Brutales omväg till Rookie 600

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
Dags för lite tid i garaget igen, och ni som läst i tråden tidigare har ju sett att jag vart brydd över ett nytt missljud som dök upp i somras, jag minns ju inte när eller hur, men jag har oftast beskrivet det som att det låter som 2 plåtar som ligger och skramlar mot varandra.
Shimsningen gjorde inget skillnad, spänd kamkedja inte heller, så jag fick tid att gräva vidare, eller boka av flera felkällor på min lista.

..och fann detta:
16106583_10154080493367353_2029627959_o.jpg
..så nu är det bara att gräva fram Tigen och rätta till :D

- - - Updated - - -

Vilken årskrönika, du har ju varit med om en hel del :död :Bugar :crash :yoparty

Gott nytt år och lycka till under 2017 :tummenupp :tummenupp

Vart med om en resa, men tyvärr innehåller den lite för lite rolig racing :D
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Dags för lite tid i garaget igen, och ni som läst i tråden tidigare har ju sett att jag vart brydd över ett nytt missljud som dök upp i somras, jag minns ju inte när eller hur, men jag har oftast beskrivet det som att det låter som 2 plåtar som ligger och skramlar mot varandra.
Shimsningen gjorde inget skillnad, spänd kamkedja inte heller, så jag fick tid att gräva vidare, eller boka av flera felkällor på min lista.

..och fann detta:
View attachment 435156
..så nu är det bara att gräva fram Tigen och rätta till :D

- - - Updated - - -



Vart med om en resa, men tyvärr innehåller den lite för lite rolig racing :D

Du har säkert redan kollat men ändå! såg det "friskt" ut runt om för övrigt när du rev runt omkring kamkedjan? Kollat oljefiltret om det finns metallspån? "låter som 2 plåtar" som smäller mot varandra i motorn, borde ju lämna vissa spår efter sig i bland annat oljan?? Håller tummarna att det inte är så farligt! :tummenupp
 

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
Du har säkert redan kollat men ändå! såg det "friskt" ut runt om för övrigt när du rev runt omkring kamkedjan? Kollat oljefiltret om det finns metallspån? "låter som 2 plåtar" som smäller mot varandra i motorn, borde ju lämna vissa spår efter sig i bland annat oljan?? Håller tummarna att det inte är så farligt! :tummenupp

Det är "crosspipen" som syns på bilden som skramlade, startade utan kylaren på plats, och så fort jag lade ett finger på det vibrerande röret så tystnade den så fint :kär

Allt såg tip top ut, eller som på en banhoj som plågats 1500 mil på bana typ.....
 

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
Nu vart det länge sedan man dela med sig av hur det ligger till.
Så för att följa upp inlägget innan, så är avgassystemet klart och tillbaka, å så fint och tyst hon går nu !

Sen fick jag tillbaka min MV Agusta, som ju rasa i lådan 20 dagar efter garantin gick ut:huvet och ingen Goodwill där inte ! Så åter igen står hon tillsalu men med nyrenoverad låda inkl garanti :tummenupp
Dock blev jag glad då jag upptäckte att Ninjan ju är bes och OK för lite gatlekar fram till sista maj, och hittade 2 OK Battlax R10 att åka gata på !

Sen fick jag för mig att ligga på i god tid till IF som står för licensförsäkringen, så jag skickade ett mail och frågade hur proceduren går till för att söka ersättning för ärr och invaliditeten framöver, då det gått 1 år som är kutym att det ska gått innan man för ersättning.

Jo jag kunde allt ta ett par bra foton omgående så skulle 3st handläggare bedöma detta direkt och utbetalning ske omgående eftersom det troligt inte kommer ändra utseende mera.

Så vad tror ni att jag fick ?
_20170227_144700.JPG
Det är ju alltid lite diskussion om ersättningar hit och dit....:D

Rehab?
Ja, konditionen är väll på väg åt rätt håll, så framåt midsommar och Gotland Ring kanske jag är nöjd.
Styrkan i dom små musklerna är med OK, även om benen fortfarande saknar en del.
Det som är sämst är faktiskt fortfarande några löjliga muskler uppe i höger höft, vid höftbenet.
Den hugger till som själve fan ibland, helt oförberett som en eldgaffel rätt in !..
Men jag ger det 6 månader till innan jag tappat hoppet om en mera smärtfri vardag utan piller
 

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
Jaha ja, då har det gått 10 månader sedan Anderstorp och min premiär i Rookie 600, eller vad man ska kalla försöket. Med 44 dagar kvar till den bokade och tänkta banpremiären 2017 hade man väll hoppats på lite mindre sömnstörningar, ingen tinnitus och inget knaprande av smärtstillande, men, det kunde ju med facit i hand vart jävulusiskt mycket sämre än vad det är! Lite kroniskt små ont i foten, ett par muskelfästen runt bäckenet som bråkar då man ska förflytta sig går att acceptera, men dom mentala trollen är flera, och dom är jag mest bekymrad över i dagsläget. Dock kanske det kan komma en hjälpande hand snart, då jag fick en föreläsning av en extremt fuktig mentalcoach, som jag efter föreläsningen bytte några ord med. Jag blev väldigt förvånad och mållös, vilket är sällan, då han erbjöd sig att hjälpa mig, som sponsring, ett antal tillfällen. Precis vad som behövs! Någon som kan hjälpa den vilsna hjärnan att hitta rät spårval i vår och sommar.
Annars så ramlar väll Ninjan så sakta ihop, bandagar har bokats en 8st och nu hoppas jag på bra semester så man inte behöver boka av en del.

Styrkan är OK, inte toppen, men OK, samma med konditionen, som är långt från vad den var, men den duger, och hinner förbättras. Dock lär jag inte jaga bort dom sista 5kg fett som hänger kvar, för det är så gott med mat och jag orkar bara inte med att jaga kalorier in i det sista i vår !

NU KÖR VI!!
 

Kolben

I vägen!
Gick med
10 Jun 2015
Ort
Skogen
Hoj
Ja
Najs,da ses vi.
Om du/dere ser en lönnfet mann som ikke kan kjøre,så er det meg.
 

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Ser du en pillertrillare som du kör om i valfrikurva är det är det jag :tummenupp


Haha... ser du nått ljusgrönt ute i det mörkare gröna gäset, är det jag :D

Ser du ett långhårigt mongo med markerad haltning även innan kraschandet börjat så är det jag. :hihi
 

raggeerz

Medlem
Gick med
29 Apr 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Honda CBR 1000 RR ABS -10, Yamaha R1 -09, Husaberg FE 450 -04
Passerar ni en förvirrad snart 60-årig gubbe som har svårt att hitta runt, så är det jag:)
Påminn honom också att ni passerat, gubben börjar bli glömsk...
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Ser du en pillertrillare som du kör om i valfrikurva är det är det jag :tummenupp


Haha... ser du nått ljusgrönt ute i det mörkare gröna gäset, är det jag :D

Ser du ett långhårigt mongo med markerad haltning även innan kraschandet börjat så är det jag. :hihi

Passerar ni en förvirrad snart 60-årig gubbe som har svårt att hitta runt, så är det jag:)
Påminn honom också att ni passerat, gubben börjar bli glömsk...

HAHAHAH era sköningar.
Så jävla gött att se grabbar med gott om självförtroende.

Är själv på plats den 22a, så ser ni någon som råkar köra åt fel håll så är det antagligen jag.
 

RookieM

Alltid samma hypemode, tillbaka i din iphone
Gick med
1 Jun 2014
Ort
Stenungsund
Hoj
Nippon Power baby!
Jaha ja, då har det gått 10 månader sedan Anderstorp och min premiär i Rookie 600, eller vad man ska kalla försöket. Med 44 dagar kvar till den bokade och tänkta banpremiären 2017 hade man väll hoppats på lite mindre sömnstörningar, ingen tinnitus och inget knaprande av smärtstillande, men, det kunde ju med facit i hand vart jävulusiskt mycket sämre än vad det är! Lite kroniskt små ont i foten, ett par muskelfästen runt bäckenet som bråkar då man ska förflytta sig går att acceptera, men dom mentala trollen är flera, och dom är jag mest bekymrad över i dagsläget. Dock kanske det kan komma en hjälpande hand snart, då jag fick en föreläsning av en extremt fuktig mentalcoach, som jag efter föreläsningen bytte några ord med. Jag blev väldigt förvånad och mållös, vilket är sällan, då han erbjöd sig att hjälpa mig, som sponsring, ett antal tillfällen. Precis vad som behövs! Någon som kan hjälpa den vilsna hjärnan att hitta rät spårval i vår och sommar.
Annars så ramlar väll Ninjan så sakta ihop, bandagar har bokats en 8st och nu hoppas jag på bra semester så man inte behöver boka av en del.

Styrkan är OK, inte toppen, men OK, samma med konditionen, som är långt från vad den var, men den duger, och hinner förbättras. Dock lär jag inte jaga bort dom sista 5kg fett som hänger kvar, för det är så gott med mat och jag orkar bara inte med att jaga kalorier in i det sista i vår !

NU KÖR VI!!

Hoppas du repar dig Brutale, läste ikapp på din vurpa och surt att du fortfarande får lida för den.
Strongt att du inte ger dig, fortsätt pusha!


Ska själv upp 22 April för min första kurs(!)

Killen med den röda VTR:en som ni kan åka cirklar runt, kommer även se till att få med min Sporthojs-hoodie så att identifiering utanför banan går lätt.

EDIT:
Blev nyfiken och gick in å kikade på SMC:s sida.
Ni stora grabbar åker gissningsvis Sport steg 6?
Jag kör ju AKK/BKK men vi kanske delar bantid lite ibland med?
 
Last edited:

Kolben

I vägen!
Gick med
10 Jun 2015
Ort
Skogen
Hoj
Ja
Konklusjonen her er at ingen av oss kan kjøre faktisk:D
Får litt dårlig samvittighet når jeg ser at Mesetovic ikke har fått plass i April.
Men på den annen side så er han så rask at jeg trenger trening mer enn han.
Ok,skal ikke spamme tråden din mer.
 

Hultqvist

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2009
Ort
Örebro
Hoj
Ingen just nu
Med tanke på hur långsamt ni verkar planera att köra hoppas jag innerligt det kommer bli fler än en grupp i steg 6 den 22a :tungan
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top