Fordons debut i Rookie-serierna

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Så har du mätt in hänget än eller???

Det kommer det kommer! Just nu så plockad motorn isär hos Funbike för renovering av lådan. När jag får tillbaka den så är dämparen monterad och det första jag kommer göra är att mäta och justera in hänger korrekt :tummenupp
 

Lindenman

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2014
Ort
Stockholm
Hoj
2011, Triumph Speed Triple
Ja, de är ju fortfarande kraftigt komprimerade på Facebook dock.

Rickard, det är bara säga till så fixar jag högupplöst på Björn åt dig. :tummenupp

Planerar att plåta era tävlingar även nästa år, då får vi se vem som ligger före vem. :)

/Mattias
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Rickard, det är bara säga till så fixar jag högupplöst på Björn åt dig. :tummenupp

Planerar att plåta era tävlingar även nästa år, då får vi se vem som ligger före vem. :)

/Mattias

Till till till!!!

Va roligt att höra, jag ser fram emot att se hur dina bilder kommer bli! :rock
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Det är förvisso från Speedster Cup, men här är finalracet och det är alltså den här föraren som tänker kliva upp i Rookie 1000 med er andra :banana Mattias Ödlund har klippt ihop en ruskigt bra rulle med speakern som pratar under hela racet. Helt klart sevärd! (Tycker jag som syns i bild mest hela tiden :lol)

 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Tack att du dela.. Kul rulle:tummenupp

Men vad hände vid ca: 15.10? Ser åtminstone ut som en flaggviftandes funkis nästan inne på banan ?
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Tack att du dela.. Kul rulle:tummenupp

Men vad hände vid ca: 15.10? Ser åtminstone ut som en flaggviftandes funkis nästan inne på banan ?

När vi krockar? Jag växlar upp till fyran, men den hoppar ur direkt. Jag växlar upp igen men växeln går inte i. Sen hinner Matttias ikapp mig och är inte alls beredd på att jag står still. Han tror ju att jag ska dra iväg som ett skott.

Funktionären står nog en meter eller två in på gräset och visar bara att det är grön flagg :)
 

rogbo

Smygbusar när ingen ser...
Gick med
5 Jun 2008
Ort
Umeå
Hoj
07' FZ1SA 11' Z1000SX, 06' ZX10R, 15' S1000RR, -16' Thruxton R, -22´ Tiger Rally Pro, -22* Scrambler 1200XE, -01´TT600R
Snyggt, bra klippning också :) Det ser grymt skoj ut! Tack för delning! Lycka till i R1000
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Snyggt, bra klippning också :) Det ser grymt skoj ut! Tack för delning! Lycka till i R1000

Tack så mycket, det va grymt kul! Det är dock inte jag som skall ha äran för videon. Det är Mattias Ödlund som har klippt ihop det med våra filmer :)
 

Klotgren

bilar hamnar till slut alltid i köer
Gick med
24 Aug 2009
Ort
Chillentuna
Hoj
KTM 990SMR 2010
Rickard, det är bara säga till så fixar jag högupplöst på Björn åt dig. :tummenupp

Planerar att plåta era tävlingar även nästa år, då får vi se vem som ligger före vem. :)

/Mattias

Nästa år skall jag åka så fort att jag blir för suddig när du skall panorera:).

Min varvtid på 1.10,5 är enligt källor den snabbaste tid en LC8 990cc på gåsen har presterat (en Super Duke R), den tiden skall jag toppa nästa år, sub 1.10 here we come:)
 

F0xx

Båda hjulen i backen!
Gick med
29 Apr 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
2007 Yamaha R6
Jag har följt båda dina trådar Fordon, riktigt kul läsning. Keep it up!

Jag har nyss köpt en banhoj och tar licensen till våren, förhoppningen är att någon gång börja tävla lite men just nu tar barn/fru/hus tid.

Kollar man på filmerna så är ju en ER6a rätt väg att gå när det svänger... =)
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Nästa år skall jag åka så fort att jag blir för suddig när du skall panorera:).

Min varvtid på 1.10,5 är enligt källor den snabbaste tid en LC8 990cc på gåsen har presterat (en Super Duke R), den tiden skall jag toppa nästa år, sub 1.10 here we come:)

Exakt, here we come! :Rockbanan

Jag har följt båda dina trådar Fordon, riktigt kul läsning. Keep it up!

Jag har nyss köpt en banhoj och tar licensen till våren, förhoppningen är att någon gång börja tävla lite men just nu tar barn/fru/hus tid.

Kollar man på filmerna så är ju en ER6a rätt väg att gå när det svänger... =)

Roligt att höra!!

Lycka till med licensen! Jag hoppas både barnen och frugan har förståelse för världens bästa fritidsintresse :)

Dessa Kawasaki-förare..:kär
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Nu börjar det hända saker hos Funbike :rock Motorn ska plockas isär och tas omhand! Jag ser fram emot första körningen i Mars med raceväxlat och problemfri låda utan växlar som vägrar gå i eller hoppar ur. Det kommer bli så jäkla bra när Ragnar är klar med hojen!
Föhoppningsvis så får jag tillbaka hojen innan julafton så den kan ställas i köket och julpyntas :kär

image1 (2).JPG image2 (1).JPGimage3.JPG


Se så vackert det är när den bara väntar på att bli ompysslad!

image2.JPG

En annan rolig nyhet är att hojen har blivit filmstjärna :hihi
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Det här med träning.. Det är långt kvar till säsongstart och jag kämpar redan nu med ca 4 (oftast korta) konditionspass i veckan. Jag hoppas det kommer vara värt det. Jag får även in 3 styrkepass samt en tur med crossen per vecka. Det är lite surt att vintern inte kan komma ordentligt och frysa vattnet på sjöarna.
Jag undrar hur mycket den här träningen kommer hjälpa mig i slutändan.

Jag velat även fram och tillbaka huruvida jag ska satsa på mängdträning eller ta hjälp av en instruktör (läs PT) när det kommer till bankörningen. Förra året blev det mängdträning och jag utvecklades enormt. Men jag tror att en bandag med både instruktör och mekaniker (för fjädringsinställning) skulle kunna ge mer än 4 vanliga bandagar utan hjälp. Speciellt i början av säsongen.

Jag är så sugen på att komma igång med tävlingarna nu. Ju mer jag tänker på det desto högre mål vill jag sätta. Hur orealistiskt kan det vara med topp 10-placeringar liksom. Om jag förbättrar mig någon sekund på banorna så är jag praktiskt taget där. Att en sekund kan vara en evighet blundar jag lite för i nuläget bara! Att jag först och främst ska hitta tillbaka till körningen har jag inte heller lagt så mycket tankekraft på.

Jag vill vinna!!! :fakta
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top