REGLER FÖR ROADRACINGFORUMET
Följ eller riskera exkludering från forumet. Vi vill ha städat!

VEM SKA SVARA PÅ FRÅGOR?
- Den med erfarenhet i ämnet
- Kom inte med gissningar
- Undersök ämnet väl, svara utförligt med bilder om möjligt.
- Sammafatta ditt svar i ett (1) inlägg istället för flera.
VARFÖR DESSA REGLER?
- Vi behöver sålla ut felsvaren som kan få otrevliga konsekvenser
- Irrelevanta diskussioner skall ej förekomma
- Detta forum ska vara SERIÖST.
- Regelbrott leder till banning från forumet.
LÄS OVAN INNAN DU DELTAR I ROADRACINGFORUMET

Sidan 23 av 23 FörstaFörsta ... 17181920212223
Resultat 441 till 447 av 447
    Medlem Brutales avatar
    Reg.datum
    okt 2014
    Hoj
    Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
    Citat Ursprungligen postat av Impact Visa inlägg
    Nah, det var förra gången jag hade banhoj, typ 2012 eller nått ...

Lycka till!

Skickat från min SM-N960F via Tapatalk
    Aha

Jag har hört från 2 andra 600cc förare annars som sista 2 åren rökt avgasventiler pga att man puttat i din dB killer.
    Inte så kul, och jag ville ju bara "lydig".
    Försöker att inte krångla till det mera än så här...

MEN på http://www.smokingtire.se hittar ni min blogg, bilder och andra dagdrömmar...

Medlem Brutales avatar
    Reg.datum
    okt 2014
    Hoj
    Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
    Det har ju inte hänt så mycket med Yamahan det sista, efter att jag lyfte på locket och grät en tår.
    Men v44 ska jag hämta ett topplock som kanske är 100% OK, vem vet?

Detta ska ju iaf ske på vägen upp till Orsa Finnmark där jag skall tillbringa höstlovet med arvingen som jag lovade att hålla lite uppdatering om här ang hennes ev. intresse för att åka MC, och då förhoppningsvis SSP300 om några år.

Men innan dess vill jag ju att hon ska ha koll på hur en MC beter sig och då blev det ju 1st TC85 Husqvarna åt henne, och den är nu såld för att ersättas av en TX125 2017 Husqvarna som en bekants son tränat en hel del med sista åren, samt lite lokalt tävlande.
    Det bästa med den är nog att fjädringen är anpassad för hennes ca 50kg och den är så klart välskött och omhändertagen bra.

Premiären skedde förra helgen på stubbåkern bakom min ladugård, och det blev över 1tim åktid, som hon tyckte va kul förutom att jag lägger mig i och kommer med enligt henne onödiga tips.

Själv åker jag till Gotland tisdag morgon, då Destination Gotland bokade om från torsdag utan förvarning. Men några dagar vila extra gör nog inget. Så på fredagen kl 12:15 ska jag försöka mig på GGN,en sådär 34-35 år efter man tänkte att det dära vore ju kul !
    Jag har väl gått igenom Husqvarnan så mycket jag tyckte behövs och bytt ut en himla massa delar till nya så det i första hand inte faller på materialet. Just nu ser det ju ut att falla en onödigt massa regn på torsdagen så det kan nog bli en traditionell geg-fest, vilket är lika för alla, men jag hade sett fram emot det före som va förra året. Mera moderat med gegga på myrar och i skogen.

Det blir vad det blir, bara man kommer i mål är tanken !
    Senast redigerat av Brutale den 2020-10-18 klockan 19:02.

MEN på http://www.smokingtire.se hittar ni min blogg, bilder och andra dagdrömmar...

Medlem Brutales avatar
    Reg.datum
    okt 2014
    Hoj
    Är ju inte sporthoj direkt, men här kommer en Copy Paste från FB

"Kort summering av min "comeback" i Endurospåret efter ca 34 års vila.
    30 timmars träning sista året och målet va svävande då nyckelbenet är ihop läkt men handled och axel har smärtat in i det sista.
    Starten gick, va med ok tror jag, och första varvet va tänkt att bara åka med i strömmen av förare och lära känna banan.
    Det funka fint och det blev lite glesare mellan hojarna varv 2 så allt va lite mera avslappnat.
    Till jag så klart la mig åt höger i Hästskon och reflexmässigt tog emot med höger hand.
    SKIT.
    Det gick inte lyfta upp hojen ens, men en funktionär hjälpte till.
    Fortsatte i lugnare tempo och tog tankslingan för lite mentala överläggningar med mig själv.
    Varv 3 rulla på och ut på varv 4, eller 3...Jag hade noll kolla ärligt talat.
    Men i en längre stenig uppförsbacke låg några skadade förare så jag fick ta ett grisigt spår upp och slog i backen IGEN.
    Handleden IGEN.
    Ja ha....Kom iväg men nu gjorde det ont ända upp i axeln med.
    Några kilometer senare lägger mina roll off glasögon av så jag stannar, klämmer en gel, kollar tiden.
    Konstaterar att jag hinner in i tankslingan och byta glasögon och ut på varv 5, eller va det 4??? Ingen aning.
    När jsg passerar varvning så va det bara att sakta ta sig i mål. Gick riktigt sakta men det spela ju mindre roll.
    Jag hade inga nya frakturer, hojen funkar, livet leker!
    5 varv blev det, plats 265 i klassen 340 i totalen får jag nog va nöjd med ??
    Nästa år kommer jag troligen va mycket bättre förbered.
    Tack till ALLA som hjälpte mig."

+ 2 timmar med dötid

Om kroppen är i bättre skick nästa år kommer jag göra om det med lite bättre kunskap om upplägg, inställningar på hojen, däck och allt annat som påverkar 3,5 tim åka.

Nästa vecka sk jag hämtar lite R6 prylar och börja med arbetet att få i ordning på det lite viktigare vapnet, och framför allt roligare åkat 2021 !!!
    Senast redigerat av Brutale den 2020-10-25 klockan 11:35.

Medlem
    Reg.datum
    mar 2018
    Hoj
    VFR 800 -98. Gasgas EC 300. Yamaha XTZ 660 Tenere
    Vad jag är avundsjuk på vädret som ni hade. När jag körde GGN 2018 var det lika fint på fredagen som ni hade men under natten till lördagen kom det typ 35mm…. Det var tydligen ett av dom värre loppen.

Så här såg jag ut efter loppet.

Nej, jag hade inte startnummer 8. Dom andra siffrorna sköljdes nog bort av leran.

Ja, det är en soppåse som jag har på mig. Fungerade faktiskt kanon, höll kroppen varm trots att man vart nedsprutat av femgradig vattendränkt lera.

Klicka på bilden för en större version

Namn:	Capture11.PNG
Visningar:	42
Storlek:	745,2 KB
Id:	456814

Medlem Brutales avatar
    Reg.datum
    okt 2014
    Hoj
    Citat Ursprungligen postat av Skynet Visa inlägg
    Vad jag är avundsjuk på vädret som ni hade. När jag körde GGN 2018 var det lika fint på fredagen som ni hade men under natten till lördagen kom det typ 35mm…. Det var tydligen ett av dom värre loppen.

Så här såg jag ut efter loppet.

Nej, jag hade inte startnummer 8. Dom andra siffrorna sköljdes nog bort av leran.

Ja, det är en soppåse som jag har på mig. Fungerade faktiskt kanon, höll kroppen varm trots att man vart nedsprutat av femgradig vattendränkt lera.

Klicka på bilden för en större version

Namn:	Capture11.PNG
Visningar:	42
Storlek:	745,2 KB
Id:	456814
    Då satt jag hemma och titta på TV

Polare som åkte förra året och i år sa att det var pyttelite bättre förra året men jämnförbart, 2017-18 va grymma
    Om jag är helare i kroppen åker jag nästa höst med, men inte om det var som nu.
    Uppladdning och genomförande va inte kul när gamla skador vakna efter ca 60min.

Nu hemma efter 3 dagar mysköra i Orsa Finnmark med dottern så mår man inte toppen, det är leder och gamla frakturer som ropar på vila, men det får bli denna veckan hoppas jag.

..eller inte, då jag hämtat 1st topplock som ska undersökas och sedan påbörja en lista med delar som måste handlas vid nästa lönecheck !

Medlem
    Reg.datum
    mar 2018
    Hoj
    VFR 800 -98. Gasgas EC 300. Yamaha XTZ 660 Tenere
    Citat Ursprungligen postat av Brutale Visa inlägg
    Då satt jag hemma och titta på TV

Polare som åkte förra året och i år sa att det var pyttelite bättre förra året men jämnförbart, 2017-18 va grymma
    2017-18 va grymma.... . Ja, man kan ju se på saken på olika sätt . Har inte bestämt om jag ska köra klassikern nästa år, men om jag kör blir det fredagen som gäller för mig då jag numera kvalificerar mig för 50-59…

Medlem Brutales avatar
    Reg.datum
    okt 2014
    Hoj
    Citat Ursprungligen postat av Skynet Visa inlägg
    2017-18 va grymma.... . Ja, man kan ju se på saken på olika sätt . Har inte bestämt om jag ska köra klassikern nästa år, men om jag kör blir det fredagen som gäller för mig då jag numera kvalificerar mig för 50-59…
    Jag har nog lite löst planer på klassikern 2022 i så fall, då har jag nog gett upp Rookie trasslet, iof kan det bli någon enstaka tävling för det är förhoppningsvis ännu kul. Men klassikerna vore roligt att gjort, eller försökt.
    Då är kanske min dotter med så pass erfaren och mogen för att åka med gubbarna på lördagen på Gotland med.

Sidan 23 av 23 FörstaFörsta ... 17181920212223

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Ruben Xaus

oops164
Vill du annonsera ovan? Klicka här