Terrorismstråden

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Ort
-
Hoj
-
"Vem var det som sade att måndagar är trista?"
Rashid Musa, Ordförande för Sveriges unga muslimer & representerar 1.6 miljarder muslimer. Jobbar som terrorexpert

Han försökte visst bortförklara sig med att det var en fotbollsmatch han syftade på. Inte särskilt trovärdigt. Jag tror att han är bitter för att dom just blev av med sina miljonbidrag och då åkte masken av för en stund.
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Han försökte visst bortförklara sig med att det var en fotbollsmatch han syftade på. Inte särskilt trovärdigt. Jag tror att han är bitter för att dom just blev av med sina miljonbidrag och då åkte masken av för en stund.

Otroligt många som försvarar honom också...
T.o.m. när flera nämner att fotbollsmatchen inte började förens någon timma senare och hans inlägg kom ca 30-45 minuter efter terrordådet i Ankara och bara några minuter efter första nyhetsinslagen om terrorattacken i Berlin.

Vissa hävdade t.o.m. att han skrev inlägget i hänvisning till ett mål som gjordes i matchen nästan två timmar EFTER inlägget publicerades...

:dummer
 

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Ort
-
Hoj
-
Otroligt många som försvarar honom också...
T.o.m. när flera nämner att fotbollsmatchen inte började förens någon timma senare och hans inlägg kom ca 30-45 minuter efter terrordådet i Ankara och bara några minuter efter första nyhetsinslagen om terrorattacken i Berlin.

Vissa hävdade t.o.m. att han skrev inlägget i hänvisning till ett mål som gjordes i matchen nästan två timmar EFTER inlägget publicerades...

:dummer

Han hade kunnat posta en bild på sig själv sittandes med en k-pist i en lastbil till inlägget och ändå blivit försvarad. "Han kanske bara gillar lastbilar!!! :galen". Det finns gott och cucks och muslimgroupies i Sverige.
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
C0IUV3WXEAApY51.jpg:large


Mona Sahlin tvingades avgå efter ännu en, eller ja flera... skandaler...
Efterträdaren sa upp sig...
men nu, nu har vi en riktig expert på plats för denna viktiga uppgift.

-"Har du erfarenhet av extremism?
-"Nej, men jag har skrivit om julmustens historia"




VARFÖR I HELVETE TILLSÄTTER MAN INTE EN EXPERT INOM ÄMNET!?!... helt jävla otroligt.
Sverige är återigen pinsamt, politikerna fortsätter klia varandras ryggar, feta löner åt kompisar är viktigare än kompetens eller arbetsuppgifternas betydelse för landet och medborgarna...
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Åh, sån jäkla otur dom har hela tiden.

"Det kanske är en vit makt-organisation som utfört dådet för att kunna skylla på invandrare"
”Det är hemskt hur vissa människor utan belägg misstänker att islamister ligger bakom det här, det var ju bara ännu en attack helt i linje med IS fingeravtryck...”

osv. osv.


Så får de fel även denna gången, IS/Daesh tar på sig terrordådet i Berlin...

Men kanske nästa gång, kanske!!! Man får ju hoppas, för deras skull...




:zpy :7peta :dummer
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Åh, sån jäkla otur dom har hela tiden.

"Det kanske är en vit makt-organisation som utfört dådet för att kunna skylla på invandrare"
”Det är hemskt hur vissa människor utan belägg misstänker att islamister ligger bakom det här, det var ju bara ännu en attack helt i linje med IS fingeravtryck...”

osv. osv.


Så får de fel även denna gången, IS/Daesh tar på sig terrordådet i Berlin...

Men kanske nästa gång, kanske!!! Man får ju hoppas, för deras skull...
:zpy :7peta :dummer

Tänk dig hur champagnekorkarna måste ha smullit på nyhetsredaktionerna när den där Darth Vader-killen gick loss på skolan för ett tag sedan. -"Härligt gubbar, äntligen en VIT massmördare igen! Nu jävlar ska det anordnas fackeltåg mot fascist-Svensson så det står härliga till, skit samma om det var rasistiska motiv inblandat eller inte. Har nån numret till Arnstad?"

Sen när någon från icke skidåkande nation ställer till nåt skit så är det blixtsnabbt locket på igen, hur var det nu igen med att inte göra skillnad på folk?
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
"Amerikanska skattebetalare kan inte längre bära en oproportionerlig andel av försvaret av värderingar i väst"
//Mad Dog

Amerikaner kan inte betala mer för era barns säkerhet än ni själva gör, var ett av den blivande presidentens uttalanden.

För närvarande är det bara fem Nato-länder som betalar 2 procent i BNP-andel: USA, Storbritannien, Grekland, Polen och Estland. Partnerlandet Sverige står på 1 procent vid en jämförelse.

Med detta, säkert mycket välplanerade agerande, har James Mattis – och hans chef i Vita Huset – satt ner foten: Europas länder ska i framtiden betala för sin egen säkerhet. Ingen ska längre kunna smita från den gemensamma Natonotan.

Källa: https://www.svd.se/mattis-mad-dog-chockade-nato-med-stenharda-krav/om/det-skarpta-sakerhetslaget

Full förståelse för hur och varför de tänker som de gör. Helt rätt takt och ton, många länder behöver fan skärpa till sig, man försvarar inte frihet, demokrati och jämställdhet med kvinnliga håriga armhålor, armband, kaffebjudningar och dialog.

(medveten om att jag blandar vår nuvarande polisiära taktiker och riktig militär sådan, men ni fattar andemeningen)
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
På onsdagskvällen har pjäsen Jihadisten premiär på Göteborgs Stadsteater, och precis som namnet antyder så handlar det om att nyansera bilden av de svenska jihad-resenärerna.
[...]
– Syftet är att förmänskliga terroristen om man säger så, och att våga göra det. Att våga se att terroristen är en människa, säger Johan Gry, manusförfattare och regissör Jihadisten.

http://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/premiar-for-jihadisten



Vilken suverän tajmning... :glömdet
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
här ska inte humaniseras några jävla terrorister.. dom ska spännas mellan hästar och slitas isär, stegel och hjul samt blodsörn ska återinföras i vokabuläret.
 

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Ort
Vischan
Hoj
Knappt
Innan ni kommer med några kommentarer så tänk på att det har aldrig varit säkrare i Sverige.
Det handlar om barn.
 

totoro

Är fulladdad ibland
Gick med
19 Jan 2009
Ort
Där vägen tar slut
Hoj
Kawasaki Zx1200
Notera dessutom att Ihrman och Säpo & Co. inte vill att vi ska förstå d-e-r-a-s ansvar & skuld i det hela, genom sina – tidigare – ödesdigra beslut,
att inte lämna ut mördaren/terroristen till Ryssland, då han ju redan var efterlyst:
Citerar Ihrman: – ”Om mannen hade uppehållstillstånd eller inte kommenteras inte.– HANS HISTORIA KOMMER I ANDRA HAND i det här läget.
Nu handlar det om att stärka bevisningen, säger Hans Ihrman.
”Citerar Säpochefen Anders Thornberg: – ”säger att den gripne mannen inte förekommer i några aktuella ärenden hos Säpo.
Däremot finns underrättelser från i fjol.– Uppgifterna gick inte att belägga, säger Thornberg.”???
 

totoro

Är fulladdad ibland
Gick med
19 Jan 2009
Ort
Där vägen tar slut
Hoj
Kawasaki Zx1200
HYCKLERI.
*”Komikern” Henrik Schyffert, som tidigare sagt att vi aldrig har haft det bättre i Sverige och att landet aldrig ”varit säkrare” än nu,
har efter fredagens terrordåd i Stockholm gått ut offentligt och sagt att han nu är ”livrädd”
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Det här vill jag rikta till Stefan Löfven och hans rödgröna regering.

Du, Stefan Löfven, och din regering har under lång tid fört en oansvarig, dysfunktionell och ohållbar invandringspolitik i syfte att driva er egen pseudomoralpolitiska agenda. Ni har daltat och gulligullat med jihadister och wahabister, bara för att tjäna humanitära godhetspoäng.

De som påtalat för er att det ni sysslar med försätter Sverige i risk har ni avfärdat och stämplat som rasister. De som påtalat för er att religiös fundamentalism inte går ihop med våra svenska värderingar och tankar om allas lika värde har ni viftat undan och stämplat som islamofober. När svenskarna har påtalat att de inte känner sig trygga har ni talat om för dem att ”Sverige är tryggare än någonsin”. När sexuella övergrepp ökade och Sverige drabbades av den så kallade våldtäktsvågen i samband med den ökade flyktingströmmen gick ni ut med att ”det är inte antalet våldtäkter som ökar, den är anmälningsbenägenheten. Och hur som helst har det ingenting med invandringen att göra” samtidigt som studier visade på raka motsatsen. När folk påtalade att invandrare är överrepresenterade i brottsstatistiken gällande grova våldsbrott ropade ni ”Rasist!”, trots att BRÅ kom fram till samma sak. När folket tyckte att mördare, våldtäktsmän och terrorister förtjänar ett straff, inte bidrag, bostad, körkort och terapi, så gick ni ut med att ”jihadister är också människor”. När det uppdagades att det förekom könssegregering på en islamsk friskola blev ni bestörta, närmast förvånade, och frågade er själva ”hur kunde detta hända?? Det här är ju inte acceptabelt??”. Det var många som inte blev förvånade, det var många som varnat er för detta. Visselblåsarna som ni systematiskt svartmålat och stämplat med diverse fula epitet i syfte att tysta dem exempelvis. Inte ens när SÄPO gick ut med att det största hotet mot Sverige idag utgörs av våldsfrämjande islamistisk extremism agerade ni, istället pratade ni vitt och brett om att IS-krigare minsann också är människor som behöver hjälp, bidrag, bostad och körkort för att kunna återintegreras i samhället. Samtidigt som ni pekade finger åt SD och beskyllde dem för alla Sveriges problem, för ”det vet ju alla att de är rasister och nazister hela högen”.

SD är det enda partiet som över huvud taget vågar tala om de eventuella negativa aspekterna med invandringen, och genom att svartmåla dem och vägra samarbeta med dem har ni skapat ett politiskt klimat där folk som inte köper er idé om att invandringen alltid överallt oavsett vad bara är av godo helt enkelt inte har någon annanstans att vända sig. Det spelar ingen roll hur mycket eller lite man håller med vare sig er eller SD, tycker man att migrationspolitiken är en viktig fråga och att man måste kunna diskutera negativa följder av invandringen och huruvida vi kanske borde minska invandringen bara litelitegrann, då finns det bara ett alternativ att rösta på. Och det är ett jävligt dåligt politiskt klimat ni skapat! Det är precis lika patetiskt som USA-valet: två dåliga val varav man inte kan välja det bästa alternativet utan bara det minst dåliga, för båda är kassa av olika anledningar. Och jag är verkligen inte säker på att ni är det minst dåliga alternativet längre!

Jag röstar inte på SD. Jag tycker inte att de är ett tillräckligt seriöst parti. Men det spelar ingen roll, för det går inte bra för SD för att SD är ett bra parti. Det går bra för SD för att ni är ett jävligt dåligt parti som inte bara ignorerar folkets röst utan till och med fördömer folket och kastar smutsiga epitet som ”rasist!” eller ”islamofob!” på dem bara för att de uttrycker kritik mot er fullständigt vanvettiga invandringspolitik. Allt är inte svart eller vitt, men just det politiska klimat ni skapat förefaller vara det: ”Antingen så är ni med oss, eller så är ni rasister”. Hur kan det komma som en överraskning för er att det går bra för SD med tanke på hur ni beter er!? Men visst ja, jag glömde. Ni förvånades ju över att en Islamsk friskola behandlade pojkar och flickor olika. Tänka sig.

Ni beter er som sandlådemobbare, så som ni står i ring runt SD och skriker fula ord och vägrar leka med dem. Redan som liten fick jag lära mig av Bamse att ingen blir snäll av stryk, utfrysning botar ingen bråkstake. Man ska vara snäll mot dem, bjuda in dem, engagera dem i leken så kanske de till slut lär sig leka snällt med de andra barnen. Är det inte så ni funkar vanligtvis, alla ska med, jihadister är också människor etc? Men likförbannat står ni där i ring runt SD och skriker glåpord och kastar sand. Vad trodde ni egentligen att detta skulle leda till? Att SD blir snälla, blir medvetna om "The evil of their ways" och helt enkelt bara förtvinar bort till luft? Jag tror ju snarare att ilskan över att inte få vara med byggs upp, och alla som befinner sig utanför cirkeln kommer bara se ett gäng mobbare stå i ring runt en liten försvarslös stackare. Vem står man helst upp för som utomstående egentligen? Mobbare, eller offer? Om man nu ska utgå från sitt samvete och inte sin rädsla för att bli mobbad själv menar jag. Det krävs inget geni för att inse att er behandling av SD leder till ökat stöd för SD, och er ovilja att hantera den enda frågan SD är ensam om kommer garanterat göra det. Det är med andra ord inte SDs förtjänst att det går bra för dem nu, det är de ert fel!

Det som inträffade i Stockholm under gårdagen är så fruktansvärt att ord inte kan beskriva det tragiska som skett. Och en stor del av det tragiska i allt det här är att hela alltet antagligen hade kunnat undvikas, om bara du, Stefan Löfven, och de rödgröna vaknat till, öppnat ögonen och agerat för länge sedan istället för att stoppa huvudet i sanden och skrika rasist åt oliktänkarna. Men istället för att lyssna så valde ni att ignorera varningsklockorna, trots att de ringde högt och ljudligt från många olika håll, och insistera på att det är SD och högern som är problemet och inte de våldsbejakande religiösa extremister ni lät välla in i landet utan nämnvärd kontroll på vem de är eller vad de gör här.

Om SÄPO har tydliga indikationer på att någon kan kopplas till terrorism får de inte ingripa proaktivt, det enda de kan göra är att kalla den individen till ett frivilligt samtal. Er invandringspolitik är så slapphänt och oansvarig att det liknar ingenting, det är mest ett stort skämt och det som nu inträffat är en direkt följd av ert dysfunktionella och handlingsförlamade agerande! Det oskyldiga blod som nu spillts har du på dina händer, Stefan Löfven! Varningsklockorna klämtar inte längre, de har tystnat. Varningen de ville förmedla behövs inte längre, det är redan för sent. Du har spelat tärning med oskyldiga människors liv för att du ska kunna må bra och sova gott om nätterna, och dessa oskyldiga civila har nu betalat priset för din idioti.

Jag kommer inte göra som vänsteranhängarna gjorde i USA och säga att du inte är min statsminister, för det är du. Och detta beklagar jag å det djupaste. Jag skäms över att någon som du tillåts spola ner mitt en gång fridfulla och vackra land i toaletten, bara för att du och dina anhängare vill tjäna karmapoäng.

Ditt agerande kan bara ha en av tre möjliga förklaringar:
Antingen så är du för dum för att förstå vad det är du har gjort och vad ditt agerande skulle leda till. Du är korkad, en fullständig idiot, och det säger sig själv att vi inte kan ha en idiot som statsminister.
Eller så är du helt enkelt både blind och döv. Du har inte sett tecknen, du har inte hört varningsklockorna, och därför har du inte hunnit agera i tid. Någon som är så fullständigt frånskiljd från verkligheten att man varken ser, hör eller märker vad som händer runtomkring, trots att folk både pekar och ropar, är verkligen inte lämplig att vara statsminister.
Eller också så har du både sett, hört, märkt och förstått, men valt att inte agera för att du driver en egen personliga agenda. Isåfall är du inte värdig att vara statsminister.

När regeringen under gårdagen gick ut med att ”vi är i säkerhet!” så vände det sig i magen på mig. Det enda jag kunde utläsa ur ert uttalande var grov egoism. Det som hände var en direkt följd av ert beteende, det var till stor del ert fel! Ni har genom ert agerande öppnat Sveriges dörrar för våld, terror och förtryck, och när skiten nu träffade fläkten så satte ni er själva i säkerhet och ropade ”Regeringen är iallafall ok!” samtidigt som oskyldigt folk dog ute på gatorna. Vad säger det om er, tycker ni själva?

Offren i gårdagens terrorattentat har betalat för er enfald med sina liv. Mina tankar och sympatier går till dem, deras anhöriga och deras nära och kära. Till dig, Stefan Löfven, sänder jag bara mitt djupaste förakt. Jag tycker inte att Sverige står enat i detta, fastän vi borde. Hur mycket jag än önskar ”stå enad i svåra tider” så kan jag inte förmå mig att säga att jag står på din sida, för det gör jag inte.

http://www.dn.se/sthlm/lastbil-in-i-folkmassa-detta-vet-vi/
http://www.dn.se/sthlm/en-anhallen-efter-attentatet-i-stockholm/
http://www.aftonbladet.se/nyheter/a...atan-i-stockholm-flera-doda-och-stort-antal-s
http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/QvdBV/misstankt-terrorattentat-i-stockholm--detta-vet-vi-just-nu
https://acidmuncher.wordpress.com/2017/02/26/swedens-government-is-not-entirely-honest/
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top