Bild & Video R1 touring i snön

VS

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Boden
Hoj
Da Buzz
Var och kikade på snöskotervisning i helgen och.........ibland fastnar man själv på bild också :)

160131b7.jpg
 

VS

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Boden
Hoj
Da Buzz
Fortfarande kvar hur mycket vinter som helst....

Ute på en myspystur idag

 

VS

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Boden
Hoj
Da Buzz
Grymt kul med vintern är det iallafall!

Braaaaaap.....det bara spinner :)

 

VS

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Boden
Hoj
Da Buzz
Även våren börjar komma sakta med säkert upp till Norrbotten, så jag passade på att ta en sväng och myspysköra lite i myspysvädret :)

 

VS

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Boden
Hoj
Da Buzz
Fikaturerna är igång igen. Fast, nu blev premiären en korvätartur :)

Haft lite tid och Rettan gått lite för varm. Fixat nu så man är igång igen. Mixtrat lite mer med dubbningen och för att kunna vispa fram lite mer ordentligt( + lite mer säkerhet i snön) så är jag nu uppe totalt i 694 dubb.
Senare i år, eller till nästa år ska jag nog testa en budgetvariant av dubb.

Nåja, hur det än är så är det så jäkla kul att testa sig fram :)

161210b23.jpg
 

RookieM

Alltid samma hypemode, tillbaka i din iphone
Gick med
1 Jun 2014
Ort
Stenungsund
Hoj
Nippon Power baby!
Haha! riktigt häftigt. Om säsongen är kort så får man vara uppfinningsrik, du kan ju köra året runt!
Du har inte åkt av vägen ännu? Tänker att om det väl börjar kana så är det väl typ kört på hoj..

Men coolt! Om jag tvingas flytta norrut så skulle det där definitivt vara en lösning jag applicerar på hojar.
 

VS

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Boden
Hoj
Da Buzz
Haha! riktigt häftigt. Om säsongen är kort så får man vara uppfinningsrik, du kan ju köra året runt!
Du har inte åkt av vägen ännu? Tänker att om det väl börjar kana så är det väl typ kört på hoj..

Men coolt! Om jag tvingas flytta norrut så skulle det där definitivt vara en lösning jag applicerar på hojar.

Egentligen har jag väl klarat mig bra än så länge "ta i trä". Tuppat av ett par gånger och en gång vurpade jag mitt i stan i Luleå och bröt revbenen. Men och andra sidan, jag har ju kört vinter sen 1996.
Det enda allvarliga som hänt med vinterkörandet är att jag var i totalt mörker i ett par dygn. Förfrös ögona som slutade med att hornhinnan fick dras ut i slemsor.(körförbud vinter i några år).
Nuförtiden kör jag inte långa sträckor och dedinitivt inga -35 graders körningar. Är försiktig med det nu.....

Ang Norrbotten. Jag är ju egentligen vinterhatare, men och gillar bara motorcykelkörning.(annars är ju snöskoter ett bra komplement).
Fördelen med att bo här uppe jämfört med söders onoffvädervarannandag är just att man kan köra motorcykel här 12 månader om året.
 
Last edited:

RookieM

Alltid samma hypemode, tillbaka i din iphone
Gick med
1 Jun 2014
Ort
Stenungsund
Hoj
Nippon Power baby!
Jösses....

Verkar vara ganska lurigt det där med riktig vinterkörning.
Men häftigt!
 

VS

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Boden
Hoj
Da Buzz
Lite helgturer och med det också korvätarturer. Testar lite efter 97.an i bättre tempo hur dubben håller.
Har alltid haft lite svårt med tjocka värmehandtag, så jag bytte ut dom mot Kimpex klistermodellen. Monterade samtidigt ett litet relä och jisses vad varmt det blev.

Hjälmen med elvisiret funkar finfint. Monterade en skinnbit längts fram på hjälmen för att hålla borta fartvinden från halsen.

161202b3.jpg



161217b2.jpg



161217b7.jpg



161218b2.jpg



161218b6.jpg



161218b4.jpg
 

VS

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Boden
Hoj
Da Buzz
Blev traditionellt en tur på nyårsaftonet i mörkret, liksom lika traditionellt en tur på årets första dag.

Märkligt varmt har det varit här uppe i norr i några dagar, så första dagen på året med lite kyla så var vägarna isiga och spåriga.

 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top