trött i skallen och döhungrig, men 4st 1.14 tider var väll OK.
Efter maten fungerar ju sällan något bra överhuvudtaget så det låter vi bli att kommentera men pass nr. 6 blev det 5 varv och det sista på 1.13.83. OK, kan jag inte bättre alltså ?
7e passet som blev mitt sista då värmen tog mycket på det mentala och näst sista varvet blev det 1.13.2 vilket satt fint !
Nu skulle det ätas grillbuffe och dagen efter skulle jag få min 12a lätt kände jag.

Hyffsad nattvila och första passet ut 1.13.8, nu skulle jag ladda för pass nr 2 som skulle var det då allt funka som bäst !!
Men jag fick aldrig in hojen i utgången på esset och depåböjen framför allt, dom 2 böjarna va skitkassa för mig, åkte knasfel hela tiden och vart irriterade på det.

Pass 2, 11 flygande varv nöttes på med 2 escapebesök då jag bromsa på mig lite.
Men inte bättre än 1.13.9 !! Va fan … ska jag inte orka mera ?
Jag skulle egentligen inte köra mera va planen då krafterna va ganska slut, men åkte ut 1 till innan lunchen och 1.13.7 …..
Efter lunchen va jag lite frustrerad och när jag skulle fylla på bensin så råkade jag tanka fullt, stod och drömde om 12or osv, men åka med fulltank går ju med så ut och lade några varv ändå och va sur på att jag inte fick bra utgång på depåböjen alls, skylde på framdäcket som gått många dagar och fick ändå till 1 1.13.8 tid...

Så, jag kan åka höga 1.13 tider, punkt slut.

Hemma tömde jag laptimern som alltid, och räknade snabbt ihop mina 4 bästa sektionstider från totalt 62 varv och det slutade irriterande på 1.12.01.
Någonstans finns det iaf mera fart, men ska bara hitta det på 1 och samma gång.

Nu närmast blir det att justera lite framgaffel då jag vet om 1 fel, handla nya däck och sedan blir det en ”Södertur”.
Kanske man kan träffa på en fartfantom/talang...

Mera om detta senare.

Knåpa ihop några blandande varv om någon vill fördriva lite semestertid.

//Ulf









https://www.youtube.com/watch?v=cWjCHBxuENk&t=933s
 
Last edited:

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
Då skulle man kanske även här skriva någon from av träningsrapport från gårdagen.
Det var ju kvällsträning på Anderstorp och det ville jag inte missa, framför allt för att finalerna är där och för att det jag prestera där i våras, vilket i stort sett va min första tid i sadeln för i år, va en besvikelsen.
Satte ju ett PB på lördagen iof, men krash på söndagen och inget va riktigt harmoniskt.

Så dit igen i god tid, bes och valde långsam grupp då dom frågade mig. Svarade ödmjukt att jag åker väl som bäst 1.49-1.50 så då va långsam grupp rätt.
Det var nog kanske inte helt rätt då det var allt från 125or via A2 till väldigt långsamma 1000cc som jag snällt nog första passet gick ut efter, andra och sista valde jag att gå ut tidigt om än inte först.
Så blev det något mindre trafik.

Målet vara tt inte köra på hörntänderna utan träna på position i sadel, högre ingångsfart och få bra linje ur böj så klart.
Tycker ALLT av detta blev mycket bättre än tidigare och första passet är ju ofta lugnt, men ändå 0.9 över mitt PB, andra passet putsade jag PB med 0.6s och då var jag glad med tanke på hur lite jag gick på gas ur böj så var det toppen go känsla.
3 och sista passet skulle jag inte släppa gasen så långt innan bromspunkterna utan flytta fra mdom nästan till raceläge och bara köra på gött som det kändes.
Mitt gamla PB som sattes på racet i maj var 1.49.709 och på sista passet var dom 5 flygande varven
48.79 + 48.84 +51.35 + 49.39 + 1.48.39 och det sista varvet var jag på G !
Innan Hansen så visa Laptimern -0.92 och det är ju samma som 1.47.47 men som man även ser i filmen så vågade jag inte ”panga” förbi en långsammare åkare in i Hansenböjen och tappade således allt då farten försvann.
https://www.youtube.com/watch?v=vz1T0beczZU

Nu är jag säker på att jag kommer åka .47 och förhoppningsvis en 46a på finalerna, det kommer täcka bra mycket längre än dom 1.50.44 jag kvalade som bäst med i Maj + att ju längre fram man står på gridden desto tightare är det ju = roligare race. 9 förare mellan 1.46 och 1.47 tider !!

En sak till som jag måste justera är drevningen, för 2-3ggr slog det i varvstoppet i slutet på rakan och på flera av kortrakor så blir det onödigt mkt växling.
Men framför allt så drar hojen dåligt sista 1-200m på rakan, och nu säger det kunnige att den ska varva ut ! Dragracing, som man kan jämföra det med närmast, har jag sysslat med i 28 år aktivt så det diskutera jag gärna, men omdrevning till finalerna är garanterat på tapeten, för jag är helt säker på att med annan drevning kommer jag har bättre speed sista 100m innan inbromsningen.

Nu blir det närmast en södertur, ner till Höör och parkera bussen hos en vän jag fann på IOM TT och sedan 2 dagar familjesemester på Ven innan det är SMC KM på Knutstorp för att sedan rulla upp till en gammal dragracingvän i Derome och avsluta med onsdagsträning på Falkenberg.
Hem och skruda om bågen till finkåpor och vara med på Hjulafton i Lidköping och visa upp sig lite så företagen som supportar mig får lite Pay-Back !



PS :

Alla som vill köra en T-shirt och stötta min framgång är välkommna med ett PM eller SMS till 0708934114
Swisch 250:- + frakt eller leverans till en bana så klart:
preview (1).jpg

Ryggtryck i strlk S-XXL om jag minns rätt !!

//Ulf
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top