Fordons debut i Rookie-serierna

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
Vad är det för spel?
Ride

171115297d229e695dd42f94e64efe5e.jpg
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Enligt Svemos kalender så ingår den i Rookie Cup, den som körs ihop med NM, där svenska Cupen är inbjuden... Eller rätta mig om jag har fel. Planerar ju semestern :tungan

Perfekt, ännu mer tävling :kär

Helt klart! :) Då kommer du vara mitt mål ännu en gång! Större bana men större hoj för mig också, så ska vara snabbast ändå :smasha

2016 är det min tur att vara snabbast! :banana


Japp! Det är bra, men det är långt ifrån perfekt.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe

Det har fått lite varierade betyg, det de flesta verkar ha problem med är laddtiderna, så har du möjlighet så kör det från SSD. Det gör jag, och laddtiderna är inte värre än i andra spel (förutom att man måste trycka vidare en gång mitt i laddningen av någon oerhört dum anledning)
I övrigt är det ganska snarlikt MotoGP-spelen från samma tillverkare, om än lite mer arkadigt.
Ljudet i motorerna som inte är en rad4 är inte helt vettigt, men det är åas ett av väldigt få spel där man kan köra skapligt varierade hojar.
Känslan i hojarna är olika med så det är lite småskoj att byt runt lite.
Vad gäller att kunna anpassa hojarna så hittar man rätt snart till den bästa uppgraderingen och köper den rakt av direkt till alla hojarna man köper, så hela den aspekten av spelet hade kunnat göras bättre, men den finns där iaf.
 

Hultqvist

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2009
Ort
Örebro
Hoj
Ingen just nu
Det har fått lite varierade betyg, det de flesta verkar ha problem med är laddtiderna, så har du möjlighet så kör det från SSD. Det gör jag, och laddtiderna är inte värre än i andra spel (förutom att man måste trycka vidare en gång mitt i laddningen av någon oerhört dum anledning)
I övrigt är det ganska snarlikt MotoGP-spelen från samma tillverkare, om än lite mer arkadigt.
Ljudet i motorerna som inte är en rad4 är inte helt vettigt, men det är åas ett av väldigt få spel där man kan köra skapligt varierade hojar.
Känslan i hojarna är olika med så det är lite småskoj att byt runt lite.
Vad gäller att kunna anpassa hojarna så hittar man rätt snart till den bästa uppgraderingen och köper den rakt av direkt till alla hojarna man köper, så hela den aspekten av spelet hade kunnat göras bättre, men den finns där iaf.

Sååå...Fordons tråd blir en "recensera tv-spel tråd"? :tungan

När ska du växa upp och börja rejsa Ulvis? :yoparty
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Idag är det äntligen körning på schemat! Tärnsjö idag, och stockholms skogar imorgon :kär

THF enduro.jpg
 

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
Idag är det äntligen körning på schemat! Tärnsjö idag, och stockholms skogar imorgon :kär

View attachment 425974

Alltså, vi måste reda ut vad du har för anknytning till Tärnsjö, jag har själv tillbringat många nätter där i väntan på bättre tider.....
... sen har jag en bra vän som jag lärde känna i i norra Texas, men som bor i typ Täby som kommer där ifrån med. En grym racer... men TÄRNSJÖ liksom, det är inte stort inte.:confused:
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Alltså, vi måste reda ut vad du har för anknytning till Tärnsjö, jag har själv tillbringat många nätter där i väntan på bättre tider.....
... sen har jag en bra vän som jag lärde känna i i norra Texas, men som bor i typ Täby som kommer där ifrån med. En grym racer... men TÄRNSJÖ liksom, det är inte stort inte.:confused:

Allt hör samman på ett eller annat sätt, det är ju uppenbart :brynad
Förutom att min morfar växte upp där och jag hade landställe när jag var liten, så är det Mathias (och Kalle) Olsson med Tärnsjö hastighetsförmedling som styr allt möjligt med endurokörning där :kär
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Idag lyckades jag köra vilse med knappt en liter kvar i tanken innan jag på något sätt lyckades backtracka mig tillbaka på tredje försöket, på ren tur. Jag hade definitivt ingen lust att få soppatorsk i minusgraderna strax innan solnedgången med värkande stelfrusna händer, utan telefon och ingen reell möjlighet att ta mig tillbaka. Det var spännande! :crash Det är för övrigt en mindre smidig upplevelse att köra en crosscykel i ett endurospår.

Är det någon som sitter på en 250 enduro (helst) eller en cross och kan tänka sig att byta mot min Honda CRF 450R från 2011 så hojta till. Den här har alldeles för stor motor för mig och när jag till 90% ändå bara kör i skogen så är det ju helt fel maskin :rofl
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Idag fick jag äran att spendera 4 timmar på en för allmänheten avstängd crossbana :) Riktigt bra start på nyårsafton! Nu laddar vi upp inför kvällen och jag önskar er alla ett riktigt gott nytt år!

Gott nytt år.jpg
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Nu är det äntligen spikat (igen?) att jag med min fina KTM 1290 Superduke kommer kunna köra Rookie 1000! :banana :banana

ktm 1290 i Rookie 1000.jpg
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Nu börjar planeringen. Det får bli vatten och bröd resten av året men nu kör vi! Mycket körning innan första racet i Anderstorp kommer bli finfint! :tummenupp

Bokningar Gelleråsen april.jpg
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
vinterträning när den är som bäst :kär Jag må ha stora utvecklingsmöjligheter, men det är bara roligt! Tredje gången någonsin på en crossbana, och andra gången någonsin med dubbdäck.

 
Last edited:

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
IMG_8362.JPGIMG_8363.JPG
IMG_8364.JPG
IMG_8367.JPG
IMG_8368.JPG


Ragnar på Funbike sliter för fullt med min motor nu, tillomed sent på kvällen långt efter arbetsdagens slut :tummenupp Det skall han ha hatten av för!
IMG_8369.JPGIMG_8370.JPG
Bland annat så kommer utgående axel (med mera) att bytas ut och då kommer problemen med växlar som hoppar ur, och falska frilägen, vara borta :rock
 

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
Alltid gött att lämna ifrån sig arbete till de som kan. Personligen har jag mekförbud för tjejen då jag har ena tummen mitt i handen och andra upp i XXXXX..;)

Blir det någon mer träning med crossen eller blev det för meckigt?

Uppdatera tråden oftare, räcker inte med var och varannan dag:D;););)
 

F0xx

Båda hjulen i backen!
Gick med
29 Apr 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
2007 Yamaha R6
Det ser dyrt ut :gnissla

View attachment 426436View attachment 426437
View attachment 426438
View attachment 426439
View attachment 426440


Ragnar på Funbike sliter för fullt med min motor nu, tillomed sent på kvällen långt efter arbetsdagens slut :tummenupp Det skall han ha hatten av för!
View attachment 426441View attachment 426442
Bland annat så kommer utgående axel (med mera) att bytas ut och då kommer problemen med växlar som hoppar ur, och falska frilägen, vara borta :rock
 
Nyheter
Indian Riders Fest 2024

Återupplev glansdagarna und...

KTM presenterar specialversionen RC 8C

KTM har presenterat 2024 år...

Däck i massor

I nästa nummer av Bike hand...

Tre nya däck från Michelin.

Allt om MC beger sig till J...

Ingen MC-Mässan 2025

23YM CL500 Styrelsen för...

Start2Ride arrangeras 2024

Sveriges största provkörnin...

Första vårtecknet (?)

Ett av det första vårteckne...

Bike på hembesök: Örebro MC Service

Fredrik Persson poserar fra...

Sneak Peak på nya Husqvarna 801 Svartpilen!

Snart är det dags för Husqv...

Start2Ride är tillbaka 2024

Sveriges största provkörnin...

Top