Terrorismstråden

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
hAvhLLf.jpg


Som med svensk politik, man bemöter skiten bäst med ironi och sarkasm... Annars orkar man inte med all skit och idioti som florerar nu för tiden...

(Bildkälla: Existenz)
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Ja
Ja, faran ser verkligen ut att komma från andra håll än IS.... :brinnerup:brinnerup


http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/lenamellin/article22490353.ab

Till sist en blick på Sverige. Kan självmordsbombare massdöda oskyldiga kvinnor och män på Arlanda?
Ja, de kan de sannolikt. Ingenting vägande talar emot det.
Men enligt regeringens samordnare mot våldsbejakande extremism, Mona Sahlin, ska man komma håg att de mord som utförts av extremister under de senaste tjugo åren har utförts av högerextremister, inte av jihadister.
Att faran än så länge ser ut att komma från färre håll än i Bryssel inger en gnutta hopp denna tunga dag.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Och Jonas Sjöstedt vill blanda in Ukraina i retoriken, är det 1 eller 2 "nazister" som åkt dit? Och till kalifatet, 4-500?
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
"Jag vill påminna om att en av de största terroristerna vi haft i Europa, Breivik, var allt annat än muslim."
// Stefan Löfven


"Men det som är läskigast är att det är så många unga militärer som bär k–pist."
Malin Björk, Vänsterpartist som var på plats!....




Det är sån jävla dagisnivå på dessa "vuxna" människor. Helt plötsligt ska man relativisera skiten och jämföra och nästan bortförklara dessa hemska händelser för att mördarna hade en religiös tro - som om det ger rättighet till att det är synd om dom. Återigen mer synd än om de oskyldiga brottsoffren som bara levde sina liv, arbetade och betalade skatt, hade familj och vänner, framtidsdrömmar osv. osv...

Äckliga jävla politiker! FEGA AS! :mad::gråta






*EDIT*

”Enligt uppgifter från Migrationsverket har runt fyra av tio asylbeslut tagits utan att myndigheten vetat vem den asylsökande är”

Hur kan man ta ett asylbeslut när man inte vet vem det är man ger asyl!?... Helt jävla ologiskt.
 
Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Jag lider verkligen med de som drabbats i Bryssel. Däremot måste man orka erkänna att som kultur och samhälle förtjänar vi nästan detta. Ingen har tvingat oss att släppa in miljontals muslimer i europa. Detta är inte ett angrepp utifrån, vi har släppt in fienden helt frivilligt och med all tänkbar fakta om islam väl dokumenterad och lättillgänglig.

Att vi som samhälle inte förstår vilken situation vi satt oss i genom att tillåta okontrollerad muslimsk invandring är främst ett underbetyg på väst.

Nu kommer en nyhet:
Det kommer hända igen.

Tragiskt att oskyldiga drabbas.
 
Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
"Jag vill påminna om att en av de största terroristerna vi haft i Europa, Breivik, var allt annat än muslim."
// Stefan Löfven.

Det där är ju bara så jävla sjukt sagt.
Visst Brejvik lyckades döda jättemånga, men han var totalt ensammen, det finns inga anhängare bakom som vill fortsätta i hans fotspår, han hade inte backning av någon religion eller något land och han var ju uppenbarligen inte villig att dö för sin sak.

Brejvik var kanske den mest EFFEKTIVA terroristen, som ensam lyckades ta ihjäl fler än Parisbombarna och Brysselbombarna tillsammans, men i fallet med radikala muslimer så står ju självmordsbombarna på kö att få åka ut och blåsa sig själva och andra i luften, dom backas dessutom av en stor del som inte är riktigt så radikala, och dom värvar nya anhängare varje dag, inte minst i SVERIGE.

Kan vi inte bara lägga Brejvik åt sidan, han är en helt annan typ av knäppstolle.
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Jag lider verkligen med de som drabbats i Bryssel. Däremot måste man orka erkänna att som kultur och samhälle förtjänar vi nästan detta. Ingen har tvingat oss att släppa in miljontals muslimer i europa. Detta är inte ett angrepp utifrån, vi har släppt in fienden helt frivilligt och med all tänkbar fakta om islam väl dokumenterad och lättillgänglig.

Att vi som samhälle inte förstår vilken situation vi satt oss i genom att tillåta okontrollerad muslimsk invandring är främst ett underbetyg på väst.

Nu kommer en nyhet:
Det kommer hända igen.

Tragiskt att oskyldiga drabbas.

Naturligtvis kommer det att hända igen, frågan är bara var och när.

Vi går snabbt mot en "antingen är du med oss eller emot oss" mentalitet, ett par dåd till och det blir svårt för politikerna att peka förbi islam.

Men jag har svårt att döma en befolknings ställningstagande som aldrig tillhandahållits någon information i ämnet.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Naturligtvis kommer det att hända igen, frågan är bara var och när.

Vi går snabbt mot en "antingen är du med oss eller emot oss" mentalitet, ett par dåd till och det blir svårt för politikerna att peka förbi islam.

Men jag har svårt att döma en befolknings ställningstagande som aldrig tillhandahållits någon information i ämnet.
Jag tycker nog det funnits information tillgänglig. Hur har annars du och jag fått den? :5sure
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Glöm inte bort att spela överraskade utav "det helt ofattbara" att minst en av idioterna (numera död) som starkt misstänks ligga bakom både Paris-dåden och Brussel-dåden;

1) bodde minst fem år i Sverige, i Märsta närmare bestämt.

2) fått Permanent Uppehållstillstånd

3) var gift med en svenska, eller "svenska" kanske, vem vet!?

4) haft noll kronor i inkomst enligt Skatteverket (under alla fem år)

5) känd av polisen sedan tidigare för minst fem olika brott, bl.a. grov stöld och att ha burit kniv inne på ett IKEA-varuhus...

6) enligt de läckta ISIS-dokumenten ska ha kryssat i rutan om önskemål att få bli en självmordsbombare/martyr









:banana
 
Last edited:

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Ja
Nej det är sant, men hur islam fungerat från dag #1 till dags dato borde alla lyckats tillgodogöra sig kan man tycka.
Absolut, men ifall någon påpekar det på tidigare nämnda sidor så anfaller PK-maffian direkt med rasist-stämpeln i högsta hugg...
:rofl
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Glöm inte bort att spela överraskade utav "det helt ofattbara" att minst en av idioterna (numera död) som starkt misstänks ligga bakom både Paris-dåden och Brussel-dåden;

1) bodde minst fem år i Sverige, i Märsta närmare bestämt.

2) fått Permanent Uppehållstillstånd

3) var gift med en svenska, eller "svenska" kanske, vem vet!?

4) haft noll kronor i inkomst enligt Skatteverket (under alla fem år)

5) känd av polisen sedan tidigare för minst fem olika brott, bl.a. grov stöld och att ha burit kniv inne på ett IKEA-varuhus...

6) enligt de läckta ISIS-dokumenten ska ha kryssat i rutan om önskemål att få bli en självmordsbombare/martyr









:banana
Så har de mage att ödsla tid på Ulf Adelsohn på elitens olika högkvarter.
Och skatan Batra är nedlåtande mot Lena, som om Batra någonsin kommer komma lika långt i karriären. Reinfeldt förstörde Sverige men vann i alla fall två val.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Absolut, men ifall någon påpekar det på tidigare nämnda sidor så anfaller PK-maffian direkt med rasist-stämpeln i högsta hugg...
:rofl
Men det är ingen anledning för gemene man att rösta på partier som öppet förespråkat muslimsk massinvandring. Självklart finns det gott om förmildrande omständigheter, men fråga mig gärna hur många gånger jag röstat på ett sjuklöverparti sedan 1998.

:)
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
En annan sorts terrorism... (och inlägget är mest skrivit för möjligheten till humor, mitt i all tragedi)

Den bosnienserbiske ex-ledaren Radovan Karadzic fälls för sitt ansvar för massakern i bosniska Srebrenica där 8 000 unga muslimska män mördades av den serbiska militären. Han döms till 40 års fängelse av FN:s krigsförbrytartribunal i Haag.
Han döms också för nio andra brott som han begick under kriget i Jugoslavien åren 1991–1995 – men frias från anklagelserna om folkmord i sju andra bosniska kommuner.
Tribunalen slår fast att Karadzic gjort sig skyldig till brott mot mänskligheten.
Han ska i egenskap av ledare för de serbiska nationalisterna i Bosnien ha varit drivande i den etniska rensningen i regionen och åtalas för två folkmord, fem brott mot mänskligheten och fyra brott mot krigslagar. Anklagelserna gäller attacker mot den bosniska civilbefolkningen – förföljelse, förintelse, deportation, tvångsförflyttning och mord.
Själv har han inte svarat på om han anser sig vara skyldig eller oskyldig.
Rättegången är en av de största i Haag-tribunalens historia.

Källa: Omni

Man blir naturligtvis förtvivlad för alla inblandades vägnar. Naturligtvis för de anhöriga. Men också för den enskilde mannen som begått såndana här förskräckliga händelser. Vad har den personen varit med om för någonting? Vilka omständigheter har han växt upp under? Vad är det för trauma han bär med sig? Hela den här rättegången visar ju på hur orättvist livet är i många delar av världen och vi får försöka hjälpa till att lösa det här efter bästa förmåga, säger Dan Eliasson
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Den man som bodde i Sverige under en period och misstänks ha varit involverad i terrorattackerna i Paris var befälhavare för terrorcellen som genomförde attackerna i Bryssel och Paris, enligt uppgifter till amerikanska kanalen CNN.

Källa: SVT



Tråkigt att oskyldiga civila i Bryssel ska tvingas offra sina liv för att vi svenskar inte ger terroristerna bostad, jobb och bidrag tillräckligt rejält och snabbt.... :rolleyes:
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Ja
Får jävligt konstig reklam på tapatalk, vet inte om jag blir rekryterad eller om jag ska ge ut mitt kreditkort till någon tomte....?

c7c80a4e3a25e30137e458338d03f365.jpg


929a24f97c0e373cc5fd472c8277bfa0.jpg


What the fuck?
Och angående att ads är baserade på vad man surfar på, SH är det enda stället där jag läser något som ens tittar åt det hållet.
Någon mer som har sett?
Och förresten, någon som kan översätta?
 

glemmy

Med lem
Gick med
23 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha MT-09 -14
Vår kära "nationella samordnare mot våldsbejakande extremism" Mona Sahlin skrev för några dagar sen en debattartikel om extremism, men temat verkar delvis vara näthat.

Näthataren finns däremot i helt andra miljöer. Hen är hemtam i både villakvarter och radhusområden, liksom på caféets uteservering och i kontorslandskapet. Obemärkt sprids dödshoten i trådlösa nätverk men landar obarmhärtigt tungt hos den som adresseras.

Vet inte om man ska skratta eller gråta men det känns som att hon är så långt ute och cyklar man kan bli. Jag får kämpa för att inte kräkas av alla floskler. :zpy

Inte ett ord om Jihad, Islamism, underrättelsearbete, skärpt lagstiftning etc.

http://www.dagenssamhalle.se/debatt/sverige-befinner-sig-pa-ett-sluttande-plan-23711
 
Nyheter
Indian Riders Fest 2024

Återupplev glansdagarna und...

KTM presenterar specialversionen RC 8C

KTM har presenterat 2024 år...

Däck i massor

I nästa nummer av Bike hand...

Tre nya däck från Michelin.

Allt om MC beger sig till J...

Ingen MC-Mässan 2025

23YM CL500 Styrelsen för...

Start2Ride arrangeras 2024

Sveriges största provkörnin...

Första vårtecknet (?)

Ett av det första vårteckne...

Bike på hembesök: Örebro MC Service

Fredrik Persson poserar fra...

Sneak Peak på nya Husqvarna 801 Svartpilen!

Snart är det dags för Husqv...

Start2Ride är tillbaka 2024

Sveriges största provkörnin...

Top