Fordons debut i Rookie-serierna

Hultqvist

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2009
Ort
Örebro
Hoj
Ingen just nu
Ska bli spännande att se hur mycket snabbt folk det kommer vara i R1000 2016. Jag tyckte det gick utav bara helvete iår. Som exempel kvalade jag på en hög 1.10 på gåsen under bikeweek, startade på 15e plats :banana
 

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59
Jag velat även fram och tillbaka huruvida jag ska satsa på mängdträning eller ta hjälp av en instruktör (läs PT) när det kommer till bankörningen. Förra året blev det mängdträning och jag utvecklades enormt. Men jag tror att en bandag med både instruktör och mekaniker (för fjädringsinställning) skulle kunna ge mer än 4 vanliga bandagar utan hjälp. Speciellt i början av säsongen.

Man har nytta av både PT för att utvecklas snabbt och mängdträning för att solidifiera utvecklingen. Med normalbegränsade resurser skulle jag säga att det effektivaste är att ta hjälp av en PT under senvintern för att göra upp en studieplan och sedan ha regelbundna uppföljningar under säsongen. Fler i början så klart.

Man kan kostnadseffektivisera massor om man har en bra teamkompis som använder samma upplägg/PT och är lika seriös när det gäller att utvecklas. Att lära tillsammans är billigt och effektivt så länge man har en bra plan och god diciplin.
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Ska bli spännande att se hur mycket snabbt folk det kommer vara i R1000 2016. Jag tyckte det gick utav bara helvete iår. Som exempel kvalade jag på en hög 1.10 på gåsen under bikeweek, startade på 15e plats :banana

Förhoppningsvis så har ett par av dessa snabba förare tagit klivit upp till Superbike nu. Var det många som körde på 1,10-tider under kvalet? Jag har en fördel av att vara grym på att starta så att jag skulle starta långt bak bekommer mig inte alltför mycket :banana Men vad jag ser fram emot täta fighter på banan!!

Man har nytta av både PT för att utvecklas snabbt och mängdträning för att solidifiera utvecklingen. Med normalbegränsade resurser skulle jag säga att det effektivaste är att ta hjälp av en PT under senvintern för att göra upp en studieplan och sedan ha regelbundna uppföljningar under säsongen. Fler i början så klart.

Man kan kostnadseffektivisera massor om man har en bra teamkompis som använder samma upplägg/PT och är lika seriös när det gäller att utvecklas. Att lära tillsammans är billigt och effektivt så länge man har en bra plan och god diciplin.

Fina tips, tack Josef!
 

Hultqvist

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2009
Ort
Örebro
Hoj
Ingen just nu
Förhoppningsvis så har ett par av dessa snabba förare tagit klivit upp till Superbike nu. Var det många som körde på 1,10-tider under kvalet? Jag har en fördel av att vara grym på att starta så att jag skulle starta långt bak bekommer mig inte alltför mycket :banana Men vad jag ser fram emot täta fighter på banan!!



Fina tips, tack Josef!

Dom 7 första körde 1.09 med en pole på 1.08. Sen var vi ett gäng 1.10:eek:r upp till 16e plats. Jag vet att ett par av dom snabba ger sig på Superbike, men tempot kommer nog vara rejält uppskruvat ändå ska du se. Ska bli kul! drygt 140 dar kvar till Anderstorp! :)
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Nu har offseason-träningen kommit igång på allvar inför försäsongsträningen i Almeria i mars! :kär


image1 (3).jpg
 

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
Anderstorp
Sviestad Linköping
Gelleråsen Karlskoga
Falkenberg
Sviestad

I rätt ordning :) klassen körs under SM-helgerna tillsammans med 5-6 andra klasser :rock

Vi inte vara petig, men du har missat 1 tävling i Rookie Cup faktiskt :p
 

djulle

Medlem
Gick med
1 May 2012
Ort
Västra Skåne
Hoj
KTM Superduke R
Anderstorp
Sviestad Linköping
Gelleråsen Karlskoga
Falkenberg
Sviestad

I rätt ordning :) klassen körs under SM-helgerna tillsammans med 5-6 andra klasser :rock

Tycker jag sökt men inte hittat någonstans. Hoppades på att få se lite av showen på Knutstorp, vill ju se ert race någon gång men har aldrig vägarna förbi norrut vid er :).
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Tycker jag sökt men inte hittat någonstans. Hoppades på att få se lite av showen på Knutstorp, vill ju se ert race någon gång men har aldrig vägarna förbi norrut vid er :).

Kom till Anderstorp och se oss i Team Funbike slåss om placeringarna för allt var vi är värda! :brynad Bra bana att vara publik på också (även om Gelleråsen är bäst).
 

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
På Anderstorp är din hoj som fisken i vattnet med väll ?
Inte fel med gott om vrid o pulver på rakan.....

PS:
Det är faktiskt 2st Rookie Cup tävlingar på Gelleråsen :banana
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
På Anderstorp är din hoj som fisken i vattnet med väll ?
Inte fel med gott om vrid o pulver på rakan.....

PS:
Det är faktiskt 2st Rookie Cup tävlingar på Gelleråsen :banana


Ja min hoj skäms inte för sig på Anderstorp :) Bara hojen blir bra inställd tills dess!

Såvitt jag vet så är det endast 30-31 Juli under SM-helgen som Rookie-tävlingarna körs. Du blandar inte ihop det med exempelvis svensk/norska cupen veckan innan?
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Jag ska också till Almeria i Mars, men vet inte vilka datum... Tydligen skulle Neil Hodgson och Andrew Pitt vara där, kan det vara så trevligt att det är samtidigt för oss då? :p

Jag ska köra 12-15 mars, det vore sjukt kul om vi var där samtidigt!! :banana
 

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
Ja min hoj skäms inte för sig på Anderstorp :) Bara hojen blir bra inställd tills dess!

Såvitt jag vet så är det endast 30-31 Juli under SM-helgen som Rookie-tävlingarna körs. Du blandar inte ihop det med exempelvis svensk/norska cupen veckan innan?


Enligt Svemos kalender så ingår den i Rookie Cup, den som körs ihop med NM, där svenska Cupen är inbjuden... Eller rätta mig om jag har fel. Planerar ju semestern :tungan
 
Nyheter
Indian Riders Fest 2024

Återupplev glansdagarna und...

KTM presenterar specialversionen RC 8C

KTM har presenterat 2024 år...

Däck i massor

I nästa nummer av Bike hand...

Tre nya däck från Michelin.

Allt om MC beger sig till J...

Ingen MC-Mässan 2025

23YM CL500 Styrelsen för...

Start2Ride arrangeras 2024

Sveriges största provkörnin...

Första vårtecknet (?)

Ett av det första vårteckne...

Bike på hembesök: Örebro MC Service

Fredrik Persson poserar fra...

Sneak Peak på nya Husqvarna 801 Svartpilen!

Snart är det dags för Husqv...

Start2Ride är tillbaka 2024

Sveriges största provkörnin...

Top