Terrorismstråden

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Terrorlarm i München – två tågstationer utrymda
http://omni.se/topic/e32c5e3a-e645-4916-b789-9b5f043a5822/b0d1d69d-b0c4-4cd9-aa42-ccc7e447150f

Bryssel: Sex gripna för planer på nyårsdåd
http://omni.se/topic/e32c5e3a-e645-4916-b789-9b5f043a5822/edebe167-577e-42d4-9211-3f5e2056ac42




kcLwJDW.jpg
Och New York.

Så, berätta nu mer om hur bra en fullskalig muslimsk invasion av väst är.

:)
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Näe, jag har flakeT, nån annan får stå för flakeN.
Skall vi vara terrorister måste vi ha ett flak med flak. :fakta

Åfan.
Trodde att vi skulle ha en FLAK på ett flak.
Men med FLAK på flaket, så blir det inte plats för flak på flaket.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Ny terrorgrej i Egypten. Så frågan blir:
Vem fan åker till Egypten och varför?
Jag kunde instruerat varenda västerlänning redan 2005 att undvika mena på semestern.
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Fast då finns det ju bara en grupp att välja på.....

Tanken var att rada upp alla terrordåd av civila, oavsett om det sker innanför en gräns. Inte för att peka ut en specifik grupp, utan helt enkelt ge chansen att peka åt något annat håll, om det går.


PIRA, Nordirland tror jag står ansvariga för 1800 dödade, varav ca 650 civila. Det är under en period av över 50år.

Katolska terrorister, korgossar i sammanhanget..
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Jag har hört av många som har varit dit att det är ett ställe man åker en gång till och inte mer.

Man åker dit för att det är relativt billigt och solsäkert, men sen inser man att man sitter fast i en sketen ökenstad där allas mål är att klämma så mycket pengar som möjligt ur turisterna och som vanligt ska man spela med i någon jävla teater och diskutera priset på allt man tittar på.
(fy fan vad jag hatar u-länder där det ska prutas och tjafsas om pris)

Dom som åker iväg för att dyka skiter IOFS i sånt, dykningen lär vara bra..

Nu kan man ju åka dit för att se muslimsk terrorism på nära håll IOFS
 

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Ort
Vischan
Hoj
Knappt
Dom som åker iväg för att dyka skiter IOFS i sånt, dykningen lär vara bra..

Nu kan man ju åka dit för att se muslimsk terrorism på nära håll IOFS

Njae, de jag vet som varit där och dykt vill inte heller tillbaka. "Hotellområdet var väl fint, men så fort du kommer utanför turistområdet inser du vilket jävla skithål till land det är. Finns lika bra dykning i vettigare länder."
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Nederländare misstänkt för mord på IS-terrorister


En 47-årig före detta soldat i Nederländernas försvarsmakt misstänks för mord på medlemmar i terrorsekten Islamiska staten (IS).

Mannen greps i Arnhem i Nederländerna i onsdags misstänkt för att ha dödat IS-terrorister när han förra året deltog i strider tillsammans med kurdiska styrkor i norra Syrien. I intervjuer med nederländska tidningar berättar mannen att han var prickskytt i den kurdiska väpnade gruppen Folkets försvarsenheter (YPG).

– Jag hade försetts med ett ryskt skarpskyttegevär, en Dragunov, och sköt IS-krigare från ett vattentorn, säger han till den nederländska tidningen Leeuwarder Courant.

Han hävdar att den effektiva räckvidden för geväret uppgick till 1.300 meter när han använde det.

– När man ser vad de gjort… genom att döda en IS-krigare så räddar jag förmodligen dussintals liv, säger han till tidningen.

Mannen ställdes inför en häktningsdomare på fredagen. Där beslutade domstolen att mannen skulle försättas på fri fot, men att hans pass skulle beslagtas och att han en gång i veckan ska inställa sig hos polisen.

”Det finns en viktig skillnad mellan nederländska medborgare som reser till Syrien för att på egen slåss mot IS och holländska soldater som utbildar irakiska och kurdiska styrkor, inklusive Peshmerga”, säger den nederländska åklagarmyndigheten i ett skriftligt uttalande.

När det gäller de nederländska truppernas insats i regionen så sker den på begäran av den irakiska regeringen. Den begäran utgör en laglig grund för att skicka nederländska trupper till Irak, konstaterar åklagarmyndigheten. Det gäller även användandet av stridsflygplan av typen F-16 i Irak.

Nederländska medborgare har inte rätt att i andra fall än nödvärn använda våld, och då framför allt inte dödligt våld, säger åklagaren. Att döda IS-krigare kan därför leda till att man åtalas för mord.

Åklagaren har ännu inte beslutat om mannen ska åtalas, utan vill avvakta polisens förundersökning.

Rättsprocessen mot 47-åringen väckte reaktioner på sociala medier. ”Hjältar bestraffas, barbarer belönas”, ”Den här världen är uppochned”, ”Den här killen förtjänar medalj” hette det i några av kommentarerna på nederländska Facebooksidor.

Källa: DN

:dummer
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
Njae, de jag vet som varit där och dykt vill inte heller tillbaka. "Hotellområdet var väl fint, men så fort du kommer utanför turistområdet inser du vilket jävla skithål till land det är. Finns lika bra dykning i vettigare länder."
Har varit där och dykt.
Ja, utanför turistområdena så är det ett riktigt skithål, men åker man dit för dykningen så skiter man fullständigt i det.
Så fort man kommer i vattnet så har du dykning i världsklass (ras muhamad är klassad som en av världens bästa dykplatser) och då kan det kvitta hur det ser ut ovan ytan.
Vill man åka på solsemester och titta på grejer ovanför ytan så kan man åka till ett annat land.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Har varit där och dykt.
Ja, utanför turistområdena så är det ett riktigt skithål, men åker man dit för dykningen så skiter man fullständigt i det.
Så fort man kommer i vattnet så har du dykning i världsklass (ras muhamad är klassad som en av världens bästa dykplatser) och då kan det kvitta hur det ser ut ovan ytan.
Vill man åka på solsemester och titta på grejer ovanför ytan så kan man åka till ett annat land.

Ja, det är väl lite vad jag har hört också.
Men man kan ju inte befinna sig ständigt under ytan i en hel vecka, man måste ju hinna dricka öl också

Nu har ju inte jag dykcert utan det jag har dykt med tuber har jag gjort med lånade/hyrda grejor och som sagt, när man är under ytan skiter man blankt i vad som är ovanför.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top