Var köper man denna mutter till kylarvinge KTM 625?

Tell

Ny medlem
Gick med
28 Dec 2004
Ort
Västerås
Hoj
KTM 625 från 2006
Hej

Var köper man en mutter (M6) likt den på bild (ska sitta på kylarvingen under tanken)?

Den verkar inte gå att köpa ny då den utgått ur KTM:s reservdelssortiment (den som ersatt den passar inte på min KTM 625 från 2006:().

Mvh
Pär
 

Bifogat

  • Mutter KTM kylarvinge.jpg
    Mutter KTM kylarvinge.jpg
    31.1 KB · Visningar: 37

Thriss

DiREckt!!1!1
Gick med
16 Mar 2010
Ort
Lund
Hoj
Kawasaki Er-6n 2009; KTM 400EXC-R 2011
Se om du kan köpa en vanlig m6 mutter med integrerad bricka och fila ned den till liknande form?
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Ducati
Pm:a din adress så skickar jag några olika m6-muttrar.
Eller rättare sagt, några med krage som du kan fila till.
 
Last edited:

Tell

Ny medlem
Gick med
28 Dec 2004
Ort
Västerås
Hoj
KTM 625 från 2006
Hej, ang pm, det finns vanliga m6 med bricka och det finns nylock med bricka.

Snabba svar :). Som du förstår är muttrar inte min starka sida, hahaha. Du har inte länk till nån som säljer nylock med bricka, finns de på typ Jula, Biltema eller liknande?
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Ducati
Snabba svar :). Som du förstår är muttrar inte min starka sida, hahaha. Du har inte länk till nån som säljer nylock med bricka, finns de på typ Jula, Biltema eller liknande?
Nä, men det brukar finnas lite varstans, du får gåggla sej lite.
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Flänsmutter resp låsflänsmutter är din sökord.
 

Lill-Erik

Depåkungen
Gick med
29 Sep 2008
Ort
Vindeln
Hoj
KTM 790 Adventure R, KTM 625 SXC
Nix, de passar inte, är för stora och klipper man av de en bit hamnar hålet inte rätt :(

Låter konstigt då det är samma kylare på alla 620/625/640/660 lc4or från -94 till -07.

Du har inte hojen nära så du kan ta en bild?
 

Tell

Ny medlem
Gick med
28 Dec 2004
Ort
Västerås
Hoj
KTM 625 från 2006
Låter konstigt då det är samma kylare på alla 620/625/640/660 lc4or från -94 till -07.

Du har inte hojen nära så du kan ta en bild?

Kunde inte trycka in clipset i kylarvingen, har du fått clipset att funka på någon av 620/625/640/660 lc4or från -94 till -07?
 

Lill-Erik

Depåkungen
Gick med
29 Sep 2008
Ort
Vindeln
Hoj
KTM 790 Adventure R, KTM 625 SXC
Kunde inte trycka in clipset i kylarvingen, har du fått clipset att funka på någon av 620/625/640/660 lc4or från -94 till -07?

Undrar om vi pratar om samma del?

Den ska inte tryckas in i plasten, den ska ju träs över delen på kylaren som man skruvar fast plasten på.
 

Tell

Ny medlem
Gick med
28 Dec 2004
Ort
Västerås
Hoj
KTM 625 från 2006
Undrar om vi pratar om samma del?

Den ska inte tryckas in i plasten, den ska ju träs över delen på kylaren som man skruvar fast plasten på.

Den gamla var fasttryckt bakom kylarvingen så att det utifrån och in blir: ytterkåpa, fäste kylare, kylarvinge och därefter satt muttern. Den nya ser ut som bifogad bild, ska den sitta på något annat sätt?
 

Bifogat

  • Ny del.jpg
    Ny del.jpg
    38 KB · Visningar: 24

Lill-Erik

Depåkungen
Gick med
29 Sep 2008
Ort
Vindeln
Hoj
KTM 790 Adventure R, KTM 625 SXC
Den gamla var fasttryckt bakom kylarvingen så att det utifrån och in blir: ytterkåpa, fäste kylare, kylarvinge och därefter satt muttern. Den nya ser ut som bifogad bild, ska den sitta på något annat sätt?

Justja! Ursäkta, jag kör utan kylarskyddet (det som du kallar kylarvinge) nr 4 o 5 på denna http://www.ktmshop.se/index.php?action=showParts&id=978&c=C065843500#partslist

Det är på den man trär på det där muttreclipset. Sen skruvar man genom kylarvingen(det du kallar ytterkåpa) och kylaren in i fästet som sitter i kylarskyddet.

Hade inga problem o använda den där typen av clips på min när jag använde skydden ialf
 

Tell

Ny medlem
Gick med
28 Dec 2004
Ort
Västerås
Hoj
KTM 625 från 2006
Justja! Ursäkta, jag kör utan kylarskyddet (det som du kallar kylarvinge) nr 4 o 5 på denna http://www.ktmshop.se/index.php?action=showParts&id=978&c=C065843500#partslist

Det är på den man trär på det där muttreclipset. Sen skruvar man genom kylarvingen(det du kallar ytterkåpa) och kylaren in i fästet som sitter i kylarskyddet.

Hade inga problem o använda den där typen av clips på min när jag använde skydden ialf

Sorry för min terminologi... då är vi överens om hur :). Först kylarvingen (ytterkåpa) och sen kylaren och sen in i fästet som ska sitta i bakom kylarskyddet. Då ska det alltså funka :). Jag kan inte trycka in det helt och kapar jag det en bit så jag kan trycka in det kommer hålet inte rätt...
 

Lill-Erik

Depåkungen
Gick med
29 Sep 2008
Ort
Vindeln
Hoj
KTM 790 Adventure R, KTM 625 SXC
Sorry för min terminologi... då är vi överens om hur :). Först kylarvingen (ytterkåpa) och sen kylaren och sen in i fästet som ska sitta i bakom kylarskyddet. Då ska det alltså funka :). Jag kan inte trycka in det helt och kapar jag det en bit så jag kan trycka in det kommer hålet inte rätt...

Spånar lite här.
Försöker du ersätta muttern på din första bild med hela mutterclipset? Ta bort gamla "fästet" för muttern så det bara är plast kvar o trä nya clipset på.

Annars äre väll bara o ta lite av plasten på kylarskydden så clipsen funkar.
Sällan hålbilderna stämmer särskilt bra mellan kylare o kylarvinge dom dom är gummiupphängda så du kan bryta lite i dom.
 

Tell

Ny medlem
Gick med
28 Dec 2004
Ort
Västerås
Hoj
KTM 625 från 2006
Spånar lite här.
Försöker du ersätta muttern på din första bild med hela mutterclipset? Ta bort gamla "fästet" för muttern så det bara är plast kvar o trä nya clipset på.

Annars äre väll bara o ta lite av plasten på kylarskydden så clipsen funkar.
Sällan hålbilderna stämmer särskilt bra mellan kylare o kylarvinge dom dom är gummiupphängda så du kan bryta lite i dom.

Jag tog bort hela det gamla clipset och försökte ersätta med det nya. Nu vet jag att det borde funka så det känns bra så då är det bara att klura lite mer :)
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top