Efter alla dessa år

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Mille
Jag känner en hel del människor, ingen har nämnt något positivt ang. bränderna (antar att du syftar på dom för inte mycket annat har hänt).
Inget allvarligare än folk som blir mordhotade på nätet, lite misshandlar av romer och tiggare, lite mordbränder och ett och annat mord på en skola. Samtliga saker som hyllas på nätet och det är det som oroar mig att folk idag på fullt allvar propagerar för lynchmobbar och att det blivit vardagsmat.
Kanske inte folk du känner och inte på SH men det är väl ändå en del av utvecklingen i Sverige?

Vi har ju t.o.m. haft minst två insamlingar av pengar till våldsmän på SH just för att de visar mod och initiativförmåga.

Så att våld idag ses som en bra metod som ska uppmuntras är för mig lite skrämmande. Betydligt mer så än invandring.
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Inget allvarligare än folk som blir mordhotade på nätet, lite misshandlar av romer och tiggare, lite mordbränder och ett och annat mord på en skola. Samtliga saker som hyllas på nätet och det är det som oroar mig att folk idag på fullt allvar propagerar för lynchmobbar och att det blivit vardagsmat.
Kanske inte folk du känner och inte på SH men det är väl ändå en del av utvecklingen i Sverige?

Vi har ju t.o.m. haft minst två insamlingar av pengar till våldsmän på SH just för att de visar mod och initiativförmåga.

Så att våld idag ses som en bra metod som ska uppmuntras är för mig lite skrämmande. Betydligt mer så än invandring.

Fundera på varför inställningar till våld förändrats istället. Orsak, inte verkan.

Det brukar handla om oro, misstro, mm. Se exempelvis Syrien. Varför finns rebeller?
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Inget allvarligare än folk som blir mordhotade på nätet, lite misshandlar av romer och tiggare, lite mordbränder och ett och annat mord på en skola. Samtliga saker som hyllas på nätet och det är det som oroar mig att folk idag på fullt allvar propagerar för lynchmobbar och att det blivit vardagsmat.
Kanske inte folk du känner och inte på SH men det är väl ändå en del av utvecklingen i Sverige?

Vi har ju t.o.m. haft minst två insamlingar av pengar till våldsmän på SH just för att de visar mod och initiativförmåga.

Så att våld idag ses som en bra metod som ska uppmuntras är för mig lite skrämmande. Betydligt mer så än invandring.

Fast jag brukar inte skapa mig en uppfattning av verkligheten genom att koncentrera mig vad en handfull individer gör eller förespråkar. Men visst kan man skapa sig en illusion om man envist lyfter just dessa fåtal individers uttryck, det gör det fortfarande inte till en norm.

Hur får du det till att det är en del av utvecklingen? Dessa personer har alltid funnits, kommer alltid finnas och det kommer aldrig gå att påverka.

Våld har väl alltid uppmuntrats i vissa kretsar, annars skulle man ju slippa se che-tröjor på folk.:va Men du är en ytters blåögd individ om du inte kan se kopplingen mellan invandring i ett land och våld.
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Inget allvarligare än folk som blir mordhotade på nätet, lite misshandlar av romer och tiggare, lite mordbränder och ett och annat mord på en skola. Samtliga saker som hyllas på nätet och det är det som oroar mig att folk idag på fullt allvar propagerar för lynchmobbar och att det blivit vardagsmat....

Så att våld idag ses som en bra metod som ska uppmuntras är för mig lite skrämmande. Betydligt mer så än invandring.

http://www.expressen.se/nyheter/manga-doda-i-attacker-i-paris/

Jadu Bonny, du oroar dig för enskilda vettvillingar men... Sväljer du inte elefanter? Vad är sannolikheten att Sverige inte har en samling attentatspersoner, eller utgör skydd för demsamma tack vare vår ovillkorliga och godtrogna immigration?

Nej, små nazzesvin oroar mig mycket lite mot islamiska extremister som nu börjar vakna ur sina sleeper-cells i det öppna EU.
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Inget allvarligare än folk som blir mordhotade på nätet, lite misshandlar av romer och tiggare, lite mordbränder och ett och annat mord på en skola. Samtliga saker som hyllas på nätet och det är det som oroar mig att folk idag på fullt allvar propagerar för lynchmobbar och att det blivit vardagsmat.
Kanske inte folk du känner och inte på SH men det är väl ändå en del av utvecklingen i Sverige?

Vi har ju t.o.m. haft minst två insamlingar av pengar till våldsmän på SH just för att de visar mod och initiativförmåga.

Så att våld idag ses som en bra metod som ska uppmuntras är för mig lite skrämmande. Betydligt mer så än invandring.
Naturligtvis hyllas det på nätet, med ett undantag.
De absolut flesta hoten kommer från vänster, misshandlarna mot romer "och tiggare" (vilka icke romska tiggare menar du?) utförs av romer "och tiggare". Mordbränderna är missnöjesyttringar från boende eller rena olyckor. Vem och var har skolmordet hyllats?
Vilka är det som uppmuntrar till våld?

Nu är det dags för dig att komma med ditt vanliga svar: "Jag vet, för det sade de på universitetet i Texas."
Om det verkligen är sant att du studerat i Houston, så måste det vara den sämsta skolan i världen, koranskola i Afghanistan inräknat.
 

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Mille
Undrar varför jag inte tycker det är kul att debattera här?:va
Måste vara alla kloka sakargument och slutsatser som framförs här!
Absolut inget annat!
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Undrar varför jag inte tycker det är kul att debattera här?:va
Måste vara alla kloka sakargument och slutsatser som framförs här!
Absolut inget annat!

Vad är det som du inte anser vara sakligt, från de förhållandevis korta inlägg du fått i replik?

Den dag media och riksdagsledamöter ser på muslimers ansvar för IS, på samma sätt som rasistiska mordbränder ses som SDs ansvar, då är osakligheten lika fördelad.
 
Last edited:

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Mille
Vad är det som du inte anser vara sakligt, från de förhållandevis korta inlägg du fått i replik?

Den dag media och riksdagsledamöter ser på muslimers ansvar för IS, på samma sätt som rasistiska mordbränder ses som SDs ansvar, då är osakligheten lika fördelad.
Tycker du att det är relevant var jag har pluggat eller inte?
Och tror du det är ett ifrågasättande av min eventuella skola eller mig som person som är syftet?

Jag skriver att jag oroar mig mer för utvecklingen att många anser att våld är en bra lösning, vilket du och andra tolkar som att jag bara menar att det skulle röra den ena sidan. Det har inte jag påstått men samtidigt är det ju så att det finns en klar tendens att bagatellisera just nationalisternas hot och våld på denna sida. Då är det alltid en enstaka vetvilling, precis som om en vettvilling inte skulle påverkas av vad han läser på nätet.
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Tycker du att det är relevant var jag har pluggat eller inte?
Och tror du det är ett ifrågasättande av min eventuella skola eller mig som person som är syftet?

Jag skriver att jag oroar mig mer för utvecklingen att många anser att våld är en bra lösning, vilket du och andra tolkar som att jag bara menar att det skulle röra den ena sidan. Det har inte jag påstått men samtidigt är det ju så att det finns en klar tendens att bagatellisera just nationalisternas hot och våld på denna sida. Då är det alltid en enstaka vetvilling, precis som om en vettvilling inte skulle påverkas av vad han läser på nätet.

Men, om en vettvilling kan påverkas av vad som läses på nätet måste det väl även innefatta sådant som är skrivet på papper?
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Personligen är jag mer orolig över de tongångar som finna bland rasister/lojalister/sanningssägare eller vad ni nu vill kalla er/dem där man hyllar nazister och andra väldsmän för deras initiativkraft i försvaret av en kultur som ni tror är i fritt fall.
Man tror att ett parti där folk är så paranoida att de bl.a. utesluter ett helt ungdomsförbund och övervakar sina egna medlemmar (lägg märke till att detta är hur de beter sig mot sina vänner och sympatisörer!) skulle sitta inne med lösningen.

Lönt att debattera detta med Er? Knappast...
Själv tycker jag, vilket jag givetvis har fel i, att denna delen bara har blivit en sida där folk tävlar i att kräka av sig mest och bäst.

Du har dock rätt att många slutat skriva här, har det gjort sidan mer eller mindre attraktiv får väl var och en bedöma.

Asså, jag bara undrade om dina åsikter, försök att vara lite mindre dramatisk. Du har i flera år angripit oss som vill ha färre invandrare i Sverige, tycker du det är för mycket begärt att ni som diskuterat om detta förklarar hur ni tänker nu när vartenda riksdagsparti ger oss rätt i sak?
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Asså, jag bara undrade om dina åsikter, försök att vara lite mindre dramatisk. Du har i flera år angripit oss som vill ha färre invandrare i Sverige, tycker du det är för mycket begärt att ni som diskuterat om detta förklarar hur ni tänker nu när vartenda riksdagsparti ger oss rätt i sak?

Fast nu är det ju tills alldeles nyligen en majoritet (om vi ser till den folkvalda regeringen) som INTE velat minska invandringen.
Så med den situation som HAR varit har ni inte fått rätt i sak.
Men med den situation som nu råder (sedan någon månad) har ni rätt i sak sas.

Gränsen nåddes, för övriga partier, när asylsökande/immigranter inte längre kunde lovas tak över huvudet.
Då reagerade dessa partier.
Sedan dess har man också försökt göra något åt det genom att tex "stänga gränsen".

Dvs regering och (de flesta) övriga partier har INTE sett ett skäl att göra något innan nyligen då man ansåg att "nu blev det ett problem" och faktiskt också gjort något.

Det är väl så en regering skall fungera? :va
Om man inte ser det som ett problem = ingen åtgärd.
Om man ser det som ett problem = åtgärd.

Det är, som jag skrev för länge sedan, en fråga om siffror.
0 invandring är för lite och 40 miljoner är för mycket.
Var det exakta antalet däremellan går för var och en är personligt.
Att den personliga åsikten sedan kanske inte alltid stämmer med majoritetens åsikt är ju bara så det är.

Återigen mina 2 cent... :)
 

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Mille
Asså, jag bara undrade om dina åsikter, försök att vara lite mindre dramatisk. Du har i flera år angripit oss som vill ha färre invandrare i Sverige, tycker du det är för mycket begärt att ni som diskuterat om detta förklarar hur ni tänker nu när vartenda riksdagsparti ger oss rätt i sak?

Som sagt: Jag är inte särskilt orolig. Givetvis är det problematiskt rent praktiskt med stora mängder på kort tid men det är inte samma som att jag tror att vi kommer att få ett kalifat i Sverige om 50 år.
Jag tror att flyktingar är som svenskar både emotionellt, moraliskt och kognitivt. De vill samma som dig och mig, har samma drivkrafter och samma begränsningar så deras barnbarn och mina barnbarn kommer antagligen att fungera bra ihop. Kommer de att titta på "Så mycket bättre" och annat vi gör idag? Nej, troligen inte. Livet kommer att vara annorlunda och det kommer troligen att fungera alldeles utmärkt även om jag då kommer att vara gammal och bitter och hävda att det vara bättre förr.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Som sagt: Jag är inte särskilt orolig. Givetvis är det problematiskt rent praktiskt med stora mängder på kort tid men det är inte samma som att jag tror att vi kommer att få ett kalifat i Sverige om 50 år.
Jag tror att flyktingar är som svenskar både emotionellt, moraliskt och kognitivt. De vill samma som dig och mig, har samma drivkrafter och samma begränsningar så deras barnbarn och mina barnbarn kommer antagligen att fungera bra ihop. Kommer de att titta på "Så mycket bättre" och annat vi gör idag? Nej, troligen inte. Livet kommer att vara annorlunda och det kommer troligen att fungera alldeles utmärkt även om jag då kommer att vara gammal och bitter och hävda att det vara bättre förr.

Tack för ett trevligt svar, men det var inte riktigt det jag for efter, eller så var det precis det - menar du att vi alltså inte bör strama upp migrationspolitiken nu? :va
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Tycker du att det är relevant var jag har pluggat eller inte?
Och tror du det är ett ifrågasättande av min eventuella skola eller mig som person som är syftet?

Jag skriver att jag oroar mig mer för utvecklingen att många anser att våld är en bra lösning, vilket du och andra tolkar som att jag bara menar att det skulle röra den ena sidan. Det har inte jag påstått men samtidigt är det ju så att det finns en klar tendens att bagatellisera just nationalisternas hot och våld på denna sida. Då är det alltid en enstaka vetvilling, precis som om en vettvilling inte skulle påverkas av vad han läser på nätet.
Det är ju du som brukar skriva om din utbildning när du har slut på argument.
Vilka hot och vilket våld från nationalister är det du fantiserar om?
Vem har försvarat det?
Att din propaganda angående hur onda alla som inte är lika vänster som dig är bemöts med sakliga argument är inte att försvara våldsdåd.
Att be dig exemplifiera de påstådda attackerna är inte att försvara dem.
Du borde ha vant dig vid att ha fel.
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Som sagt: Jag är inte särskilt orolig. Givetvis är det problematiskt rent praktiskt med stora mängder på kort tid men det är inte samma som att jag tror att vi kommer att få ett kalifat i Sverige om 50 år.
Jag tror att flyktingar är som svenskar både emotionellt, moraliskt och kognitivt. De vill samma som dig och mig, har samma drivkrafter och samma begränsningar så deras barnbarn och mina barnbarn kommer antagligen att fungera bra ihop. Kommer de att titta på "Så mycket bättre" och annat vi gör idag? Nej, troligen inte. Livet kommer att vara annorlunda och det kommer troligen att fungera alldeles utmärkt även om jag då kommer att vara gammal och bitter och hävda att det vara bättre förr.

Ett kalifat?
Vi har massor.
Hur kan du ha missat det?
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Som sagt: Jag är inte särskilt orolig. Givetvis är det problematiskt rent praktiskt med stora mängder på kort tid men det är inte samma som att jag tror att vi kommer att få ett kalifat i Sverige om 50 år.
Jag tror att flyktingar är som svenskar både emotionellt, moraliskt och kognitivt. De vill samma som dig och mig, har samma drivkrafter och samma begränsningar så deras barnbarn och mina barnbarn kommer antagligen att fungera bra ihop. Kommer de att titta på "Så mycket bättre" och annat vi gör idag? Nej, troligen inte. Livet kommer att vara annorlunda och det kommer troligen att fungera alldeles utmärkt även om jag då kommer att vara gammal och bitter och hävda att det vara bättre förr.

Hur kommer det sig att människor som är så lika bygger upp så vilt skilda samhällen?
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Fast nu är det ju tills alldeles nyligen en majoritet (om vi ser till den folkvalda regeringen) som INTE velat minska invandringen.
Så med den situation som HAR varit har ni inte fått rätt i sak.
Men med den situation som nu råder (sedan någon månad) har ni rätt i sak sas.

Gränsen nåddes, för övriga partier, när asylsökande/immigranter inte längre kunde lovas tak över huvudet.
Då reagerade dessa partier.
Sedan dess har man också försökt göra något åt det genom att tex "stänga gränsen".

Dvs regering och (de flesta) övriga partier har INTE sett ett skäl att göra något innan nyligen då man ansåg att "nu blev det ett problem" och faktiskt också gjort något.

Det är väl så en regering skall fungera? :va
Om man inte ser det som ett problem = ingen åtgärd.
Om man ser det som ett problem = åtgärd.

Det är, som jag skrev för länge sedan, en fråga om siffror.
0 invandring är för lite och 40 miljoner är för mycket.
Var det exakta antalet däremellan går för var och en är personligt.
Att den personliga åsikten sedan kanske inte alltid stämmer med majoritetens åsikt är ju bara så det är.

Återigen mina 2 cent... :)

Nej.
Undersökningar redan innan valet visade att majoriteten var missnöjd med invandringspolitiken.
Dock var det många som inte ansåg att det var den viktigaste frågan, så de röstade på andra partier TROTS, inte PÅ GRUND AV, deras invandringspolitik.
Nu är frågan högre värderad och många omprioriterar sina partisympatier.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top