Brutales omväg till Rookie 600

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
Ooo,nå vet jeg hvor jeg skal tigge kaffe.

Testade den i helgen på Sviestad, tar ca 4-5min från att man slår på knappen till man har en HEL panna med hett kaffe !!
Bjöd bort en mass i helgen då jag bara vill ha en 2-3 koppar till frukost för att vakna.
Men självklart ska du tigga kaffe och kaka på sista SMC Sport ? !
 

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
Träningsrapport, typ.

Då har 3 dagar på Sviestads cykelbana klarats av, och den är ju inte så värst smal egentligen när man fått lite varv åkt, rätt kul som alla andra banor så klart, men den jag haft svårast att få lite flyt på.
Nått direkt PB från Kawasaki dagarna kan jag ju inte påstå att jag hade, då det vart lite väl försiktigt uppstyrt den dagen, så planen var kanske lite väl ambitiös, men den var att på fredagen åka 1.05 med Apriliaklubben, och 1.04 på lördagen med KTM och kanske en skyhög 1.03.99 på söndagen.
Nu såg ju vädret dystert ut på fredagen inför helgen, men jag hade iaf satt ett för mig högt mål som man ville kämpa mot.

Så att åka med blandade grupper är ju lite nervöst för mig ibland, då jag ju ännu är långt ifrån 100% säker på mig själv och på den ännu inte helt hemtama R6an som nu även var ”rätt” drevad med 1 mindre kugge fram till skillnad mot hur den var på Gelleråsen tidigare.

Men det vart rätt OK då man på fredagen noterar att Sandfållan är där på sin senaste raket, DS45, Ankan och den tunna yngre killen på en ljusblå SST600 maskin som är en fröjd att studera.
Den sistnämnda passerade mig överallt i alla spår, på bakhjulet, och mest minnesvärt då han uppför krönet efter Torparna ställer sig upp samtidigt. Så jävla fränt så man kan bara le stort och skratta högt inne i hjälmen och förbanna sig själv över att kameran låg i bussen.
När dessa och några till snabb, och framför allt kunniga förare swishar förbi, stör mig ingenting alls, inte det minst, utan snarare att man blir övertygad om ”att det går” åka så där, ”Monkey see, Monkey do!”.
Dock blir jag osäker och försiktig då jag kanske kommer ikapp div blandade andra hojar som har bromsljus och massa mera effekt på rakorna men bromsar sig igenom kurvorna, då avvaktar jag hellre.

Iaf när fredagen var över så hade jag inte åkt nån 5a, vart rätt besviken på mig själv att jag inte kan flytta fram mina spärrar, och att jag känner oro över att hojen ruskar då man går över lagningen i crossböjen, att arslet fladdrar då man kuggar ner 2 kuggar in i Torparen, att det ruskar till då man går hårt ut korkskruven och upp mot Bergskruvan lite lätt på bakjulet. Alla dessa små rörelser i hojen gör mig orolig, MEN jag har INTE haft några incidenter och förtroendet för däcken har ökat sakta.
Däcken ja, efter 4 dagar på mitt Dunlop så bytte jag och slängde dit ett nytt innan lördagen, inte för att det var utslitet, inga direkta släpp, men varför ha ett nytt ligga och ev tappa förtroendet så dit med nytt istället var min tanke.
Den teoretiskt bästa tiden på fredagen blev 1.05.43 men den kvickaste genomförda var 1.06.70 och topspeed på bakrakan var 214km/h och just det varvet hade jag magra 63.1km/h genom Torparna.
36 ynka varv fick jag ihop under fredagen...inte så mkt som man hoppas åka kanske.

Lördag och söndag med KTM klubben, då alla hojar måste vara trafikförsäkrade, så alla ”elitförare” försvann tyvärr och ännu flera gatåkare kom och åkte i ”snabb” grupp. Så det var väl inte upplagt för mera snabba varv kanske, men man kan ju öva in spåret åtminstone, och som så många sagt mig, öva in spåret och när det sitter perfekt kan man åka mycket snabbare. Så just detta blev mitt mål för dagen, sket i det mesta och bara åkte med helt enkelt.
Men i det femte passet för dagen varv 2 så satt det en 1.05.49, rätt skön känsla ändå, och 213km/h som topspeed på det varvet och 63.9km/h som långsammast genom Torparn igen.
44 varv blev det och hyffsat OK men LÅNGT från en 3a dagen efter, och det skulle bli regn.

Under natten vaknare jag många gånger med att det krampade i muskelfästen och nerver precis där bäckenet krossades, och hade samma känningar efter 2 dagar på Gelleråsen helgen innan, så jag har väll lite begränsningar där.
Men då jag kör känns det ingen smärta och helt OK. Min tro är att sommaren 2018 kommer det vara kanonbra igen och inget som stör!

Vaknade till regn på söndagen, men en trött skalle utan energi och fruktansvärt omotiverad.
Så efter telefonsamtal med dottern så bestämde jag mig att köra 3 pass, sen lasta, duscha och rulla hem.
Skulle även endast öva på 2 saker, inget annat. Det var att från crossböjen och till Korkskruven få upp farten.
Gasa längre efter crossböjen och ha högre fart genom Torparn, sen bromsa senare eller mindre inför korken.
Så 19 varv senare så var dagen över, då en god vän råkade göra en mindre fadäs i utgången på Korkskruven och låg mer eller mindre orörlig i sanden till höger om korken. Han hade legat efter mig några varv innan han passerade mig på innern i kurva 1 och jag vart väl några sekunder efter då han for ut. Det såg jävlig illa ut och jag kände mig inte alls nöjd då jag slängde upp handen och med relativt högfart for in och fram till flaggvakten vid utsläppet, en olustig känsla i hela kroppen infann sig.
Sen visa det väll sig att han vart rätt OK ändå, men man blir påmind om hur lätt det kan gå fel.
Blev mest en massa 1.07-1.09 tider, MEN sista passet åkte jag som absolut långsammaste i Torparn 69.9 km/ och näst sista passet nått i samma stil. Så jag gjorde nog små framsteg som tänkt.
Det som bekymrar mig mest, är inte att bromsa under lite sväng, inte alls faktiskt, utan det är just nedväxlandet ihop med svängande, då bakhjulet dansar ganska mkt, vilket många som åkt bakom mig noterat.
Jag testade flera olika varianter, att kaka ner 2 direkt efter avfarten till höger där man börjar bromsa, eller vänta så länge som möjligt. Jag vet ännu inte vad som vart bäst.
Jag behöver mera varv i sadeln på R6an helt enkelt !! Att bli van och bekväm med hur den beter sig.
15 varv blev det på söndagen annars, så totalt har jag nu åkt 98 varv på Sviestad, för dom som håller räkningen...

Testade även att flytta fram bromspunkten på bakrakan ihop med sista dagens övningar, problemet är ju att jag bromsar för hårt för länge, som alla rookies, men jag fick ett litet framhjulssläpp och ihop med det blicklåsning och blackout a´la Anders Borg.... Ganska oproffsigt men ingen som tog skada.
Misstaget finns med i slutet på filmen:

https://www.youtube.com/watch?v=hXSnN8UIT8Q

Annars vart det inte mkt film för minneskortet verkar kasst i kameran numera. Eller nåt annat som strular.

Så, lång väntan till andra helgen i september och SMC Sport avslutningen, men jag är just nu rätt taggad att ställa upp i Rookie 600 sommaren 2018 igen ! Målet 2016 som sket sig var ju att försöka att ta poäng i alla tävlingar, och jag vill gärna ha samma mål 2018, men vi får se vad hjärnan hittar på.



PS:
Min trygghetszon ang fart in i ”knepig” böj är nog 69km/h, för det har jag in Torparn, Trösen och Hårnålen.... om jag nu inte målinriktad tränar vidare på det !! För ingen av dessa böjar är ju direkt knepiga !


Några bonus bilder från Arvidzone.se som kamperade ihop med mig på fredagen:
20170811234443-6093a760.jpg20170811234511-f891702d.jpg20170811234702-7a74497c.jpg20170811235051-86e77860.jpg20170811235112-8b221299.jpg
 

Kolben

I vägen!
Gick med
10 Jun 2015
Ort
Skogen
Hoj
Ja
Testade den i helgen på Sviestad, tar ca 4-5min från att man slår på knappen till man har en HEL panna med hett kaffe !!
Bjöd bort en mass i helgen då jag bara vill ha en 2-3 koppar till frukost för att vakna.
Men självklart ska du tigga kaffe och kaka på sista SMC Sport ? !
Yessir,kaffe skal tigges,og siste sport er jeg med på.
Burde kanskje ikke hete sport når jeg er med:rofl
Men først blir det Backlund.
 

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
Yessir,kaffe skal tigges,og siste sport er jeg med på.
Burde kanskje ikke hete sport når jeg er med:rofl
Men først blir det Backlund.

Tjyvtränar du ?!?!!?

Jag är så åka sugen så det skriker i hela kroppen !
Behöver få massa mera varv i sadeln på R6an innan 2018... men nu hinns det inte med så mkt.
Kanske en träning på Falkenberg i September om jag får ledigt en eftermiddag.
För 20-30-40 varv där är bättre än inga alls ju.
 

Kolben

I vägen!
Gick med
10 Jun 2015
Ort
Skogen
Hoj
Ja
Tjyvtränar du ?!?!!?

Jag är så åka sugen så det skriker i hela kroppen !
Behöver få massa mera varv i sadeln på R6an innan 2018... men nu hinns det inte med så mkt.
Kanske en träning på Falkenberg i September om jag får ledigt en eftermiddag.
För 20-30-40 varv där är bättre än inga alls ju.

Jeg tjyvtränar?
Jeg ser dere frekke jævler poster bilder fra Gelleråsen,Sviestad og annet godis mens en annen stakkar må tilbringe 7 uker i Mexico,uten mulighet til å kjør sykkel på vei en gang.
Og treninga går skit for akillesen er vond,så da forsvinner den lille kondisen jeg hadde som dugg i solen.
Og jeg er vel den eneste som ble frakjørt av en tenåring på en KTM 390 på Gelleråsen,og en nyoperert 74 åring.
Så er det noen som trenger trening så er det meg.
Eller heller en annen hobby,som passer bedre for en middelaldrende blekfet fegis,som frimerker eller vinsmaking.
 

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
Jeg tjyvtränar?
Jeg ser dere frekke jævler poster bilder fra Gelleråsen,Sviestad og annet godis mens en annen stakkar må tilbringe 7 uker i Mexico,uten mulighet til å kjør sykkel på vei en gang.
Og treninga går skit for akillesen er vond,så da forsvinner den lille kondisen jeg hadde som dugg i solen.
Og jeg er vel den eneste som ble frakjørt av en tenåring på en KTM 390 på Gelleråsen,og en nyoperert 74 åring.
Så er det noen som trenger trening så er det meg.
Eller heller en annen hobby,som passer bedre for en middelaldrende blekfet fegis,som frimerker eller vinsmaking.

HAHAHAHA.... Kör bara kör !!
Jag tror nästan alla anser sig vara för långsamma, så vi sitter i samma båt:D
 

Kolben

I vägen!
Gick med
10 Jun 2015
Ort
Skogen
Hoj
Ja
Jeg monterte Gopro sist jeg var på banen,så jeg vet at jeg er tregest.
Men,når jeg ser på de som går Steg 1 med SMC så ser jeg også at jeg er blitt mye raskere/tryggere etc enn det jeg selv var på min første banedag.
På toppen av det hele har jeg det moro,og har truffet en del kule folk,så TJOOOO,vi kjører på.
 

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
Jeg monterte Gopro sist jeg var på banen,så jeg vet at jeg er tregest.
Men,når jeg ser på de som går Steg 1 med SMC så ser jeg også at jeg er blitt mye raskere/tryggere etc enn det jeg selv var på min første banedag.
På toppen av det hele har jeg det moro,og har truffet en del kule folk,så TJOOOO,vi kjører på.

Så länge man vill utvecklas så gör man det !

Kom förbi på kaffet så ljuger vi lite :tummenupp
 

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
Va 17 !!!

Helt plötsligt inser man att året och RR säsongen lider mot sitt slut, och åter igen tycker man att man kört för lite eller ?
Ja förra sommaren var ju en besvikelse av stora mått då man gick sönder lite, men ändå rätt nöjd med att jag ganska otroligt nog åkte på Kinnekulle på dagen 3 mån efter kraschen, speciellt då jag fick domen att ev. kunna åka efter 1 år eller mer, att jag kanske skulle kunna gå ordentligt ungefär nu och kanske kunna löpträna nästa år.
Men det har vart kämpigt, och hårt arbete jävla målmedvetet arbete, och med den vetskapen har jag ju mått mentalt rätt illa av att ha en stora förebild och inspirationskälla liggande troligtvis skador långt värre än mina.
Ni vet vem han är, och jag blev extremt glad då han tog sig tid och besökte mig på Gelleråsen förra sommaren då jag satt där helt utpumpad, knarkandes Oxy för att lindra smärtan, men han hade tid och kom med goa råd, tips och framför allt positivt tänk !

Nu tappa jag tråden igen !

Begärde ledigt iaf för att kunna köra även dom 2 sista träningarna på Sviestad, utöver det som är kvar på Gelleråsen med SMC Sport. Framför allt för att få upp lite mera fart på Sviestad inför 2018 då jag ska fan köra alla Rookie600 race, som planen var inför 2016.

Nu vet jag ju att fjädringen på nya R6an är anpassad för en förare som väger 10-12kg mera så den är inte optimal, men det får åtgärdas ihop med massa annat smått som uppdateras i vinter.
Mera varv är enda vägen för mig att bygga upp förtroende för allt som felar ännu.

Sen kör vi en mega uppladdning i slutet på året med styrketräning och dom 4 första 2018 med fokus på konditionen !!
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
:krama

Nu börjar offseason :banana Nu ska vi förbereda oss och vara helt fantastiskt starka lagom till säsongsstarten. :rock
 

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
:krama

Nu börjar offseason :banana Nu ska vi förbereda oss och vara helt fantastiskt starka lagom till säsongsstarten. :rock

U fucking bet !!!

Och snart ska jag göra en 3D scaning, som jag vart sugen på förra hösten, men känndes rätt meningslöst då.
;) ... låg ju hemma med smärtor och va orörlig....
GISSA VEM SOM GAV MIG INSPIRATION TILL ATT GÖRA DEN :D

:rock FORDON !!
 

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
Åter igen dags att sammanfatta en träningshelg med SMC Sport på Gelleråsen.

Men innan jag gör det vill jag en gång för alla härmed avsluta min rehab, inget mera snack om rehab efter highsidern 7e maj 2016 !!! och härmed överlåta allt sådant om bäckenfrakturer mm till Fordon, hade helst sluppit detta så klart !!

Sista helgen för året alltså, och jag var inte super taggad innan då min abolut bästa vän sedan 1988 gick bort 2v innan och begravningen skulle hållas måndagen efter.
Men sådant är livet och han om någon älskade att åka båge så det skulle jag fan göra för hans skull med.

Pratade med Watz veckan innan på tele för att ev kunna kompensera den hårda fjädringen som är uppsatt för någon som väger ungefär 12-15kg mer än mig, och jag har tyckt bakändan vart lite läskig.
Så lite tweekande och ut första passet på lördagen i dimma, jag det är ju Gelleråsen.
Det va torrspår, men inte mera, lite fläckar in mot Ejes och jag smög mest runt, för hojen va ”skum”, inkonsekvent och jag trodde nästan jag halkade i vatten,
Så 3 varv innan jag beslutade mig för att åka in och skruva på gaffeln i första hand, då arslet va OK iaf.
Så lite mera förspänningen igen och ut nästa pass igen, men då började visiret imma på så klart, men in igen och byta visir och ut.
Nja, kanske något bättre men den betedde sig fortfarande lite ”löst” mitt i böj framför allt.
Så mera förspänning igen, då det var där jag släppt av mest.
3e passet känndes ännu bättre men jag fick ett ”herre jösses” moment då jag gick på gas i Ejes, så jag pissa nära på mig, eller gjorde jag?
I vanliga fall brukar jag gå i depå då och lugna ner mig totalt, men nu skulle jag inte göra det och lära mig att bita tillbaka, så en drive ny och påt igen !
Inga mera släpp och va rätt nöjd med livet.
Lunch paus och efter lunchen brukar jag stå över ett pass och låte lite snabba kolhydrater få jobba med maten innan man går påt igen.
Men nu lade jag på lite rebound i bak och gick ut ett fjärde pass direkt, Nu kändes den rätt nice, hojen styre allt in som jag ville och den kännandes rätt nice.
Börjat bli bekant med brembo-pumpen och försökte trail-bromsa mera vilket jag nog tyckte jag gjorde en hel del med ett finger, riktigt mysig feeling i det hela.
Så efter 3 varv kände jag mig klart mogen att börja gasa mera ut ur böj och framför allt bromsa mkt senare där man nu bromsar.

Börjar med att flytta fram bromspunkten säkert 10m på start och mål, men ändå safe, bra tryck genom Trösen och den numera rätt drevade R6an blir klart yster då man gasar hårt efter Trösen, skitmanligt och kul, fan va roligt detta är !!
Närmar mig nästa höger och bara vräker ner hojen och har blicken långt borta då jag ser i periferin att detta blir ju inte alls bra, jag är på väg rakt mot kurbsen vid apex, vad fan gör jag här ????
Ger lite mera gas och försöker lyfta upp hojen men misslyckas och ser framhjulet gå i kanten på kurbsen, så jävla klart ! KLANTARSEL !!
Flyttar blicken bortåt nästa punkt då det skakar till som 17 i hela hojen, och sen är det adjös så klart, och så trött jag blir p åmig själv, varför gör jag så här hela tiden ??
Rullar runt som i en torktumlare och det enda jag tänker på är ”ihop med armar och ben till en boll”
Vilket föraren bakom mig sa att jag fick A++ i poäng på och det såg proffsigt ut...
När jag ligger där som en åsna på rygg tror jag, så vart det lite svart, sätter mig upp och det är rätt mkt stjärnor i blickfånget, det va nytt, så jag ställer mig inte upp denna gången utan sitter kvar faktiskt, lyfter visiret och känner mig som en idiot, hade ju så go nice känsla ju, vill åka MASSA mera.
Då passerar Ankan som är en klart go människa, han tittar sökande och gör tummen upp frågandes med blicken, men jag är så pass groggy så jag bara vinkar lite trött.
Vänder på blicken och ser en Yamaha utspridd över 20-30kvm , plastbitar och bråte överallt, suck.
Jaha, det va det d....

Ambulans och skamkärra dyker upp till slut och jag är som en stor jordhög då det ju va rätt geggit i sandfållan och gräset.
Kåpstaget skrot, bakramen i 3 delar, alla kåport är skadade men båten och 1 sidokåpa kanske går att fuska ihop och har som reserv. Sadeln sprack och jag är mest deppig för att jag inte kunde putsa mitt PB som planen va.
Ville verkligen ner på 14 kanske 13 tider och veta att jag kan jaga poäng i Rookie 600 nästa sommar.

Så nu blir det att handla nya prylar, som jag tänkt iof göra ändå, men ha det som satt på i reservdelshyllan, som kommer eka tomt nästa vår.
Uppdatera fjädringen och försöka fixa till alla skavanker som inte fanns på den rätt snygga hojen innan.
Men framför allt ska jag ha samma fysik som våren 2016 våren 2018.

Känslan då ?
Jo, jag måste få påstå, att dom dära 3 varven sista passet, var npg första gången på 16 månader jag inte var nervös eller rädd, va verkligen fokuserad framåt, mot nästa punkt !
Helt underbart nice !!
Att jag varvet innan vurpan råkade köra 6 hundradelar över mitt PB säger sitt faktiskt, och tar jag dom 4 bästa sekoterstiderna från dom 3 varven i passet, så var det 1.14.4..... det är JAG nöjd med trots allt !

Nu ser jag äntligen rätt ljus i rätt tunnel så att säga !
Jag tror jag har hittat en bra bit tillbaka.


PS:
Tack till Kolben, jag tröst åt HELA lådan med damsugare och mådde skit hela måndagen, eller så fick jag en hjärnskakning :va
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Synd att du hivade hojen ut i grönsakerna, men kul att du fick gofeelingen iaf. :fakta
Nu är det bara att bygga ihop och se till att inte göra samma resa nästa säsong.
 

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
Synd att du hivade hojen ut i grönsakerna, men kul att du fick gofeelingen iaf. :fakta
Nu är det bara att bygga ihop och se till att inte göra samma resa nästa säsong.

Nästa säsong ska det va kanon feeling :tummenupp
Annars ska jag börja med fallskärmshoppning har jag sagt !!
Vad kan gå fel liksom ?? :D
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Nästa säsong ska det va kanon feeling :tummenupp
Annars ska jag börja med fallskärmshoppning har jag sagt !!
Vad kan gå fel liksom ?? :D


Ta lite tid på dig att skruva ihop hojen så jag får ner farten innan du kommer tillbaka bara. :fakta :hihi
 

Kolben

I vägen!
Gick med
10 Jun 2015
Ort
Skogen
Hoj
Ja
PS:
Tack till Kolben, jag tröst åt HELA lådan med damsugare och mådde skit hela måndagen, eller så fick jag en hjärnskakning :va

Sorry,neste gang blir det frukt og grønnsaker.
Synd du ramlet i salaten,men du er hel,og neste sesong blir det PB fra April!
 

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
Sorry,neste gang blir det frukt og grønnsaker.
Synd du ramlet i salaten,men du er hel,og neste sesong blir det PB fra April!

Nästa säsong kommer bli GRYM !!!
Det enda som kommer saknas är Fordon, men jag tror och är helt övertygad om att han kommer åka hoj nästa sommar, kanske man till och med kan vara snabbare än honom... fast om jag inte är det kommer jag som alltid Le & Skratta åt mig själv:D

Den 26e ska Motoholders bakram och kåpstag anlända, + komplett nytt CRC kåpset.
Det gamla settet skall jag försöka rädda så långt det går för att ha som reserv, NÄR jag vurpar igen.
Idag såg jag dock att ett clip-ons är krökt illa, så nya sådan med :(
Framskärmen har jag nog löst genom att Duerlund har en röd fin liggande som jag ska handla när han kommer hem från Europasvängen om ca 3-4v.

Men jag ska väll demontera alla dämpare för service & uppdatering för min vikt, eller ned datering 15kg.

Men vill inte ligga på latsidan nu ifall man får en möjlighet att dra till Spaninen i Feb-Mars.
Vem vet.....
 

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
Nu har jag gjort det iaf, och det är återigen pga Fordon som inspirerade mig.
Dock va rollerna omvända, tyvärr, hemskt mycket tyvärr, men förra hösten så gjorde han en sk. Body Scan, lite mera avancerad än den jag gjorde i veckan, men man fick ut iaf lite värden på hur kroppen är idag.
bs1.jpgbs2.jpg
Då låg JAG hemma och knaprade Oxy, Arcoxia och div andra piller mellan powernapen i soffan.
Min tanke då var direkt, det där ska jag med göra så man vet vad man har att göra med, och hur man ev. utvecklas under vintern och all träning. Men det var liksom inte läge på det då jag precis hade börjat gå några 100m utan kryckor, dock hade jag fortfarande väldigt ont då jag gick.
Springa var det ytterligare 5 månader kvar innan jag gjorde.

Så min plan är att från 1 Oktober fokusera på styrketräning, och då fortfarande framför allt benen som ännu är klena, och i synnerhet högerben som är klenare. Av mätningen att döma så är det ju mindre med, vilket är lite ovanligt om man högerhänt då man även brukar vara dominant på högerben. Men det faktum att jag under kanske 7-8 månader använt vänster ben mycket mera har väll satt sina spår + att jag i stort sett inte alls använde höger under 2-3 månader.
Det kommer bli 5 dagar i veckan på ett gym som vintern innan 2016, men som det även var under min rehab i vintras. 4 med inriktning på styrka och 1 på kondition, och det blir troligtvis spinning på tisdagsmorgnar innan jobbet.
V 44 blir det vila inkl resa till Italien med dottern, klart behövligt för kroppen och skallen som behöver nya vyer då arbetsplatsen suger igen.
Mellan Jul o Nyår tänkte jag göra en ny 3d Scan och sen skifta över till kanske 2-3 kondtionspass, och då blir det att komplettera spinningen med intervallöpningspass som jag gillar mycket, men fotens frakturer har fortfarande satt lite stopp för det mellan varven.
Jag kommer väll då köra mera helkroppspass med styrketräning och inte så tungt utan mera att försöka bibehålla det man byggt upp.
Inte helt nödvändigt, men jag vill ju tappa 6kg fett med, och väga samma som jag gjorde 7e maj 2016, vilket inte ska vara så svårt.




Idag kom det ett paket i baksätet på flickvännens Clio med, så nytt komplett kåpset är hemma och det gamla ska repareras och allt lackeras hos en bekant som har lackfirma. Kostar nån slant extra, men har insett att det är fan lite roligare med grejer som ser bra ut med !
Motoholders bakram och kåpstag kom med, och bakramen funderar jag starkt på att lackera R6-röd, eller pulverlacka i nått rött då jag vart sponsrad med dyl jobb.
bakram.jpg
Fram köpte jag svart, då jag inte vill ha nått som blänker i mitt tryne.
DSC_3615.JPG

Kåporna blir iaf bara röda och vita, båten blir nog inte svart, fast det är snyggt, så vill jag hålla det enkelt för mig och lackeraren. Sen ska man väl ha röd bakgrund till siffrorna i så dära resten av livet så.
DSC_3616.JPGDSC_3617.JPG
Sen är det ju bara allt det andra kvar innan April :D nytt mellanrör, serva fjädring, mappa, byta kabelhärva. … listan kan göra lång om plånboken vill va med.
DSC_3603.JPG


Ja för 17, höll på att glömma, highsida ju för ca 6-7-8v sedan på Kinnekulle, och precis då smärtan börjat försvinna helt så kom ju en kullerbyttta på Gåsen.
Höger axel och handled fick åter igen massa ont i sig.
Men igår var jag hos en väldigt väl utbildad sport-rehab-fysioterpeut, där med inte sagt att han är bra för det, för jag har hört bu och bä.
Men värt att lyssna på han iaf.
Då han såg hur min högra axel ser ut så sa han direkt:"inte funderat på schack?"
Jag svarade "Nej, men fallskärmshoppning, vad kan gå fel?"
Där var det slut skojat ...

Iaf är han som jag förvånad över att mitt nyckel ben inte gått av ännu, men jag har helt enkelt tryckt ner leden och så kommer jag se ut resten av livet, men smärta då å då.
DSC_3607.JPG
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top