Titta på motogp 2016

heggeli

gubbjävel
Gick med
14 Jul 2003
Ort
Norrtälje
Hoj
Aprilia rsv
Tjena!
I år skall det bli av, jag och frugan ska åka på ett race
Frågan är vart i Europa åker man bäst och med vettig ekonomi samt något sånär bekvämt.
Var hittar man bekväma buss/taxi förbindelser mellan bana/ hotell/ flygplats?
Kort sagt en enkel och lat resa.
Har ni egna upplevelser så skriv även gärna var man skall sitta/stå vid banan för att få en bra upplevelse. Alla tips mottages tacksamt

Snart är det vår igen:squid:squid:squid
 

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Jag har besökt 4 Moto GP i mitt liv och det är sjukt olika upplevelser.

Sachsenring; bo på campingen, drick öl och njut av att östtyskar är helt galna.

Aragon ; fin bana mitt i öknen uppe i bergen. Kallt. Ganska nära Barcelona och bra transport med hyrbil (vilket är skönt vart ni än ska..). Minst kärlek av mina 4.

Mugello ; kärlek, kärlek, kärlek! Så grymt anordnat. Bra bana och sjukt skön atmosfär. Rekommenderas!

Le mans ; härligt land, bra bana, inte lika bra ordning, bra mat,.

Angående biljetter så anser jag att ju dyrare desto bättre!

Lycka till.
 

heggeli

gubbjävel
Gick med
14 Jul 2003
Ort
Norrtälje
Hoj
Aprilia rsv
Tack för det Zeb:tummenupp Det känns som om det är en fördel att bestämma sig så tidigt
som möjligt med tanke på att hotellen troligen blir fullbokade ganska snabbt.
 

Julleruff

EX-Racingwannabe!!
Gick med
1 Aug 2007
Ort
Happyplace
Hoj
ECX125
Tack för det Zeb:tummenupp Det känns som om det är en fördel att bestämma sig så tidigt
som möjligt med tanke på att hotellen troligen blir fullbokade ganska snabbt.

Hotell?

Du ska va på Mugello med husbil + 1 2-hjuligt fordon att kryssa runt med mellan byn, banan å camp'en utanför banan. Mugello är 24h upplevelse i 4 dagar....

http://rtrsports.com/motogp/mirco-lazzari-fotografa-la-motogp-episodio-6-gp-ditalia/

[ATTACH=CONFIG]425248._xfImport[/ATTACH]
 
Last edited:

capoeira-R1

Ny medlem
Gick med
20 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
S1000rr
Besökte mitt första GP i År och det blev Valencia. Toknöjd med allt utom själva racet (tack Marquez :huvet)

Valencia var underbar som stad fin arkitektur (gammalt och nytt) bra mat bra väder ( skönt med några dagar i 25 grader :) ) vi flög till Alecante hyrde bil och körde 170 km till Valencia bodde i en lägenhet centralt som var grym( bokade via Wimdu). Struligt med p platser centralt i Valencia så tänkt på det om ni åker dit.
Nära till banan och bra organisation.
Kommer att åka dit nästa år med för att kröna Rossi på riktigt :fakta
 

Yzf R1

R_is_for_Respect
Gick med
29 Dec 2012
Ort
Halland
Hoj
YZF-R1
Även jag ska på mitt första MotoGP någonsin 2016

24-27 juni blir det flyg ner till Amsterdam, hyrbil vidare mot Assen och en förhoppningsvis helt makalös upplevelse där !

4 stjärnigt hotell 20 km från banan(Precis ALLT i hotellväg är uthyrt i närområdet den helgen - undrar varför ?)

Vi flyger hem 27:e - Vem vet, kanske hinner vi med ett besök i Red li..........se de vackra kanalerna och uppleva de monumentala byggnaderna.
 

antonkg

Fartdåre
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Bästkusten
Hoj
Suzuki GSR 600
Även jag ska på mitt första MotoGP någonsin 2016

24-27 juni blir det flyg ner till Amsterdam, hyrbil vidare mot Assen och en förhoppningsvis helt makalös upplevelse där !

4 stjärnigt hotell 20 km från banan(Precis ALLT i hotellväg är uthyrt i närområdet den helgen - undrar varför ?)

Vi flyger hem 27:e - Vem vet, kanske hinner vi med ett besök i Red li..........se de vackra kanalerna och uppleva de monumentala byggnaderna.

:tummenupp:tummenupp:tummenupp:2cool
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Har varit på två race, Valencia och Sachsenring. Av de två kan jag utan tvekan rekommendera Sachsenring, både för stämningen och för banan. Banan är tight med många omkörningsmöjligheter. Väljer du rätt läktare har du också möjlighet att se stora delar av banan. Arrangemanget är i övrigt smidigt, och det finns gott om fina små gasthaus i närområdet om man inte vill campa. Campingen på Ankerberg är annars en upplevelse i sig, en freakshow av sällan skådat slag. När man ser ett gäng slåss så hårt att de välter omkull kravallstaketet som omger campingen för att sedan fortsätta in i ett tält, och rulla ut på andra sidan där slagsmålet fortsätter vet att man nivån är hög (dvs låg). Maten är generellt kass, och man är rätt långt från stor stad, men hela den sköna stämningen kring banan med glada människor som älskar hojar kompenserar mer än väl för det.

Valencia är en rätt trist bana, där det sällan blir särskilt mycket fight. Byn cheste som banan ligger vid är lite bökig att ta sig till, med LÅNGA köer oavsett om man kör bil eller tar tåget. När jag var där ledde Stoner i princip från start till mål, precis som Lorenzo detta året och andra förare andra år. I övrigt kan man nog konstatera att om Rossi ska ta hem en titel så är det iaf inte på Valencia. Där har han ju snarare förlorat två titlar...
 

Cowdriver

...." diobo' ragazzi quanti siete! "....
Gick med
9 Mar 2007
Ort
Halland
Hoj
Aprilia RS 250-98,Aprilia RSV4R-10, Aprilia RS660-21 Undrar vad det blir-32?
Kan rekommendera att gå in på motogp:s hemsida under tickets och anmäla så du får mail när biljetterna släpps till de race du funderar på. Lär bli strykande åtgång 2016 tror jag på många ställen. Kanske doktorns sista år....?
 

Apis

Medlem
Gick med
9 Feb 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Hamamatsu
Jag har besökt 4 Moto GP i mitt liv och det är sjukt olika upplevelser.

Sachsenring; bo på campingen, drick öl och njut av att östtyskar är helt galna.

Aragon ; fin bana mitt i öknen uppe i bergen. Kallt. Ganska nära Barcelona och bra transport med hyrbil (vilket är skönt vart ni än ska..). Minst kärlek av mina 4.

Mugello ; kärlek, kärlek, kärlek! Så grymt anordnat. Bra bana och sjukt skön atmosfär. Rekommenderas!

Le mans ; härligt land, bra bana, inte lika bra ordning, bra mat,.

Angående biljetter så anser jag att ju dyrare desto bättre!

Lycka till.

I mån av tid, beskriv gärna lite ingående avseende, flyg, biljetter, hotell, till samt från banan etc. Skulle uppskattas enormt - sitter på nålar för att boka biljetter!
 

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
Jag och en polare från Skåne som åkt många turer runt i Italien med sin Ducati ska försöka få tummen ur och ta Autozug från Hamburg till Lörrach på löddagen, sen vidare till Vaerse och ett snabbt stop på MV fabriken samt övernattning på Royal Palace som ägs av samma familj som äger MV.
Sen blir det vandrarhem i Florens från måndag till söndag innan resan hem på måndagen efter Mugello går från Munchen till Hamburg. .. så tänkte vi även i fjol men det sket sig pga tidsbrist.
Alternativt blir det Ivecon ner och bo på banan men ha med oss italienskorna i bak så klart :D
 
Last edited:

sobben

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2011
Ort
solna
Hoj
2009 Kawasaki z750/ vespa 300gts -09
Hej!
Kan rekommendera Barcelona, bra stämning lätt att ta sig mellan staden och race banan med pendeltåget.finns mycket att se och uppleva i själva Barcelona när man inte kollar på racet.Åker nog dit igen i sommar :)
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top