Nya Yamaha MT-10 och XSR900

Vad tycker du?


  • Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

RandomDude

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Street Triple R -13
XSR900 verkar ju vara en rätt nice hoj, unikt utseende som är betydligt snyggare än MT10 och med triple motorn så låter den säkert rätt gott också :tummenupp
 

Kryckan

Twintorsk!
Gick med
19 Nov 2007
Ort
Ljusdal
Hoj
KTM SD990
129 900 är ett jäkligt attraktivt pris - återstår väl hur det blir med försäkringskostnader.
 

Zafiro

Sporthojsnörd
Gick med
21 Sep 2014
Ort
Kävlinge
Hoj
Yamaha Tracer9 GT - 2021
Du var närmast:tummenupp 129'900kr..

Läste att quickshifter är extra val. Undrar hur mycket extra tillbehör man måste betala extra för eller om det mesta redan är standard.

Nåja ska till mässan på lördag, får passa på att fråga då.
 
Last edited:

Zafiro

Sporthojsnörd
Gick med
21 Sep 2014
Ort
Kävlinge
Hoj
Yamaha Tracer9 GT - 2021
Hemma från mässan. Kollade mest in MT-10 och Suzuki GSX S-1000 då det är dessa jag står mellan. Suzukin var mer klassisk stil och snyggare medan Yamaha är mer futuristisk och sticker ut lite mer. Skulle vilja se den i blått samt provköra.

Kollade med de olika försäkrings bolagen.
Bilsport ville ha 10.000 kr för Suzuki och 8600 kr för Yamaha. Suzuki märkeförsäkring vill ha 8500 kr.
Billigast är svedea. 5600 kr för Yamaha och 4500 kr för Suzuki. För mig är valet enkelt.
 

Mandelhyndan

Medlem
Gick med
9 Mar 2015
Ort
Halmstad
Hoj
Aprilia Tuono 11
Precis hemkommen från mässan. MT10 var verkligen inte någon hit på nåt sett. Bara vulgär, plastig och klumpig. Hade valt en gsxs över denna alla gånger
 

Tino

Medlem
Gick med
4 Sep 2012
Ort
Göteborg
Hoj
BMW S1000R -17
Hemma från mässan. Kollade mest in MT-10 och Suzuki GSX S-1000 då det är dessa jag står mellan. Suzukin var mer klassisk stil och snyggare medan Yamaha är mer futuristisk och sticker ut lite mer. Skulle vilja se den i blått samt provköra.

Kollade med de olika försäkrings bolagen.
Bilsport ville ha 10.000 kr för Suzuki och 8600 kr för Yamaha. Suzuki märkeförsäkring vill ha 8500 kr.
Billigast är svedea. 5600 kr för Yamaha och 4500 kr för Suzuki. För mig är valet enkelt.
Varför är BMW s1000r inte med på listan? Är själv den jag funderar över så är lite nyfiken på hur du tänker.
 

Zafiro

Sporthojsnörd
Gick med
21 Sep 2014
Ort
Kävlinge
Hoj
Yamaha Tracer9 GT - 2021
Varför är BMW s1000r inte med på listan? Är själv den jag funderar över så är lite nyfiken på hur du tänker.

Provkörde den i somras, trevlig och lättkörd hoj men tycker inte den är värd extra kostnaden, speciellt inte om man lägger på quickshift och annat lull lull. Sen är det kvalitén på bmw hojen, läst att det varit en del kvalitets problem med den.
 

RymdBörje

Seriöst fartblind
Gick med
29 May 2010
Ort
Nollberga, mellan Lortåkra och Normlösa
Hoj
Ducati 748, 848
MT-10 ser ut som om de bjudit in de som designade BMW k1200R och 1300R...och först kört dem på meth i en vecka eller två och sen i stället för att låta dem landa så har man startat om på syra...:crash

Intressant ja men snyggt? Knappast.
 
Last edited:

Schnell

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2015
Ort
Hbg
Hoj
FJR1300AE-14. FZ1N-07. Sålda: R1250GS-20, YZF1000R, ER-6N och NSR 125.
provsatt också MT-10 på mässan igår och är inget större fan av den. Obekväm sittställning ffa. Vart däremot väldigt nöjd med Aprilia Tuono som man satt som gjuten på. Även ktm´s 690 smcr var riktigt niz. :) Kanske blir en motard istället. :rock
 

Mandelhyndan

Medlem
Gick med
9 Mar 2015
Ort
Halmstad
Hoj
Aprilia Tuono 11
Då var jag fortfarande ganska nära:tummenupp:)
Jag tippade ju på 132 900:-
Faast närmast var dock jag någon sida bak ;)
"Njaaaaa, det där är nog liiite väl mycket önsketänkande. Om den skulle hamna i pris med cb1000r och gsx s1000, alltså runt 125k så skulle det vara ett riktigt kap. Realistiskt kommer den nog kosta åtminstone ytterligare 10k"
 

2Wheeldrive

Nu kör vi!
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Avesta
Hoj
BMW 850 GSA Triumph T100 Bonneville
Faast närmast var dock jag någon sida bak ;)
"Njaaaaa, det där är nog liiite väl mycket önsketänkande. Om den skulle hamna i pris med cb1000r och gsx s1000, alltså runt 125k så skulle det vara ett riktigt kap. Realistiskt kommer den nog kosta åtminstone ytterligare 10k"

Japp!:tummenupp
 

Zafiro

Sporthojsnörd
Gick med
21 Sep 2014
Ort
Kävlinge
Hoj
Yamaha Tracer9 GT - 2021
Ca 15000 kr mer i inköp än Suzuki GSX S1000 och tusenlapp dyrare i försäkring än suzukin blir det för mig när jag kollade uppgifter på mässan.
Vad som gör Yamahan dyrare inköp är ju lite mer effekt, sen är exempelvis farthållare, värmehandtag standard. Detta finns inte ens som tillval till Suzukin. Suzukin är mer old school och med mindre standardutrustning. Men jo, de Suzukin är snyggare med med klassiskt utseende.

Vill ändå provköra MT-10 så jag hoppas den blir tillgänglig så snabbt som möjlig, gärna typ april, maj. Gärna i blått också.


Tjejen satt bra där bak på båda två så hon har ingen talan vilken hoj jag ska välja ;)
 

2Wheeldrive

Nu kör vi!
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Avesta
Hoj
BMW 850 GSA Triumph T100 Bonneville
Ca 15000 kr mer i inköp än Suzuki GSX S1000 och tusenlapp dyrare i försäkring än suzukin blir det för mig när jag kollade uppgifter på mässan.
Vad som gör Yamahan dyrare inköp är ju lite mer effekt, sen är exempelvis farthållare, värmehandtag standard. Detta finns inte ens som tillval till Suzukin. Suzukin är mer old school och med mindre standardutrustning. Men jo, de Suzukin är snyggare med med klassiskt utseende.

Vill ändå provköra MT-10 så jag hoppas den blir tillgänglig så snabbt som möjlig, gärna typ april, maj. Gärna i blått också.


Tjejen satt bra där bak på båda två så hon har ingen talan vilken hoj jag ska välja ;)

Tänk på att Yamahan är en "next gen" motorcykel och kommer säkerligen att vara bättre än Suzukin på allt, för att inte prata om ljudet:kär
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top