Hjälp Pontus Duerlund till MOTO2 EM

Pontus.duerlund

Ny medlem
Gick med
12 Feb 2012
Ort
kungsbacka
Hoj
Yamaha R6
Hej alla glada hojåkare!

12202160_10153726730962302_1473267708_n.jpg12212201_10153726730967302_114312614_n.jpg12202379_10153726731187302_1312552108_n.jpg

Nu är de så att jag har fått mitt livs erbjudande till 2016 att köra MOTO2 EM! :banana
detta innebär mitt liv som uppoffring och jag kommer göra allt som går för att komma dit. Som många vet finns det endast en svensk som tidigare kört Moto 2 och det är Alexander Lund. Detta körde han när han var 25-26 år vilket jag nu har chans att göra redan vid 21!

Vi är väldigt nära att kunna göra detta och det är som alla vet alltid pengarna som styr i sista ändan... Vi har kommit såpass långt att det finns en Kalex moto2 att presentera under mc mässan 2016 samt en stor hjälp ifrån mina underbara sponsorer som vill att jag ska lyckas med detta! :tummenupp

Utan att gå in i detalj så kostar en säsong i Moto2 ca 60-70 tusen Euro utöver inköp av motorcykel. Då vi redan löst en Moto2 hoj samt ett fast boende i Spanien & resor fattas nu den sista tårtbiten för att göra min kommande dröm sann!

Under 2014 då jag tog mitt första SM guld i superstock 600 insåg jag att jag troligen inte skall stanna kvar i Sverige så länge till och valde då att lägga upp mina nya mål som var riktade på 3år & 5 år. :)

Inom 3 år skulle jag vara i Moto2 EM och inom 5 år skall jag vara i Moto GP.
Jag har lyckats att göra såpass stora framsteg att jag redan kan vara i Moto2 EM under 2016 och därefter lägga upp nya mål inför Moto2 VM och vidare till MotoGP som är min absolut högsta dröm.

Jag är en person som personligen hatar att be om hjälp och pengar men om jag nu skall lyckas och skall ha en chans att sitta på en motorcykel under 2016 så är jag beredd på att pröva allt!

Jag är inte här för att "tigga pengar" utan jag gör detta för att nå min dröm och jag hoppas det finns många motorcykel fantaster här som skulle vilja hjälpa mig i rätt riktning mot min dröm.

jag väljer nu att testa en ny grej som skall hjälpa mig att köra Moto2 EM nästa år.
Jag kommer skapa personliga 94 support T-shirts som säljs till ett överpris just för att stödja min kommande satsning. jag lägger upp ett par bilder som exempel men går även att göras mer personliga.
Dessa kommer att kosta ca 200 svenska riksdaler/T-shirt och kommer att kunna skickas hem till alla köpare. Finns de nu någon som inte vill ha en T-shirt men endå vill vara med och hjälpa till så går det att skänka en "gåva" till vårat
racing konto:
8105-9923 433 634-6 (Swedbank)
Alternativt en Swish överföring till Pontus Duerlund. 0761-711156

För att få en tröja skicka Storlek, Namn och adress samt önskemål till
Pontus.Moto2@gmail.com

Storlekar som finns att beställa: SX/S/M/L/XL/XXL

Och tycker ni min idé att skriva detta är helt vansinnigt och ja bara är ute efter pengar så lägg gärna en kommentar varför ni tycker så..
Mvh
 
Last edited:

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Önskemål? Tja.. att alla vi (läs jag) vill bli bjuden VIP när du vinner när vi (läs jag) sponsrar dig;) De vore ett rimligt avkastningskrav, när du tjänar gräs som Rossi :tummenupp
 

Smagatusk

Guest
Varför inte lägga tråden i Racingforumet?

Klart man sponsrar! Mail kommer.
 

Pontus.duerlund

Ny medlem
Gick med
12 Feb 2012
Ort
kungsbacka
Hoj
Yamaha R6
Önskemål? Tja.. att alla vi (läs jag) vill bli bjuden VIP när du vinner när vi (läs jag) sponsrar dig;) De vore ett rimligt avkastningskrav, när du tjänar gräs som Rossi :tummenupp

Dagen ja är där lovar jag fribiljetter till alla som på något vis hjälpt mig till mitt mål!
då får de blir åktur bakpå med! :yoparty

- - - Updated - - -

Varför inte lägga tråden i Racingforumet?

Klart man sponsrar! Mail kommer.

jo klart ja kunnat de... andra gången ja lägger ut något här på sporthoj och ja visste inte hur intresset var till det! kanske hade vart bättre va vet ja :D ?
 

Smagatusk

Guest
jo klart ja kunnat de... andra gången ja lägger ut något här på sporthoj och ja visste inte hur intresset var till det! kanske hade vart bättre va vet ja :D ?

Jag tror att du når ut till fler raceintresserade under raceforum-delen. :) Be en moderator om hjälp om du vill ha den flyttad.

Du har fått mejl. :)
 

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Ort
Rosvik
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
En dum fråga: menar du moto2 som i 600cc klassen som körs i motogp cirkusen? Eller är moto2 em nån lägre klass som bara körs i europa?
 

Pontus.duerlund

Ny medlem
Gick med
12 Feb 2012
Ort
kungsbacka
Hoj
Yamaha R6
Jag tror att du når ut till fler raceintresserade under raceforum-delen. :) Be en moderator om hjälp om du vill ha den flyttad.

Du har fått mejl. :)

det kanske hade vart en bra ide ? ja la ut den här då jag såg att de var mycket tittare och många som läste! men som du säger kanske är vettigt att flytta tråden ?:tummenupp
 

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Ort
Rosvik
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
Jahja där ser man. Trodde moto2 var synonymt med motogp cirkusen enbart.
 

Pontus.duerlund

Ny medlem
Gick med
12 Feb 2012
Ort
kungsbacka
Hoj
Yamaha R6
En dum fråga: menar du moto2 som i 600cc klassen som körs i motogp cirkusen? Eller är moto2 em nån lägre klass som bara körs i europa?

Vi satsar stort direkt. Moto2 FIM CEV heter klassen och det är enbart Moto2 cyklar som körs här. Klassen är EM klassificerad och är steget under Moto2´VM som körs ihop med Motogp samt Moto3. :banana
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Såhär av ren nyfikenhet, vad kostar en Moto2-hoj och vart i hela friden köper man dem? Eller hyr man dem bara så att säga?
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jahja där ser man. Trodde moto2 var synonymt med motogp cirkusen enbart.

Det är väl en fördel för MotoGP om de kan svampa upp lite mer förare genom existensen av lokala serier för förare som inte vuxit upp i cirkusen.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top