Terrorismstråden

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Tack!

Angående det där: Är det någon som har kontaktuppgifter direkt till vår så kallade statsminister eller bara till Sossarna generellt? Eller om någon vet vem man nu annars ska kontakta med den här sortens brev... Jag har försökt gå in på sossarnas hemsida men under kontakt finns bara en länk till mail och när jag klickar på den så får jag bara upp felmeddelanden...

Fråga Peter1880. :)
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Tack!

Angående det där: Är det någon som har kontaktuppgifter direkt till vår så kallade statsminister eller bara till Sossarna generellt? Eller om någon vet vem man nu annars ska kontakta med den här sortens brev... Jag har försökt gå in på sossarnas hemsida men under kontakt finns bara en länk till mail och när jag klickar på den så får jag bara upp felmeddelanden...

Plättlätt!

Adressera till "Bästa Stapsminnistär" med avsändare "Vilda 7 ål" textat med stolpiga, krokiga versaler och du är home free. Vad kan gå fel?

(Förstått att han helst brevväxlar med den kategorin medborgare.)
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Plättlätt!

Adressera till "Bästa Stapsminnistär" med avsändare "Vilda 7 ål" textat med stolpiga, krokiga versaler och du är home free. Vad kan gå fel?

(Förstått att han helst brevväxlar med den kategorin medborgare.)

Du insinuerar att ni röstat in en pedofil till statsminister?

Well played, dear sir.
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Tack!

Angående det där: Är det någon som har kontaktuppgifter direkt till vår så kallade statsminister eller bara till Sossarna generellt? Eller om någon vet vem man nu annars ska kontakta med den här sortens brev... Jag har försökt gå in på sossarnas hemsida men under kontakt finns bara en länk till mail och när jag klickar på den så får jag bara upp felmeddelanden...

Stefan Löfven
Sveriges riksdag
100 12 Stockholm
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Om såna här dåd absolut inte är något som muslimer i allmänhet ställer sig bakom (står jämt så i tidningarna), varför går dom då inte man ur husu och fördömer såna här terrordåd?

Hur skulle man själv reagera om folkdräktsklädda svenskar titt som tätt skulle springa runt på utländska köpcentrum och yxmörda folk?
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Om såna här dåd absolut inte är något som muslimer i allmänhet ställer sig bakom (står jämt så i tidningarna), varför går dom då inte man ur husu och fördömer såna här terrordåd?

Hur skulle man själv reagera om folkdräktsklädda svenskar titt som tätt skulle springa runt på utländska köpcentrum och yxmörda folk?
Jag hade nog jublat lite..
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Om såna här dåd absolut inte är något som muslimer i allmänhet ställer sig bakom (står jämt så i tidningarna), varför går dom då inte man ur husu och fördömer såna här terrordåd?

Hur skulle man själv reagera om folkdräktsklädda svenskar titt som tätt skulle springa runt på utländska köpcentrum och yxmörda folk?

Hihi. :hihi

Om nästan 3 miljarder människor runt om i världen gått runt i samma folkdräkt hade vi nog inte gått man ur huse här i Sverige för att protestera för vad någon idiot gör i Buenos Aires.
Men jag håller med i stort, tycker det är för tyst från de leden.
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Omväxling förnöjer heter det ju. Sanslöst otippat och en frisk fläkt i nyhetsrapportering om inte annat. Nån gång ska ju alla dom här hundratusentals högerextrema rasistnazistsvenskarna som plötsligt översvämmat landet och tagit säpo på sängen hamna på löpsedlarna?
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Om såna här dåd absolut inte är något som muslimer i allmänhet ställer sig bakom (står jämt så i tidningarna), varför går dom då inte man ur husu och fördömer såna här terrordåd?

Borde mana till eftertanke.

Jag gissar på sympatiserande, acceptans, rädsla för repressalier, grupptryck, beröringsskräck (rädsla för guilt by association), tolkningsföreträde, förakt/likgiltighet för inhemsk befolkning mm. I kombination eller var för sig och utan inbördes ordning även om jag fruktar omfattningen vad gäller ett par av exemplen.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
"Nu skall vi inte tala så mycket om terrorskjutningarna i Paris. Det kan ju gynna Le Penn. Således. Ensam galning, pistololycka, cirkulera."

//JOB @ Twitter (ironisk tweet)

Lyssnade på ekot nyss, de vr mäkta förbannade at Trump "inte kunde hålla sig ifrån presidentvalet i Frankrike" genom att "förvisso inte nämna någon särskild kandidat men ändå twittra att fransmännen fått nog".

Studio Ett på P1 idag, åh vilken orgie i Le Pen-hat. :D
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
c8c71134548fa4672392dce6e5bde05a.jpg
 

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Ort
-
Hoj
-
Efter den senaste jihadattacken är det många som frågar: ”Tar det aldrig slut?” En insikt sprider sig på sociala medier: Detta är inte en tillfällig förkylning som går över av sig självt. Nej, det är en cancer som måste botas.

...

Här är ett antal saker vi kan göra för att avsluta jihadismen:

Internera jihadisterna. Alla som stridit för jihadgrupper i Syrien, Irak eller andra länder bör låsas in på obestämd tid. Guantanamo var inte en så dålig idé. De som har dubbelt medborgarskap bör fråntas sitt medborgarskap och skickas tillbaka till sina hemländer – oavsett konsekvenserna.

Övervaka moskéer och andra miljöer där islamister och jihadister rör sig. Använd lagen om hets mot folkgrupp för att gripa dem som sprider hat mot svenskar och andra icke-muslimer. Det bör vara olagligt att vara medlem i jihadgrupper och att stödja dem på minsta sätt.

Förbjud utländsk finansiering av islamiska verksamheter i Sverige. Diktaturen Qatar, som stödjer jihadister i Syrien, byggde nyligen en megamoské i Malmö. Sådant får inte ske. Där läggs den ideologiska grunden till jihadismen.

Den svenska regeringen bör samarbeta med regeringar i islamiska länder där jihadister från vårt land är verksamma. Vi bör se till att de dödas där innan de kan återvända. Så gör Frankrike och Storbritannien.

Utöver detta finns det mer långsiktiga politiska åtgärder som måste till för att kunna hejda islams expansion i Sverige. För även om det finns hyggliga muslimer, så innebär massinvandringen från islamiska länder och den islamiska missionen att Sverige förändras i snabb takt så att det blir mer likt islamvärlden. Det finns hyggliga människor i Afghanistan också, men hur många av oss vill leva i Afghanistan?

Massinvandringen till Europa leder inte till att islamvärlden blir bättre, tvärtom leder den till att vi flyttar problemen som gör islamvärlden dålig till Europa. När det börjar smälla i Berlin, London och Stockholm varje vecka, kanske varje dag, vad var det då för mening att söka skydd här?

Massinvandringen från islamiska länder måste upphöra. Hur det ska gå till vet jag inte. Ett allmänt asylstopp vore det bästa. Och stopp för anhöriginvandring. Genom insatser i närområdet hjälper vi betydligt fler flyktingar för mindre pengar.

Sverige och svenskarna behöver ett nytt självförtroende. Mångkulturen bör kastas i soptunnan och ersättas med assimilation. Det bör skrivas in i grundlagen att svensk kultur är norm i Sverige och överordnad alla andra kulturer. Det innebär att staten ska ha ett särskilt ansvar att bevara och främja svensk kultur. Inga bidrag till etniska föreningar, inget hemspråk, ingen tolkhjälp, ingen anpassning till andra kulturer i skolan eller sjukvården med mera. De nationella minoriteterna är undantagna.

Mycket bra skrivet. Antingen accepterar vi att våld och terrorism är en del av vår vardag eller så stänger vi gränserna och driver ut islam från Europa.

https://detgodasamhallet.com/2017/06/05/tar-det-aldrig-slut/
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Mycket bra skrivet. Antingen accepterar vi att våld och terrorism är en del av vår vardag eller så stänger vi gränserna och driver ut islam från Europa.

https://detgodasamhallet.com/2017/06/05/tar-det-aldrig-slut/
Ja, som det är nu görs ju INGENTING. Vår regering har brutit samhällskontraktet och det finns följaktligen inte längre skäl att betala skatt då inga åtgärder tas för vår säkerhet utan enbart skyddande av jihadister och diverse klenbegåvade afrikaner.
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Säpo bedömer att det i dag finns tusentals våldsbejakande extremister i Sverige.
Ökningen de senaste åren har varit explosionsartad.
– Vi har aldrig sett något liknande i den omfattningen förut, säger Säkerhetspolischef Anders Thornberg i en TT-intervju.

Framför allt handlar det om våldsbejakande islamistiska extremister. År 2010 bedömde Säkerhetspolisen (Säpo) i en rapport att det fanns omkring 200.
– Vi skulle säga att det gått från hundratals till tusentals nu, säger Säpos generaldirektör Anders Thornberg till TT.
Nya siffror håller på att sammanställas och situationen är allvarlig, enligt Säpochefen.
– Det är ett nytt normalläge så till vida att det är en historisk utmaning att extremistmiljöerna växer, säger Thornberg.

http://www.expressen.se/nyheter/skracksiffran-tusentals-radikala-islamister-i-sverige/

Grattis Sverige, grattis...
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok

Och vad gör våra politiker åt detta?

Rycker lite på axlarna & mumlar något osammanhängande och hoppas sedan på att det ska lösa sig av sig självt? Patetiska ynkryggar.(I praktiken vill de och de som röstat fram dessa imbeciller ha det så såhär iom att detta knappast kan var speciellt överraskande att resultatet av förd politik har lett oss hit)
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top