Mc Mässan 2016 28-31/1

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Tänkte ja slänger upp en tråd om de redan så får man se om de är nått folk som vill haka på. Går av stapeln i Göteborg 2016 28-31/1. Vet inte riktigt vilken dag man ska satsa på men om man vill gå hyfsat obehindrat är de väl Torsdag eller Fredag som gäller.

MC Mässan 2016
 

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Ort
Asarum
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
GÖTEBORG!! :yoparty :banana
Kan jag bara få med folk så blir det mässa. Givet :D
 

jockesurf

Old school racing
Gick med
22 Nov 2004
Ort
Habo
Hoj
Suzuki GSXR-1000 K2
Börjar dra ihop sig för mässa. Hur ser era planer ut? Någon mer som ska dit på lördagen (30/1)? I så fall hakar jag gärna på dit enkel resa och bidrar så klart med bensin, diesel, gas, raketbränsle eller annat lättflyktigt bränsle som kan tänkas gå åt för resan :brinnerup

Snart är det vår! :fakta
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
För egen del blir de nog Torsdag eller Fredag då de är minst med folk dessa dagar. (även om de är rätt gott om folk då med). :D
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Jorå de var trevligt som vanligt, dock måste ja säga att de var en besvikelse att inte Lelle var där. Var lite sparsmakat utbud bland handlarna på att göra några riktiga fynd om man nu inte letade efter ett nytt skinnställ eller en ny hjälm då fanns de massor.

På hojfronten kunde man inte klaga så mycket även om de var lite tunt med riktigt intressanta nyheter, Suzukis nya GSXR 1000 -2017 var dock där, lite tråkigt att dom tagit bort de integrerade blinkers från bakdelen av den och ersatt med den sådan där ful avlång läpp med blinkers i kanterna på den. Kollar bilderna så ser du vad ja menar.

Svårt att säga nått om den mer än att ja inte fastnade för den rent utseendemässigt, men sen har de ju skett en hel del annat på den som man märker först när man fått sitta eller provköra den.

Nya Ducati Hypermotard 939 SP såg intressant ut, gillar utseendet på den, men den faller lite på att man kan få så mycket roligare hoj för de pengarna. 157.900:- så sneglar man på Aprilia V4 1100 Factory som du ger 159.000:- Så mycket mer hoj, kanske inte riktigt jämförbara men ändå. Aprilian ger 175hk mot Ducatins 113hk, vrid 120Nm mot 98Nm. Sen är de nått med skönsången från en V4 som gör att man bara måste ha en. :hihi :tummenupp

Stod och klämde och kände på V4:an hos Aprilia, snackade med snubben i montern med, förra årets modell sålde slut snabbt, dom fick inte in några fler och dom misstänker att årets modell kommer sälja slut lika fort, dom har ju fördelen och hamn i hyfsat billig försäkringsklass jämfört med RSV4:an. Ha begäret är stort, får se om de går att lösa rent finansiellt. :4skrika

K-man och jag var även uppe och testade på Wheelie maskinen med blandade resultat. Var en KTM Freeride Motard dom hade där så de är lite annorlunda mot en vanlig benisndriven hoj med växlar och allt vad de innebär. Dessutom fick man gunga upp den då den inte har tillräckligt med kraft för att pressas upp genom gasen enbart. Sen tog vi en sväng på Hondas MSX 125 på demobanan dom satt upp där med, var intressant men inget som tilltalade, kändes lätt ostabil när man pressade lite i kurvorna. Kul sak annars...

Lägger resten av bilderna i Bild tråden.

DucatiHypermotard2.jpg HondaAfricaTwin.jpgGSXR1000_New1.jpg GSXR1000_New2.jpgHusqvarna701Motard2.jpg KTMSuperduke2.jpg
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Missade ju Aprilian... :D

Öhlinare både bak och fram samt styret, sen RSV4 bakdelen från början. Som han sa i montern så om man vill ha de lull lull man ändå får med på Factoryn så är de lika bra att slå till från början då de bara är en pris skillnad på 14K, men för dom 14K får du då alla Öhlinsdämpare samt RSV4 bakdelen, priset för dessa separat är en hel del mer, men de är väl de som skiljer dom åt samt färgsättningen. :tummenupp

V4 RR 1100 Tuono: 144.900:-
V4 1100 Tuono Factory: 159.000:-

ApriliaV41100Tuono.jpg
 

Allramified

Medlem
Gick med
25 Jul 2015
Ort
Gränna
Hoj
SFV4S, D675
Trevlig rapport!:tummenupp

Hade varit kul att vara där och få känna och klämma på lite nyheter. Såg du till MT10:an? Är nyfiken på hur den ter sig i verkligheten då den ser minst sagt märklig ut på bild.

Apropå Tuonon, så valde jag själv mellan RR och Factory i höstas efter att jag blivit helt såld efter en provkörning av 1100'an. Jag valde dock en RR eftersom den verkar lite bättre att skjutsa på, vilket det blir en hel del här hemma. Dessutom hörde jag att Öhlinsgafflarna kräver betydligt tätare service och underhåll då packboxar etc inte sitter lika tight för att man skall få lägre friktion. Sist men inte minst så känns det ju som att man får lite förväntningar på sig när man rullar in på en Factory på bandagen, och de förväntningarna uppfyller inte jag i dagsläget :D Lite diskretare framtoning passar mig bättre. Men för den som har kompetens att utnyttja de fina fjädringskomponenterna så är den såklart ett snäpp coolare och ännu vassare hoj än RR till ett i sammanhanget rätt överkomligt pris. Go for it tycker jag, så kan jag komma och dregla lite över RSV4-häcken och lackeringen framåt vårkanten, för galet snygg är den!:)
 
Last edited:

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Äsch då, de är vad man gör det till, men Sachs dämparna är de absolut inget fel på så de är inte fy skam det heller. Ja om man ska skjutsa så passar RR:n bättre ja, man får väl se framåt vårkanten om de blivit någon uppgradering i garaget. ska se om man kan få sig en provtur med Factoryn innan ett ev beslut skall tas med. Problemet är väl att om man provkör och de är så bra som man tror så kommer man ju bli tvungen att köpa sig en i alla fall. :crash
 

Allramified

Medlem
Gick med
25 Jul 2015
Ort
Gränna
Hoj
SFV4S, D675
Problemet är väl att om man provkör och de är så bra som man tror så kommer man ju bli tvungen att köpa sig en i alla fall. :crash
Jotack, jag märkte det... Klart besvärligt om man inte är beredd på konsekvenserna! Men vilka underbara konsekvenser sedan :kär

Men tidigare lät det som att du var lite sugen på en sportis igen?
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Jotack, jag märkte det... Klart besvärligt om man inte är beredd på konsekvenserna! Men vilka underbara konsekvenser sedan :kär

Men tidigare lät det som att du var lite sugen på en sportis igen?

Visst är man de med, helst av allt skulle man vilja ha en av varje... Men sportis för gatan vet ja inte om man kommer hamna med igen. Man får väl se, gillar BMW's S 1000 RR mycket i alla fall K-mans som var intrimmad när man provkörde den.

Ev en äldre sportis och bygga om till drifthoj för skoj skull, önskedrömmen är ju nått turbomatat "just for the hell of it" :tummenupp

Sett en mysig Turbobusa som blivit ombyggd till nakenhoj/fighter som man skulle kunna tänka sig.

TurboBusa.jpg
 

Bowin

Ny medlem
Gick med
16 Jun 2015
Ort
Urshult
Hoj
2012 Kawasaki Z750R
Visst är man de med, helst av allt skulle man vilja ha en av varje... Men sportis för gatan vet ja inte om man kommer hamna med igen. Man får väl se, gillar BMW's S 1000 RR mycket i alla fall K-mans som var intrimmad när man provkörde den.

Ev en äldre sportis och bygga om till drifthoj för skoj skull, önskedrömmen är ju nått turbomatat "just for the hell of it" :tummenupp

Sett en mysig Turbobusa som blivit ombyggd till nakenhoj/fighter som man skulle kunna tänka sig.

View attachment 427073
Den är förbannat fet!
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top