Nya Yamaha MT-10 och XSR900

Vad tycker du?


  • Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

Mandelhyndan

Medlem
Gick med
9 Mar 2015
Ort
Halmstad
Hoj
Aprilia Tuono 11
Tänk på att Yamahan är en "next gen" motorcykel och kommer säkerligen att vara bättre än Suzukin på allt, för att inte prata om ljudet:kär
Fast suckan kom ju förra året, så inte särskilt gammal den heller.
Farthållare och värmehandtag som MT10 har tycker iaf jag är helt meningslöst. Detta är ju ändå ingen hoj man kör särskilt långa sträckor med, än mindre i såpass kall kyla
 

Lillencb 1

Ny medlem
Gick med
1 Jan 2016
Ort
Stockholm Norrort
Hoj
KTM 1290R 2016
När jag var på mässan så kollade jag in MT-10, ja den ser bra ut men jag blev besviken när jag klämde och kände på den. För mycket plast, då menar jag inte på det sättet utan dålig kvalitet på plasten, tunn, rappligg även knappsatserna på styret kändes som låg kvalitet i materialval. Jag knackade på sidopanelerna fram på hojen och det bara rasslade väldigt synd, stänkskärmen fram är mycket tunn inget fel med det men budget plast känsla. Allt går att röra på och sitter liksom inte fast svårt att förklara känslan men den känns inte robust, smäck helt enkelt. Synd annars hade jag kunnat tänka mig en, går i tankarna på en Suzuki GSX-S 1000fa eller BMW s 1000r blir antagligen till sommaren 2017 då jag nyss köpt en ny hoj. Lika bra det då jag vill vänta in Suzuki med sin nya hoj som kommer att släppas då.
 
Last edited:

Tricku

Sporthojsnörd
Gick med
9 Sep 2007
Ort
Vaxjo
Hoj
Mt07-15
När jag var på mässan så kollade jag in MT-10, ja den ser bra ut men jag blev besviken när jag klämde och kände på den. För mycket plast, då menar jag inte på det sättet utan dålig kvalitet på plasten, tunn, rappligg även knappsatserna på styret kändes som låg kvalitet i materialval. Jag knackade på sidopanelerna fram på hojen och det bara rasslade väldigt synd, stänkskärmen fram är mycket tunn inget fel med det men budget plast känsla. Allt går att röra på och sitter liksom inte fast svårt att förklara känslan men den känns inte robust, smäck helt enkelt. Synd annars hade jag kunnat tänka mig en, går i tankarna på en Suzuki GSX-S 1000fa eller BMW s 1000r blir antagligen till sommaren 2017 då jag nyss köpt en ny hoj. Lika bra det då jag vill vänta in Suzuki med sin nya hoj som kommer att släppas då.

FIck samma känsla, började nästan fundera på om det var en förproduktionshoj. Var iaf den känslan. En annan reflektion är ju att Suzuki är helt dött, de bygger inget som ser bra ut längre och har inte lyckats föra vidare sin design på ett modernt sätt. De ser fortfarande ut som för 10 år sen
 

Zafiro

Sporthojsnörd
Gick med
21 Sep 2014
Ort
Kävlinge
Hoj
Yamaha Tracer9 GT - 2021
Backspeglarna är dock värdelösa att se bakåt med på Yamahan. Då är Suzukin bättre på det.
 

Zafiro

Sporthojsnörd
Gick med
21 Sep 2014
Ort
Kävlinge
Hoj
Yamaha Tracer9 GT - 2021
Nu fyller man 40 år om 3 veckor. Undra om försäkringspremien sjunker lite mer då :) eller om de räkna in det på mässan.
Hoj försäkringen hos Svedea är fan mindre än vad jag betalade för min BMW bil jag hade förut :D
 

Zafiro

Sporthojsnörd
Gick med
21 Sep 2014
Ort
Kävlinge
Hoj
Yamaha Tracer9 GT - 2021
Officiella siffror:
160 hk@11500 rpm. 120nm@9000 rpm. 190 kg torrvikt.
Tillbehör kommer erbjudas som exempelvis quickshifter, comfort sadel, akraprovic silencer, större vindruta.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Tycker XSR'en har rätt skönt stuk, kunde gott se mig skrota runt på en sådan.
Tyvärr som på alla moderna hojar så _krävs_ ju en tailtidy och helsystem innan jungfruturen... :/
 

leppek

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2014
Ort
Stockholm
Hoj
2015, BMW S1000R
Fast suckan kom ju förra året, så inte särskilt gammal den heller.
Farthållare och värmehandtag som MT10 har tycker iaf jag är helt meningslöst. Detta är ju ändå ingen hoj man kör särskilt långa sträckor med, än mindre i såpass kall kyla

Nu baseras mt-10 på nya r1 och sukkan på gammelgixxer, så det bör vara en betydligt modernare hoj om det lockar.
 

Sharkbait

Ny medlem
Gick med
20 Jan 2012
Ort
Byn
Hoj
BMW S1000R
Någon som har fått sin MT-10? Hur är cykeln? Blev det någon extrautrustning?
 

Zafiro

Sporthojsnörd
Gick med
21 Sep 2014
Ort
Kävlinge
Hoj
Yamaha Tracer9 GT - 2021
Enligt Yamaha Lund är det kraftiga förseningar på MT-10. Många köpare som får vänta längre än planerat.
 

SuTen

Old dirtbag on two wheels!
Gick med
24 Oct 2007
Ort
Norrbotten
Hoj
Yamma
Vet inte vad jag ska tycka om designen på nya MT-10 än. Måste ha kaffe först, avvakta alla andras reaktion. Grupptrycket kommer att avgöra om man tycker att den är skitball eller skitful :brynad

Va väl en jävla lång kaffepaus - få höra nu då :hihi
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top