Få banhojar till salu

F0xx

Båda hjulen i backen!
Gick med
29 Apr 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
2007 Yamaha R6
Hej på er! Gathojen är såld och till våren blir det licenskurs. Letar nu banhoj... Men det finns knappt ngt till salu.

Finns det något hemligt forum där ni roadracingkillar/tjejer hänger som vi vanliga dödliga inte har tillgång till? :) :)

Vad säger ni som vet, är det alltid såhär svårt att hitta en banhoj? Tycker att för några år sen fanns det väldigt mycket till salu. Känner ni någon som vill sälja en så kan ni väl skicka PM. Är ute efter en 600 i första läget.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag har inte skitmycket erfarenhet av att spana efter banhojar, men den ganska korta tiden jag kollat runt har det dykt upp mer i mars, april.
Lägg bevakningar på blocket, de bra exemplaren blir plockade rätt fort.
Annars kan man hålla span här på sporthoj, till exempel. Sedna ska det finnas någon grupp på FB för köp/sälj av rejsprylar.
 

#68

\m/
Gick med
18 Aug 2012
Ort
Enköping
Hoj
S1000 RR ///M
Köpte min racehoj av SBK One, sök på FB. Grym byggkvalitet och riktigt bra service.
 

samuel w

Team Wiking Racing
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mölndal
Hoj
R6 v4.0
Ett tips som är lite för sent just nu är att besöka sista tävlingen för året och höra sig för lite.
 

Jocke_K

Goddag
Gick med
12 May 2007
Ort
Vetlanda
Hoj
SV650s Cbr600rr
Håller med om att det känns tunt med banhojar. För några år sen brukade det dyka upp en hel del hojar efter sista SM-helgen för året. Nu undrar man ju vad folk gör med sina hojar???
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Håller med om att det känns tunt med banhojar. För några år sen brukade det dyka upp en hel del hojar efter sista SM-helgen för året. Nu undrar man ju vad folk gör med sina hojar???

Utvecklingen av cyklarna har stagnerat. Ingen tillverkare släpper direkt några nyheter så där finns inte lika stor anledning att bygga nytt utan man åker med sin beggade cykel längre.
 

Jocke_K

Goddag
Gick med
12 May 2007
Ort
Vetlanda
Hoj
SV650s Cbr600rr
Utvecklingen av cyklarna har stagnerat. Ingen tillverkare släpper direkt några nyheter så där finns inte lika stor anledning att bygga nytt utan man åker med sin beggade cykel längre.

Det är sant, det har ju hänt hänt så mycket sen 2007-2008 års modeller.....
 

ThomasS

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Timrå
Hoj
zx10r
Gå med i grupper roadracing secondhand på facebook så ploppar det upp någon hoj då och då.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Sedan verkar det ju vara lite fler som ger sig in på att testa RR nu med, så det gör ju att hojarna som läggs ut inte ligger kvar lika länge.
 

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
Kollar själv dagligen men med tanke på utbudet så kan man lika gärna köpa en ny och bygga om:) Banken är snäll har jag hört.. :D

Känns inte särskilt lockande, iallafall för min del, att köpa en 6-8 år (de flesta beg är ju från runt 2008) gammal racehoj med allt vad det innebär. Ibland är det skönt att vara den första som kör skiten ur en hoj:D

PS. Kommer säkert att sluta med att jag köper en från 2004..:lol
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Kollar själv dagligen men med tanke på utbudet så kan man lika gärna köpa en ny och bygga om:) Banken är snäll har jag hört.. :D

Känns inte särskilt lockande, iallafall för min del, att köpa en 6-8 år (de flesta beg är ju från runt 2008) gammal racehoj med allt vad det innebär. Ibland är det skönt att vara den första som kör skiten ur en hoj:D

PS. Kommer säkert att sluta med att jag köper en från 2004..:lol

Samma här! Något speciellt Du har koll på där??
 

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Ort
Stockholm
Hoj
En massa gammalt mög.
Kolla i danmark - "Roadracing nye og brugte reservdele" på facebook. Där finns en bunt, även om det är en bit att åka...
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top