Efter alla dessa år

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Efter alla dessa år av käbbel på sporthoj där en del uttryckt en ganska tydlig åsikt, och andra en lika tydlig men diametralt motsatt, åsikt i invandringsfrågan så lyser ett flertal skribenter med sin frånvaro. Många har förstås blivit avstängda pga sitt oacceptabla beteende, men skulle man kunna få lite information från de kvarvarande hur de tycker Sverige skall agera nu?

bonny?

Wunder?

none?

dn-L?

korvgubbe?

Blöjräsern?

t-rex?

Two stroke man?

Har ni något att säga om att det nu kommer 2000 människor till Sverige per dygn?
 

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Umeå
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Lite grejer jag tänkt på:

* Införa en målsättning att nyanlända i arbetsför ålder skall bidra till sin egen försörjning så snart som möjligt. Statsfinansierade sysselsättningar inom vad som kan tänkas behövas. Nästan vad som helst är bättre än att gå å dega på flyktingboenden.

* Avskaffa anställningsförbudet under asylsökningsperioden.

* Införa tillfälliga uppehållstillstånd, såklart med ett annat regelverk än PUT.

* Omfattande försörjningskrav vid anhöringinvandring.

* Införa lämplighetsprövning med samma juridiska vikt som asylrätten. En del av lämplighetsprövningen är förmågan och viljan att bidra till landets positiva utveckling.

* Möjlighet att söka asyl från utlandet.

* Jobba för EU-finansierade/organiserade flyktingläger i närområden till konflikter. Det skall vara möjligt att söka asyl direkt från lägren.

* Lobba för en omfattande militär insats i Syrien.

* Kraftiga satsningar på migrationsverket med syfte att korta asylprövningstiden. Från ansökan till beslut ska inte ta mer än 3 månader.

* Kraftiga satsningar på integration. Nuvarande system tar inte segregationen på allvar.
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Men är det ändå inte Afghanistan vi behöver säkra upp? Syrier verkar vara en mindre andel i år? Ursäktar min eventuella okunskap.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Men är det ändå inte Afghanistan vi behöver säkra upp? Syrier verkar vara en mindre andel i år? Ursäktar min eventuella okunskap.

Trodde Afghanistan var sejf, vi är ju redan där. :va

Hatten av Wunder, oväntat konstruktivt. Jag håller förstås inte med om någonting, men naturlagar rår inte ens jag på. :tummenupp
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Trodde Afghanistan var sejf, vi är ju redan där. :va

Hatten av Wunder, oväntat konstruktivt. Jag håller förstås inte med om någonting, men naturlagar rår inte ens jag på. :tummenupp

Det var, vi har lämnat. Nu påstår iaf MigV att majoriteten av de som kommer till Sverige är från Afghanistan, inte Syrien
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Hur många procent av dom som kommer flyr från kriget?

Man hör olika siffror mellan 5 och 25%, det borde ju innebära att 75% minst kan sno vid gränsen, prioriteten nu måste väl ligga i att hjälpa dom som verkligen flyr kriget?

Om 75% fick vända vid gränsen skulle platserna räcka till och ingen skulle behöva bo i tält eller sova på golvet på migrationsverket.

Att folk har det taskigt i andra länder är förstås beklagligt, men det gäller ju en jäkla massa länder om man har sämre än i Sverige som måttstock
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Hur många procent av dom som kommer flyr från kriget?

Man hör olika siffror mellan 5 och 25%, det borde ju innebära att 75% minst kan sno vid gränsen, prioriteten nu måste väl ligga i att hjälpa dom som verkligen flyr kriget?

Om 75% fick vända vid gränsen skulle platserna räcka till och ingen skulle behöva bo i tält eller sova på golvet på migrationsverket.

Att folk har det taskigt i andra länder är förstås beklagligt, men det gäller ju en jäkla massa länder om man har sämre än i Sverige som måttstock
Om man flyr från kriget, hur långt flyr man?
När går flykten över i resa?
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Ändå är det ovanligt om ens någon som funderar över citaten kring "det är massor av läkare och ingenjörer som kommer hit"..
Om man då skulle leka med denna något naiva tanke, är det då inte så att Sverige bidrar till att undergräva en annan nations överlevnad och utveckling? Om nu samhällsbyggande drar, hur ska då landet i krig återhämta sig?
Huvudlöst?
 

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
Ändå är det ovanligt om ens någon som funderar över citaten kring "det är massor av läkare och ingenjörer som kommer hit"..
Om man då skulle leka med denna något naiva tanke, är det då inte så att Sverige bidrar till att undergräva en annan nations överlevnad och utveckling? Om nu samhällsbyggande drar, hur ska då landet i krig återhämta sig?
Huvudlöst?

Detta har jag också försökt påpeka för folk. När högutbildade och män som kunde varit med och slagits för att ta kontrollen över sitt eget land lämnar det sjunkande skeppet och får permanent uppehållstillstånd i ett bidragsparadis så kan man ge sig fan på att situationen aldrig någonsin kommer förbättras i mellanöstern. Kvar blir ju fattiga, outbildade, gamla, och de med så mycket fel i skallen att krig är det enda de lever för.
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Detta har jag också försökt påpeka för folk. När högutbildade och män som kunde varit med och slagits för att ta kontrollen över sitt eget land lämnar det sjunkande skeppet och får permanent uppehållstillstånd i ett bidragsparadis så kan man ge sig fan på att situationen aldrig någonsin kommer förbättras i mellanöstern. Kvar blir ju fattiga, outbildade, gamla, och de med så mycket fel i skallen att krig är det enda de lever för.
Om det nu är på det viset.
Men det är det inte.
De länder som dessa "flyktingar" kommer ifrån har en väldigt låg utbildningsnivå.
Det fåtal som har en högre utbildning klarar sig bra även i ett krig.
Medans de läskunniga lever ett gott liv i styrande ställning, så åker ISISkrigare och terrorister till Sverige på betald semester.
 

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Mille
Personligen är jag mer orolig över de tongångar som finna bland rasister/lojalister/sanningssägare eller vad ni nu vill kalla er/dem där man hyllar nazister och andra väldsmän för deras initiativkraft i försvaret av en kultur som ni tror är i fritt fall.
Man tror att ett parti där folk är så paranoida att de bl.a. utesluter ett helt ungdomsförbund och övervakar sina egna medlemmar (lägg märke till att detta är hur de beter sig mot sina vänner och sympatisörer!) skulle sitta inne med lösningen.

Lönt att debattera detta med Er? Knappast...
Själv tycker jag, vilket jag givetvis har fel i, att denna delen bara har blivit en sida där folk tävlar i att kräka av sig mest och bäst.

Du har dock rätt att många slutat skriva här, har det gjort sidan mer eller mindre attraktiv får väl var och en bedöma.
 

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Ett(1) inlägg från en av dem Markus pratar och det haglar av felaktigheter och epitet förstås. Nazist, rasist, paranoid osv. Är psykdoktorn måhända desperat? Borde vara dags för banning av den människan faktiskt. Som han beter sig...

Men det ter sig inte konstigt att han inte förstår att han uppför sig riktigt jävla illa för den som läste tråden om hans omkörningar på motorvägen. En person som inte fattar varför medtrafikanterna blinkar med ljuset när han under laglig fart, långsamt och utdraget glider om en lastbil i vänsterfilen på motorvägen i sin Nissan Micra(?) kan nog aldrig förstå vad hans kära massinvandring och daltande av kriminella ger för effekter i form av förstörda liv för brottsoffer. Som jag alltid har sagt - Bonny verkar sakna all form av empati och förståelse för omvärlden. Ett sorgligt fall. Och än sorgligare är det att han sitter på en viktig position i sitt yrkesutövande. Bort med såna där tomtar. Sätt dem på Samhall eller nåt där de inte kan göra lika stor skada.
 
Last edited:

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Personligen är jag mer orolig över de tongångar som finna bland rasister/lojalister/sanningssägare eller vad ni nu vill kalla er/dem där man hyllar nazister och andra väldsmän för deras initiativkraft i försvaret av en kultur som ni tror är i fritt fall.
Man tror att ett parti där folk är så paranoida att de bl.a. utesluter ett helt ungdomsförbund och övervakar sina egna medlemmar (lägg märke till att detta är hur de beter sig mot sina vänner och sympatisörer!) skulle sitta inne med lösningen.

Lönt att debattera detta med Er? Knappast...
Själv tycker jag, vilket jag givetvis har fel i, att denna delen bara har blivit en sida där folk tävlar i att kräka av sig mest och bäst.

Du har dock rätt att många slutat skriva här, har det gjort sidan mer eller mindre attraktiv får väl var och en bedöma.

Jag känner en hel del människor, ingen har nämnt något positivt ang. bränderna (antar att du syftar på dom för inte mycket annat har hänt).

Men jag förstår oron en människa kan känna om det skall dyka upp ett hundratal individer från potentiella våldtäktskulturer.

Påpekas bör att dessa kulturer är på riktigt just det jag skrev, inte som vissa vill få det till att vi är/har det i väst. Retar säkert gallfeber på dig att jag skriver det, och det är lite meningen...

Men rätt skall vara rätt, finns ingen anledning att försöka dra det i omhuldande termer.
 

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Ort
-
Hoj
-
Lönt att debattera detta med Er? Knappast...
Själv tycker jag, vilket jag givetvis har fel i, att denna delen bara har blivit en sida där folk tävlar i att kräka av sig mest och bäst.

Och ändå är det bara din meningsfrände som har blivit bannad.
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Jag känner en hel del människor, ingen har nämnt något positivt ang. bränderna (antar att du syftar på dom för inte mycket annat har hänt).

Men jag förstår oron en människa kan känna om det skall dyka upp ett hundratal individer från potentiella våldtäktskulturer.

Påpekas bör att dessa kulturer är på riktigt just det jag skrev, inte som vissa vill få det till att vi är/har det i väst. Retar säkert gallfeber på dig att jag skriver det, och det är lite meningen...

Men rätt skall vara rätt, finns ingen anledning att försöka dra det i omhuldande termer.
Hur har det gått med nazistrasistbrandattentaten?
Har någon gärningsman gripits eller är det bara önskedrömmar?
 

totoro

Är fulladdad ibland
Gick med
19 Jan 2009
Ort
Där vägen tar slut
Hoj
Kawasaki Zx1200
Du har dock rätt att många slutat skriva här, har det gjort sidan mer eller mindre attraktiv får väl var och en bedöma.

Tror snarare att deras ståndpukter inte håller i dagens läge.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top