Jag har köpt en ny motorcykel - tråden

GreenDragon

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2009
Ort
Halmstad
Hoj
Husqvarna 701 Enduro -17 Honda VFR 750 -93
Japp ett slip-on står på önskelistan! Kommer förhoppningsvis på innan säsongen börjar! :)
 

Maddel_

Ny medlem
Gick med
1 Jan 2016
Ort
Dalarna
Hoj
Monster S4
Monster

En gammal Ducati S4 blev det! Den var begagnad så har haft nere den i smådelar, allt utom motorn, bytt alla vätskor och filter, nytt framdäck, putsat upp en och lackförseglat också! Monterat av de eftermarknads kolfiberljuddämparna som satt på när jag köpte den för att göra den mer lämplig för övningskörning :)

20151226-NICX5144.jpg

20151226-NICX5213.jpg

20151226-NICX5151.jpg
 
Last edited:

isidor 1

Sporthojsnörd
Gick med
18 Nov 2010
Ort
Ulricehamn
Hoj
ktm690 enduro r 2011Yamaha MT09 årsmod14 Honda vtr 07såld Kawasaki er6F 09 såld defenda pro250x års mod 12 såld Suzuki 350 L ÅRS MOD 91 såld husqwarna wr360 års mod 95 såld atv hi-bird 200cc såld

Maddel_

Ny medlem
Gick med
1 Jan 2016
Ort
Dalarna
Hoj
Monster S4
Verkligen fin! Grattis :hej

tusen tack! det satt några kolfiberljudämpare på som var betydligt lättare än de där aluminiumburkarna på bilden. Blir det någon effektskillnad med dessa monterade? Det är K&N-filter också, annars tror jag allt är original. Ska man "mappa" motor för mer effekt? Kan ingenting om detta
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
tusen tack! det satt några kolfiberljudämpare på som var betydligt lättare än de där aluminiumburkarna på bilden. Blir det någon effektskillnad med dessa monterade? Det är K&N-filter också, annars tror jag allt är original. Ska man "mappa" motor för mer effekt? Kan ingenting om detta

Byter man luftfilter och avgasröret kan det vara bra att mappa om hojen ja. Mest för att motorn ska gå bra, men du kan nog få lite effekt ur det med.
 

Sig. ascia

Ny medlem
Gick med
11 Jan 2016
Ort
Falkenberg
Hoj
Moto Morini corsaro veloce 2010
Sedan några månader lycklig ägare till en något udda dam,
Moto Morini corsaro veloce:kär:!P1010585.jpg
 

Bifogat

  • P1010580.jpg
    P1010580.jpg
    1 MB · Visningar: 195
Last edited:

Sig. ascia

Ny medlem
Gick med
11 Jan 2016
Ort
Falkenberg
Hoj
Moto Morini corsaro veloce 2010
Det stämmer Ryno, och tack. Kolben jag har tidigare haft en Tuono-05 gen 1 och Speed triple -06, båda mycket roliga hojar men ligger något i lä. Gillar man V-twin i streetfighter stuk, med rätt mycket kubik, så är chansen stor att man faller för denna maskin. Gillar man sen ett tungt w-twin ljud så :Bugar...

I mitt tycke en grym motor, högt vridmoment från låga varv. Att ha någon bakpå märks knappt:), och riktigt anständig komfort för passageraren. Chassit är KUL! Bromsarna inte av värsta sort men helt ok.

Motorgången på låga varv något bordus och så är donnan rätt törstig:fyllisar. Men ingen är väl perfekt:D?
 

dampy

Ny medlem
Gick med
12 Aug 2015
Ort
Stockholm
Hoj
-15, Triumph Street triple Rx
Tog A-kortet i höstas och köpte denna skönhet i December :kär . Den åkte direkt på vinterförvaring, och nu håller jag på att gå åt av väntan-på-vår-absinensen. Måste vara höjden av självplågeri :huvet

rx.JPG
 

dampy

Ny medlem
Gick med
12 Aug 2015
Ort
Stockholm
Hoj
-15, Triumph Street triple Rx
Grymt läcker!

Jag står och velar mellan rx och R...stämmer det att där inte är nån plats under kutsen på rx?

Jag har inte kollat, men det är mindre plats än r:en tror jag. Jag hoppas på att få plats med ett bromslås iaf.
 

leppek

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2014
Ort
Stockholm
Hoj
2015, BMW S1000R
Jag har inte kollat, men det är mindre plats än r:en tror jag. Jag hoppas på att få plats med ett bromslås iaf.

Jag har ägt en RX, grym hoj. Rekar SC proj-slipon på den, utan killer låter det magiskt!

Plats under cuts = obefintlig, men sjukt mycket snyggare häck än R!
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top