125a för pendlaren

G.Andersson

Ny medlem
Gick med
26 Nov 2015
Ort
Någonstans mellan tummen och pekfingret
Hoj
duke 125
Tjenare! Nu så har jag gjort mig av med 2t 125an och är sugen på något mer bränsle snålt och pendlar vänligt. Jag är sugen på den nya rc 125an från ktm, någon som har erfarenhet av den? kan man sitta på motorvägen en kortare stund? Är sadeln verkligen så obekväm? Hur är ktms egna "ergo seat"? Jag har kört duken och den är rätt trevlig så länge som man undviker högre farter eftersom det är en "naken" hoj. finns det några andra trevliga 125 som är bra på att pendla? har ca 4mil till plugget.

:hojcbr /nisse
 

GuessWho

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2008
Ort
-
Hoj
Kawasaki ZR-7S (inlöst), Honda NX ZWT Edition, Honda CB500F
Hondas 4-takts 125:eek:r brukar väl vara snåla.

CBR125R verkar ju gå ganska bra om man vill ha något sportigt inom 125 segmentet.
https://www.youtube.com/watch?v=LeFIhOh8G1A

Ska enligt han som laddade upp videon vara helt original. Inget trim.
Såg ut att acca hyfsat upp till runt 120km/h mätarfart.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Honda har några riktigt snåla 125:eek:r, som CBF125 eller MSX125, men de är inte direkt motorvägiga.
 

VS

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Boden
Hoj
Da Buzz
Man få nog läsa på specen om effekt. Många japshojar ligger på cirka 10-11 hästar och då räcker inte effekten till för motorvägsfart.
Alltså, en 15 hästars(11kw) och sport så är motorvägsfarten räddad. Visserligen blir det full gas för det mesta så.....tex Honda har ju fem års garanti på sina 125:eek:r

Jag har pendlat med en Innova 125(8 hästar på bakhjulet). Kan säga att, världens roligaste pendlarmoppe och det känns som att jag blev "bäst i världen på att slipstreama" :)

Jag var också på autobahn och övade
 

mathab

Ny medlem
Gick med
21 Aug 2014
Ort
Svalöv
Hoj
KYMCO 150, pendlarhäck
Man få nog läsa på specen om effekt. Många japshojar ligger på cirka 10-11 hästar och då räcker inte effekten till för motorvägsfart.
Alltså, en 15 hästars(11kw) och sport så är motorvägsfarten räddad. Visserligen blir det full gas för det mesta så.....tex Honda har ju fem års garanti på sina 125:eek:r

Jag har pendlat med en Innova 125(8 hästar på bakhjulet). Kan säga att, världens roligaste pendlarmoppe och det känns som att jag blev "bäst i världen på att slipstreama" :)

Jag var också på autobahn och övade

Hahaha! Har hittat en like! Nästan som citerat från mig själv: "..bäst i världen på att slipstreama..."
Precis vad jag gjort t o f jobbet med min Kymco 150 (175cc cyl) i några år. Tyvärr skar den i höstas och nu letar jag ersättare men vågar inte riktigt gå ner på 125cc. Ska läsa runt lite för att se om jag vågar ta steget ner.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top